Gå til innhold

Jeg synes IKKE dette er ok - Karpe Diem i Spektrum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min eks er dessverre litt impulsiv og har skaffet bill. til kvaeldens konsert i Spektrum med Karpe Diem. Han liker å være den som finner på gøy og spas så jeg automatisk blir den kjipe mammaen. Fikk en kort SMS i går kveld om at han kommer og jenter våre to døtre på 10 og 12 for å dra på denne konserten. Han har endel kontakter i musikkmiljøet så han kan alltid fikse billetter uansett hvor "utsolgt" noe her. Jeg synes ikke noe om at han legger slike planer og bare automatisk tror han kan komme her og bare ta de med seg. "For vi gjør jo aldri noe" - som han liker å poengtere ovenfor våre venner og familie.

Han må liksom være den kule hele tiden mens jeg er den med struktur, husregler, innetider og sunn mat. 

Ikke kan jeg nekte jentene og dra heller siden de er kjempefans og jeg vet det vil bli et helvete om jeg nekter. De skal på skolen som vanlig i dag og aner ingenting. 

Har jeg lov til å bli litt oppgitt her..... er så lei av å være hun kjipe mens han får all moroa?

Anonymkode: 24d00...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elseby13

Men herregud da. Så moro for jentene! De hadde det nok kjempegøy, Karpe er jo fantastisk. 

Men husk at det ikke trenger ikke være så råflott for at tenåringer koser seg. Du kan jo også ta dem med på en gaug med ting: stranda, badeland, Tusenfryd, to dagers tur med Danskebåten, shoppetur til byen, picnic på øyene i Oslofjorden etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, han må jo spørre om det passer først, hvis det er på dine dager. 

Hvordan er han ellers, har han ingen struktur og bare usunn mat? Vanskelig å mene noe for andre uten å vite mer. Hvis han lar alt det grunnleggende falle på deg og bare tar de med på supergøy når som helst, så skjønner jeg deg godt. Men husk at når jentene dine blir voksne så kommer de til å se på dette med voksne øyne. Og da ser de nok på dere på en annen måte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Ps: ungdommer trenger en "kjip" forelder også, en som får hverdagen og rutiner til å fungere. Vær stolt av de selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du er kjip. De skal altså ikke få dra fordi at du ikke fant på det selv? Gå i deg selv og jobb med dine egne usikkerheter, dette er veldig barnslig.

Anonymkode: e3fda...6c2

Kan du lese?

Jeg skriver at jeg vet jeg ikke kan nekte de å dra. 

nekter jeg har jeg gitt han det ultimate argumentet for at jeg er kjip og barna vil alltid hate meg for dette. 

ts

Anonymkode: 24d00...acf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er nok en typisk problemstilling, "tivolipappa" fenomenet" ;-) 

Det sagt så MÅ du jo ikke være den "kjipe" hele tiden, finn på noe impulsivt og gøy med jentene selv også. At du er den med mest struktur og rammer er uansett positivt i det lange løp. 

Hilsen en med en "kjip" mamma, men som faktisk ble misunnet av en venninne som hadde en typisk moromamma 

Anonymkode: d306b...388

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi finner på mye gøy sammen, vi drar på tur, drar på fjellet, har en jentedag med god mat og shopping, drar på kino mm. 

Det nytter heller liksom ikke å si de kan dra en annen gang. Karpe Diem holder vel ikke på i all evighet og setter opp konserter i Spektrum av dette formatet jevnlig i mange år fremover.

ts 

Anonymkode: 24d00...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å bli oppgitt over at han ikke gidder å spørre deg om det passer inn i planen din - men, dersom han er vant med negative svar (du virker litt negativ i innlegget dessverre) har han kanskje funnet ut at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse? 

Hadde jeg vært deg hadde beina mine slengt seg på bordet, boka i den ene hånda, et lite vinglass i den andre. Nyt frikvelden, og fokuser på det heller ;) 

Så kan du ta en liten prat med ham om at du syns det er supert at han tar med jentene deres på arrangementer - men, at du syns det er greit om han lufter saken med deg først (men da må du være litt åpen for forslagene hans også) 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært verre om det var snakk om Justin Bieber konsert 

Anonymkode: 75a30...827

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke helt tak i hva problemet er. Er det at det er du som har dem nå og han ikke spurte deg først? Det kan jeg forstå, og det burde han absolutt gjort. Men det høres ut som det plager deg mer at han gjør noe gøy sammen med dem. Hvorfor det i såfall?

Anonymkode: 47c71...5d9

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, slike ting kunne aldri min far funnet på da jeg var barn. Egentlig kom han aldri og hentet meg om han ikke absolutt måtte. Så jeg syns du skal drite i dine følelser og tenke litt på hvordan barna dine opplever dette. Jeg ville vært overlykkelig.

Anonymkode: 31280...bcd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår tankegangen din, men det virker som om du finner på mye fint sammen med barna dine også. Tipper i tillegg at de opplever deg som trygg og god hvis du har faste, klare grenser, selv om de kan si at det er kjipt. Synes egentlig du skal være veldig glad for at de har en pappa som faktisk synes det er fint å ta med barna på konsert. Han kunne jo valgt å dra med en gjeng kompiser isteden, men velger å tilbringe kvelden med barna. Kjempebra! Og tenk for en opplevelse for ungene!!

Anonymkode: afeec...1ca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo du har all grunn til å reagere mot far, og jeg syns det er fint at du lar jentene dine dra delv om han er en "urokråke" i forhold til foreldrerollen. Det jeg derimot ville sagt til han i klartekst er at selv hvor supert det er at han gjør slike ting for jentene er det etpar ting som er viktig å tenke på; man avtaler i god tid OG man tenker over skole osv.. Det er superteit å være kul pappa om jentene legger seg til vaner som går ut over fremtiden, hva om det var eks eksamen på gang - skulle den kule pappaen trumpe eksamenslesing med konsert?

Greia er at man kan fint ha en forelder som er impulsiv og en som er strukturert uten at det er et problem så lenge den strukturerte kan avvike sin plan og den impulsive kan kjøre sine via den strukturerte :) snakk med han, hvis du snakker mange nok ganger går det kanskje litt mer inn for hver gang? OG jeg mener snakk, kommuniser - ikke klag, eller anklag osv - tenk over hvilke ord du bruker og stemmeleie osv og prøv hard å få en god dialog.

Jeg tror dere begge prøver være gode foreldre, på ulike måter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Klart det er lov å bli litt oppgitt, men det er nok lurt å holde det for deg selv eller blåse ut for en venninne et sted døtrene ikke kan høre det. Det er jo flott for dem å få oppleve sånne ting uansett om det er med deg eller med faren. Det er ikke alltid julenisseforelderen ungene setter mest pris på selv om det er lett å tro det når man ser gleden og begeistringen når han kommer med spennende gaver og overraskelser. Trygghet, varme, omsorg og forutsigbarhet er noe veldig mange trekker fram når de får spørsmål om hvordan barndommen deres var :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min eks er dessverre litt impulsiv og har skaffet bill. til kvaeldens konsert i Spektrum med Karpe Diem. Han liker å være den som finner på gøy og spas så jeg automatisk blir den kjipe mammaen. Fikk en kort SMS i går kveld om at han kommer og jenter våre to døtre på 10 og 12 for å dra på denne konserten. Han har endel kontakter i musikkmiljøet så han kan alltid fikse billetter uansett hvor "utsolgt" noe her. Jeg synes ikke noe om at han legger slike planer og bare automatisk tror han kan komme her og bare ta de med seg. "For vi gjør jo aldri noe" - som han liker å poengtere ovenfor våre venner og familie.

Han må liksom være den kule hele tiden mens jeg er den med struktur, husregler, innetider og sunn mat. 

Ikke kan jeg nekte jentene og dra heller siden de er kjempefans og jeg vet det vil bli et helvete om jeg nekter. De skal på skolen som vanlig i dag og aner ingenting. 

Har jeg lov til å bli litt oppgitt her..... er så lei av å være hun kjipe mens han får all moroa?

Anonymkode: 24d00...acf

Jeg skjønte ikke helt. Ble du oppgitt fordi at han ikke har spurt deg først eller fordi at han tar de med seg på konserten? Jeg skjønner godt at du blir oppgitt hvis han bare forventer at du skal si ja og dette er noe som gjentar seg gang på gang. Likevel, som du sier så er jentene ganske begeistret for Karpe Diem og de vil sikkert bli skikkelig glad for det, så hva skade kan det gjøre? Kjøpe deg en flaske vin, les en god bok og nyt stillheten. Hvis du skal måle ting opp mot hverandre, så må du huske på at det barn virkelig setter pris på er struktur, husregler og alt som er teit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes du må bite det i deg og unne jentene dette, de blir sikkert overlykklige. Han gjør jo ikke dette for å være slem, akkurat. Dette er vel ikke en konkurranse om å være den kuleste forelderen? Og ja, kanskje han har den rollen da, også er du den trygge, omsorgsfulle. Da utfyller dere hverandre, alltid til det beste for barna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy for døtrene dine! Heldige de som har en far som gir sånne opplevelser når muligheten byr seg :) Du får legge din egen utilstrekkelighetsfølelse til side, og heller minne om en annen gang at han må gi beskjed på forhånd. 

Anonymkode: 2f07c...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare oppgitt over at han automatisk tror han bare kan hente jentene når det ikke er hans helg. "Vi er jo alltid hjemme liksom"..... men uansett om vi hadde planlagt noe og han hadde kommet med dette ville jo det trumfet alt.... jentene er fans, jeg skjønner det.

ts

Anonymkode: 24d00...acf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr... jeg klikket meg inn fordi jeg trodde dette handlet om Karpe Diem også viste det seg at det var enda en tråd fra/om en sjalu mor. 

Anonymkode: 420d7...dc9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...