Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Halle-Palle skrev:

At folk reagerer på kommentaren din betyr ikke nødvendigvis at de føler seg truffet? Det kan vel rett og slett være at de (vi) syns det var en unødvendig og dum kommentar.

Og det heter altså ikke ‘hvem mor’. Jeg må si at i min verden er det viktigere å kunne hjelpe barna med å lære korrekt skrivemåte enn å nødvendigvis lage all mat fra bunn. 

Vær forsiktig med å korrigere skrivefeil. Jeg har vært "dum" og gjort det selv et par ganger. Fikk mld fra mod med oppfordring om å lese forumreglene 😕

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det alle kanskje kan bli flinkere til er å lese gjennom før en hiver seg på tastaturet . Har brukeren fått nok svar? Det er greit å si ifra om en kommentar er upassende, men å få drøssevis med kritikk kan også bli ubehagelig :)

dessuten drukner tråden, ikke bare i unødvendige kommentarer, men da også med en drøss med irettesette de kommentarer som i lys av tråden er like unødvendig. 

 

og der bidro jeg også til det ;)

Endret av Rockesau
Ufullstendig setning
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir egentlig bare oppriktig glad for at Toro-vafler overhodet er noe å diskutere her inne, jeg. Det må jo bety at det ikke er noe nevneverdig å gi kritikk for, DET er skjønt det :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller hun med det siste innlegget? Hun har jo samme mentalitet og tankegang som en fjortis. Er man hjemmeværende, bør man klare husholdningsoppgaver, uten å klage. De fleste må både jobbe og passe huset.. 

her vasker alle klærne selv etter behov, og hvis man henger opp en ladning med klær, setter man på neste kurv. Og det dras over gulvet hver kveld for den som er hjemme. Kjøkkenet ryddes rett etter matlaging, og benker og bord vaskes. Er man tørst, drikker man på kjøkkenet, og hvis det er kveldskos, blir alt fjernet før man går å legger seg. Vi har ikke tid til å rydde unødig,  en dag i uken vasker vi hele huset. jeg jobber turnus og mannen jobber dag, så her er vi avhengig av system. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Summ skrev:

Tuller hun med det siste innlegget? Hun har jo samme mentalitet og tankegang som en fjortis. Er man hjemmeværende, bør man klare husholdningsoppgaver, uten å klage. De fleste må både jobbe og passe huset.. 

her vasker alle klærne selv etter behov, og hvis man henger opp en ladning med klær, setter man på neste kurv. Og det dras over gulvet hver kveld for den som er hjemme. Kjøkkenet ryddes rett etter matlaging, og benker og bord vaskes. Er man tørst, drikker man på kjøkkenet, og hvis det er kveldskos, blir alt fjernet før man går å legger seg. Vi har ikke tid til å rydde unødig,  en dag i uken vasker vi hele huset. jeg jobber turnus og mannen jobber dag, så her er vi avhengig av system. 

Når husarbeid er hovedinnholdet i hverdagen din og det mindre viktige for ektefelle som er i jobb blir det til det «sytet» Anna uttrykker. I ung alder er hun hjemmearbeidende med 3 barn på skole/i bhg. Det er ikke et godt liv for henne. 

I helgen vil hun gjerne til Stavanger og leve ut det å være ung og fri. Men huttetu..hun er så kjendis at hun ikke kan ta seg en fest. What? Selvsagt kan du ta deg en normal fest Anna. 

Men aller viktigst: kom deg ut av din ulykkelige boble. Skap din egen tilværelse. Det er ikke å jakte støv i vinduskarmer. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Friluftsdame skrev:

Når husarbeid er hovedinnholdet i hverdagen din og det mindre viktige for ektefelle som er i jobb blir det til det «sytet» Anna uttrykker. I ung alder er hun hjemmearbeidende med 3 barn på skole/i bhg. Det er ikke et godt liv for henne. 

I helgen vil hun gjerne til Stavanger og leve ut det å være ung og fri. Men huttetu..hun er så kjendis at hun ikke kan ta seg en fest. What? Selvsagt kan du ta deg en normal fest Anna. 

Men aller viktigst: kom deg ut av din ulykkelige boble. Skap din egen tilværelse. Det er ikke å jakte støv i vinduskarmer. 

Jeg har ikke lest innlegget, men føler for å fortelle at min datter bor i Bergen og der er hun til stadighet på samme utested som Kygo, og han får stort sett være helt i fred. Og han er vel en bittelitt større kjendis enn mamma’n? Så tviler egentlig på at den godeste mamma forteller hele sannheten her 🙈

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på det siste innlegget. Mennene gjør gjerne mye som vi kvinner overlater til dem. Her, for eksempel, kan jeg ikke huske sist jeg skiftet dekk eller reparerte bilen ute i minusgrader. Jeg kjører ikke den ødelagte vaskemaskinen på dynga. Vi deler på gressklipping (fordi jeg syns det er gøy), men det er hovedsaklig mannen som klipper buskene og rydder i hagen/i garasjen.

Jeg vasker klær, han vasker badene/doene... Lista kan fortsette.

Her jobber begge 100%, drar og kommer fra jobb til ca. samme tid. Vi diskuterer ikke hvem som gjør hva, fører ikke noe regnskap over gjøremål. Anna sitter hjemme når alle er på jobb/skole/barnehage. Det skulle bare mangle at hun "satt på støvsugeren i hver etasje" :) Noe må hun jo fylle sine dager med.

Endret av Ny Bruker
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ny Bruker skrev:

Jeg reagerte også på det siste innlegget. Mennene gjør gjerne mye som vi kvinner overlater til dem. Her, for eksempel, kan jeg ikke huske sist jeg skiftet dekk eller reparerte bilen ute i minusgrader. Jeg kjører ikke den ødelagte vaskemaskinen på dynga. Vi deler på gressklipping (fordi jeg syns det er gøy), men det er hovedsaklig mannen som klipper buskene og rydder i hagen/i garasjen.

Jeg vasker klær, han vasker badene/doene... Lista kan fortsette.

Her jobber begge 100%, drar og kommer fra jobb til ca. samme tid. Vi diskuterer ikke hvem som gjør hva, fører ikke noe regnskap over gjøremål. Anna sitter hjemme når alle er på jobb/skole/barnehage. Det skulle bare mangle at hun "satt på støvsugeren i hver etasje" :) Noe må hun jo fylle sine dager med.

Når hun i tillegg har robotstøvsuger janei... Altså husarbeid er kjedelig for alle, men hun har selv tatt valget om å ikke studere og skakkjørt bloggen så til de grader at ingen vil gjøre spennende samarbeid med henne. Skjønner ikke at hun gidder å klage. Hun har da ansvar selv for å fylle dagene med meningsfulle gjøremål. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en er hjemmeværende mamma OG barna er i BHG og på skole på dagtid, så er jo husarbeid jobben en har. Levere barn om morgenen, så hjem til å ta seg av huset... eller tenker hun at Jan skal ta husarbeidet etter jobb og hun skal sitte på stumpen og glo ut av vinduet hele dagen? 🙄

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna skriver hun har kjøpt hus i flertall siden hun startet opp med bloggen for 7 år siden. Hmm. Kunne tro hun hadde flere hus enn det i Søgne ( som hun eier med Jan) og det i Stavanger. Det riktige blir hun har kjøpt 1 1/2 hus. Synes hun skryter på seg litt vel mye her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjokka skrev:

Anna skriver hun har kjøpt hus i flertall siden hun startet opp med bloggen for 7 år siden. Hmm. Kunne tro hun hadde flere hus enn det i Søgne ( som hun eier med Jan) og det i Stavanger. Det riktige blir hun har kjøpt 1 1/2 hus. Synes hun skryter på seg litt vel mye her.

Og det er sikkert fortsatt banken som eier en god del av de 1 1/5 husene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Og det er sikkert fortsatt banken som eier en god del av de 1 1/5 husene.

Yes. Tenkte akkurat det samme. Så det riktige blir vel at banken eier det ene av de 1 1/2 husene hun har kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyeste innlegget må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Hun påstår at hun selv har valgt å tjene mindre. Hvem tror hun at hun lurer? Hvis det er slik hun sier, at hun ønsker å leve med et mer normalt budsjett og klare seg med mindre, så kunne hun vel heller betalt ned mer på lånene sine med det hun har til overs. Gir ikke mening å ha lån langt opp etter ørene og så «velge å tjene mindre».

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også det siste innlegget på bloggen hennes. Enig med richbitch over her, vil bare legge til det blogginnlegget tror jeg det er det mest umodne våset jeg har lest. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, richbitch skrev:

Nyeste innlegget må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Hun påstår at hun selv har valgt å tjene mindre. Hvem tror hun at hun lurer? Hvis det er slik hun sier, at hun ønsker å leve med et mer normalt budsjett og klare seg med mindre, så kunne hun vel heller betalt ned mer på lånene sine med det hun har til overs. Gir ikke mening å ha lån langt opp etter ørene og så «velge å tjene mindre».

Det er nok mange som reagerte på de løgnene der ja. Helt utrolig at en dame på 22 tror at folk biter på det hun skriver. 

Ånei du Anna. Sannheten er at du har mistet så og si alle samarbeidspartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, richbitch skrev:

Nyeste innlegget må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Hun påstår at hun selv har valgt å tjene mindre. Hvem tror hun at hun lurer? Hvis det er slik hun sier, at hun ønsker å leve med et mer normalt budsjett og klare seg med mindre, så kunne hun vel heller betalt ned mer på lånene sine med det hun har til overs. Gir ikke mening å ha lån langt opp etter ørene og så «velge å tjene mindre».

Haha. Ikke sant. Henger jo overhode ikke på greip. Ingen med mulighet til gode inntekter velger det bort bare for å kunne ha et normalt budsjett 😂 som sagt, hvis det er så kjedelig med alle pengene som renner inn så betal ned på lån eller spar da! Ærlig talt 🤣🤣🤣

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, richbitch skrev:

Nyeste innlegget må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Hun påstår at hun selv har valgt å tjene mindre. Hvem tror hun at hun lurer? Hvis det er slik hun sier, at hun ønsker å leve med et mer normalt budsjett og klare seg med mindre, så kunne hun vel heller betalt ned mer på lånene sine med det hun har til overs. Gir ikke mening å ha lån langt opp etter ørene og så «velge å tjene mindre».

Mener hun skrev et innlegg for en tid tilbake ( som forklaring på at det ikke ble million-bryllup), at hun hadde gått vesentlig ned i inntekt. Det var mer en innrømmelse på mye som hadde gått galt siste året, bla fra tiden med «skal vi danse». Jeg oppfattet det som hun hadde mistet mange samsrbeidspartnere= lavere årsinntekt. Henger heller ikke på grep å få 100.000 i bot og samtidig ønske seg lavere inntekt. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...