Gå til innhold

Gammel feminist angrer - Vi tenkte ikke på barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

[...]

4. Menn sier selv at det er for risikabelt å gifte seg i dag siden rettsystemet er så straffene om kvinner ønsker å skille seg, om du kan miste huset, barna dine og bilen ville du ha giftet deg menn? Dette skader for kvinner langt mer enn menn, siden kvinner rammes økonomisk av dette som har ført til kvinner har blitt langt mere fattige enn det var før. Og fører til umenneskelige valg for oss, barn eller en karriere. Dette er ikke menns feil, dette er en situasjon skapt av rettsystemet etter de har blitt påvirket av feministisk konspirasjonsteorier som de kaller forsking.

[...]              

  

:klappe:

Dette er grunnen til at menn ikke vil gifte seg. Å gifte seg som mann i dag er en svær risikosport som man har absolutt ingenting igjen for, så flere og flere menn vil ikke gifte seg nettopp av denne grunnen. Hvis menn hadde blitt rettferdig behandlet av retten ved et brudd så hadde det ikke vært noe problem, men når man bli diskriminert så til de grader av dagens lover og regler så burde enhver mann heller inngå samboerskap med samboerkontrakt ved mindre han er helt hjernedød.

Anonymkode: b50fa...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du der mente at de fleste kvinner er feminister så er det totalt bullshit. Selv om dere feminister gjerne har slike vrangforestillinger så er dette ikke sannheten. I feks UK så er ca bare 8% av kvinner feminister, nettopp fordi de har gjennomskuet feministene og ser dem for hva de egentlig er. En hat-gruppe som bare er ute etter å presse andre ned for å forhøye seg deg. Det er ingen grunn til å tro at det er stort mange flere i Norge som støtter denne hat-gruppen enn det er i UK.

Du har et kollektivt ansvar for å jobbe for reform av din bevegelse hvis det snur seg til en hat-bevegelse. Nazismen var bra en gang i tiden da det brakte stor velstand til Tyskland før den etter hvert dreide helt av og ble noe ganske horribelt. Kanskje dette ikke hadde skjedd hvis alle som var nazister jobbet mot den ekstreme vingen og reformerte / brøt ut av nazismen fremfor å bare blindt støtte dem videre og si "jeg kan da ikke for at noen andre i samme gruppe gjør noe dårlig".

Og de urettferdighetene dine er ikke et tema blant vestlige feminister. Hvis vestlige feminister faktisk hadde jobbet for disse svake i andre samfunn som fortsatt trenger feminisme fremfor å kun mele egen kake så hadde dere hat et helt annet image.

Anonymkode: b50fa...176

Jeg skrev de fleste feminister er kvinner, ergo kan de snakke for seg selv og hva de ønsker. 

Feminismen er ikke en hatbevegelse. Bare dumme mennesker som er lett påvirket av andres idiotiske påstander tror dette. Hvis du kan la deg overbevise at det er en hatbevegelse ut ifra det én person har sagt, så sier det mer om deg ikke alle feminister i hele verden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2017 den 22.17, AnonymBruker skrev:

Feministene har også ødelagt for oss som ønsker å være hjemmeværende med barna lenge. Før var dette akseptert,  nå må kvinnen også jobbe. Om man lever på mannens penger er det uglesett og du blir fortalt at du snylter på det norske systemet og ødelegger for andre borgere ved å ikke delta i jobbsamfunnet. Mens sannheten er at økonomien bukker og ting blir dyrere nettopp fordi det i hver er husstand jobbes for mye! En kvinne i 150% jobb og mannen med 130% jobb utgjør at den husstanden er i 280%. Ikke bra for Norge sier jeg bare!

Anonymkode: b6251...fd1

Helt enig!!! Samt at det fører til overproduksjon og overforbruk av varer. 

Anonymkode: eabfb...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2017 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Norske gener dør ut innen 60 år. Det er ett. Det andre at det ikke blir født nye borgere til å ta viktige jobber i samfunnet vårt. Barn er idag faktisk en ressurs i samfunnet. 

Anonymkode: b6251...fd1

Norske gener dør ut? Vi kan ikke fortsette å vokse ut i evigheten, vi må minske litt også nå som det blir mindre plass for folk. Kanskje om vi bosetter oss på nye planeter så kan vi vokse igjen. Uansett så er disse prognosene basert på at trenden fortetter i flere tiår, det skjer ikke. 

Anonymkode: ba4d3...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Chiyo skrev:

Jeg skrev de fleste feminister er kvinner, ergo kan de snakke for seg selv og hva de ønsker. 

Feminismen er ikke en hatbevegelse. Bare dumme mennesker som er lett påvirket av andres idiotiske påstander tror dette. Hvis du kan la deg overbevise at det er en hatbevegelse ut ifra det én person har sagt, så sier det mer om deg ikke alle feminister i hele verden.

Størst delen av feminisme er interseksjon feminisme, der man har en konspirasjon teori kalt patrakiet, der hvite menn sitter å planlegger å lage glass tak for kvinner. Om du tror det så er du faktisk en del av en hat bevegelse der nøkkelordet er ufortjente privileger brukes som grunnlag for undertrykking.

Problemet er at du sier at du er en god feminist, og det er de andre feminister som problemet og det er ikke dit problem å løse. Men enten tar du til motmæle eller så aksepterer du disse feministene, det er ikke enten eller.       

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ruccula skrev:

Sånn er det. Du kan jo fint bli hjemme du, hvis dere alle kan leve på din manns inntekter. Også er du totalt avhengig av at det ikke skjer noe med han og ender opp som minste pensjonist. :)

Du skriver svaret selv, de færreste kan ikke leve på èn inntekt i dag, da norsk økonomi er lagt opp slik at man må ha to inntekter for å få det til å gå rundt, for å overleve rett og slett - og at man mister pensjon og må leve som søppel når man blir gammel. Det straffer seg på alle måter om man ikke jobber fulltid ved siden av barna, samtidig som kvinner fortsatt blir diskriminert på arbeidsmarkedet. Så desverre straffer det seg også litt å få barn  i dagens samfunn. Det er karrierekvinnene uten familieønske som er vinnerne i dagens samfunn, og det er de feministene kjempet for.

Kun 17 prosent vil ansette kvinner som kommer tilbake fra foreldrepermisjon.

http://www.aftenposten.no/okonomi/Over-halvparten-av-norske-modre-diskrimineres-i-arbeidslivet-63063b.html

https://www.babyverden.no/Nyheter/Nybakte-modre-far-ikke-jobb/

 

Anonymkode: c6fe9...e46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Sykkelkopp 🙌🙌🙌

Samtlige innlegg i denne tråden: Amen!

 

Kvinner kan ikke velge å være hjemme, hverken med eller uten barn, og det er der problemet ligger. Det er forventet at kvinnen skal ut i arbeid bare ti måneder etter fødsel, det er helt villt. Det er samfunnet som forventer dette; du og jeg og Ola Nordmann. Hvis ikke er du lat, for å gå hjemme med barn er jo ingen jobb! Kanskje er du til og med den late alenemoren som svindler NAV, åherregud åherregud. 

Kvinnekampen er virkelig feilslått. Det var ikke dette de sloss for, foreldrene og besteforeldrene våre. De kjempet ikke for at kvinnen skulle få dobbel arbeidsmengde, les: 100% husmor og 100% arbeid utenfor hjemmet.

Hvem er det egentlig som vinner på dette ? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men man går i hvert fall glipp av noe stort og vakkert om man ikke får barn.

Anonymkode: 47926...4f5

Du har vanskelig for å erkjenne og akseptere at alle ikke deler ditt syn angående barn. Mennesker som ikke ønsker seg barn går ikke glipp av en damn shit! Du bør sette deg ned å jobbe med holdningene dine og respektere særlig kvinner som ikke ønsker seg barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Størst delen av feminisme er interseksjon feminisme, der man har en konspirasjon teori kalt patrakiet, der hvite menn sitter å planlegger å lage glass tak for kvinner. Om du tror det så er du faktisk en del av en hat bevegelse der nøkkelordet er ufortjente privileger brukes som grunnlag for undertrykking.

Problemet er at du sier at du er en god feminist, og det er de andre feminister som problemet og det er ikke dit problem å løse. Men enten tar du til motmæle eller så aksepterer du disse feministene, det er ikke enten eller.       

Jeg tror ikke det er flertallet av feminister som tror på konspirasjonsteorier. :roll: Hvem er det her inne som babler om konsentrasjonsleirer og redusering av den mannlige befolkningen? Ærlig talt, dere antifeminister tar helt av med dette sprøytet deres. Jeg fatter bare ikke at dere faktisk tror på det dere selv sier. Det gir meg ikke akkurat håp for menneskeheten. :sukk:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
6 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Kvinner i Norge deler ikke samme oppfattinger som feminister gjør. Feminister i dag sier at de snakker for kvinner, uten å sjekke det først. Kvinner i Norge er langt mere konservativ enn det feminister er, på mange områder. Problemet er at feminister nekter å ta det til rette, eller ignorerer det i det hele og det store og forsetter som før.  

Jeg har personlig snakket med flere svenske feminister som sier uten Ironi at man skal sende menn inn i konsentrasjon leirer, samt kastrasjon og redusere populasjonen av menn. Disse traff jeg på konferanse i Norge og Sverige, når jeg var aktiv innfor feminismen. Jeg og andre tok til motmæle imot disse feministene, men til slutt var det galingene som vant ut. Det er ditt ansvar når disse radikale feministene snakker ut i feminismens navn, hjelper svært lite om du til slutt kaller dem ikke feminister.

1. Var litt sliten, men jeg unnskylder meg ikke for skrive feilene når mening kommer klart frem.

2. og 3. Jeg snakker om kvinner generelt, i den forstand at flest parten av kvinner ønsker en deltid jobb, barn og et stabilt ekteskap. Disse kvinnene er marginalisert i feminismen i dag, og noen deler av feminismen sammenligner de med slaver i hjemmet.

4. Menn sier selv at det er for risikabelt å gifte seg i dag siden rettsystemet er så straffene om kvinner ønsker å skille seg, om du kan miste huset, barna dine og bilen ville du ha giftet deg menn? Dette skader for kvinner langt mer enn menn, siden kvinner rammes økonomisk av dette som har ført til kvinner har blitt langt mere fattige enn det var før. Og fører til umenneskelige valg for oss, barn eller en karriere. Dette er ikke menns feil, dette er en situasjon skapt av rettsystemet etter de har blitt påvirket av feministisk konspirasjonsteorier som de kaller forsking.

5. Det er feminismen sitt ansvar, kaller du deg feminist og det er en feminist som spyr ut helt sprøe ting så er det ditt ansvar. Du kan prøve som meg eller ikke kale deg selv for feminist lenger. Jeg kan ikke i god samvittighet forsvare eller fraskrive meg ansvaret som andre feminister gjør, derfor kan jeg ikke kalle meg for feminist lenger. Sannheten i dag er at kvinner flest hater feminister, og feminisme bortsett fra på UNI er uglesett. Tar du deg en bil tur til et valgfritt distrikt og roper at du er feminist så ser kvinner rart på deg og ønsker deg bort. Går du på date og sier du er en feminist, så løper menn fortere bort enn det du kan si paratrakiet om det ikke er noe feil med mannen.

Feminismen må ta ansvar for det de har gjort, og man kan ikke samtykke at sprøe feminister som ønsker folkemord på menn skal aksepteres. Og når jeg snakker generelt så er det generelt sant, og spar meg for vi feminister vet hva som er best for kvinner tullet som motsvar til innlegget mitt.

Radikale feminister tok over feminismen i Norge og drepte den, og det altfor sent å redde den.                         

  

Jeg blir skremt av å lese innleggene dine. Du generaliserer over en lav sko og kommer med den ene radikale påstanden etter den andre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, etnavn skrev:

@Sykkelkopp 🙌🙌🙌

Samtlige innlegg i denne tråden: Amen!

 

Kvinner kan ikke velge å være hjemme, hverken med eller uten barn, og det er der problemet ligger. Det er forventet at kvinnen skal ut i arbeid bare ti måneder etter fødsel, det er helt villt. Det er samfunnet som forventer dette; du og jeg og Ola Nordmann. Hvis ikke er du lat, for å gå hjemme med barn er jo ingen jobb! Kanskje er du til og med den late alenemoren som svindler NAV, åherregud åherregud. 

Kvinnekampen er virkelig feilslått. Det var ikke dette de sloss for, foreldrene og besteforeldrene våre. De kjempet ikke for at kvinnen skulle få dobbel arbeidsmengde, les: 100% husmor og 100% arbeid utenfor hjemmet.

Hvem er det egentlig som vinner på dette ? 

Du har tydeligvis ikke fått med deg at der ses som positivt for både kvinner og barn at Norge lar kvinner få opp til 12 måneders mammapermisjon. Norske kvinner pleide å ha 6 ukers mammapermisjon, du skal ikke lengre tilbake enn til 70-tallet. Hvem var det som kjempet for å gjøre det enklere for småbarnsfamilier? Feministene. Jeg kjenner ingen feminister som ser på dette som en negativ utvikling, tvert i mot. I USA kjemper feminister fordi kvinner ikke har krav til noe mer en 6 uker ubetalt permisjon. Når kvinner ikke får lang nok mammapermisjon må de velge mellom jobb og barn, noe som er grunnen til at mange velger å bli husmor slik at de kan være med barna. Jeg kjenner Amerikanske kvinner som har måttet slutte i jobben de vil fortsette med fordi samfunnet deres er ikke tilrettelagt for karrièrekvinner som får barn.
Altså du har bevist at du er totalt ignorant når du tror at det er feminister som gjør det vanskelig for mødre. Før i tiden var det vanskelig for mødre, og av den grunn hadde de ikke like gode muligheter til å bli noe annet enn en husmor fordi det var forventet at kvinner sluttet i jobben sin når de fikk barn. 

Et problem som jeg er opptatt av, og andre feminister er opptatt av er å sikre kvinners jobbsikkerhet når de får barn. Mange kvinner i mindre likestilte land mister jobben når de blir gravid. I flere land, blant annet Japan, har kvinner opplevd press fra arbeidsgiver hvor de vil at hun skal slutte i jobben sin fordi hun er gravid, fordi det ikke er ønskelig. Dette er noe jeg vil forbedre.

Problemet mitt er at samtlige her inne får det til å virke som om feminister ikke bryr seg om kvinner og barn, og det er bare ikke sant. Å forbedre støtten til arbeidene kvinner som venter barn, er noe jeg og mange andre feminister er veldig opptatt av. Jeg antar at det jeg prøver å si er, dere antifeminister aner ikke hva dere snakker om. Gratulerer, argumentene deres gir ikke noe mening. :klappe: 

Endret av Chiyo
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chiyo skrev:

Du har tydeligvis ikke fått med deg at der ses som positivt for både kvinner og barn at Norge lar kvinner få opp til 12 måneders mammapermisjon. Norske kvinner pleide å ha 6 ukers mammapermisjon, du skal ikke lengre tilbake enn til 70-tallet. Hvem var det som kjempet for å gjøre det enklere for småbarnsfamilier? Feministene. Jeg kjenner ingen feminister som ser på dette som en negativ utvikling, tvert i mot. I USA kjemper feminister fordi kvinner ikke har krav til noe mer en 6 uker ubetalt permisjon. Når kvinner ikke får lang nok mammapermisjon må de velge mellom jobb og karrière, noe som er grunnen til at mange velger å bli husmor slik at de kan være med barna. Jeg kjenner Amerikanske kvinner som har måttet slutte i jobben de vil fortsette med fordi samfunnet deres er ikke tilrettelagt for karrièrekvinner som får barn.
Altså du har bevist at du er totalt ignorant når du tror at det er feminister som gjør det vanskelig for mødre. Før i tiden var det vanskelig for mødre, og av den grunn hadde de ikke like gode muligheter til å bli noe annet enn en husmor fordi det var forventet at kvinner sluttet i jobben sin når de fikk barn. 

Et problem som jeg er opptatt av, og andre feminister er opptatt av er å sikre kvinners jobbsikkerhet når de får barn. Mange kvinner i mindre likestilte land mister jobben når de blir gravid. I flere land, blant annet Japan, har kvinner opplevd press fra arbeidsgiver hvor de vil at hun skal slutte i jobben sin fordi hun er gravid, fordi det ikke er ønskelig. Dette er noe jeg vil forbedre.

Problemet mitt er at samtlige her inne får det til å virke som om feminister ikke bryr seg om kvinner og barn, og det er bare ikke sant. Å forbedre støtten til arbeidene kvinner som venter barn, er noe jeg og mange andre feminister er veldig opptatt av. Jeg antar at det jeg prøver å si er, dere antifeminister aner ikke hva du snakker om. Gratulerer, argumentene deres gir ikke noe mening. :klappe: 

Og du er like ignorant om du tror at kvinner har fått et valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, etnavn skrev:

Og du er like ignorant om du tror at kvinner har fått et valg.

De kan velge. Ingen hindrer henne å være hjemme. Hvis hun vil være hjemme, og partner er enig, og partner kan forsørge familien på sin inntekt, så kan hun være hjemme. Dette er et valg som hver familie må bestemme for seg selv. De er to voksne mennesker i et forhold, og for å være helt ærlig syns jeg det virker som my press for en person å forsørge en hel familie på sin inntekt. Det fører til at den som står for inntekten må bruke mer tid og energi på jobb, og av den grunn mister denne personen dyrebar tid med sine barn. 

Jeg syns det er kjempeviktig å tilrettelegge for familier slik at kvinner har mulighet til å jobbe og få barn. Hun skal ikke måtte velge bort barn, fordi hun også vil ha en karrigere. Jeg syns også at det er viktig med pappapermisjon, slik at far får alene tid med sitt eget barn.
 

Endret av Chiyo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Chiyo skrev:

Jeg tror ikke det er flertallet av feminister som tror på konspirasjonsteorier. :roll: Hvem er det her inne som babler om konsentrasjonsleirer og redusering av den mannlige befolkningen? Ærlig talt, dere antifeminister tar helt av med dette sprøytet deres. Jeg fatter bare ikke at dere faktisk tror på det dere selv sier. Det gir meg ikke akkurat håp for menneskeheten. :sukk:

Du tar feil, enten så vet du ikke nok eller så later som du ikke vet. Det finnes hele dokumentarer på youtube der separatist feminister snakker om dette, samt svensk samtid kunst "dokumentarer" der de dreper menn med bennihill lydspor.

Jeg er fortsatt den samme feministen, men det er dere antifeminister som tatt ordet fra oss.     

 

Jeg tror at du ikke vet så mye om feminisme. 

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chiyo skrev:

De kan velge. Ingen hindrer henne å være hjemme. Hvis hun vil være hjemme, og partner er enig, og partner kan forsørge familien på sin inntekt, så kan hun være hjemme. Dette er et valg som hver familie må bestemme for seg selv. De er to voksne mennesker i et forhold, og for å være helt ærlig syns jeg det virker som my press for en person å forsørge en hel familie på sin inntekt. Det fører til at den som står for inntekten må bruke mer tid og energi på jobb, og av den grunn mister denne personen dyrebar tid med sine barn. 

 

Vær realistisk. Hvor hen blir du møtt med sosial aksept hvis du sier "Nei, jeg valgte å være husmor jeg, så jeg er hjemme." Det faller ikke i god jord. Det blir ikke respektert som en fullverdig jobb. Og det er trist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, etnavn skrev:

Vær realistisk. Hvor hen blir du møtt med sosial aksept hvis du sier "Nei, jeg valgte å være husmor jeg, så jeg er hjemme." Det faller ikke i god jord. Det blir ikke respektert som en fullverdig jobb. Og det er trist.

Jeg kjenner husmødre. Jeg respektere deres valg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Chiyo skrev:

Jeg kjenner husmødre. Jeg respektere deres valg. 

Det er bra. Og en og annen gjør det samme. Men du kan vel være enig i at det til gjengs ikke er sosialt akseptert ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Chiyo skrev:

Jeg tror ikke det er flertallet av feminister som tror på konspirasjonsteorier. :roll: Hvem er det her inne som babler om konsentrasjonsleirer og redusering av den mannlige befolkningen? Ærlig talt, dere antifeminister tar helt av med dette sprøytet deres. Jeg fatter bare ikke at dere faktisk tror på det dere selv sier. Det gir meg ikke akkurat håp for menneskeheten. :sukk:

Jo en vanlig konspirasjonsteori er f.eks at menn tjener mer enn kvinner for å utføre samme jobb

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, etnavn skrev:

Vær realistisk. Hvor hen blir du møtt med sosial aksept hvis du sier "Nei, jeg valgte å være husmor jeg, så jeg er hjemme." Det faller ikke i god jord. Det blir ikke respektert som en fullverdig jobb. Og det er trist.

Liker innleggene dine. Og så er det sånn at alle har et valg i teorien, så det er lett å slenge ut at man kan velge å være husmor, men i praksis er det nesten ikke økonomisk mulig lenger, man får ikke pensjon og man blir så absolutt stigmatisert og sett ned på.

Jeg snakker av erfaring, var husmor en kort stund og det var et helvete økonomisk, men det verste var skammen jeg følte. Stillheten da jeg sa jeg var hjemme med barn var til å ta og føle på, de syns rett og slett synd på meg, og det var ekkelt. 

Anonymkode: c6fe9...e46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...