Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Friluftsdame skrev:

Mammaen og gemalen har tapt penger på hussalget, og hun forsøker å pynte på det. De går litt i pluss, skriver hun. Eh..om du kan regne Anna, så skriver du at dere fikk 100.000 mindre enn dere betalte for huset. Dere har gjort mye utvendig - faktisk for under et år siden. Alt det er tapt. Dere har og pusset opp litt, og betalt renter på huslånet. Det er faktisk ikke å gå litt i pluss! Det er å gå kraftig i minus, selv om dere har betalt ned på lån og sånn sett går litt i pluss. 

All familiens egeninnsats + mye materiell fra fjorårets utvendige oppgradering har dere måtte gi bort. 

I Stavanger er markedet helt dødt, og en tilsvarende nedtur kan forventes fra hussalget der. 

Men når mammaen skal ha nytt og perfekt akkurat nå, så spiller åpenbart ikke det noen rolle. Slik det ville gjort i enhver annen vanlig familie. 

Ville holdt meg unna eiendomsinvestering. Det krever langsiktighet og teft. Og langsiktig kan man ikke beskylde mammaen for å være. 

Dokumentavgift ved kjøp og meglerutgifter ved salg skal også trekkes fra i regnestykke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og der bekreftet Anna det selv på snap. Ingen kom på signeringen i stavanger. Hun nevnte mindre enn 10 stk på Kvadrat i Sandnes. Hun er så skuffa at ingen venner eller kjente kom, siden hun var i hjembyen. Kanskje på tide å innse at følgerne Anna har på snap og blogg ikke følger henne pga bra innhold, men pga all galskapen hun har laget selv. Når skal hun innse at hennes bloggkarriere er over? Selv har jeg ikke klikka meg inn på bloggen på veldig lenge, akkurat pga elendig innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
5 minutter siden, Sjokka skrev:

Og der bekreftet Anna det selv på snap. Ingen kom på signeringen i stavanger. Hun nevnte mindre enn 10 stk på Kvadrat i Sandnes. Hun er så skuffa at ingen venner eller kjente kom, siden hun var i hjembyen. Kanskje på tide å innse at følgerne Anna har på snap og blogg ikke følger henne pga bra innhold, men pga all galskapen hun har laget selv. Når skal hun innse at hennes bloggkarriere er over? Selv har jeg ikke klikka meg inn på bloggen på veldig lenge, akkurat pga elendig innhold.

Så ingen på signeringen til Anna og noen fåtalls ungdommer på kopi Elise sin greie for Mymuse. Er blogging på vei ut?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sjokka skrev:

Og der bekreftet Anna det selv på snap. Ingen kom på signeringen i stavanger. Hun nevnte mindre enn 10 stk på Kvadrat i Sandnes. Hun er så skuffa at ingen venner eller kjente kom, siden hun var i hjembyen. Kanskje på tide å innse at følgerne Anna har på snap og blogg ikke følger henne pga bra innhold, men pga all galskapen hun har laget selv. Når skal hun innse at hennes bloggkarriere er over? Selv har jeg ikke klikka meg inn på bloggen på veldig lenge, akkurat pga elendig innhold.

Bloggen kan hun sikkert daffe videre med, men storhetstiden er et tilbakelagt stadie. 

Det overrasker ikke at hun ikke drar publikum til boksigneringern. Hun er verken relevant eller interessant lenger, og som du skriver; folk følger med på galskapen ikke fordi hun er et forbilde. For det er hun definitivt ikke.

Så bursdagsfeiring måtte utsettes til over nyttår - fantes ikke ledige helger til å lage en rigga, kommersiell fest. Boksignering med et par frammøtte på 2 eventer gikk foran. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gazpacho
På 2.12.2019 den 7.47, Friluftsdame skrev:

Mammaen og gemalen har tapt penger på hussalget, og hun forsøker å pynte på det. De går litt i pluss, skriver hun. Eh..om du kan regne Anna, så skriver du at dere fikk 100.000 mindre enn dere betalte for huset. Dere har gjort mye utvendig - faktisk for under et år siden. Alt det er tapt. Dere har og pusset opp litt, og betalt renter på huslånet. Det er faktisk ikke å gå litt i pluss! Det er å gå kraftig i minus, selv om dere har betalt ned på lån og sånn sett går litt i pluss. 

All familiens egeninnsats + mye materiell fra fjorårets utvendige oppgradering har dere måtte gi bort. 

I Stavanger er markedet helt dødt, og en tilsvarende nedtur kan forventes fra hussalget der. 

Men når mammaen skal ha nytt og perfekt akkurat nå, så spiller åpenbart ikke det noen rolle. Slik det ville gjort i enhver annen vanlig familie. 

Ville holdt meg unna eiendomsinvestering. Det krever langsiktighet og teft. Og langsiktig kan man ikke beskylde mammaen for å være. 

Apropos nytt og perfekt, jeg trodde Anna solgte unna begge de to store husene sine nå fordi hun knapt tjener penger lenger og de skal overleve på Jan sin inntekt? Hvor mye koster det nye huset de har kjøpt da? Lurer på hvor mye Anna tjente i fjor og året før...  🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gazpacho skrev:

Apropos nytt og perfekt, jeg trodde Anna solgte unna begge de to store husene sine nå fordi hun knapt tjener penger lenger og de skal overleve på Jan sin inntekt? Hvor mye koster det nye huset de har kjøpt da? Lurer på hvor mye Anna tjente i fjor og året før...  🤔

Anna Rasmussen

Inntekt: 785.828 kroner.

Formue: 0 kroner.

Skatt: 269.196 kroner.

Anna Rasmussen er fra Stavanger, men bor og skatter til Søgne kommune. Hun slo seg først opp som toppblogger under navnet «Mamma til Michelle», men byttet navn i september i fjor.

Av årets ligningstall kommer det fram at formuen er borte og inntekten nærmest halvvert sammenlignet med 2017. Da hadde Rasmussen en inntekt på 1,3 millioner og en formue på 1,9 millioner kroner.

https://www.byas.no/aktuelt/i/OpXmWE/dette-tjente-vaare-lokale-influensere-og-gamere

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sjokka skrev:

Og der bekreftet Anna det selv på snap. Ingen kom på signeringen i stavanger. Hun nevnte mindre enn 10 stk på Kvadrat i Sandnes. Hun er så skuffa at ingen venner eller kjente kom, siden hun var i hjembyen. Kanskje på tide å innse at følgerne Anna har på snap og blogg ikke følger henne pga bra innhold, men pga all galskapen hun har laget selv. Når skal hun innse at hennes bloggkarriere er over? Selv har jeg ikke klikka meg inn på bloggen på veldig lenge, akkurat pga elendig innhold.

Jeg synes det er litt rart at hun først nå innser at majoriteten av følgerne hennes er av den passive typen som kanskje ikke bryr seg så voldsomt om å møte henne personlig. Det vitner om at hun kanskje er litt virkelighetsfjern når det kommer til synet på "mange følgere = suksess". De fleste skjønner vel at det å ha mange følgere ikke kan tolkes som et kvalitetsstempel? Jeg tør påstå at de fleste følger henne på snap og Instagram pga rare spillopper og drama, og noen sikkert av gammel vane.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Diamant skrev:

Anna Rasmussen

Inntekt: 785.828 kroner.

Formue: 0 kroner.

Skatt: 269.196 kroner.

Anna Rasmussen er fra Stavanger, men bor og skatter til Søgne kommune. Hun slo seg først opp som toppblogger under navnet «Mamma til Michelle», men byttet navn i september i fjor.

Av årets ligningstall kommer det fram at formuen er borte og inntekten nærmest halvvert sammenlignet med 2017. Da hadde Rasmussen en inntekt på 1,3 millioner og en formue på 1,9 millioner kroner.

https://www.byas.no/aktuelt/i/OpXmWE/dette-tjente-vaare-lokale-influensere-og-gamere

 

 

Hvordan er det mulig å rote bort en formue på 1,9 mill på to år?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Hvordan er det mulig å rote bort en formue på 1,9 mill på to år?

Flytte penger kaller man det. Hun har i alle fall ett AS. Formue er ikke nødvendigvis likvide midler, og veldig mange med formue flytter om på midlene for å slippe formuesskatt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, kahaki skrev:

Flytte penger kaller man det. Hun har i alle fall ett AS. Formue er ikke nødvendigvis likvide midler, og veldig mange med formue flytter om på midlene for å slippe formuesskatt.

Hun er ansatt i eget selskap og selv om hun tjente mindre enn de to foregående år, drar hun fortsatt inn penger.

https://www.proff.no/selskap/anna-rasmussen-as/søgne/-/IF5PIII0000/

Bare det at de kunne kjøpe enda et hus før de to andre ble solgt tyder på at de ikke er blakke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun la ut på snap for noen dager siden at de var på en tomt de hadde kjøpt og skulle bygge hus. Hadde med seg en av gutta og var så glad for det var nærme lekeplass/ og eller fotball bane.

Noen andre som så det? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Var på kvadrat i dag mens hun hadde boksignering, ikke ett menneske der når jeg gikk forbi. Dette var 5min etter det starta, så normalt sett burde det vært folk.

Håper det gikk bedre i byen, fikk faktisk en skikkelig vond følelse inni meg. Selv om jeg selv også mener mye om AR(og hun har satt seg i dette selv) var det ett trist syn. 

Men, kanskje hun endelig (selv om jeg tviler) får en realitysjekk? 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, summerrain skrev:

 Var på kvadrat i dag mens hun hadde boksignering, ikke ett menneske der når jeg gikk forbi. Dette var 5min etter det starta, så normalt sett burde det vært folk.

Håper det gikk bedre i byen, fikk faktisk en skikkelig vond følelse inni meg. Selv om jeg selv også mener mye om AR(og hun har satt seg i dette selv) var det ett trist syn. 

Men, kanskje hun endelig (selv om jeg tviler) får en realitysjekk? 

At det var få, eller ingen, folk på signeringene forundrer meg ikke i det hele tatt, for AR er for lengst yesterdays news og at et forlag i det hele tatt velger å gi ut en bok av og med henne er langt over min fatteevne, men men, dem om det.
Ikke gir deg meg en vond følelse heller og det er alt annet enn trist, for har man null realitetsinnsikt og ikke vet bedre, ja, da høster man som man sår,

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Plannergirl

Det er litt vondt å se en så sårbar jente sette seg selv i slike situasjoner. Synes AR har gjort mange dumme valg, og hun ville nok blitt mye bedre uten bloggen, men allikevel stikker det litt i hjertet når jeg hører henne snakke om signeringene. Jeg får alltid så vondt av andre, uansett hvem det er. Men, det virker som selvrefleksjonen er bittelitt større enn for et par år siden (ikke imponerende mye, men allikevel), kanskje er det utvikling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AntiBullshit skrev:

Jeg synes det er litt rart at hun først nå innser at majoriteten av følgerne hennes er av den passive typen som kanskje ikke bryr seg så voldsomt om å møte henne personlig. Det vitner om at hun kanskje er litt virkelighetsfjern når det kommer til synet på "mange følgere = suksess". De fleste skjønner vel at det å ha mange følgere ikke kan tolkes som et kvalitetsstempel? Jeg tør påstå at de fleste følger henne på snap og Instagram pga rare spillopper og drama, og noen sikkert av gammel vane.

Enig. Mange av de som driver blogg etc er så høye på seg selv at de tror de har så mange følgere fordi de er så innmari bra, flinke, kule, morsomme osv. Realiteten er dessverre ikke sånn. Virkelighetsfjerne er både Anna og diverse andre SoMe brukere. Jeg kunne nevnet en som driver med "morsomheter" men skriver jeg meningen min om han, blir jeg bannlyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Plannergirl skrev:

Det er litt vondt å se en så sårbar jente sette seg selv i slike situasjoner. Synes AR har gjort mange dumme valg, og hun ville nok blitt mye bedre uten bloggen, men allikevel stikker det litt i hjertet når jeg hører henne snakke om signeringene. Jeg får alltid så vondt av andre, uansett hvem det er. Men, det virker som selvrefleksjonen er bittelitt større enn for et par år siden (ikke imponerende mye, men allikevel), kanskje er det utvikling?

Får også vondt av henne, for hun vil så gjerne få det til, men klarer det ikke. Det er repitisjon på repitisjon, og innhold som ikke vekker noen interesse. Men det som er godt og se er at hun har vokst litt og begynner å se realiteten i øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ved forrige bokutgivelse, med boka Naken, arrangerte bok forlaget et arrangement hvor presse og andre kunne vøre til stede. Det er ikke blitt gjort ved denne boka Bare Anna. Det får meg til å undre på hvorfor ?? Kan ikke skrive mer for da blir det spekulasjon. Men jeg har min tanke hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AntiBullshit skrev:

Hvordan er det mulig å rote bort en formue på 1,9 mill på to år?

Fullt mulig når Anna leier seg dyre hus på Kypros over flere uker ved påsketider, samt huset de leide ifjor sommer på Kypros. Bare huset hun leide ifjor sommer kostet iflg Anna 100tusen kroner. Bilturen nedover i europa i sommer kostet nok også en del, selv om det så ut som de valgte billige hotell overnattinger.  Fortsetter hun slik er hun konkurs en dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Sjokka skrev:

Og der bekreftet Anna det selv på snap. Ingen kom på signeringen i stavanger. Hun nevnte mindre enn 10 stk på Kvadrat i Sandnes. Hun er så skuffa at ingen venner eller kjente kom, siden hun var i hjembyen. Kanskje på tide å innse at følgerne Anna har på snap og blogg ikke følger henne pga bra innhold, men pga all galskapen hun har laget selv. Når skal hun innse at hennes bloggkarriere er over? Selv har jeg ikke klikka meg inn på bloggen på veldig lenge, akkurat pga elendig innhold.

Det nærmer seg jul og folk har det travelt med egne sysler.
Hennes venner/ kjente/ bekjente vil jeg tro er opptatt med studier/ eksamener eller egne jobber- og noen få har kanskje begynt å starte egne familier etter hvert. Anna var jo veldig tidlig ute. De fleste på hennes alder jobber/utdanner seg/ reiser og lever livet.
Tar hun forresten selv kontakt med disse på jevnlig basis eller forventer hun at de skal storme til når hun først er i byen?

Lurer også litt på hvem som er målgruppen hennes for bøkene/ boksigneringer?

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Elfy skrev:

Det nærmer seg jul og folk har det travelt med egne sysler.
Hennes venner/ kjente/ bekjente vil jeg tro er opptatt med studier/ eksamener eller egne jobber- og noen få har kanskje begynt å starte egne familier etter hvert. Anna var jo veldig tidlig ute. De fleste på hennes alder jobber/utdanner seg/ reiser og lever livet.
Tar hun forresten selv kontakt med disse på jevnlig basis eller forventer hun at de skal storme til når hun først er i byen?

Lurer også litt på hvem som er målgruppen hennes for bøkene/ boksigneringer?

Anna ser på seg selv som en toppblogger. Noe vi så da hun laget den nye Instagram kontoen sin med navnet Toppbloggeren. Det gikk ei lita stund så endret hun navnet på insta til Anna Rasmussen. Jenta er på god vei til å se realiteten i øyene nå. Håper bare for hennes egen skyld og psykiske helse at hun legger ned, for nå ydmyker hun seg selv ved å bli skuffet gang på gang. Ser ut som hun har måttet lære den harde veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...