Gå til innhold

Dere som bor i Oslo skal dere gå ut på 17 mai? Jeg vurderer å droppe det. Redd for terror


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje jeg er litt paranoid. Men jeg velger heller å bli hjemme med barna å enn å gå rundt å rope hipp hipp hurra men samtidig være redd og engestelig på at noe skal skje :angry:

Anonymkode: 239ef...e93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er aldri på Karl Johan lenger, holder oss i nabolaget og kanskje en tur rundt Solli Plass. 

Anonymkode: 3960e...7fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar ikke det stoppe meg nei. Akkurat i år har vi en nyfødt så vi blir nok mest hjemme, men kommer aldri til å la frykten for terror stoppe meg i å gå langs Karl Johan på 17.mai! Eller noe annet for den saks skyld.

Anonymkode: 486b8...bb3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo, og har ikke tenkt meg til sentrum på 17. mai av samme grunn som deg. Dro ikke i fjor heller, nettopp fordi jeg fryktet terrorangrep- og i år er nok sannsynligheten betraktelig høyere enn i fjor også. Skolene i området her jeg bor pleier heldigvis uansett ikke gå i det store barnetoget i sentrum (i hvert fall ikke alle skolene, hvert år), så det er alltid et lite barnetog med korps vi kan se på her hvor vi bor også.

Veldig glad for at det fortsatt er noen år til barna mine evt skal gå i tog i sentrum på 17. mai, og innen den tid er forhåpentligvis ikke terrorfaren lenger like overhengende. 

Anonymkode: 24444...061

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi bør alle mure oss inne og la terrorfrykten og terroristene få ta overhånd. 

Anonymkode: 88bce...5f7

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aldri ute på 17. mai uansett. Når det er sagt er jeg ikke videre bekymret for terror.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er aldri på Karl Johan lenger, holder oss i nabolaget og kanskje en tur rundt Solli Plass. 

Anonymkode: 3960e...7fd

Har du barn i grunnskolen da, som går i toget? Det er jo der problemstillingen blir vanskelig. Enten sender du ungene i toget med hjertet i halsen, eller så dropper du det mes dårlig samvittighet. Hvis mange feirer ut blir toget stusslige greier, vi har hatt barn i toget i over ti år uten å "skulke".

Men i år må jeg innrømme at jeg ikke har særlig lyst. Både ved tanken på "ekte" terror, og ved tanken på patetiske copycats som blir inspirert av terror. Yngste min er bare ni, og hvis det oppstår panikk i de store folkemengdene er hun ganske sjanseløs.

Prinsipper om å ikke gi etter for frykt er bra, det, men det hadde vært relativt mye enklere hvis det var min egen sikkerhet jeg gamblet med og ikke barnas...

Anonymkode: 82359...493

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker akkurat likt som deg. Går i utgangspunktet ikke rundt og er redd for terror hverken her i Norge eller i andre land, men nå som terrorsannsynligheten har økt, er jeg svææært skeptisk til å bevege meg i Karl Johan på 17. mai, fordi jeg tenker det kan være et svært attraktivt og effektivt sted å utføre terrorhandlinger.

Anonymkode: 4cada...f9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som om karl johan er det mest attraktive for en terrorist. Hva får dere til å tro det? VG og Dagbladet? 

Det som er "in" i terrorbransjen nå er å kjøre lastebil over folk. Ser du en merkelig lastebil på 17.mai er det ikke akkurat så vanskelig å unngå den da "ingen" lastebiler kjører rundt på 17.mai

Anonymkode: e73e9...845

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i utgangspunktet ikke ut, fordi det er for mange mennesker. Har man ikke klastrofobi, får man det hvertfall på en dag som 17.Mai. Holdte meg i nabolaget, tok en tur i parken etter at alt hadde roet seg og så på toget på TV. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du barn i grunnskolen da, som går i toget? Det er jo der problemstillingen blir vanskelig. Enten sender du ungene i toget med hjertet i halsen, eller så dropper du det mes dårlig samvittighet. Hvis mange feirer ut blir toget stusslige greier, vi har hatt barn i toget i over ti år uten å "skulke".

Men i år må jeg innrømme at jeg ikke har særlig lyst. Både ved tanken på "ekte" terror, og ved tanken på patetiske copycats som blir inspirert av terror. Yngste min er bare ni, og hvis det oppstår panikk i de store folkemengdene er hun ganske sjanseløs.

Prinsipper om å ikke gi etter for frykt er bra, det, men det hadde vært relativt mye enklere hvis det var min egen sikkerhet jeg gamblet med og ikke barnas...

Anonymkode: 82359...493

Her var det mange typos, beklager! Skulle være "Hvis mange feiger ut blir toget ganske stusslig", blant annet. Skriver fra mobil:(

Anonymkode: 82359...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender barna i toget med god samvittighet. Terroristene har vunnet om frykten for terror hindrer oss i å leve livet. Alle vet at det ville vært et yndet mål, derfor vil sikkerheten være på topp!

Anonymkode: 31869...817

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

som om karl johan er det mest attraktive for en terrorist. Hva får dere til å tro det? VG og Dagbladet? 

Det som er "in" i terrorbransjen nå er å kjøre lastebil over folk. Ser du en merkelig lastebil på 17.mai er det ikke akkurat så vanskelig å unngå den da "ingen" lastebiler kjører rundt på 17.mai

Anonymkode: e73e9...845

Nja, julemarkedet i Berlin? Hendelsen i Nice? Angrep på t-baner og tog? Det handler vel ikke om Karl Johan per se, men at terrorister generelt liker store folkemengder og uoversiktlige tilstander. Det har du i bøtter og spann på 17. mai, i tillegg til tung symbolikk.

Det finnes vel flere metoder enn lastebilmetoden også, så vidt jeg har fått med meg, så det er ikke helt utenkelig at proffe terrorister planlegger litt mer detaljert før de setter i gang.

Jeg er i utgangspunktet ikke særlig redd, risikoen for at noe skjer er forsvinnende liten. Hadde det bare vært meg ville jeg neppe tenkt så mye over det, men å sende barna i toget sitter faktisk langt inne i år.

Anonymkode: 82359...493

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder ungen hjemme i år.. men har tenkt på noe, mange barnetog er ute å spaserer 16 mai, det kan like så godt bli utført terrorangrep på dem da. 

Anonymkode: cf382...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke i Oslo men uroer meg for det samme her. 

Tenker at jeg ikke kan frata eldstemann feiringen, hadde det ikke vært for det så hadde det blitt hjemmekos. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastebil er det jeg ville vært minst redd for, vil sannsynligvis være mye veisperringer og vanskelig å planlegge på forhånd, i tillegg vil en lastebil vekke stor mistanke på grunn av alle de andre hendelsene i det siste 

Anonymkode: f2516...37e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lastebil er det jeg ville vært minst redd for, vil sannsynligvis være mye veisperringer og vanskelig å planlegge på forhånd, i tillegg vil en lastebil vekke stor mistanke på grunn av alle de andre hendelsene i det siste 

Anonymkode: f2516...37e

Ja, ser mer for meg angrep med machete. 

Anonymkode: cf382...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Bor heldigvis på vestlandet, men jeg hadde aldri gått i Oslo med mitt barn (gir faen i min sikkerhet men tenker på barns sikkerhet) på 17Mai. Ihvert fall ikke på karl johan. Kunne gått alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LJa, ser mer for meg angrep med machete. 

Anonymkode: cf382...ea4

Eller en hjemmelaget bombe i en ryggsekk. Den trenger ikke være spesielt massiv og kraftig for å skape stor skade- panikken som vil oppstå av et smell midt i folkemengden vil være nok til at utallige mennesker- og spesielt barn- vil bli trampet i hjel.

Anonymkode: 24444...061

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sender barna i toget med god samvittighet. Terroristene har vunnet om frykten for terror hindrer oss i å leve livet. Alle vet at det ville vært et yndet mål, derfor vil sikkerheten være på topp!

Anonymkode: 31869...817

Vunnet? Islamistenes ønske er ikke å skremme hvite nordmenn. Eller andre, ifølge dem, vantro.

Målet er å drepe oss. Ikke skremme. Ingen terrorister har vunnet om du er redd og holder deg inne på 17.mai. I en Islamist sine øyne, vinner han kun dersom du dør ved hans hånd. 

Anonymkode: e73e9...845

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...