Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser om alle de fornøyde kundene til La Lina her og tenkte dere kanskje kunne hjelpe meg litt.

Prøver å finne riktig bh-str. Måle under bysten 77 cm og over bysten 90 cm. Noen som kan si noe om hvilken str jeg bør satse på?

Så noen strev et innlegg om forholdet mellom disse målene, så kanskje den personen kan hjelpe?

Bruker foresten pr i dag 80B, men føler at jeg har to ulike puppestørrelser etter amming. Finnes det en bh som kan hjelpe til å få det til å se bedre ut?

Skrevet

Du bør ihvertfall ned i omkrets. Jeg måler 87 cm under, og bruker etter besøk på LaLina 80dd. Så du som er 10cm smalere skal neppe ha 80.

Skrevet

Ved ulik puppestr kan du kjøpe innlegg i silikon for å jevne ut forskjellen.

Når det gjelder hva som er rett str så synes jeg personlig det blir bedre resultat av å prøve bh som sitter rett fremfor å måle.

Vil tippe du trenger 70 rundt, da det skal sitte stramt. Selv er jeg ca 80 rundt, og bruker 70 i bh etter å ha vært på laLina. En 80-bh sitter jo akkurat så vidt, siden den er samme str, og blir dermed for slakt noe som ikke holder brystene oppe.

Skrevet

Oj, 70? Det må da bli veldig stramt. Er det noe behagelig da? Takk for kjappe svar. :-)

Skrevet
Oj' date=' 70? Det må da bli veldig stramt. Er det noe behagelig da? Takk for kjappe svar. :-)[/quote']

Vanesak. Skal være stram på ytterste hakk, for da kan man stramme inn ettersom den blir slakkere i strikken. Hele poenget er jo at det er bhen som skal bære bysten, ikke stroppene alene.

Skrevet

Så hvis jeg måler 68 under (stramt mål), da skal jeg ha? Måler forøvrig 84 over, og har hittil brukt 70B eller 70C, men bruker på innerste hekte fra dag 1...

Skrevet
Så hvis jeg måler 68 under (stramt mål), da skal jeg ha? Måler forøvrig 84 over, og har hittil brukt 70B eller 70C, men bruker på innerste hekte fra dag 1...

Vil tippe 65 siden du bruker 70 på innerste hekte. Men om bysten ikke er så stor, så er jo ikke det at det sitter pine stramt like viktig som hvis man har kilovis å drasse på.

*snakker av erfaring*

Skrevet
Vil tippe du trenger 70 rundt, da det skal sitte stramt. Selv er jeg ca 80 rundt, og bruker 70 i bh etter å ha vært på laLina. En 80-bh sitter jo akkurat så vidt, siden den er samme str, og blir dermed for slakt noe som ikke holder brystene oppe.

Så hvis jeg er 73cm rundt, burde jeg bruke 65????

Kommer det5 an på hvor mye man må holde oppe også da? Hvis man bruker Bcup så trenger man kanskje ikke like stram som en som bruker E(som jeg)?

Jeg har lært før at hvis man er 80under bysten så skal man bruke 80 i BHstr...

Skrevet

Kommer det5 an på hvor mye man må holde oppe også da? Hvis man bruker Bcup så trenger man kanskje ikke like stram som en som bruker E(som jeg)?

Jeg har lært før at hvis man er 80under bysten så skal man bruke 80 i BHstr...

Jeg er 80 rundt. Prøver jeg en slik bh sitter den slakt. Jeg bruker 70 og den sitter stramt og holder bysten oppe. Venner med mindre pupper synes den er for stram for dem, men de har jo heller ikke noe vekt å holde oppe med stroppene.

Ingen regel på dette, sier bare at ikke ta målingen for god fisk. Ta på en av de nesten strammeste du finner når du har den på ytterste hakk. Du SKAL måtte lirke litt for å få en finger under.

Skrevet

mine mål: under bysten 77cm, rundt bysten 97cm.

bruker 75D

bør jeg opp en cup?

Skrevet
mine mål: under bysten 77cm, rundt bysten 97cm.

bruker 75D

bør jeg opp en cup?

Yepp!

Du bør opp en cupstr ifølge triumph sin målestokk (gå på Gode råd, der finner du størrelsesguiden), men mitt råd er å PRØVE og helst gå i en butikk som har peiling og kan hjelpe deg, eller få med ei venninne som har greie på det.

Jeg måler 75 cm rundt ryggen (rett under brystene) og bruker 70 (og av og til 65 faktisk) i omkrets på bh'n min. Jeg er omtrent 100 cm rundt brystene, men bruker G/FF cup (ifølge størrelsestabellen til Triumph skulle jeg hatt 75 G, men det er for stort!)

Forøvrig meget gode råd fra Melk! BH'n skal sitte latterlig stramt på det YTTERSTE hakket når den er ny - den vider seg nemlig veldig raskt ut og det er greit å kunne justere innover etterhvert)

Og noen flere råd:

Koppen skal være full, men ingenting skal tyte ut hverken under armene, under bh'n eller over bh-kanten... og spilene skal sitte helt inntil kroppen mellom brystene (faktisk skal spilene på en velsittende bh sitte helt inntil kroppen fra under armhulene til mellom brystene, over brystbeinet - ikkenoe skal stikke ut - da passer den ikke!)

Skrevet

Jeg trodde jeg brukte 70E...iforhold til triumph sin guide skulle jeg bruke 75G...

Tror jeg har samme str ca som deg melk.. Hvor kjøper du bhene dine?over nett?

Skrevet
Jeg trodde jeg brukte 70E...iforhold til triumph sin guide skulle jeg bruke 75G...

Ikke stol for mye på den guiden...

Skrevet

La Lina

:sjarmor:

Vet at Suzy har god erfaring med Bravissimo på nett.

Skrevet

La Lina

:sjarmor:

Vet at Suzy har god erfaring med Bravissimo på nett.

Yepp det har jeg - veldig bra, men de har mye av det de har hos Bravissimo på La Lina altså.

Gjest Anonymous
Skrevet

Til dere som oppdager at dere bruker for lav omkrets i forhold til Triumph-guiden:

Stol ikke blindt på den. Prøv BH-ene og kjøp dem for all del ikke for vide. Gå heller opp i Cup-størrelse. Bher utvider seg som kjent mye i omkrets.

(Grubler litt på hvordan denne gjesten ser ut, som er lenger enn meg, mye lettere enn meg, og i tillegg må ha større BH-omkrets enn meg. Ho må ha ei voldsom brystkasse!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...