Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, (:smilejenta:) skrev:

Er det noen som er tøffe nok til å ta opp problemstillingen på SoMe gruppa? 

Hvilken gruppe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pelikanen
10 timer siden, Viernes skrev:

Vinnerne blir offentliggjort i et innlegg på bloggen til Anna. Det linkes dit fra Inspire Norge på Facebook

Er dette lov? Om jeg går inn på inspire og deltar i konkurranse der, så skal jeg tvinges til en blogg gir å se om jeg vant? Dette er jo to forskjellige plasser, og to forskjellige personer. Jeg nekter å tro at det et lov. Altså,  en annen person skal ha " betalt" for at jeg skal vite om jeg har vunnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel så ferskt at det gjerne ikke er nedfelt i lov enda. Men moralsk sett er det ikke greit. 

Er forresten Jan og Anna som eier Lumiwi As som står bak Inspire Norge. Men det opplyser de ikke om..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Panda90 skrev:

Det er vel så ferskt at det gjerne ikke er nedfelt i lov enda. Men moralsk sett er det ikke greit. 

Er forresten Jan og Anna som eier Lumiwi As som står bak Inspire Norge. Men det opplyser de ikke om..

Lumiwi er kalt opp etter barna deres. Lucas, Michelle og William. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Avocado skrev:

Lumiwi er kalt opp etter barna deres. Lucas, Michelle og William. 

Barna HENNES..👍

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Speilvegg
3 timer siden, (:smilejenta:) skrev:

Er det noen som er tøffe nok til å ta opp problemstillingen på SoMe gruppa? 

 

3 timer siden, J.. skrev:

Hvilken gruppe??

Ta det evt. heller opp i Facebookgruppen:

«Regler for konkurranser i sosiale medier» 

Endret av Speilvegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ingen plass på Facebook hvor man kan klage direkte til FB?

Ved å rapportere siden får man ikke ta de på verken svindel eller annet..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ingeniørfrue skrev:

Fikk svar fra Kari Traa! De takket for mail, og har ingen samarbeid med inspire Norge og dette var svært uheldig og de skal få ordnet opp i det. 

Da syns jeg faktisk de skulle gått ut med nettopp det på fb-siden siden og tagget Inspire Norge,så kunne deltakerne selv sett at de blir holdt for narr.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, J.. skrev:

Da syns jeg faktisk de skulle gått ut med nettopp det på fb-siden siden og tagget Inspire Norge,så kunne deltakerne selv sett at de blir holdt for narr.

Enig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ingeniørfrue skrev:

Fikk svar fra Kari Traa! De takket for mail, og har ingen samarbeid med inspire Norge og dette var svært uheldig og de skal få ordnet opp i det. 

Fikk samme svar fra Kari Traa. Spent på å se om noe faktisk blir gjort. Kan ikke skjønne at de aksepterer dette. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen
14 timer siden, Panda90 skrev:

Det skal se ut som om Inspire Norge med Jan og Anna i spissen har gode samarbeidsavtaler med store firma som Kari Traa etc. Men., I virkeligheten har de nok ikke samarbeidsavtale med noen. De benytter Adlinks, som hvem som helst egentlig kan benytte seg av (alle reklamelinkene de slenger ut, gjerne 30-40 pr dag). Hver gang noen trykker seg inn der blir det lagret cookies i nettleseren til den som trykker seg inn og Jan og Anna får en prosent av den summen en handler for. Dette gjelder også ved senere anledninger om en åpner nettleseren og går via google, fordi cookies blir lagret over lengre tid. Zalando har via mail avkreftet samarbeid og sier at siden er spam, venter på svar fra Kari Traa.

Vinneren blir offentliggjort på Anna sin blogg (mammatilmichelle) hvor hun tjener 5 øre pr klikk på bloggen. Det blir ikke nevnt noen steder at en blir linket til bloggen, noe som gjør at forbrukerne blir lurt inn på en blogg de fleste ikke har lyst å støtte. Igjen tjener Jan og Anna store summer på dette. Anna har nok 80 000 klikk på bloggen sin i dag (30 000 mer enn vanlig) grunnet konkurransene. 80 000x0,05=4000 kr bare på klikk. Så kommer jo alle prosentene fra folk som blir lokket inn for å kjøpe noe via alle disse reklameinnleggene de blir spammet ned med når de har trykket liker på facebooksiden Inspire Norge. 

 

Så i bunn og grunn, Anna og Jan har ikke noen samarbeidsavtaler via Inspire Norge, men tjener store penger på naive folk som deltar på konkurransene og trykker seg inn på adlinkene som blir delt av siden.

Gikk inn på inspire siden. Ser det deles ut klær osv om du kommenterer og liker siden. Er flere plasser hvor du skal skrive eks hvem du vil vinne ilag med. Da lurer jeg på, driver de å kjøper inn klær fra div firma som de deler ut til vinnere? Er det noen som har vunnet, og er det reelle vinnere? Noen som har sjekket? Det er jo frekt som satan at du blir sendt til en blogg. Vil seriøse firmaer bli kjent for å være ned på sånne frekke ting? De burde blitt varslet, og spurt om det virkelig er premier fra de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Vet egentlig ikke helt hvem man kan/bør tipse utenom FO?
Det må vel være fler som kan ta tak i dette/sette lys på det?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De driver jo barer og finner tilbud rundtom på nettet, for så å legge de inn som et tilbud fra dem selv. Hvem som helst kan feks få opptil 70% på lekmer.no , trenger ikke gå gjennom Inspire Norge. Eneste som tjener på det (bortsett fra lekmer, selvfølgelig) er dem selv, gjennom affiliatelinker.

Samme greia som shoppic er. De gjør "jobben" med å finne de gode tilbudene slik at du kan finne alle på en side.

Endret av Viernes
endret ordlyden litt
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...