Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Noen som husker housetouren hun hadde?

Da var det ingen som skulle få se inne på rommet ved trappa nede, som om der var noe kjempehemmelig.

Nå viser salgsannonsen at det bare er en bod😂

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Pøbelkråka skrev:

Noen som husker housetouren hun hadde?

Da var det ingen som skulle få se inne på rommet ved trappa nede, som om der var noe kjempehemmelig.

Nå viser salgsannonsen at det bare er en bod😂

 

Haha :hoho:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pøbelkråka skrev:

Noen som husker housetouren hun hadde?

Da var det ingen som skulle få se inne på rommet ved trappa nede, som om der var noe kjempehemmelig.

Nå viser salgsannonsen at det bare er en bod😂

 

Jeg hadde heller ikke vist frem boden min til halve landet, altså!! 😂

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Cookie123 skrev:

Jeg hadde heller ikke vist frem boden min til halve landet, altså!! 😂

Ikke jeg heller..men da hadde jeg heller bare sagt at det var en bod, og ikke et hemmelig rom 😜

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, skal de selge huset, uten å ha kjøpt et annet? Ikke engang bestemt hvor de skal bo? Er ikke det litt uansvarlig å korttenkt? Bare fordi mammaen savner spenning? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hotwife skrev:

Men, skal de selge huset, uten å ha kjøpt et annet? Ikke engang bestemt hvor de skal bo? Er ikke det litt uansvarlig å korttenkt? Bare fordi mammaen savner spenning? 

Det er mange grunner til at man må selge først.. f.eks at det kan ta lang tid å få solgt, og man ikke har råd til å sitte med flere boliger eller at man ikke får mellomfinansiering..

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gazpacho
3 minutter siden, Ellenn skrev:

Det er mange grunner til at man må selge først.. f.eks at det kan ta lang tid å få solgt, og man ikke har råd til å sitte med flere boliger eller at man ikke får mellomfinansiering..

Enig. Anna prøvde å selge det andre huset i fjor, uten å få napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Ellenn skrev:

Det er mange grunner til at man må selge først.. f.eks at det kan ta lang tid å få solgt, og man ikke har råd til å sitte med flere boliger eller at man ikke får mellomfinansiering..

Skjønner det. Men om de får solgt fort står de uten bolig. Vet iallefall hva jeg ville valgt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hotwife said:

Skjønner det. Men om de får solgt fort står de uten bolig. Vet iallefall hva jeg ville valgt. 

Fint at du har så god økonomi (lav belåning) at du har et valg, da. I dag er reglene for mellomfinansiering så strenge at det er helt normalt å selge først. Det er også økonomisk smartere, fordi man da vet hva man faktisk har i egenkapital. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Albbas skrev:

Fint at du har så god økonomi (lav belåning) at du har et valg, da. I dag er reglene for mellomfinansiering så strenge at det er helt normalt å selge først. Det er også økonomisk smartere, fordi man da vet hva man faktisk har i egenkapital. 

Helt normalt? Aldri møtt noen som har gjort det. Det er jo helt tullete å skulle gjøre seg selv husløs. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Hotwife skrev:

Skjønner det. Men om de får solgt fort står de uten bolig. Vet iallefall hva jeg ville valgt. 

Selv om man selger fort behøver man ikke å avtale rask overtagelse. Om man selger eller kjøper først kommer som regel an på markedet der du selger. Her jeg bor nå ville jeg solgt først, men tidligere, da jeg bodde i Oslo kjøpte jeg først, fordi jeg visste at boligen min ville bli solgt etter første visning

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hotwife skrev:

Skjønner det. Men om de får solgt fort står de uten bolig. Vet iallefall hva jeg ville valgt. 

Det er ikke alle som har noe valg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa hun ikke at de har steder å bo så lenge? Tror det er lurt å selge først og ikke sitte med tre boliger 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hotwife skrev:

Helt normalt? Aldri møtt noen som har gjort det. Det er jo helt tullete å skulle gjøre seg selv husløs. 

Ja helt normalt, kjenner ingen som gjør det annerledes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tregt marked i Søgne så det lønner seg å vente til salg før man kjøper, så får man håpe på en sen overtakelse som passer. På en bolig i den priskategori kan det bli liggende lenge. Nabohuset ble liggende i nærmere et halvt år og var billigere., men ca samme standard. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hotwife said:

Helt normalt? Aldri møtt noen som har gjort det. Det er jo helt tullete å skulle gjøre seg selv husløs. 

Så hva skal man gjøre når man ikke får mellomfinansiering?? Rane en bank? 

Du kjenner ingen som har solgt først? Hvor ung er du egentlig? 

Du vet, man trenger ikke sette overtakelse til 1 mnd frem i tid. Man kan sette 6 mnd. I verste fall leier man i mellomtiden. Sånn er realiteten, og det er bedre å være "husløs" i kort tid enn å sitte på SVINDYR mellomfinansiering og to boliger og blakke seg måned etter måned, for å til slutt selge lavere enn man forutså og dermed sitte med altfor lav EK og for høy belåning. Den smellen har mange gått på, og er en av grunnene til at reglene for mellomfinansiering ble strammet inn for et par år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Albbas skrev:

Så hva skal man gjøre når man ikke får mellomfinansiering?? Rane en bank? 

Du kjenner ingen som har solgt først? Hvor ung er du egentlig? 

Du vet, man trenger ikke sette overtakelse til 1 mnd frem i tid. Man kan sette 6 mnd. I verste fall leier man i mellomtiden. Sånn er realiteten, og det er bedre å være "husløs" i kort tid enn å sitte på SVINDYR mellomfinansiering og to boliger og blakke seg måned etter måned, for å til slutt selge lavere enn man forutså og dermed sitte med altfor lav EK og for høy belåning. Den smellen har mange gått på, og er en av grunnene til at reglene for mellomfinansiering ble strammet inn for et par år siden. 

Jøss, var ikke klar over at jeg tråkket på et svært følsomt minefelt her

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Albbas skrev:

Så hva skal man gjøre når man ikke får mellomfinansiering?? Rane en bank? 

Du kjenner ingen som har solgt først? Hvor ung er du egentlig? 

Du vet, man trenger ikke sette overtakelse til 1 mnd frem i tid. Man kan sette 6 mnd. I verste fall leier man i mellomtiden. Sånn er realiteten, og det er bedre å være "husløs" i kort tid enn å sitte på SVINDYR mellomfinansiering og to boliger og blakke seg måned etter måned, for å til slutt selge lavere enn man forutså og dermed sitte med altfor lav EK og for høy belåning. Den smellen har mange gått på, og er en av grunnene til at reglene for mellomfinansiering ble strammet inn for et par år siden. 

Jeg har helt motsatt erfaring, og har aldri (og senest i vinter) hatt problemer med å få mellomfinansiering av banken. 

Så da kan vi kanskje anta at begge deler er vanlig å gjøre? Siden vi begge tydeligvis anser det andre som fullstendig galskap. 

Da vil jeg med dette tolke at denne bloggeren sliter økonomisk, eller bor i et skikkelig lite attraktivt område 🤷‍♀️

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor hun ikke bare flytter til huset i Stavanger...? 

Men hun lagde kontor for en stund siden, og etter å ha sett tegningene, så skjønner jeg ikke hvor kontoret kunne ha vært? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Vipser said:

Jeg har helt motsatt erfaring, og har aldri (og senest i vinter) hatt problemer med å få mellomfinansiering av banken. 

Så da kan vi kanskje anta at begge deler er vanlig å gjøre? Siden vi begge tydeligvis anser det andre som fullstendig galskap. 

Da vil jeg med dette tolke at denne bloggeren sliter økonomisk, eller bor i et skikkelig lite attraktivt område 🤷‍♀️

 

Det er ikke "fullstendig galskap" hvis man har råd til det eller er veldig sikker på hva bolig blir solgt for, eller man skal gå ned i boligverdi. Men tolkningen din henger ikke på greip. Hvorfor skal man slite økonomisk bare fordi man ikke får mellomfinansiering? Anna sitter på to boliger, at hun ikke kan kjøpe seg en tredje er ikke rart. Boligmarkedet er ikke "skikkelig dårlig" selv om et salg kan ta mange måneder, det er faktisk normalen rundt om i landet. Og jo dyrere bolig, jo lengre tid. 

Det er økonomisk fornuftig å selge først (igjen, betyr ikke at det er galskap for alle å gjøre motsatt), så å kritisere Anna for akkurat det syns jeg faktisk er litt barnslig. Hun skal liksom tas uansett hva...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...