Gå til innhold

Gammel feminist angrer - Vi tenkte ikke på barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Chiyo skrev:

Under nazismen i Tyskland fikk kvinner medalje for antall barn de fikk. Det var et moderkors. Bronsekors = 4 eller 5 barn. Sølvkors = 6 eller 7 barn. Gullkors = 8 eller flere barn. 

Det var ikke tvang, men når du belønner folk for å få mest mulig barn så sier det litt om holdningen til hva kvinnens oppgave skal være. Dessuten har jeg sett flere kommentarer her inne på KG hvor folk påpeker at kvinner må få flere barn, ikke fordi de ønsker det, men fordi det er innvandrere i landet. Jeg syns det er en rasistisk holdning, hvor man pusher den ideen at kvinner får barn fordi man vil at sin rase skal være flertall.

Kanskje vi og burde gi større incentiver til å føde barn? Men ikke hvi te så klart

Men jeg synes det er Fair å ønske sin rase, tradisjoner og verdier som flertall i hjemlandet. Det har ikke noe med rasisme å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antbug

Jeg liker å jobbe og synes det er dødskjedelig å gå hjemme og dulle. Jeg hadde mistet livsgnisten hvis jeg måtte leve sånn. De som mener eller tror at barna tar skade av å ha utearbeidende mødre kan godt ofre seg og ta hjemmetjenesten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

– Men når vi sammenlikner like kvinner og menn i samme bransje, så er det fortsatt en lønnsforskjell som vi ikke kan forklare med utdanning- og yrkesforskjeller, sier Østbakken.

https://www.nrk.no/norge/menn-tjener-fortsatt-mer-enn-kvinner-1.13413940

 

Anonymkode: 55328...622

Og DETTE er det som ble påpekt tidligere, denne konspirasjonsteorien om at menn tjener mer enn kvinner. Nei, det kan ikke forklares bare med utdanning og yrkesforskjeller, man må faktisk ta med arbeidstid også for å få regnestykket til å gå opp. Kvinner i dag tjener mer enn en mann for samme arbeid frem til fylte 35 år, så dere kan kjøre den "patriarkiet" og "menn tjener mer enn kvinner for samme jobb!" langt opp der sola ikke skinner.

Anonymkode: b50fa...176

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og DETTE er det som ble påpekt tidligere, denne konspirasjonsteorien om at menn tjener mer enn kvinner. Nei, det kan ikke forklares bare med utdanning og yrkesforskjeller, man må faktisk ta med arbeidstid også for å få regnestykket til å gå opp. Kvinner i dag tjener mer enn en mann for samme arbeid frem til fylte 35 år, så dere kan kjøre den "patriarkiet" og "menn tjener mer enn kvinner for samme jobb!" langt opp der sola ikke skinner.

Anonymkode: b50fa...176

Ja dette er et annet interessant resultat av feminisme. Kan de virkelig hende de ikke vet dette, eller utnytter de menns naivitet og behov for sex til å skaffe seg urettferdige fordeler? Det er ikke akkurat ukjent strategi

En annen ti g vi kan påpeke er også at disse kvinnene var en viss fordel som jobbsøkere  over Menn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chiyo skrev:

Under nazismen i Tyskland fikk kvinner medalje for antall barn de fikk. Det var et moderkors. Bronsekors = 4 eller 5 barn. Sølvkors = 6 eller 7 barn. Gullkors = 8 eller flere barn. 

Det var ikke tvang, men når du belønner folk for å få mest mulig barn så sier det litt om holdningen til hva kvinnens oppgave skal være. Dessuten har jeg sett flere kommentarer her inne på KG hvor folk påpeker at kvinner må få flere barn, ikke fordi de ønsker det, men fordi det er innvandrere i landet. Jeg syns det er en rasistisk holdning, hvor man pusher den ideen at kvinner får barn fordi man vil at sin rase skal være flertall.

Men du hadde støttet andre raser i å få flere barn om de var redd for å bli utryddet eller bli en minoritet, sant? 

Anonymkode: c6fe9...e46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Har du ikke sett alle de negative uttrykkene som blir spredd rundt om kring om kvinner som ikke jobber? Utnytter ikke potensialet sitt, melkeku, fødemaskin, ikke et liv, utnytter ikke sjansen til å bli noe mer . osv

Hvis du synes det er galt jeg kritiserer den holdningen så får du heller synes det

Derfor må vi slutte å amme.. nan har kommet for å bli. Det er noe jeg håper blir mer akseptert. Jordmødre burde bli banket opp som mener man ikke er en god mor om man ikke ammer. 

Anonymkode: 9bec7...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.4.2017 den 23.01, Sykkelkopp skrev:

Men føler du at du ikke bidrar like mye om du oppdrar barn?

Såklart dere skal få jobbe om dere vil, men ikke gjør det fordi dere føler dere ikke bidrar til samfunnet ved å sørge for fremtiden til oss alle. Veldig mange jobber er overhodet ikke essensielle, oppfostring av barn derimot - det er en av de få tingene vi ikke kan klare oss uten. Og det kreves smarte sterke mennesker for å skape smarte sterke barn. Kvinner er også bedre på å gi barn den oppmerksomheten og kjærligheten de trenger under oppveksten

 

Feminisme handler vel ikke om at kvinner må ut i jobb og ikke får være hjemme, men at kvinner skal ha absolutt valgfrihet og føle støtte fra samfunnet uansett valg. 

Men jeg er enig i at akseptansen for å velge å være hjemme har sunket og at det er vanskelig å i det hele tatt leve på en lønn i norske hushold. Men da handler det jo om prioriteringer. Med vanlig jobb og inntekt kan ikke en part være hjemmeværende og samtidig bo på vestkanten. 

Anonymkode: 6b3a1...7da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Feminisme handler vel ikke om at kvinner må ut i jobb og ikke får være hjemme, men at kvinner skal ha absolutt valgfrihet og føle støtte fra samfunnet uansett valg. 

Men jeg er enig i at akseptansen for å velge å være hjemme har sunket og at det er vanskelig å i det hele tatt leve på en lønn i norske hushold. Men da handler det jo om prioriteringer. Med vanlig jobb og inntekt kan ikke en part være hjemmeværende og samtidig bo på vestkanten. 

Anonymkode: 6b3a1...7da

Ikke opprinnelig nei, og ikke nødvendigvis offisielt blant alle retningene heller. Vi ser bare at denne holdningen ligger under de fleste av kommentarene om temaet som kommer fra feminister, ved å bruke nedverdigende ord/snakke om jobbe som noe gjevere, enn å sørge for barn

 

Ja enkelte steder kan det være vanskelig om ikke begge jobber og mannen bare tjener gjennomsnittlig. Boligprisene går forøvrig opp som et resultat av at kvinner arbeider og også deltar i lån og oppkjøpet av huset. Dermed er det flere penger som presses inn på boligmarkedet. Hadde vi levd i en tid* hvor damer ikke arbeidet ville ikke inflasjonen vært så høy og det overnevnte ville vært mulig. Men jeg tror det er særs liten forekomst av damer som nekter å arbeide om familien virkelig trenger pengene

*Til andre AB; nei å beskrive en annen tid er ikke det samme som å mene at vi burde ha det sånn nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feminisme handler vel ikke om at kvinner må ut i jobb og ikke får være hjemme, men at kvinner skal ha absolutt valgfrihet og føle støtte fra samfunnet uansett valg. 

Men jeg er enig i at akseptansen for å velge å være hjemme har sunket og at det er vanskelig å i det hele tatt leve på en lønn i norske hushold. Men da handler det jo om prioriteringer. Med vanlig jobb og inntekt kan ikke en part være hjemmeværende og samtidig bo på vestkanten. 

Anonymkode: 6b3a1...7da

Norske feminister har gitt utrykk for at husmødre er ikke ønskelig i mange formuleringer. Om du ikke tror meg så tok jeg å viste faktisk en kritisk artikkel fra radikal portal tidligere i tråden om omhandler dikotomien.    

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du hadde støttet andre raser i å få flere barn om de var redd for å bli utryddet eller bli en minoritet, sant? 

Anonymkode: c6fe9...e46

Jeg forstår ikke hva som er så viktig med å avle frem en "rase". Spiller det noen rolle hvordan vi ser ut? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Og der bekreftet du påstanden min om skaper arbeidsplasser

Nei, jeg påstår at han skapte et suksessfullt foretak som skapte arbeidsplasser. Som var det jeg påsto menn gjorde mer om

 

Okey, nikita - en tjeneste, ikke produksjon. Og er bare småtterier i forhold til microsoft. Men greit nok, kvinner kan være frisører om menn nekter dem jobb, neste

ICA

William Henry Gates junior aka Bill kunne skape Microsoft pga. hans mamma, forretningskvinnen Mary Gates kontakter og hans fars juridiske ekspertise, i tillegg til begges penger.

Anonymkode: 8e732...90d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Norske feminister har gitt utrykk for at husmødre er ikke ønskelig i mange formuleringer. Om du ikke tror meg så tok jeg å viste faktisk en kritisk artikkel fra radikal portal tidligere i tråden om omhandler dikotomien.    

Norske feminister en nok ikke en enhet med en enkel mening. Jeg er en norsk feminist og er ikke enig i det du beskriver. 

For meg er det viktig at begge kjønn har mulighet til å velge og ikke skal presses inn i et valg pga sitt kjønn. Jeg vil ikke være prisgitt at mannen min skal forsørge meg. Hva om han vil skilles en dag? Skal jeg da stå helt hjelpesløs? Tenk om jeg vil skilles fordi han begynte å behandle meg eller våre barn dårlig? Skal jeg da ikke ha mulighet?

Vil mannen være hjemme og ta seg av barna, håper jeg dette er greit og ikke blir uglesett av samfunnet heller. 

Å vise til at noen norske feminister synd noe gir for meg like lite mening som om jeg skulle vise deg alle syke meninger noen norske ikke-feminister har. 

Anonymkode: 6b3a1...7da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

William Henry Gates junior aka Bill kunne skape Microsoft pga. hans mamma, forretningskvinnen Mary Gates kontakter og hans fars juridiske ekspertise, i tillegg til begges penger.

Anonymkode: 8e732...90d

Alt jeg sier er at bill gates var den som oppfant microsoft, og den som skapte arbeidsplassene. Jeg har aldri påstått at han ikke trengte hjelp. Men om du synes det var for mye hjelp, greit. Ny person: Ross Perot. Faren var jobbet med å lage bomull. Han grunnla EDS som senere ble solgt for 700m dollar til GM. Senere stilte han også som presidentkandidat(1992) og ble den mest populære tredjepartis kandidat siden 1912. Nevne en kvinne som har gjort noe tilsvarende, så fortsetter vi

 

Men ja, Kvinner er også absolutt essensielle og like viktige, uten kvinner hadde vi ikke nådd det moderne samfunnet vi nå lever i

 Behind every great man there's a great woman - feministslagord brukt av feministene på 60 og 70 tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wildfig
14 timer siden, Snuppi skrev:

Hva er det med enkelte mennesker og deg  som ikke skjønner at alle kvinner ikke vil ha barn!? Nei, å få barn er ikke det største som en kvinne som ikke vil ha barn kan få oppleve! 

Flott at du ikke ser ned på husmødre men du romantiserer husmødres tilværelse. Late dager blir det ikke så mange av.

Feminisme er likestilling og like rettigheter for begge kjønn. Ut i fra innlegget ditt er du også feminist. 

Håper dere kvinner som ikke vil ha barn synes det samme når dere er 50 og alene ☺ og at dere finner dere en mann om dere ønsker. 

Romantiserer husmødres tilværelse? Det er jo mye friere å enklere tilværelse å være hjemme med hus å barn (som er på barnehage/skole på dagtid) enn å ha full jobb. Jeg skjønner godt de som ønsker å ha det slik.

Likestillig og like rettigheter for begge kjønn? Jeg har aldri opplevd noe annet til dags dato! Jeg har aldri følt meg diskriminert pga kjønn på noen som helst måte. Derfor jeg ikke skjønner hva visse damer opptrer som noen bitterfitter for? Hva gjenstår å kjempe for? Retten til å gro skjegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske feminister en nok ikke en enhet med en enkel mening. Jeg er en norsk feminist og er ikke enig i det du beskriver. 

For meg er det viktig at begge kjønn har mulighet til å velge og ikke skal presses inn i et valg pga sitt kjønn. Jeg vil ikke være prisgitt at mannen min skal forsørge meg. Hva om han vil skilles en dag? Skal jeg da stå helt hjelpesløs? Tenk om jeg vil skilles fordi han begynte å behandle meg eller våre barn dårlig? Skal jeg da ikke ha mulighet?

Vil mannen være hjemme og ta seg av barna, håper jeg dette er greit og ikke blir uglesett av samfunnet heller. 

Å vise til at noen norske feminister synd noe gir for meg like lite mening som om jeg skulle vise deg alle syke meninger noen norske ikke-feminister har. 

Anonymkode: 6b3a1...7da

Men hvorfor kalle deg feminist når det så tydelig er et kjønnsladet uttrykk, og du da samtidig automatisk blir satt i samme bås som mange av de sprø mannehaterene som nå til dags er de høyeste stemmene innen feminismebevegelsen?

Si at du er for likestilling. Og jeg er helt med deg, vi burde ha likestilling. Jeg vil bare ikke bli assosiert med det som nå går for feminisme, og jeg ser ingen grunn til at du skal det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, wildfig skrev:

Håper dere kvinner som ikke vil ha barn synes det samme når dere er 50 og alene ☺ og at dere finner dere en mann om dere ønsker. 

Romantiserer husmødres tilværelse? Det er jo mye friere å enklere tilværelse å være hjemme med hus å barn (som er på barnehage/skole på dagtid) enn å ha full jobb. Jeg skjønner godt de som ønsker å ha det slik.

Likestillig og like rettigheter for begge kjønn? Jeg har aldri opplevd noe annet til dags dato! Jeg har aldri følt meg diskriminert pga kjønn på noen som helst måte. Derfor jeg ikke skjønner hva visse damer opptrer som noen bitterfitter for? Hva gjenstår å kjempe for? Retten til å gro skjegg?

Takk, enda en kvinne som beviser at ikke alle er hjernevasket av konspirasjonsteorier om patriarkiet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, wildfig skrev:

Håper dere kvinner som ikke vil ha barn synes det samme når dere er 50 og alene ☺ og at dere finner dere en mann om dere ønsker. 

 

Hvis du har levd hele livet til 50 uten å ville ha barn, hvorfor skulle man plutselig få lyst da? Å få barn er ikke noe man bare gjør i tilfelle man har lyst senere. Har man ikke lyst så har man ikke lyst. Jeg håper du ikke sier at folk BØR få barn når de IKKE har lyst. Stakkars barn sier nå jeg. 

Endret av Chiyo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske feminister en nok ikke en enhet med en enkel mening. Jeg er en norsk feminist og er ikke enig i det du beskriver. 

For meg er det viktig at begge kjønn har mulighet til å velge og ikke skal presses inn i et valg pga sitt kjønn. Jeg vil ikke være prisgitt at mannen min skal forsørge meg. Hva om han vil skilles en dag? Skal jeg da stå helt hjelpesløs? Tenk om jeg vil skilles fordi han begynte å behandle meg eller våre barn dårlig? Skal jeg da ikke ha mulighet?

Vil mannen være hjemme og ta seg av barna, håper jeg dette er greit og ikke blir uglesett av samfunnet heller. 

Å vise til at noen norske feminister synd noe gir for meg like lite mening som om jeg skulle vise deg alle syke meninger noen norske ikke-feminister har. 

Anonymkode: 6b3a1...7da

Helt riktig feminister er ikke en blokk det er ikke det vi snakker om, feminister kaller de feminister som støtter husmødre for antifeminister innenfor sine egne miljøer. Kaller husmødre for barfot som en nedsettelse. Den mest prominente og sette feministen i Norge som er Marie Simonsen, hva tror du hun sier om husmødre?  

Like muligheter er ikke det feminisme advokerer for i dag, generelt sett advokerer feminister for særrettigheter.

Jeg viser hva som er mainstrem feminisme og akademisk feminisme, om det hadde vært marginalt så hadde jeg ikke brydd meg. Det er ikke snakk om trude på heia, vi snakker om feminisme som regelmessig lager artikler innfor dagbladet nrk og aftenposten som Marie, eller Marion sholz som ønsker flere kvinnelige pedofile uten at andre feminister sa et ord om det. Problemet er at Radikale feminister har tatt over feminismen i Norge.        

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2017 den 23.17, Sykkelkopp skrev:

Hvorfor er det et liv å være akademiker , men ikke mor? Hvorfor er det menn tradisjonelt har gjort mer liv enn det damer har gjort? Hvorfor er å bruke sitt potensiale til å bli kokk viktigere enn å bruke sitt potensiale til å skape en god fremtid for seg selv og familien?

Du må gjerne være akademiker i stedet. Det er helt greit. Men du omtaler kvinner som får barn og passer familien som noen som "bare presser ut babyer og ikke utnytter sitt potensiale eller blir noe"? Det er ikke mer ære eller suksess i å presse pengesedler. 

Og hvordan i all verden får du deg selv til å si at å skape liv er noe mindre enn å jobbe med ett eller annet kunstig yrke som ikke engang er essensielt for menneskene? Å oppdra barn kreves også plenty med hjerne, du ser jo hvordan enkelte ender opp

 

På 19.4.2017 den 23.20, Sykkelkopp skrev:

Kvinner har høyere emosjonell intelligens ja(ikke generel intelligens nei), og de har hormoner som skaper ekstra tilknytning til barnet. Ofte Alltid blir barna nummer en i livet til kvinner etter at de har fått barn, mens for mannen er kona fortsatt nummer en og kan av og til føle seg heller tilsidesatt

Hvis barnet er ungt kan nok det være en god ide generelt sett, men det må selvfølgelig vurderes individuelt

Ikke veldig politisk korrekt, hverken å hevde eller å sitere det @Sykkelkopp forfekter her men det kan ikke være særlig tvil om at han er inne på noe vesentlig. Som selvsagt mange av dere enten misforstår eller vrir på. Bottom line viser dette at vi er mer forskjellige enn opinionen er villig til å innrømme. 

Se dere rundt, hele samfunnet, inkludert velferdssystemet og lovverket er lagt opp til at det å bli/være mor er noe av det mest høyverdige som finnes. Derfor er det skammelig at mange (kvinner og menn) omtaler dette som "avlsku, BARE være hjemme, presse ut noen unger" etc. etc. Å bære fram, føde og oppdra et barn er et livslangt krevende prosjekt med høy grad av risiko. Du kan være så flink du bare vil, det kan gå til helvete allikevel. Og det krever mye av de som gjør det. 

Det er ikke sånn at kvinner alene er best egnet til å vise omsorg eller å oppdra barn men kvinner og menn har ulike roller og funksjoner i det livslange prosjektet. Problemet til spesielt kvinner er at dere ikke skjønner dette alltid. Fordi dere ofte benytter dere av "logikken"; jeg tenker/mener sånn, derfor må han også gjøre/mene det. Men det gjør vi ikke. Å være pappa er noe annet enn å være mamma. Men det er like bra, selv om dere ikke skjønner det. Det er bare annerledes. 

Og - brannfakkel men veldig sant. Når en kvinne blir mor er barna ALLTID nummer 1, uansett og til evig tid. Enhver kvinne som ikke viser det 100 % blir umiddelbart uglesett og karakterisert som ikke fullverdig kvinne, av andre kvinner og alle menn. For en mann er det ikke slik, kilde til mye misnøye (sutrete bitterpikker som dere gjerne kaller dem) og konflikt nettopp fordi han, fra nå av (fødselen altså) må finne seg i å være annenfiolin, resten av (sam)livet. Noe en kvinne aldri ville funnet seg i. 

Kvinner er best egnet og vet stort sett alltid best fordi de, tross alt, er mødre. Innerst inne er ingen rykende uenige i det. For å gjenta meg selv, mødres selvutslettende kjærlighet til egne barn (det mest subjektive som finnes på planeten for øvrig) er ikke nødvendigvis så mye bedre, mer riktig eller mer høyverdig enn menns dype emosjonelle forhold til eget avkom. Det er bare annerledes - og det hadde vært fantastisk om også flere kvinner tok det innover seg. De som gjør det har et bedre og mer balansert liv. I tillegg blir ungene mer harmoniske og mannen mer fornøyd, særlig hvis han kan få spille førstefiolin nå og da ;)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gorgonzola skrev:

 

Ikke veldig politisk korrekt, hverken å hevde eller å sitere det @Sykkelkopp forfekter her men det kan ikke være særlig tvil om at han er inne på noe vesentlig. Som selvsagt mange av dere enten misforstår eller vrir på. Bottom line viser dette at vi er mer forskjellige enn opinionen er villig til å innrømme. 

Se dere rundt, hele samfunnet, inkludert velferdssystemet og lovverket er lagt opp til at det å bli/være mor er noe av det mest høyverdige som finnes. Derfor er det skammelig at mange (kvinner og menn) omtaler dette som "avlsku, BARE være hjemme, presse ut noen unger" etc. etc. Å bære fram, føde og oppdra et barn er et livslangt krevende prosjekt med høy grad av risiko. Du kan være så flink du bare vil, det kan gå til helvete allikevel. Og det krever mye av de som gjør det. 

Det er ikke sånn at kvinner alene er best egnet til å vise omsorg eller å oppdra barn men kvinner og menn har ulike roller og funksjoner i det livslange prosjektet. Problemet til spesielt kvinner er at dere ikke skjønner dette alltid. Fordi dere ofte benytter dere av "logikken"; jeg tenker/mener sånn, derfor må han også gjøre/mene det. Men det gjør vi ikke. Å være pappa er noe annet enn å være mamma. Men det er like bra, selv om dere ikke skjønner det. Det er bare annerledes. 

Og - brannfakkel men veldig sant. Når en kvinne blir mor er barna ALLTID nummer 1, uansett og til evig tid. Enhver kvinne som ikke viser det 100 % blir umiddelbart uglesett og karakterisert som ikke fullverdig kvinne, av andre kvinner og alle menn. For en mann er det ikke slik, kilde til mye misnøye (sutrete bitterpikker som dere gjerne kaller dem) og konflikt nettopp fordi han, fra nå av (fødselen altså) må finne seg i å være annenfiolin, resten av (sam)livet. Noe en kvinne aldri ville funnet seg i. 

Kvinner er best egnet og vet stort sett alltid best fordi de, tross alt, er mødre. Innerst inne er ingen rykende uenige i det. For å gjenta meg selv, mødres selvutslettende kjærlighet til egne barn (det mest subjektive som finnes på planeten for øvrig) er ikke nødvendigvis så mye bedre, mer riktig eller mer høyverdig enn menns dype emosjonelle forhold til eget avkom. Det er bare annerledes - og det hadde vært fantastisk om også flere kvinner tok det innover seg. De som gjør det har et bedre og mer balansert liv. I tillegg blir ungene mer harmoniske og mannen mer fornøyd, særlig hvis han kan få spille førstefiolin nå og da ;)

 

:hjerter_rundt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...