Gå til innhold

Hjertehåp og mannen skal prøve på et lite mirakel


Hjertehåp

Anbefalte innlegg

Så godt å høre at du er i bedre form ❤ 

Jeg har hatt noen episoder som dette selv. I går var livet ødelagt fordi jeg glemte å kjøpe ost, og S fikk så klart skylda :snurt: Det er mye de mannfolka må tåle, men de får bare huske at det er enda vanskeligere for oss! 

Så spennende det blir med oul. Gleder meg til å høre om opplevelsen deres :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.10.2017 den 17.59, tweet skrev:

Så du var på oul i dag! Hvordan var det? :) 

OUL er torsdag neste uke 😊. Klarer nesten ikke vente 😂. 

17+5

Idag hadde jeg første arbeidsdag på lenge. Har ikke jobbet siden jeg gikk ut i ferie i juni. Vært borte i evigheter og det kjenner jeg på kropp og hodet. Rett i det jeg startet vakten min ble jeg så svimmel og uvel at jeg måtte bare gå ut av rapporten. Var for tung luft der inne. Ellers kom kvalmen tilbake igårog jeg skjønner ikke når jeg skal få dette under kontroll. Knasker piller enda og begynner å bli bekymret. Dette kan ikke være godt for ungen. 

Jeg har kommet meg opp til startvekt før jeg ble gravid. Og folk på jobben kommenterer at jeg må jo være lengere på vei. For jeg var så stor. Hun ene jeg jobbet med kalte meg feita. Hun er også gravid så var ikke vondt ment men jeg ble skikkelig lei meg. Man kan ikke se at hun er gravid engang i uniformen. Mens jeg måtte i mamma uniformen da den vanlige var umulig å få på. 

Nei huff får komme meg hjem snart og sove før dagens vakt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hjertehåp skrev:

OUL er torsdag neste uke 😊. Klarer nesten ikke vente 😂. 

17+5

Idag hadde jeg første arbeidsdag på lenge. Har ikke jobbet siden jeg gikk ut i ferie i juni. Vært borte i evigheter og det kjenner jeg på kropp og hodet. Rett i det jeg startet vakten min ble jeg så svimmel og uvel at jeg måtte bare gå ut av rapporten. Var for tung luft der inne. Ellers kom kvalmen tilbake igårog jeg skjønner ikke når jeg skal få dette under kontroll. Knasker piller enda og begynner å bli bekymret. Dette kan ikke være godt for ungen. 

Jeg har kommet meg opp til startvekt før jeg ble gravid. Og folk på jobben kommenterer at jeg må jo være lengere på vei. For jeg var så stor. Hun ene jeg jobbet med kalte meg feita. Hun er også gravid så var ikke vondt ment men jeg ble skikkelig lei meg. Man kan ikke se at hun er gravid engang i uniformen. Mens jeg måtte i mamma uniformen da den vanlige var umulig å få på. 

Nei huff får komme meg hjem snart og sove før dagens vakt igjen. 

Åå, da så jeg noen med veldig likt nicknavn som deg tror jeg, som hadde vært på oul 🙈 

Jeg blir så provosert av slike kommentarer! Hvorfor tror folk det plutselig er greit å kommentere kroppen vår så veldig nå når vi er gravid? Begynte på jobb igjen selv forrige uke og fikk slike kommentarer.. Det er sårende! Vi er så forskjellige, så det er ikke noe som heter "feita" eller "for liten" altså. Du er fin som du er ❤ 

Jeg tror du skal stole på det legen har sagt. De gir nok ikke piller til gravide om de ikke vet det går bra :) Var litt skeptisk selv til å ta så sterke smertestillende, men valgte å stole på legene. 

Har du gradert sykmelding eller er du helt tilbake på jobb nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tweet skrev:

Åå, da så jeg noen med veldig likt nicknavn som deg tror jeg, som hadde vært på oul 🙈 

Jeg blir så provosert av slike kommentarer! Hvorfor tror folk det plutselig er greit å kommentere kroppen vår så veldig nå når vi er gravid? Begynte på jobb igjen selv forrige uke og fikk slike kommentarer.. Det er sårende! Vi er så forskjellige, så det er ikke noe som heter "feita" eller "for liten" altså. Du er fin som du er ❤ 

Jeg tror du skal stole på det legen har sagt. De gir nok ikke piller til gravide om de ikke vet det går bra :) Var litt skeptisk selv til å ta så sterke smertestillende, men valgte å stole på legene. 

Har du gradert sykmelding eller er du helt tilbake på jobb nå? 

Er fort gjort å blande folk her inne hehe.  

Skjønner ikke hva som skjer med at folk tror det er greit å kommentere vekten og magen til gravid. Samt det at alle tror de bare kan ta på magen min. Veldig utenfor min komfortsone kjenner jeg. 

Ja må vel bare fortsette med piller for kommer meg ikke gjennom dagen uten. Spesielt nå som jeg har begynt å jobbe. Jeg jobber som vikar så bestemmer selv hvor mye jeg vil og kan jobbe. Men vil prøve på mest mulig så får jeg se hva kroppen tåler. 

Hva med deg? Hvor mye jobber du ? 

Gud så rart det var å stå opp med alarm kl halv 6 idag og gå til bussen. Men godt å komme seg litt ut. Holdt på å råtne hjemme kjenner jeg. 

Endret av Hjertehåp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+2

Wæææææ. Igår etter middag kjente jeg første spark. Det føltes som et dunk og jeg ble helt satt ut og frøs til. Satt og snakket med svigers etter en middag og vi li av etter eller annet og miraklet ga meg et dunk. Helt ubeskrivelig god følelse. Vil kjenne mer av det og hele tiden føler jg. Hvordan provoserer man det frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Hjertehåp skrev:

19+2

Wæææææ. Igår etter middag kjente jeg første spark. Det føltes som et dunk og jeg ble helt satt ut og frøs til. Satt og snakket med svigers etter en middag og vi li av etter eller annet og miraklet ga meg et dunk. Helt ubeskrivelig god følelse. Vil kjenne mer av det og hele tiden føler jg. Hvordan provoserer man det frem?

Så deilig 😍 Gutten her reagerer på musikk, og det blir ofte en del aktivitet etter jeg har spist eller drukket noe iskaldt eller sukkerholdig. Du kan jo prøve å ligge flatt og trykke og stryke litt på magen og se hva som skjer :)  Men de lever sitt eget liv, de små, så noen ganger hjelper ingenting og jeg må bare vente utålmodig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, tweet skrev:

Så deilig 😍 Gutten her reagerer på musikk, og det blir ofte en del aktivitet etter jeg har spist eller drukket noe iskaldt eller sukkerholdig. Du kan jo prøve å ligge flatt og trykke og stryke litt på magen og se hva som skjer :)  Men de lever sitt eget liv, de små, så noen ganger hjelper ingenting og jeg må bare vente utålmodig 🙈

Prøvd masse å stryke og dytte på men ingen reaksjon derfra 😂. Kanskje jeg må ha flere latterkramper.

Koste oss ihjel igår i bryllupet til en venninne. Jeg er brukte en av de tradisjonelle kjolene mine som jeg brukte i bryllupet mitt og de er det god plass i for de festes med belte men belte jeg hadde på meg i bryllupet passet jo ikke så brukte en av gravid beltene til en venninene mine og magen poppet frem. Alle kommenterte magen og jeg følte meg fin. Men ikke noe høye hæler. Hovne føtter allerede. 

Idag skal jeg ha en lat søndag. Bare få ryddet skikkelig her hjemme og laget en god søndagsmiddag. Senke skuldrene før en ny arbeidsuke. Og det er OUL på torsdag 😍😍😍. Vi tror det er en jente men en jordmor på jobb sa til meg her om dagen at jeg har en guttemage så får vi se da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+3

It’s my birthday 🎂. Og jeg skal på kveldsvakt på jobb. Stod opp til frokost på sengen og kake og gave fra mannen. Vi fikk kost oss og hatt etterlengtet sex. Viste ikke at det skulle være så godt med sex med kul på magen hehe. 

Ellers kjente jeg leven av liv til tider på kvelden. Virker som det er da mirakelet er mest aktiv. Blir like satt ut hver gang 😍. Denne bursdagen her ønsket jeg meg mest av alt miraklet i magen og det har jeg jo så er ikke noe mer jeg ønsker meg. Og er veldig takknemlig for alt vi har i livet ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+6 

Da var OUL overstått. Alt står bra til med lille M. Det er en jente som spreller rundt i magen min💖💖💖. Hun var veldig aktiv på ultralyden igår og jeg kjenner det mer. Jeg har også morkake på fremme vegg så derfor jeg ikke kjenner de aller store bevegelsene. Far vil så gjerne få kjenne litt nå og det gikk mer opp for han på ultralyden igår. Jeg hørte noe snufsing og så et par tårer bli tørket fra han sin side. Så var veldig rørende. 

Navnet har vi blitt enig om og det ble mer virkelig og hun har fått mer identitet. Nå bare venter vi og mens vi venter så har jeg begynt å sjekke nettbutikker og handle inn. Vognen har vi bestemt. Men vet ikke om vi skal kjøpe nytt eller brukt. Blir iallefall en Stokke trailz.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig å høre. Gratulerer med jenta ❤ Myten sier at jentene er de som herjer mest med mødrene 😁

Virker som oul får opp øynene til fedrene litt. Veldig spesielt! 

Er navnet superhemmelig, eller vil du dele på pm? 😊 Blir såå nysgjerrig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tweet skrev:

Så utrolig koselig å høre. Gratulerer med jenta ❤ Myten sier at jentene er de som herjer mest med mødrene 😁

Virker som oul får opp øynene til fedrene litt. Veldig spesielt! 

Er navnet superhemmelig, eller vil du dele på pm? 😊 Blir såå nysgjerrig! 

Ja denne jenta har virkelig herjet med sin mor. La oss nå håpe at hun ikke herjer med meg og far i oppveksten hehe. Tatt sin del nå 😂. Navnet er sendt på PM :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20+6

Jeg er sååååå sliten :(. Har jobbet 12 vakter på rad uten fri og kjenner meg helt utslitt. Bekkenet har begynt å krangle og eneste som er bra er at kvalmen er under kontroll sånn nogen lunde. Har fortsatt episoder med oppkast men ikke så ille som før. 

Jeg sover minimalt på nettene grunnet spark og liv hele natten og det er veldig koselig men jeg trenger søvnen min før jeg blir gærn. Idag sovnet jeg faktisk i lunsjen på jobb så det sier litt. Hun driver for så vidt og sparker opp i høyre siden noe ganger og jeg får intense smerter og greier så vidt å puste :)  så er kraft i denne. Far har fortsatt ikke kjent spark enda men det er vel fordi vi aldri er hjemme samtidig. 

Jeg har ikke hørt noe fra fastlegen ang neste kontroll så vet ikke helt hva som skjer videre. Vekten har begynt å krype opp og jeg er ved startvekten min nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 21, tenk det! 😱 Godt å høre at kvalmen har roet seg litt, men 12 vakter på rad!? Crazy woman! Har du snart litt fri eller? Du må ikke pushe deg for hardt selv om formen din er bedre synes jeg. Det er tungt å være gravid og det er lov å roe ned ekstra nå 😊 

Har du vondt i bekkenet når du skal sove også? I så fall anbefaler jeg bbhugme, ammepute eller bare en vanlig pute mellom beina på natten. Kjenner til det med spark som holder meg våken... Noen ganger blir jeg nesten kvalm fordi jeg kjenner han omtrent slår hjul, så jeg får sug i magen! Det er koselig som du sier, men de kunne tatt det litt mer easy da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, tweet skrev:

Uke 21, tenk det! 😱 Godt å høre at kvalmen har roet seg litt, men 12 vakter på rad!? Crazy woman! Har du snart litt fri eller? Du må ikke pushe deg for hardt selv om formen din er bedre synes jeg. Det er tungt å være gravid og det er lov å roe ned ekstra nå 😊 

Har du vondt i bekkenet når du skal sove også? I så fall anbefaler jeg bbhugme, ammepute eller bare en vanlig pute mellom beina på natten. Kjenner til det med spark som holder meg våken... Noen ganger blir jeg nesten kvalm fordi jeg kjenner han omtrent slår hjul, så jeg får sug i magen! Det er koselig som du sier, men de kunne tatt det litt mer easy da 😂

Endelig fri i helgen. Helg om to timer 😁. Er egentlig ikke sånn kjempe å juble over. Hadde lyst på en romantisk helg med mannen. Bare kino og en middag ute men vi må til svigers og til mamma så den er fullspekket. Skulle like gjerne jobbet overtid føler jeg. Men jeg skal ihvertfall sove ut og få ryddet hjemme. Samt se noe annet av leiligheten vår enn soverommet og badet. Kanskje få inn litt kos også. 

Sikler etter en bbhugme men er jo så dyr :(  Jeg har forresten gjort mitt første babykjøp. Det var et par nusselige tøfler/sko i rosa med blonder på. 💖. Skal på Rema etter jobb og hente babypakke der. Gleder meg. Fikk den på apoteket her om dagen. Var gull verdt :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Hjertehåp skrev:

Endelig fri i helgen. Helg om to timer 😁. Er egentlig ikke sånn kjempe å juble over. Hadde lyst på en romantisk helg med mannen. Bare kino og en middag ute men vi må til svigers og til mamma så den er fullspekket. Skulle like gjerne jobbet overtid føler jeg. Men jeg skal ihvertfall sove ut og få ryddet hjemme. Samt se noe annet av leiligheten vår enn soverommet og badet. Kanskje få inn litt kos også. 

Sikler etter en bbhugme men er jo så dyr :(  Jeg har forresten gjort mitt første babykjøp. Det var et par nusselige tøfler/sko i rosa med blonder på. 💖. Skal på Rema etter jobb og hente babypakke der. Gleder meg. Fikk den på apoteket her om dagen. Var gull verdt :)  

Kjenner til det med vakter og slitenhet 🙄 Så vil alle være sosial de få dagene man har fri, og man orker ikke si nei eller forklare at det blir for mye. Jobber du på en travel plass? 

Hvordan får du pakkene så tidlig? Trodde ikke de delte ut før uke 26 eller noe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hjertehåp skrev:

Endelig fri i helgen. Helg om to timer 😁. Er egentlig ikke sånn kjempe å juble over. Hadde lyst på en romantisk helg med mannen. Bare kino og en middag ute men vi må til svigers og til mamma så den er fullspekket. Skulle like gjerne jobbet overtid føler jeg. Men jeg skal ihvertfall sove ut og få ryddet hjemme. Samt se noe annet av leiligheten vår enn soverommet og badet. Kanskje få inn litt kos også. 

Sikler etter en bbhugme men er jo så dyr :(  Jeg har forresten gjort mitt første babykjøp. Det var et par nusselige tøfler/sko i rosa med blonder på. 💖. Skal på Rema etter jobb og hente babypakke der. Gleder meg. Fikk den på apoteket her om dagen. Var gull verdt :)  

Kanskje du finner en brukt på finn.no? Trekket er veldig lett å vaske, og puta kan brukes til mer enn jeg ante 🙈 

Åh, gleder meg til å hente flere pakker! Har du jukset med termindato siden du fikk hentet tidlig? 😁 Fikk en stelleveske fra kiwi ganske tidlig, men det var fordi kampanjen var over og de ville bli kvitt de gamle pakkene. 

Så koselig med første babykjøp ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 14.45, LoveTrain skrev:

Kjenner til det med vakter og slitenhet 🙄 Så vil alle være sosial de få dagene man har fri, og man orker ikke si nei eller forklare at det blir for mye. Jobber du på en travel plass? 

Hvordan får du pakkene så tidlig? Trodde ikke de delte ut før uke 26 eller noe.

 

 

Ja jobber på en kirurgisk avdeling på et sykehus så er mildt sagt travelt ja.  Jeg skrev inn tidligere termin 😂. Greide ikke å vente. Har så tydelig kul. Alle tror jeg er lengere på vei eller at det er tvillinger. 

 

På 20.10.2017 den 15.25, tweet skrev:

Kanskje du finner en brukt på finn.no? Trekket er veldig lett å vaske, og puta kan brukes til mer enn jeg ante 🙈 

Åh, gleder meg til å hente flere pakker! Har du jukset med termindato siden du fikk hentet tidlig? 😁 Fikk en stelleveske fra kiwi ganske tidlig, men det var fordi kampanjen var over og de ville bli kvitt de gamle pakkene. 

Så koselig med første babykjøp ❤

Sjekket Finn. De var faktisk ikke noe særlig mye billigere. Kan like gjerne kjøpe en ny en. Jeg har jukset ja hehe. Skal innom kiwi og spørre også hehe. 

——- 

21+1 

Vært sammen med svigers idag. De begynte å grave ang navn og vi har egentlig ikke vært noe hemmelighetsfulle på det . Så vi sa navnet på miraklet i magen og møtte mye motgang føler jeg. Jeg hadde aldri blandet meg hvis noen sa til meg at de har bestemt seg eller blandet meg generelt. Det er ikke min unge.  Denne jeg har i magen har vi laget. Og jeg bærer på henne. Jeg har vært gjennom fire måneder med hyperemesis samt at jeg skal føde henne og jeg er moren. Navnet må vi få bestemme. Nå ble jeg skikkelig lei meg og veldig truffet. Føler at jeg ikke får ha en mening ang mitt eget barns navn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hjertehåp skrev:

Ja jobber på en kirurgisk avdeling på et sykehus så er mildt sagt travelt ja.  Jeg skrev inn tidligere termin 😂. Greide ikke å vente. Har så tydelig kul. Alle tror jeg er lengere på vei eller at det er tvillinger. 

 

Sjekket Finn. De var faktisk ikke noe særlig mye billigere. Kan like gjerne kjøpe en ny en. Jeg har jukset ja hehe. Skal innom kiwi og spørre også hehe. 

——- 

21+1 

Vært sammen med svigers idag. De begynte å grave ang navn og vi har egentlig ikke vært noe hemmelighetsfulle på det . Så vi sa navnet på miraklet i magen og møtte mye motgang føler jeg. Jeg hadde aldri blandet meg hvis noen sa til meg at de har bestemt seg eller blandet meg generelt. Det er ikke min unge.  Denne jeg har i magen har vi laget. Og jeg bærer på henne. Jeg har vært gjennom fire måneder med hyperemesis samt at jeg skal føde henne og jeg er moren. Navnet må vi få bestemme. Nå ble jeg skikkelig lei meg og veldig truffet. Føler at jeg ikke får ha en mening ang mitt eget barns navn.

 

Hvordan motgang? 😮 Likte de det ikke, eller ligger det mer bak? Synes navnet var helt nydelig, jeg.. ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...