Gå til innhold

Hjertehåp og mannen skal prøve på et lite mirakel


Hjertehåp

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Hjertehåp skrev:

Hei alle sammen. Vil si litt om min opplevelse fra igår kveld/natt på legevakten i Oslo. Jeg kom ditt og vi ble satt til å vente i tre timer. Det var forventet. Iløpet av disse tre timene ble jeg mer og mer dårlig og veldig sløv. Når vi endelig kom inn så var det hele regla med sykepleier først også lege. Virker ikke som om de kommuniserer seg i mellom da alle verdier ble tatt dobbelt opp. Men greit nok det.

Når legen kom så så han på meg og bare jaja du er jo gravid så kvalme medfølger det. Forklarte at jeg har gått ned såpass mye og ikke klarer å holde på noe og at jeg følte at noe var galt. Nei jeg var ikke dehydrert for da hadde huden på hånden stått og det gjorde den ikke. Ultralyd fikk jeg se å bestille privat. Fikk slengt med en resept på postafen ti pak og beskjed om hjem å slappe av. 

Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg eller hvem jeg skal henvende meg til. Fastlegen svaret ikke. Fødeavdelingen henviser til jordmor i bydelen. Jordmor i bydelen tar ikke opp. Så her ligger jeg utslitt og bare venter på mandagen. 

Jeg trodde virkelig vi hadde bedre oppfølgingen av gravide i Norge men nå vet jeg sannelig ikke om jeg vil gå gravid igjen i dette landet. 

Fy faen, for en dritt!! Dette synes jeg er hårreisende :sjokk: Altså, hva så om du ikke er dehydrert? Du er utslitt, du får ikke i deg mat, du spyr deg sår og har det ikke noe bra!! Er ikke det nok?? Dette er ikke småkvalme eller litt dårlig form, du har det jo helt forjævlig... Nå er jeg så sint og har så vondt på dine vegne :( at det går an.. 

Har du andre leger du kan få time hos enn fastlegen? Her kan jeg ringe og be om akuttime, og da får jeg av og til andre leger om min ikke har kapasitet. Jeg hadde ikke gitt meg om jeg var deg, men skjønner det er vanskelig... Er det noe jeg kan gjøre, på et eller annet vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, tweet skrev:

Fy faen, for en dritt!! Dette synes jeg er hårreisende :sjokk: Altså, hva så om du ikke er dehydrert? Du er utslitt, du får ikke i deg mat, du spyr deg sår og har det ikke noe bra!! Er ikke det nok?? Dette er ikke småkvalme eller litt dårlig form, du har det jo helt forjævlig... Nå er jeg så sint og har så vondt på dine vegne :( at det går an.. 

Har du andre leger du kan få time hos enn fastlegen? Her kan jeg ringe og be om akuttime, og da får jeg av og til andre leger om min ikke har kapasitet. Jeg hadde ikke gitt meg om jeg var deg, men skjønner det er vanskelig... Er det noe jeg kan gjøre, på et eller annet vis?

Problemet er at jeg får ikke kontakt med fastlegekontoret mitt i det hele tatt. Sekretærene der er mer opptatt av å skravle seg i melllom enn å svare på Tlf. 

Jeg føler ikke at det er så mye mer jeg får gjort og når jeg er så utslitt så orker jeg ikke bruke krefter for å sloss mot systemet 

Tusen takk tweet. Betyr mye at du spør. :hjerte: Hvordan er formen din om dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for en plass du bor på.. Kanskje mannen din vil kjempe litt for deg? 

Klarer du å holde nede postafen lenge nok slik den kan fungere litt? Synes ikke dette er forsvarlig av legen, helt ærlig.. Håper formen din bedrer seg snart. 

Takk som spør! Jeg er veldig sliten, både fysisk og psykisk. Småkvalm og bekkenløsning i tillegg, men prøver å fokusere på meg selv og baby først og fremst. Skal rett og slett til psykolog for å få orden på tankene mine, tror jeg. Har troen på at ting ordner seg etterhvert, da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hjertehåp skrev:

Problemet er at jeg får ikke kontakt med fastlegekontoret mitt i det hele tatt. Sekretærene der er mer opptatt av å skravle seg i melllom enn å svare på Tlf. 

Jeg føler ikke at det er så mye mer jeg får gjort og når jeg er så utslitt så orker jeg ikke bruke krefter for å sloss mot systemet 

Tusen takk tweet. Betyr mye at du spør. :hjerte: Hvordan er formen din om dagen? 

Sånn drittlege fikk jeg også.

"Du er kvalm. Graviditet er ingen sykdom, det blir bedre.. "

Da hadde jeg blodutredelse under øynene og sprengt blodkar i øyet etter heftig spying i to uker. Innsiden av halsen min var rød og sår. Men jeg var jo ikke dehydrert, så jeg fikk bare se til å skjerpe meg.. 

For å få i meg næring de ukene, lagde mannen kraft av kjøtt og grønnsaker. Har du prøvd noe slikt? Krafta kan fryses så den holder seg, eller du kan prøve å spise alt som grønnsakssuppe(eller mos)

Eller mos frukt og grønt til smoothie og frys ned som isbiter. Hjelper på vondt hode etter oppkastrunder. Og viktigst av alt så er det ikke like vondt for en allerede vond hals å kaste opp, for det blir jo bare væske, pluss at du i hvert fall får i deg noe næring som kan hjelpe litt på kraftløsheten. 

 

Lykke til med spira videre! Håper formen tar segfort opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, tweet skrev:

Herlighet for en plass du bor på.. Kanskje mannen din vil kjempe litt for deg? 

Klarer du å holde nede postafen lenge nok slik den kan fungere litt? Synes ikke dette er forsvarlig av legen, helt ærlig.. Håper formen din bedrer seg snart. 

Takk som spør! Jeg er veldig sliten, både fysisk og psykisk. Småkvalm og bekkenløsning i tillegg, men prøver å fokusere på meg selv og baby først og fremst. Skal rett og slett til psykolog for å få orden på tankene mine, tror jeg. Har troen på at ting ordner seg etterhvert, da :) 

Postafen kommer dessverre rett opp igjen. Prøvde meg på en ny runde med å ringe fastlegen men kom ikke gjennom. Mamma var innom meg her istad og bare herlighet du ser ikke ut så hun bare nå drar vi til fastlegen og venter der til de tar deg inn. Så vi dro da men fikk bare beskjed om at legen min er ikke der og ingen av de andre kan ta meg inn akutt med mindre jeg ringer kl 8 på morgenen og bestiller time. Da bare sprakk det for jeg. For jeg har ringt kl 8 hver morgen i snart 14 dager men ingen svarer den forbaskede tlfen. Sekretæren sa bare ja men vi har mye å gjøre. Hvis det er akutt så dra på legevakten. Jeg bare mamma jeg vil hjem. La meg dø der alene. Ingen vil hjelpe meg så. 

20 timer siden, Sinsiew skrev:

Sånn drittlege fikk jeg også.

"Du er kvalm. Graviditet er ingen sykdom, det blir bedre.. "

Da hadde jeg blodutredelse under øynene og sprengt blodkar i øyet etter heftig spying i to uker. Innsiden av halsen min var rød og sår. Men jeg var jo ikke dehydrert, så jeg fikk bare se til å skjerpe meg.. 

For å få i meg næring de ukene, lagde mannen kraft av kjøtt og grønnsaker. Har du prøvd noe slikt? Krafta kan fryses så den holder seg, eller du kan prøve å spise alt som grønnsakssuppe(eller mos)

Eller mos frukt og grønt til smoothie og frys ned som isbiter. Hjelper på vondt hode etter oppkastrunder. Og viktigst av alt så er det ikke like vondt for en allerede vond hals å kaste opp, for det blir jo bare væske, pluss at du i hvert fall får i deg noe næring som kan hjelpe litt på kraftløsheten. 

 

Lykke til med spira videre! Håper formen tar segfort opp :)

Alle tips tas godt imot og prøves. Takk❤️   

Ellers er det Eid imorgen. En muslimsk helligdag og er familieselskap hos svigers og jeg ser ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dagen. Bare det å få dusjet, kledd på meg og sminket meg kommer til å slite meg ut kjenner jeg. Men må bare gjøre det jeg orker. Heller ta en tidlig kveld fra selskapet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.9.2017 den 1.12, Sinsiew skrev:

Håper det gikk fint i selskap i dag :)

Takk:). Det ble med selskap i tre dager. Så jeg tar kvelden nå idag. Imorgen har jeg endelig legetime hos fastlegen.  Helgen har vært tøff. Selskapene ble tatt med mange hvilepauser og blunder. Idag begynte jeg å kjenne på skarpe stikkende smerter i magen :(. Prøve å få litt søvn og hvile nå iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hjertehåp skrev:

Takk:). Det ble med selskap i tre dager. Så jeg tar kvelden nå idag. Imorgen har jeg endelig legetime hos fastlegen.  Helgen har vært tøff. Selskapene ble tatt med mange hvilepauser og blunder. Idag begynte jeg å kjenne på skarpe stikkende smerter i magen :(. Prøve å få litt søvn og hvile nå iallefall. 

Høres ikke ut som du har det så godt.. Håper legen tar deg seriøst og hjelper deg. Ikke gi opp! ❤ 

De stikkende smertene har jeg også kjent, har fått beskjed om at det er helt vanlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tweet skrev:

Høres ikke ut som du har det så godt.. Håper legen tar deg seriøst og hjelper deg. Ikke gi opp! ❤ 

De stikkende smertene har jeg også kjent, har fått beskjed om at det er helt vanlig :) 

Mamma har hatt bare drømme graviditeter så dette var jeg absolutt ikke forbredt på. Håper legen er til hjelp imorgen ja. Enn så lenge ligger jeg her og bare venter på timen føler jeg. 

Godt å høre at disse stikkende smertene er vanlig ❤️ Kanskje bekymringene blir mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Hjertehåp skrev:

Mamma har hatt bare drømme graviditeter så dette var jeg absolutt ikke forbredt på. Håper legen er til hjelp imorgen ja. Enn så lenge ligger jeg her og bare venter på timen føler jeg. 

Godt å høre at disse stikkende smertene er vanlig ❤️ Kanskje bekymringene blir mindre. 

Det er mye ubehagelig og noen ganger vondt, som skal være normalt. Er rart med det altså! Graviditet skal virkelig ikke være lett.. Har man ikke plager, så har man bekymringene. 

Har du vært hos legen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tweet skrev:

Det er mye ubehagelig og noen ganger vondt, som skal være normalt. Er rart med det altså! Graviditet skal virkelig ikke være lett.. Har man ikke plager, så har man bekymringene. 

Har du vært hos legen? :) 

Sant det du sier ingen plager så er det beskymringer istedet. 

Idag var jeg endelig hos min fastlege. Alle prøver tyde på at jeg mangler alt. Jeg fortalte henne om min opplevelse og hvordan dette har vært og jeg ble sendt i ambulanse til sykehuset og innlagt. Så nå ligger jeg her på sykehuset. Legen tok også en UL for å se at hjerte slår og alt står bra til. Og det gjorde det. Åhhh det å se vårt lille mirakel sprelle rundt var så rørende. Tårene rant som en foss av å se det og hjertet banke. Helt magisk ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hjertehåp skrev:

Sant det du sier ingen plager så er det beskymringer istedet. 

Idag var jeg endelig hos min fastlege. Alle prøver tyde på at jeg mangler alt. Jeg fortalte henne om min opplevelse og hvordan dette har vært og jeg ble sendt i ambulanse til sykehuset og innlagt. Så nå ligger jeg her på sykehuset. Legen tok også en UL for å se at hjerte slår og alt står bra til. Og det gjorde det. Åhhh det å se vårt lille mirakel sprelle rundt var så rørende. Tårene rant som en foss av å se det og hjertet banke. Helt magisk ❤️  

Fy søren, nå er jeg så letta og glad på dine vegne! Så utrolig deilig å få se den lille da :hjerter:  Da vet du at du har vært skikkelig dårlig FORDI babyen din har det bra! Men nå skal du få hjelp og få det bra, du også, forhåpentligvis :hjerte: Hva vil de gjøre nå da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tweet skrev:

Fy søren, nå er jeg så letta og glad på dine vegne! Så utrolig deilig å få se den lille da :hjerter:  Da vet du at du har vært skikkelig dårlig FORDI babyen din har det bra! Men nå skal du få hjelp og få det bra, du også, forhåpentligvis :hjerte: Hva vil de gjøre nå da? 

Ja babyen har det bra. Gikk lism opp for meg at jeg er gravid når hun sa der er babyen din og der er hjertet. 

Planen videre nå er å få i meg væske og næring. Og få pumpet meg opp med kvalmestillende så jeg greier å begynne å spise igjen. Når det går bra så er det forhåpentligvis hjem. Hvis jeg ikke greier å begynne å spise igjen selv så blir det sonde. Det vil jeg for all del unngå så må tvinge meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble det sonde ikveld :(! Bare gråter og gråter av hvor fælt dette føles :( Jeg skal absolutt ikke ha flere barn. Dette orker jeg ikke flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Hjertehåp skrev:

Da ble det sonde ikveld :(! Bare gråter og gråter av hvor fælt dette føles :( Jeg skal absolutt ikke ha flere barn. Dette orker jeg ikke flere ganger. 

Kjære deg ❤ hvor lenge må du ha den? Forhåpentligvis venner du deg til det, og du og baby får den næringen dere trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, tweet skrev:

Kjære deg ❤ hvor lenge må du ha den? Forhåpentligvis venner du deg til det, og du og baby får den næringen dere trenger!

Fikk fjernet det ganske fort. Jeg fikk ikke puste av å ha den sonden nede. Fikk istedet en medisin intravenøst som heter larginict. Den fungerte og nå har jeg ikke kastet opp siden igår til middag. 

Nå er jeg vel hjemme i leiligheten min og senga mi. Som jeg har savnet det og M. Han pleide jo å komme på besøk men man savner livet hjemme. Har ambisjoner om å stå opp og lage middag etterhvert. Ordentlig hjemmelaget mat som det er litt smak i. Sykehusmaten er så tam. 

Kvalmen er i sjakk og puppene eksploderer ut av bhen. Må få gjort litt nett shopping av mammaklær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Beklager for at jeg ikke har svart, jeg trodde jeg gjorde det...
Hvordan går det med deg? :)  Håper du har hatt det mye bedre den siste uken! Hvor langt er du på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2017 den 22.58, tweet skrev:

Hei! Beklager for at jeg ikke har svart, jeg trodde jeg gjorde det...
Hvordan går det med deg? :)  Håper du har hatt det mye bedre den siste uken! Hvor langt er du på vei nå?

Har selv ikke vært så aktiv her. Har ligget hjemme og hvilt mye. Fått til å lage middag og rydde litt hjemme i det siste. Igår var jeg både hos mamma og hos svigers så idag er jeg sliten. 

 

16+2

Kvalmen holdes i sjakk med medisiner som tas hver kveld. Men fy så trøtt jeg blir av de. Heller det enn å kaste opp og være kvalm. Spiser helt vanlig. Ikke slik jeg gjorde før jeg ble gravid men mer enn når jeg var på mitt verste. Vekten har begynt å krype oppover men det trengte jeg sårt. 

Dessuten er det ingen tvil om at jeg er gravid. Magen strutter og jeg ser ikke føttene mine når jeg ser ned når jeg står. 🤰 

Jeg har ingen cravings men fikk veldig lyst på babygrøten til en niese her om dagen så lagde to porsjoner. En til meg og en til lille hehe. 

Har ikke fått noe brev ang OUL så venter og venter på det. Neste sjekk er på torsdag hos min fastlege. 

Hormoenene er helt crazy og tar lett til tårene. Lillebroren min reiste igår for å studere et år i England og jeg har grått og grått for jeg savner han sånn. Vi har et veldig godt forhold så blir nok en del turer bortover å besøke fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

17+5 

Huff og huff og huff. Kvalmen begynner å komme i sjakk. Men jeg bare glefser til M. Og hvis han sier noe tilbake så eksploderer tårene. Ikveld tok jeg initiativ.  Lagde en god middag ,pyntet meg og ventet på at han skulle komme hjem. Når han kom hjem så han ikke på meg og sa et halvhjertet hei før han slo på tven for det var kamp på TV. Tenkte Okei etter kampen ser han meg. Men neida. Da var han sliten etter jobb så gikk for å legge seg. Da eksploderte tårene og følelsene mine. Og jeg gikk til han og var da sikker på at dette forholdet er over. Så for meg å bli alenemor. Tok opp det med at ja da får vi bare skilles og han ble sjokkert. Måtte roe meg ned og jekkes ned mange hakk. Hans unnskyldning var at han rett og slett ikke tørr ha sex med meg lenger for magen er så i veien og han er redd for å skade barnet. Etter forsikring om at det gjør han ikke ble det litt sengekos. 

Jeg har forresten fått time til OUL den 12.oktober. Vi tror begge det er en jente i magen. Spark og liv har jeg ikke kjent enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...