Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Chroma skrev:

Skrev hun seriøst det? 

Ja, jeg reagerte også på det. Selv har jeg gjennomgått tre førstetrimestre og fått to barn. Å spontanabortere tidlig (jeg gikk 11 uker) er ikke å gjennomgå et svangerskap.

Dessuten skrev hun noe om at jentefostre kanskje kan gi moren større hofter og bryster enn guttefostre. Her tror jeg nok rekkefølgen er mer avgjørende enn kjønnet - forandringen i den gravides kropp kan være tydeligst i første svangerskap.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mammaen er over i hverdagen, og klager - som alltid - over den norske sommeren. Same procedure. Hun planlegger ferier for harde livet resten av året og det kommende.

Vel Anna, om du følger litt med så har det seg sånn at vi har en pandemi uten vaksine gående. Om og når du kan reise; tja si det. 

Psykologen Magne Raundalen uttalte for endel år tilbake at om det er noe barn ikke egner seg som, så er det å være et annet menneskes eneste livsinnhold. 

Anna er er godt eksempel på nettopp dette. Døgnet fylles ikke av andre impulser og inntrykk, og da må det selvsagt planlegges sånn at det skjer noe hele tiden. Når resten av familien ønsker å slappe av etter travle dager med jobb, skole og bhg skal mor ha action og planer. For hun selv går jo bare der og trakker og sørger for tellekanter i heimen og skriver materialistiske pjatte innlegg der hjemmefra. 

Som hun riktignok tjener penger på. Men som ikke gir dagen hennes impulser og innhold. Da kommer det sånne virkelighetsfjerne innlegg som i dag, om planlegging av reiser for seg og familien. For en som ikke har bikket 25 ennå. 

Utdanning Anna, og jobb med mening. Kjipt? Javel.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Justlooking skrev:

Måtte sjekke bloggen 😊 

Ser ikke ut som 16 kg nei og hun er vel ganske lav også. Litt pussig skrivemåte, gjennomgått 6 svangerskap? 

 

12 timer siden, Chroma skrev:

Skrev hun seriøst det? 

《Først nå, etter tre svangerskap hvor mer kilo har kommet på, uten noen baby nummer 4 har kroppen min gått gjennom 6 svangerskap de siste årene》

20.07.2020

https://annarasmussen.blogg.no/

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein
46 minutter siden, FruRosa skrev:

Smart å gå ned 16 kg på 2-3 måneder når man prøver å bli gravid... 

Både overvektige og undervektige kan slite med å bli gravide. Dersom Anna var overvektig så var det sikkert smart å legge om til et sunnere kosthold, bevege seg mer og oppnå normalvekt. Ikke at jeg syns hun har sett stor ut på bilder, men nå har hun jo hatt en periode hvor hun heldigvis ikke har hatt et stort fokus på kropp. Jeg har ikke for vane å tenke over kroppene til andre med mindre de trykker den opp i fjeset mitt eller bruker altfor trange klær. 16 kg på 3 mnd (hun skrev vel siden mai) høres mye ut men det kommer an på utgangspunktet tenker jeg. Men en slik kraftig vektnedgang burde vel uansett diskuteres med lege i forkant. Jeg syns som sagt ikke at Anna burde oppgi tall, da forskning viser at tall, størrelser osv kan trigge andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skummlest meg gjennom de vestlige innleggene på bloggen. Og jeg finner det provoserende hvordan hun blander ønsket, abort, uttalige svangerskaper, vektøkning, vekttap om hverandre. Hva er det hun egentlig vil fram til med slike innlegget? Har dama glemt av at hun ikke lengre henger på himmelen blant de andre blogg "stjernene"? Hun misbruker sensitive å sårte temaer bevisst og kalkulert. Hun av alle burde vite at man trøkker ikke seg inn på slikt om man ikke vil hjelpe andre med sine historier. Hennes historier er IKKE til hjelp før noen. Hun er å forbli den ulven som uler mot månen som har slukten helt, og som gir en helt landsby varige migrene.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, MaleficentAurora skrev:

 

《Først nå, etter tre svangerskap hvor mer kilo har kommet på, uten noen baby nummer 4 har kroppen min gått gjennom 6 svangerskap de siste årene》

20.07.2020

https://annarasmussen.blogg.no/

Hva? Den setningen måtte jeg lese mange ganger, og den gir fortsatt ikke mye mening. Hva prøver hun å si med alle kommaene? At først nå har kroppen hennes gått gjennom 6 svangerskap? Beklager, men dette blir for rotete og uforståelig. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, K@tt skrev:

Hva? Den setningen måtte jeg lese mange ganger, og den gir fortsatt ikke mye mening. Hva prøver hun å si med alle kommaene? At først nå har kroppen hennes gått gjennom 6 svangerskap? Beklager, men dette blir for rotete og uforståelig. 

Nei si det.. Jeg skjønner heller ikke helt hva hun mener det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, K@tt skrev:

Beklager, men dette blir for rotete og uforståelig. 

 

38 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Jeg skjønner heller ikke helt hva hun mener det. 

"Først nå" hører egentlig ikke hjemme i den setningen. Her er sammenhengen:

Først nå, etter tre svangerskap hvor mer kilo har kommet på, uten noen baby nummer 4 har kroppen min gått gjennom 6 svangerskap de siste årene, og kroppen min har trengt at jeg gjør noe med livsstilen min. Nå som psyken min er på sitt aller beste på flere år, så har jeg endelig hatt et overskudd og en motivasjon til å klare det.  

Her er en versjon som gjør det forståelig (uten å rette mer enn det absolutte minimum, f.eks. burde det stå "flere kilo", ikke "mer", og det er flere andre dårlige formuleringer også):

Etter tre svangerskap hvor mer kilo har kommet på, uten noen baby nummer 4, har kroppen min gått gjennom 6 svangerskap de siste årene, og kroppen min har trengt at jeg gjør noe med livsstilen min. Først nå som psyken min er på sitt aller beste på flere år, så har jeg endelig hatt et overskudd og en motivasjon til å klare det. 

Hun mener at hun har hatt tre svangerskap uten å få noen baby nr. 4, altså seks svangerskap totalt. De siste tre var vel å regne som graviditeter, ikke svangerskap, hvis man skal være pirkete.

Endret av baldrian
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Tran09 skrev:

 

Få deg en utdannelse og skikkelig jobb. Hvor tror du at du er om 10 år? 4 (eller fler?) barnsmor uten videregående, uten en jobb, forsørges av mann og stat, som har solgt barndommen til barna dine for merkeklær og en lett gjennomskuelig fasade? Skrivingen er på nivå med en ungdomskolestil, og de samme klisjeene brukes om igjen og om igjen. Om du tar ett og ett fag er hun ferdig innen få år og får flere muligheter.  Hun har hvertfall tid til det med en på skole og to i barnehage, når det eneste hun gjør er å mekke til festligheter og rydde hus.

 

 

Jeg tror ikke hun evner å sette seg på noen som helst skolebenk og være motivert, til det så er hun mest opptatt av seg selv og sitt til å kunne ha fokus og konsentrasjon nok til å gjennomføre en skolehverdag hvor det er fastsatte rutiner og en læreplan som må følges. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser lett at hun har gått ned i vekt. Hun har vært ganske rund etter siste fødsel!

Unnskyld meg, men har hun ikke andre klær enn den hvite blondekjolen?😆🙄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 26.7.2020 den 11.12, Alex_rude skrev:

Unnskyld meg, men har hun ikke andre klær enn den hvite blondekjolen?😆🙄

Det har jeg også lurt på. Hun er i hvertfall veldig glad i den!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger vel en slags plan ved å nesten bare kun vise seg i den hvite kjolen. Et slags tema/image - gjennomgående tråd. Gjelder hele familien..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest så mye av bloggen men synes generelt det er bra at hun ikke har et så sykt kroppsfokus. Jeg har aldri tenkt at hun var overvektig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
3 timer siden, iansak skrev:

Er det noen som vet leverandør og hvilket hus de har kjøpt ? 🤞 ser så fint ut det lille jeg har sett!

Er vel bare å spørre henne?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, iansak skrev:

Er det noen som vet leverandør og hvilket hus de har kjøpt ? 🤞 ser så fint ut det lille jeg har sett!

De har kjøpt et nybygg ferdig feltprosjekt hvor flere hus på rekke er lik, via privatmegleren. De har ikke valgt utseende og utforming på hus eller leverandør selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, missfix skrev:

De har kjøpt et nybygg ferdig feltprosjekt hvor flere hus på rekke er lik, via privatmegleren. De har ikke valgt utseende og utforming på hus eller leverandør selv.

Takk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun dukket opp i Snapfeeden min og jeg måtte bare sjekke og hun sier da at hun hadde en plan om å ta en test sammen med følgerne sine. For henne hjelper det å være åpen og ærlig og de som ikke vil se eller høre kan bare la være å følge, sistnevnte er jeg forsåvidt enig i, men det er skummelt at hun selv ikke ser hva som er greit å dele eller ikke. Jeg forstår at for henne så er graviditet en stor ting for henne og ergo vil gi henne noe å skrive om på bloggen, men tror ikke hun forstår at det er ødeleggene for henne i det lange løp og være så utleverende.Både for hennes og familien sin del. Det er jo en grunn til at det norske folk vet såpass mye om henne og barna.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Isabella82 skrev:

Hun dukket opp i Snapfeeden min og jeg måtte bare sjekke og hun sier da at hun hadde en plan om å ta en test sammen med følgerne sine. For henne hjelper det å være åpen og ærlig og de som ikke vil se eller høre kan bare la være å følge, sistnevnte er jeg forsåvidt enig i, men det er skummelt at hun selv ikke ser hva som er greit å dele eller ikke. Jeg forstår at for henne så er graviditet en stor ting for henne og ergo vil gi henne noe å skrive om på bloggen, men tror ikke hun forstår at det er ødeleggene for henne i det lange løp og være så utleverende.Både for hennes og familien sin del. Det er jo en grunn til at det norske folk vet såpass mye om henne og barna.

 

Det kan virke som hun forsøker å "gjenskape" den tiden da hun var en av Norges mest leste og mest populære blogger - ved å fortsette å blogge om graviditeter og småbarna sine. Det er bare at glansdagene til den populære tenåringsmoren er så ugjenkallelig forbi. Hun er ikke på noen måte en søt tenåring lenger nå. Folk husker henne nok desverre for helt andre ting etterhvert. Det jeg husker best er teppelegging toppløs, og gråtevideo da Mads Hansen "ødela henne". 

Hun kommer nok til å fortsette som før, lenge, lenge. Hun kan ikke noe annet, og hun vet ikke om noe annet. Men at noen følger henne lenger er en gåte for meg. Ser ikke helt hva de blir inspirert av eller til. Grenseløs utlevering av privatliv er bare flaut. Man føler seg som en "kikker". 

 

 

 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...