Gå til innhold

Jeg synes IKKE dette er ok - Karpe Diem i Spektrum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde vært så utrolig glad, om faren til mine barn gjorde noe sånt. Han har de ca en helg i måneden, det er jo slitsomt med noe mer. Og da sitter de i hans lille leilighet, og gjør ingenting. Utrolig kjedelig for barna. Sånn har det vært i 10 år nå. Tror ungene hadde fått sjokk, hadde han tatt de med på konsert. Og de hadde jo elsket det.

Barna dine er utrolig heldige, som får mulighet til å gå på mange konserter. Det er ikke mange barn, som har den muligheten.

Anonymkode: 8df40...626

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Vel, han må jo spørre om det passer først, hvis det er på dine dager. 

Hvordan er han ellers, har han ingen struktur og bare usunn mat? Vanskelig å mene noe for andre uten å vite mer. Hvis han lar alt det grunnleggende falle på deg og bare tar de med på supergøy når som helst, så skjønner jeg deg godt. Men husk at når jentene dine blir voksne så kommer de til å se på dette med voksne øyne. Og da ser de nok på dere på en annen måte.

Dine dager? Skal en konsert med Karpe Diem som jentene er en stor fan av passe moras dager. 

Ja, la oss spørre Karpe og avtale med de først alle mødre. 

Anonymkode: 121d3...215

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene kom ikke hjem før klokka var langt over midnatt. Helt oppspilte og mette på kebab og nesten umulige å roe ned. Faren kom ikke engang inn for å levere, bare tok farvel i døren med det selvgode "jeg vant" gliset sitt jeg har sett en mill. ganger før.

I dag skulle jentene hjelpe meg med helgevasken, de har ennå ikke stått opp..... takk for den liksom.

TS

Anonymkode: 24d00...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jentene kom ikke hjem før klokka var langt over midnatt. Helt oppspilte og mette på kebab og nesten umulige å roe ned. Faren kom ikke engang inn for å levere, bare tok farvel i døren med det selvgode "jeg vant" gliset sitt jeg har sett en mill. ganger før.

I dag skulle jentene hjelpe meg med helgevasken, de har ennå ikke stått opp..... takk for den liksom.

TS

Anonymkode: 24d00...acf

Slutt å vær så egoistisk. Det lyser at du ikke unner jentene dette her, og har et turbulent forhold til deres far. Hva med å være litt mer voksen i hodet enn å klage på din gamle ex på Kvinneguiden? Du må virkelig gå inn i deg selv, og innse at det kanskje er du som er problemet. 

Og angående helgevasken; Du må forvente at jentene er slitne og vil sove litt lenger i dag ettersom de var på konsert i går. Helgevasken drar jo ingen steder uansett. 

 

Anonymkode: bd94a...5d8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jentene kom ikke hjem før klokka var langt over midnatt. Helt oppspilte og mette på kebab og nesten umulige å roe ned. Faren kom ikke engang inn for å levere, bare tok farvel i døren med det selvgode "jeg vant" gliset sitt jeg har sett en mill. ganger før.

I dag skulle jentene hjelpe meg med helgevasken, de har ennå ikke stått opp..... takk for den liksom.

TS

Anonymkode: 24d00...acf

Ta vasken i morgen da? :vetikke: Den forsvinner ikke, men det hadde jo konserten gjort. :fnise:  Og jeg skjønner ikke hva han skulle kommet inn for. Hvorfor er det ikke akseptabelt at han tok farvel i døren? 

Endret av SesameStreet
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jentene kom ikke hjem før klokka var langt over midnatt. Helt oppspilte og mette på kebab og nesten umulige å roe ned. Faren kom ikke engang inn for å levere, bare tok farvel i døren med det selvgode "jeg vant" gliset sitt jeg har sett en mill. ganger før.

I dag skulle jentene hjelpe meg med helgevasken, de har ennå ikke stått opp..... takk for den liksom.

TS

Anonymkode: 24d00...acf

Det her er faktisk bare sutring. Jentene dine har hatt en fantastisk kveld på en flott konsert, fått i seg mat og kost seg. Hva i all verden skulle far gjort inne hos deg når klokken er over midnatt? At de ikke hadde stått opp for to timer siden kunne du gjort noe med, det er noe som heter å vekke dem. "Stakkars" deg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt problemet her og synes du fremstår svært smålig. Det er mange nok barn som vokser opp med uengasjerte foreldre som ikke gidder å bruke hverken tid eller penger på de. Vær glad for at dine døtre slipper det og har en pappa som gjerne vil bruke tid sammen med de og gi de opplevelser. Karpe Diem konserten er ikke hverdagskost og blir sannsynligvis et minne for livet for jentene dine og det er uansett -dessverre, kan man si- ingen fare for at husvasken drar noen steder om den må vente et par timer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var kjip, skjønner deg godt jeg :) Det er ikke så moro å måtte forholde seg til tivoli-foreldre, selv om alt det de finner på kan være veldig positivt for barna.
Utifra det du skriver virker det som noe han gjør ofte, og som han også bruker til å nedvurdere den innsatsen du gjør som forelder. Har du tenkt på at han kan være sjalu? At han heller ville vært den som har alt det daglige, og ikke bare han som må finne på noe veldig kult for å være sikker på at ungene er fornøyd når de er sammen med ham?
For alt du vet, så kan ungene ha sittet hele veien hjem å snakket om hvor mye de gleder seg til å fortelle deg om konserten. 
Uansett så var det fint at du har ungene i fokus og lot kidsa dra på konsert, du kunne jo ha nektet hvis du absolutt ville.


Enig med flere over her, om at unger godt kan ha begge typer forelder. Jeg synes heller ikke det høres ut som om du er den kjedelige, dere finner på masse sammen. Det er bare litt mer "vanlig" ting dere gjør.  Uansett så er det å være kjedelig sterkt undervurdert. Veldig mange barn kunne trengt mer "kjedelige" foreldre. Det er flest hverdager og det å få de til å gå rundt er den viktigste jobben vi gjør som foreldre. Så jeg synes ikke du skal nedvurdere deg selv eller det du bidrar med, du gjør jo den viktigste jobben. Hvis dette gnager veldig ville jeg snakket med noen om det, fått sortert litt tanker og reflektert litt rundt den innsatsen du gjør og det gode grunnlaget du legger for barna dine når de selv blir foreldre. 

Jeg tror også jeg hadde tatt en prat med eksen, å snakket litt om regler rundt sånne påfunn. Feks. at du helst vil ha beskjed god tid i forveien, slik at du kan planlegge rundt det eller at dere bytter helg.
Men hvis det ikke går, så må han ikke si noe til jentene før du har sagt det er greit. For hvis det ikke passer og dere har andre planer, så skal jentene slippe å vite at det fantes et "kulere" alternativ. 
 
Kjenner også noen som har gode kontakter, men der er det den som har ungene som drar på den kule opplevelsen. Eller de drar alle sammen. Mor får ofte gratis billetter, men hvis bare hun skulle tatt med på barna på opplevelsene, så ville ikke far fått særlig tid med barna i helgene. Så når det er hans helger får han bestemme om de skal benytte seg av tilbudet.
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres rett og slett ut som du er misunnelig på at han klarer å finne på slike ting med barna.

Tenker du hadde vært like oppgitt hvis han kun holdt seg til annenhver helg fordi han og dama skal på artige ting barna dine kunne vært med på også. Da hadde det vært feil også.

Skulle gitt mye for at min eks var en brøkdel like opptatt av våre barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, April 21, 2017 den 14.57, Rotemor skrev:

Hvordan kan du kalle han "helgepappa" på den måten når han til og med prioriterer å ta de med på en storaften utenom vanlig samvær.

Det eneste jeg synes er feil her er din holdning til han og barna dine. Det er da ikke en konkurranse om å være kulest. Barna vet hvem vi er. Du vinner mye mer på å fremsnakke disse "kule" tingene samtidig som du byr på en stabil hverdag for de.

To forskjellige foreldre byr på to forskjellige tilværelser. Det ene har ingenting med det andre å gjøre. Det er ihvertfall ikke eksen sin skyld at du er totalt ukul.

  Forstår tanken til TS, men hun må bare bite det i seg, og ønske jentene en fin kveld. 

Total ukul ??   Forstår det sånn at ungene i utgangspunktet bare er hos far i helgene. Det er mine gutter også,  annenhver helg. Jeg finner på like mye gøy i mine helger som far, men livet består av mest hverdager. Disse hverdagene, med regler og rutiner,  lever barna med meg ,  100 %. Så her også er jeg den kjipe, far er gøy. Kan være litt sårende å høre til tider faktisk. Men den tanken må en bare legge av seg. Barn trenger grenser,  så jeg får bare være ukul. 

Anonymkode: 61bd6...380

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge fra deg tankene om at det å være en forelder er en konkurranse om å være mest gøyal. Eksen din smilte sikkert fordi han hadde hatt det gøy med barna, ikke fordi han "vant" noe. 

Er det noen som har "vunnet" noe er det barna dine som har en engasjert far, og du som har en eks som ønsker å tilbringe tid med barna deres. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

  Forstår tanken til TS, men hun må bare bite det i seg, og ønske jentene en fin kveld. 

Total ukul ??   Forstår det sånn at ungene i utgangspunktet bare er hos far i helgene. Det er mine gutter også,  annenhver helg. Jeg finner på like mye gøy i mine helger som far, men livet består av mest hverdager. Disse hverdagene, med regler og rutiner,  lever barna med meg ,  100 %. Så her også er jeg den kjipe, far er gøy. Kan være litt sårende å høre til tider faktisk. Men den tanken må en bare legge av seg. Barn trenger grenser,  så jeg får bare være ukul. 

Anonymkode: 61bd6...380

Det er holdningen til TS som er ukul. HUn er sjalu. Det å sette grenser har lite med situasjonen her å gjøre. 

Appelsinjuice svarer veldig godt på det her. 

 

2 timer siden, appelsinjuice skrev:

Du må legge fra deg tankene om at det å være en forelder er en konkurranse om å være mest gøyal. Eksen din smilte sikkert fordi han hadde hatt det gøy med barna, ikke fordi han "vant" noe. 

Er det noen som har "vunnet" noe er det barna dine som har en engasjert far, og du som har en eks som ønsker å tilbringe tid med barna deres. 

Veldig enig.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke rart du blir ukul når pappaen tar de med seg på konsert, og så skal du tvinge på dem helgavasken dagen etter. 

Det er du som er urimelig her ts. Du er heldig som har en engasjert far som vil ha med barna. Du kunne hatt en eks som kun vil tilbringe tid med nydama også. Forstår det kan være irriterende hvis eksen alltid tar med barna på aktiviteter i dine helger, og han kan jo spørre deg først selvfølgelig, men hvorfor skaffet ikke du billetter til konserten?

Anonymkode: 22b7c...256

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2017 den 18.30, AnonymBruker skrev:

Dine dager? Skal en konsert med Karpe Diem som jentene er en stor fan av passe moras dager. 

Ja, la oss spørre Karpe og avtale med de først alle mødre. 

Anonymkode: 121d3...215

Men herregud, han må jo uansett spørre!!! Tenk om de hadde andre planer! Er du 14 år, eller??

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men... 10åring og 12åring på Karpe-konsert? Dét er det mest kritikkverdige med denne saken....

Anonymkode: be477...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎04‎.‎2017 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Igjen, jeg skal ikke nekte dem å dra. Vet godt at dette ikke er noens feil at konserten er i dag. 

Men jeg gruer meg til nok en "serier" for "verdens beste helgepappa". 

ts

Anonymkode: 24d00...acf

Men du må da skjønne selv hvor feil det er, kan du virkelig ikke bare være glad på barna dine sine vegne?

Jeg og mannen har barn på samme alder som dine, og dem har vi ikke sett i helga en gang for nå begynner de å få sine egne liv. De har vært på overnatting hos venner på hver sin kant, gjort artige ting med familiene deres og vært ute på vift. Ei herlig helg de lever lenge på. Men det blir vel noe HELT annet det, eller skal jeg være sjalu på de andre voksne som tok mine barn med på noe gøy? De gjør det ofte også faktisk, 11-åringen sier han gjerne vil adopteres av familien til kompisen, og alt det gjør er å varme hjertet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen,

føler at hele helgen har gått med til dette. Fått telefoner og sms fra flere i familien som absolutt skal "hylle" eksen og det han gjorde var så bra, minne for livet, hanbryr seg om barna mm. 

Jeg prøvde å ta opp at han må si ifra neste gang, men da satte han seg som vanlig på bakbeina og mente at det kunne jeg ikke kreve siden dette var en anledning der han "plutselig" hadde fått billettene. Så spurte han om vi hadde planer, jeg var ærlig og svarte nei og da var det liksom en bekreftelse på at han kan gjøre som han vil. Uten at jeg har sagt noe virker det som om alle vet at de var på Karpe -konsert og de kunne nesten ikke vente med å dra på skolen og fortelle de andre. Dette er liksom så stort. Min innsats er liksom ikke noe verdt. 

 

ts

Anonymkode: 24d00...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎04‎.‎2017 den 14.33, AnonymBruker skrev:

Jentene kom ikke hjem før klokka var langt over midnatt. Helt oppspilte og mette på kebab og nesten umulige å roe ned. Faren kom ikke engang inn for å levere, bare tok farvel i døren med det selvgode "jeg vant" gliset sitt jeg har sett en mill. ganger før.

I dag skulle jentene hjelpe meg med helgevasken, de har ennå ikke stått opp..... takk for den liksom.

TS

Anonymkode: 24d00...acf

Du er så umoden og smålig at jeg blir kvalm av deg. Nesten så man får følelsen av at du ikke er glad i ungene dine, fordi hatet mot faren deres overskygger kjærligheten du måtte ha til dem. Pass deg så du ikke skader dem for livet med de svarte følelsene dine.

Anonymkode: debcb...b78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...