Gå til innhold

Gammel feminist angrer - Vi tenkte ikke på barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Men føler du at du ikke bidrar like mye om du oppdrar barn?

Såklart dere skal få jobbe om dere vil, men ikke gjør det fordi dere føler dere ikke bidrar til samfunnet ved å sørge for fremtiden til oss alle. Veldig mange jobber er overhodet ikke essensielle, oppfostring av barn derimot - det er en av de få tingene vi ikke kan klare oss uten. Og det kreves smarte sterke mennesker for å skape smarte sterke barn. Kvinner er også bedre på å gi barn den oppmerksomheten og kjærligheten de trenger under oppveksten

 

Hvorfor er ikke menn det? Er menn dummere enn kvinner? Føler de ingenting for barna de setter til verden?

Antar du også er for at kvinner får hovedomsorgen ved samlivsbrudd siden, "kvinner er bedre på å gi barn den oppmerksomheten og kjærligheten de trenger under oppveksten"??
 

Anonymkode: bce01...d51

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Chiyo skrev:

Vi vil ikke bli menn. Vi vil ha et liv. 

Hvem er det som har giftige ideer her? Det er du som foreslår at kvinner ikke burde bruke sitt potensiale og faktisk bli noe! Vi har en hjerne faktisk, og vi kan få til så mye mer enn å presse ut babyer. Kvinner som vil bli husmødre kan gjøre det, men vi andre skal ikke måtte føle noe skal ikke måtte føle skam fordi vi har lyst til andre ting. Jeg stortrives som akademiker, jeg hadde blitt gal om jeg skulle omgås barn hele dagen! 

Hvorfor er det et liv å være akademiker , men ikke mor? Hvorfor er det menn tradisjonelt har gjort mer liv enn det damer har gjort? Hvorfor er å bruke sitt potensiale til å bli kokk viktigere enn å bruke sitt potensiale til å skape en god fremtid for seg selv og familien?

Du må gjerne være akademiker i stedet. Det er helt greit. Men du omtaler kvinner som får barn og passer familien som noen som "bare presser ut babyer og ikke utnytter sitt potensiale eller blir noe"? Det er ikke mer ære eller suksess i å presse pengesedler. 

Og hvordan i all verden får du deg selv til å si at å skape liv er noe mindre enn å jobbe med ett eller annet kunstig yrke som ikke engang er essensielt for menneskene? Å oppdra barn kreves også plenty med hjerne, du ser jo hvordan enkelte ender opp

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er ikke menn det? Er menn dummere enn kvinner? Føler de ingenting for barna de setter til verden?

Antar du også er for at kvinner får hovedomsorgen ved samlivsbrudd siden, "kvinner er bedre på å gi barn den oppmerksomheten og kjærligheten de trenger under oppveksten"??
 

Anonymkode: bce01...d51

Kvinner har høyere emosjonell intelligens ja(ikke generel intelligens nei), og de har hormoner som skaper ekstra tilknytning til barnet. Ofte blir barna nummer en i livet til kvinner etter at de har fått barn, mens for mannen er kona fortsatt nummer en og kan av og til føle seg heller tilsidesatt

Hvis barnet er ungt kan nok det være en god ide generelt sett, men det må selvfølgelig vurderes individuelt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, norske menn klager bare over norske kvinner uansett. De mistrives og de liker ikke det norske samfunn heller. Så jeg ser ikke problemet

Anonymkode: 8b81b...bf1

Beste argumentet du greide å komme med? Misandri. Når du må ty til personangrep og hatfulle ytringer så vet man at du har tapt diskusjonen.

Bedre lykke neste gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Kvinner har høyere emosjonell intelligens ja(ikke generel intelligens nei), og de har hormoner som skaper ekstra tilknytning til barnet. Ofte blir barna nummer en i livet til kvinner etter at de har fått barn, mens for mannen er kona fortsatt nummer en og kan av og til føle seg heller tilsidesatt

Hvis barnet er ungt kan nok det være en god ide generelt sett, men det må selvfølgelig vurderes individuelt

Sa da er du for hovedomsorgen til kvinnen. Greit å vite. Heldige meg som har en så unik far som har satt meg i sentrum hele sitt liv. Jeg tror ikke han er så unik som du skal ha det til, men men. Kjipt du ser så ned på ditt eget kjønn.

Anonymkode: bce01...d51

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sa da er du for hovedomsorgen til kvinnen. Greit å vite. Heldige meg som har en så unik far som har satt meg i sentrum hele sitt liv. Jeg tror ikke han er så unik som du skal ha det til, men men. Kjipt du ser så ned på ditt eget kjønn.

Anonymkode: bce01...d51

hæ?

Første gang jeg blir beskyldt for å se ned på eget kjønn. Som regel er jeg sexistisk kvinnehater

Fint om dere blir enige om jeg er mannehater eller kvinnehater før dere går ut med noe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

hæ?

Første gang jeg blir beskyldt for å se ned på eget kjønn. Som regel er jeg sexistisk kvinnehater

Fint om dere blir enige om jeg er mannehater eller kvinnehater før dere går ut med noe

Hele innlegget ditt handler om hvor mye bedre kvinner er til å vise omsorg og kjærlighet for egne barn. At de setter barna nr1 mes men ikke kan det. Jeg er helt uenig.

Du ser ned på eget kjønn når det gjelder deres evne til å være en god far. Absolutt.

Anonymkode: bce01...d51

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Hvorfor er det et liv å være akademiker , men ikke mor? Hvorfor er det menn tradisjonelt har gjort mer liv enn det damer har gjort? Hvorfor er å bruke sitt potensiale til å bli kokk viktigere enn å bruke sitt potensiale til å skape en god fremtid for seg selv og familien?

Du må gjerne være akademiker i stedet. Det er helt greit. Men du omtaler kvinner som får barn og passer familien som noen som "bare presser ut babyer og ikke utnytter sitt potensiale eller blir noe"? Det er ikke mer ære eller suksess i å presse pengesedler. 

Og hvordan i all verden får du deg selv til å si at å skape liv er noe mindre enn å jobbe med ett eller annet kunstig yrke som ikke engang er essensielt for menneskene? Å oppdra barn kreves også plenty med hjerne, du ser jo hvordan enkelte ender opp

For det første er det ikke mye penger i akademia. Penger og "suksess" interesterer ikke meg. Jeg har en lidenskap, og jeg vil drive med det jeg brenner for. Jeg vil bare ha nok penger til å leve normalt og muligheten til å drive med det jeg liker. Det jeg mener er at min hjerne trenger å bli stimulert, og jeg kan ikke se for meg at det skjer hvis jeg blir husmor. Jeg vil forske og diskutere, jeg vil ikke synge bæ bæ lille lam tretti ganger på en dag. 

Jeg sier ikke at det å være husmor ikke er et liv, jeg sier det er ikke livet alle kvinner vil ha. 

Problemet mitt med deg er at du pusher ideer om hva kvinner "burde" gjøre, og hvis de ikke vil det så vil de "være menn". Jeg sier at kvinner burde gjøre det som gjør dem lykkelig, og det er som oftest ikke å bli husmor. Vi kan jo lage en poll her inne for alle KG kvinner og spørre dem om de vil foretrekke en karrière eller et liv som husmor. :) 
Du sier at kvinner vil være menn fordi de har kjempet for retten til å gjøre det samme, men dette er helt feil. Kvinner kjempet ikke for å være som menn, de kjempet for retten til å bestemme over seg selv og sitt liv, slik at de kunne være seg selv. Du kan få barn og ha en jobb, og det er positivt for barna.

Hvis du leser sammenligninger om barn i barnehagen og barn som er hjemme hos mor, så ser du kanskje den positive utviklingen. Det skader ikke barna å være i barnehagen i det hele tatt, men foreldre bør ikke la dem være der for lenge heller. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chiyo skrev:

For det første er det ikke mye penger i akademia. Penger og "suksess" interesterer ikke meg. Jeg har en lidenskap, og jeg vil drive med det jeg brenner for. Jeg vil bare ha nok penger til å leve normalt og muligheten til å drive med det jeg liker. Det jeg mener er at min hjerne trenger å bli stimulert, og jeg kan ikke se for meg at det skjer hvis jeg blir husmor. Jeg vil forske og diskutere, jeg vil ikke synge bæ bæ lille lam tretti ganger på en dag. 

Jeg sier ikke at det å være husmor ikke er et liv, jeg sier det er ikke livet alle kvinner vil ha. 

Problemet mitt med deg er at du pusher ideer om hva kvinner "burde" gjøre, og hvis de ikke vil det så vil de "være menn". Jeg sier at kvinner burde gjøre det som gjør dem lykkelig, og det er som oftest ikke å bli husmor. Vi kan jo lage en poll her inne for alle KG kvinner og spørre dem om de vil foretrekke en karrière eller et liv som husmor. :) 
Du sier at kvinner vil være menn fordi de har kjempet for retten til å gjøre det samme, men dette er helt feil. Kvinner kjempet ikke for å være som menn, de kjempet for retten til å bestemme over seg selv og sitt liv, slik at de kunne være seg selv. Du kan få barn og ha en jobb, og det er positivt for barna.

Hvis du leser sammenligninger om barn i barnehagen og barn som er hjemme hos mor, så ser du kanskje den positive utviklingen. Det skader ikke barna å være i barnehagen i det hele tatt, men foreldre bør ikke la dem være der for lenge heller. 

Takk!
:klappe:

Anonymkode: bce01...d51

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chiyo skrev:

For det første er det ikke mye penger i akademia. Penger og "suksess" interesterer ikke meg. Jeg har en lidenskap, og jeg vil drive med det jeg brenner for. Jeg vil bare ha nok penger til å leve normalt og muligheten til å drive med det jeg liker. Det jeg mener er at min hjerne trenger å bli stimulert, og jeg kan ikke se for meg at det skjer hvis jeg blir husmor. Jeg vil forske og diskutere, jeg vil ikke synge bæ bæ lille lam tretti ganger på en dag. 

Jeg sier ikke at det å være husmor ikke er et liv, jeg sier det er ikke livet alle kvinner vil ha. 

Problemet mitt med deg er at du pusher ideer om hva kvinner "burde" gjøre, og hvis de ikke vil det så vil de "være menn". Jeg sier at kvinner burde gjøre det som gjør dem lykkelig, og det er som oftest ikke å bli husmor. Vi kan jo lage en poll her inne for alle KG kvinner og spørre dem om de vil foretrekke en karrière eller et liv som husmor. :) 
Du sier at kvinner vil være menn fordi de har kjempet for retten til å gjøre det samme, men dette er helt feil. Kvinner kjempet ikke for å være som menn, de kjempet for retten til å bestemme over seg selv og sitt liv, slik at de kunne være seg selv. Du kan få barn og ha en jobb, og det er positivt for barna.

Hvis du leser sammenligninger om barn i barnehagen og barn som er hjemme hos mor, så ser du kanskje den positive utviklingen. Det skader ikke barna å være i barnehagen i det hele tatt, men foreldre bør ikke la dem være der for lenge heller. 

Som sagt skal du så klart få følge lidenskapen din

Men noe av måten du uttrykker deg på indikerer at du ikke ser på kvinner som ikke velger karriere som like viktige eller verdige. Og denne holdningen, om det så ikke er hva du mener, er alt jeg sier er et problem

Nei, jeg sier ikke at kvinner vil være menn fordi de har kjempet for retten til å gjøre det samme. Jeg sier det på grunn av det inntrykket enkelte gir, kvinner som velger å fokusere på barn er bare melkekuer som ikke utnytter sitt potensial. Når man får høre det fra overalt rundt deg så vil det føre til at kvinner gir etter for presset og føler de også må nødt til å være strong independent suksessfull karrierekvinne for å være verdig. Det synes jeg er synd. Vi ser også resultatet av dette ved at kvinner rett og slett har blitt mer ulykkelig de siste tiårene, mens menn har vært på et stabilt nivå

Velg hva du vil, men ikke si at ditt valg er det eneste hvor man utnytter sitt potensial

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure
58 minutter siden, King in the North skrev:

Hvordan skal man betale pensjonen til eldre hvis det blir færre og færre som skaper inntekter for staten? Det er bare én av uendelig mange problemstillinger.

Det er ikke en reel problemstilling. Det er faktisk sånn at de aller fleste ønsker seg eller får barn, i tillegg til dette har man innvandring. Positivt at folk får færre barn, eller at færre får barn, men det kommer aldri til å bli sånn at ingen får barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure
1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Bra dette kommer ut, kanskje det blir stoppet før det er for sent

Det blir bare problem når man ødelegger den naturlige symbiosen mellom mann og kvinne ved å komme med giftige ideer som at kvinner MÅ gjøre akkurat det samme som menn for å leve et fullverdig liv. Hva er det som gjør at kvinner vil herme etter og bli menn?

Frihet for alle, men slutt å spre ideer til kvinner om at å oppdra barn ikke er like viktig eller suksessfullt som å skrive tall i excel hele dagen

Hva med at ikke alle kvinner ønsker å oppdra barn? Det er ingen som påstår at menn og kvinner må gjøre akkurat det samme for å leve et fullverdig liv. Det handler om å ha muligheten til å velge. Noen ønsker å være hjemmeværende husmor, mens andre sikter litt høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener menn ødelegger økonomien like mye som kvinner ved å jobbe så mye som de gjør også.  De er også en del av problemet. 

Anonymkode: b6251...fd1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Athleisure skrev:

Hva med at ikke alle kvinner ønsker å oppdra barn? Det er ingen som påstår at menn og kvinner må gjøre akkurat det samme for å leve et fullverdig liv. Det handler om å ha muligheten til å velge. Noen ønsker å være hjemmeværende husmor, mens andre sikter litt høyere.

Hvorfor er det å sikte høyere å velge karriere fremfor barn?

Men som jeg har skrevet tidligere, så er det helt greit å velge karriere. Det eneste problemet jeg har er at dere omtaler det ene som mer gjevt enn det andre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Hvorfor er det å sikte høyere å velge karriere fremfor barn?

Men som jeg har skrevet tidligere, så er det helt greit å velge karriere. Det eneste problemet jeg har er at dere omtaler det ene som mer gjevt enn det andre

Hvorfor velger ikke du barn over karriere? :) 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Athleisure skrev:

Det er ikke en reel problemstilling. Det er faktisk sånn at de aller fleste ønsker seg eller får barn, i tillegg til dette har man innvandring. Positivt at folk får færre barn, eller at færre får barn, men det kommer aldri til å bli sånn at ingen får barn. 

Økt innvandring vil jo igjen gi flere folk å betale ut pensjon til. Attpåtil vil mange av dem komme hit som voksne og likevel får full pensjon...

Anonymkode: 433c2...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Chiyo skrev:

Hvorfor velger ikke du barn over karriere? :) 

Jeg vet ikke om jeg er i stand til å takle de første 2-3 årene i et barns liv hvor det konstant holder oss våken om natten, og krever oppmerksomhet og energi all våken tid hjemme

Jeg vil på sett og vis oppdra et barn og se det vokse opp til å bli et bra menneske, men på den andre siden vet jeg ikke om jeg orker å være forelder hver eneste dag. Hverken hjemmeværende eller jobbende

Men nå har jeg ikke planer om å dedikere livet mitt til karriere, heller hobbyer, venner, forhåpentligvis en kjæreste. Utdanningen min vil være ok+ lønn uten at det tar hele livet med mindre jeg vil

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å få barn, men min frihet er også viktig.

Barn er vi to om å få. Vi er to om oppdragelsen og to om ansvaret.

Dersom jeg kun skulle gått hjemme, hadde jeg blitt gal. Å ikke få bruke hode annet enn til barnestell, er ikke noe formeg. Derfor trenger jeg jobben min som et avbrekk. Et stek hvor jeg kan bruke hode mitt til min andre lidenskap; fysikk.

I tillegg så ønsker jeg å ha egne penger. Å leve på mannen innskrenker min frihet til å ta egne valg. 

 

Anonymkode: 1ce7c...0a3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Athleisure skrev:

Det er ikke en reel problemstilling. Det er faktisk sånn at de aller fleste ønsker seg eller får barn, i tillegg til dette har man innvandring. Positivt at folk får færre barn, eller at færre får barn, men det kommer aldri til å bli sånn at ingen får barn. 

Innvandringen fører til enorme kostnader for Norge. Som skrevet tidligere må en nordmann betale skatt i 42 år før kostnaden for å jobbintegrere en enkelt innvandrer er dekket. Denne innvandreren kommer IKKE til å betale skatt i 42 år, og hvert år vil de betale mindre gj. skatt pga lavere utdanning. Vi går mye i minus. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Jeg vet ikke om jeg er i stand til å takle de første 2-3 årene i et barns liv hvor det konstant holder oss våken om natten, og krever oppmerksomhet og energi all våken tid hjemme

Jeg vil på sett og vis oppdra et barn og se det vokse opp til å bli et bra menneske, men på den andre siden vet jeg ikke om jeg orker å være forelder hver eneste dag. Hverken hjemmeværende eller jobbende

Men nå har jeg ikke planer om å dedikere livet mitt til karriere, heller hobbyer, venner, forhåpentligvis en kjæreste. Utdanningen min vil være ok+ lønn uten at det tar hele livet med mindre jeg vil

Så hvorfor skal en kvinne orke det? Om du ser rundt så ser du ufattelig mange kvinner som går på veggen og får depresjon pga det du nevner... 

Anonymkode: 1ce7c...0a3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...