Gå til innhold

Gammel feminist angrer - Vi tenkte ikke på barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Vanlig prenup hadde ikke  fungert her med mindre jeg misforstår her. Arbeid i hjemmet regnes som opparbeidet verdi i familiens samlede bo. Så hun opparbeider seg på en måte litt av mannens verdier/de totale verdiene skapt etter inngått samliv regnes som generert av begge. Men med prenup hadde hun ikke hatt rett til mer av pengene enn halvparten av verdien som har blitt skapt som følge av mannens vanlige inntekt. Eller noe i den dur. Litt komplisert

Som svar på spm: Ikke alt dreier seg om penger

 

Hvordan kan det regnes som opparbeidelse av verdi? Hva eksakt er det man opparbeider? Hun skaper jo ingenting. For å ha råd til å leve og å kjøpe ting man vil ha og trenger så er det kun penger som er av verdi

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Snuppi skrev:

Jeg bekrefter da ingenting!  Nikita er er foretak og arbeidsplasser til mange frisører i Norge!  

Du kan ikke sette fingeren på hvor mange arbeidsplasser som er laget av menn eller kvinner i Norge. Problemet her er at du ser på kvinner som noe som er under deg og det kan jeg ikke akseptere!  Menn og kvinner er avhengig av hverandre og er likestilte i mine øyne. 

 

Jo du bekreftet at bill hadde skaffet arbeidsplasser. 
Ja, mange frisører...

Nei jeg har ikke nøyaktig antall. Men du kan ikke være seriøs om du mener kvinner har skapt i nærheten av like mange

Nei jeg ser ikke på kvinner som under meg. Du legger igjen påstander i munnen på meg. Vinnende på et enkelt punkt betyr ikke at den ene er bedre enn den andre. SLutt å legg all verdi i så spesifikke ting

 

Du har gjentatte ganger lagt ord i munnen på meg, og argumenterer mot meninger jeg ikke har. Avslutter det her nå, bare Maleficienta som argumenterer noenlunde seriøst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Vanlig prenup hadde ikke  fungert her med mindre jeg misforstår her. Arbeid i hjemmet regnes som opparbeidet verdi i familiens samlede bo. Så hun opparbeider seg på en måte litt av mannens verdier/de totale verdiene skapt etter inngått samliv regnes som generert av begge. Men med prenup hadde hun ikke hatt rett til mer av pengene enn halvparten av verdien som har blitt skapt som følge av mannens vanlige inntekt. Eller noe i den dur. Litt komplisert

Som svar på spm: Ikke alt dreier seg om penger

 

Jo, alt dreier seg om penger! Hvor mye penger har mannen eller kvinnen bidratt med til husholdningen! Om du er jævla god på å gnikke på messing har ingen verdi da du ikke har bidratt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvordan kan det regnes som opparbeidelse av verdi? Hva eksakt er det man opparbeider? Hun skaper jo ingenting. For å ha råd til å leve og å kjøpe ting man vil ha og trenger så er det kun penger som er av verdi

Loven jeg nevte til deg tidligere"

Ved vurderingen av hvem som har ervervet eiendeler som har tjent til ektefellenes felles personlige bruk, som felles bolig og vanlig innbo, skal det legges vekt på en ektefelles arbeid i hjemmet.

"

Med ektefelles arbeid i hjemmet menes f.eks barneoppdragelse og lage sandwich

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Loven jeg nevte til deg tidligere"

Ved vurderingen av hvem som har ervervet eiendeler som har tjent til ektefellenes felles personlige bruk, som felles bolig og vanlig innbo, skal det legges vekt på en ektefelles arbeid i hjemmet.

"

Med ektefelles arbeid i hjemmet menes f.eks barneoppdragelse og lage sandwich

Men man sliter jo ut hjemmet. Med mindre du mener konen er den som skal ha ansvar for oppussing, vedlikehold og reparasjoner, så følger jeg ikke helt tankegangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Loven jeg nevte til deg tidligere"

Ved vurderingen av hvem som har ervervet eiendeler som har tjent til ektefellenes felles personlige bruk, som felles bolig og vanlig innbo, skal det legges vekt på en ektefelles arbeid i hjemmet.

"

Med ektefelles arbeid i hjemmet menes f.eks barneoppdragelse og lage sandwich

Og hva gjør hun så videre etter stønad og bidrag hun får? Kun grunnpensjon, uten egen inntekt etter skilsmisse. Dette er nevnt før i tråden men du unnlater det glatt.

Anonymkode: 1833e...c3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hva gjør hun så videre etter stønad og bidrag hun får? Kun grunnpensjon, uten egen inntekt etter skilsmisse. Dette er nevnt før i tråden men du unnlater det glatt.

Anonymkode: 1833e...c3b

3 år er nok til å skaffe seg arbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snuppi skrev:

Jo, alt dreier seg om penger! Hvor mye penger har mannen eller kvinnen bidratt med til husholdningen! Om du er jævla god på å gnikke på messing har ingen verdi da du ikke har bidratt. 

Jeg har referert direkte til lov som motsier deg og du fortsetter å insistere på at du vet bedre?

 

Eller at jeg har missforstått loven? Hjelper det om en advokat gir deg grunnlaget til at paragraf 31 i det hele tatt ble laget, og detaljert nevner hva den kan inneholde? Lover du å holde kjeft da?

Endret av Sykkelkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men man sliter jo ut hjemmet. Med mindre du mener konen er den som skal ha ansvar for oppussing, vedlikehold og reparasjoner, så følger jeg ikke helt tankegangen.

Kan du reformulere det der? Henger ikke helt med

Blant annet barnepass regnes som bidrag til inntektsskapning ved at det muliggjør at mannen jobber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Kan du reformulere det der? Henger ikke helt med

Blant annet barnepass regnes som bidrag til inntektsskapning ved at det muliggjør at mannen jobber

Det fins barnehager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Det fins barnehager

Om du ikke liker loven får du ta det opp med det norske rettssystemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Om du ikke liker loven får du ta det opp med det norske rettssystemet

Men altså om loven er slik den er så syns jeg det er avleggs. Om kvinner skal få masse penger etter en skillsmisse som hun selv ikke har bidratt med å tjene inn, så åpner dette for utnyttelse av menn. Ville du hatt en kone som brukte deg for penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men altså om loven er slik den er så syns jeg det er avleggs. Om kvinner skal få masse penger etter en skillsmisse som hun selv ikke har bidratt med å tjene inn, så åpner dette for utnyttelse av menn. 

Hun har bidratt om hun holder styr på heimen og oppdrar barna

10 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ville du hatt en kone som brukte deg for penger?

Nei...

Innbiller meg at jeg er såpass menneskekjenner at jeg ville oppdaget om hun var golddigger før vi kom så langt som til å flytte sammen. Og at jeg ikke er spesielt lett å utnytte med mitt kalde menneskesyn

Hvem vet, kanskje jeg bare er en cocky jævel som kommer til å få svi, vi får se

 

Endret av Sykkelkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, etnavn skrev:

Det er bra. Og en og annen gjør det samme. Men du kan vel være enig i at det til gjengs ikke er sosialt akseptert ?

Har man råd så er det sosialt akseptert.

Anonymkode: 58f48...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Hun har bidratt om hun holder styr på heimen og oppdrar barna

Nei...

Innbiller meg at jeg er såpass menneskekjenner at jeg ville oppdaget om hun var golddigger før vi kom så langt som til å flytte sammen. Og at jeg ikke er spesielt lett å utnytte med mitt kalde menneskesyn

Hvem vet, kanskje jeg bare er en cocky jævel som kommer til å få svi, vi får se

 

Hva om mannen er så rik at de har råd til au paire og vaskehjelp? Da gjør ikke kona annet enn å henge med venner og shoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Hva om mannen er så rik at de har råd til au paire og vaskehjelp? Da gjør ikke kona annet enn å henge med venner og shoppe.

Vel det får være opp til dem hva de finner ut av?

Personlig er jeg ikke interesser i en dame som ikke vil gjøre annet enn venner og shoppe. Hun må ha lidenskaper, interesser, jobb eller passe barn- men helst utdanning uansett siden de med litt utdanning tilsynelatende nesten alltid er smartere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Vel det får være opp til dem hva de finner ut av?

Personlig er jeg ikke interesser i en dame som ikke vil gjøre annet enn venner og shoppe. Hun må ha lidenskaper, interesser, jobb eller passe barn- men helst utdanning uansett siden de med litt utdanning tilsynelatende nesten alltid er smartere

Trodde du bare ville ha en hjemmeværende kone jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Jeg har referert direkte til lov som motsier deg og du fortsetter å insistere på at du vet bedre?

 

Eller at jeg har missforstått loven? Hjelper det om en advokat gir deg grunnlaget til at paragraf 31 i det hele tatt ble laget, og detaljert nevner hva den kan inneholde? Lover du å holde kjeft da?

Ja, paragrafen som du har sitert skjønner du ikke. Litt pinlig.. Ikke siter lovverket om du ikke skjønner det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
50 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Vel det får være opp til dem hva de finner ut av?

Personlig er jeg ikke interesser i en dame som ikke vil gjøre annet enn venner og shoppe. Hun må ha lidenskaper, interesser, jobb eller passe barn- men helst utdanning uansett siden de med litt utdanning tilsynelatende nesten alltid er smartere

Kan du oppfylle det som du selv ønsker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Hø? 

Nazismen  eller rasisme tvinger heller ikke kvinner til å være gravide hele tiden. Hva skal du frem til?

 

Nettet, rundt meg, søsken, bekjente

Under nazismen i Tyskland fikk kvinner medalje for antall barn de fikk. Det var et moderkors. Bronsekors = 4 eller 5 barn. Sølvkors = 6 eller 7 barn. Gullkors = 8 eller flere barn. 

Det var ikke tvang, men når du belønner folk for å få mest mulig barn så sier det litt om holdningen til hva kvinnens oppgave skal være. Dessuten har jeg sett flere kommentarer her inne på KG hvor folk påpeker at kvinner må få flere barn, ikke fordi de ønsker det, men fordi det er innvandrere i landet. Jeg syns det er en rasistisk holdning, hvor man pusher den ideen at kvinner får barn fordi man vil at sin rase skal være flertall.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...