Gå til innhold

Bloggomtoppbloggere


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 8/20/2017 at 2:46 PM, Bloggleseren said:

Toppbloggerne er jo nettopp reklamefinansiert, så de har et økonomisk incitament for å drive bloggen videre uavhengig av hvor mye kritikk de får. Det har ikke disse.

Så tror du virkelig at bloggerene bak denne bloggen kun har denne bloggen for å sette fingeren på/kritisere de mest kritikkverdige blogggene? 

Jeg vil tippe at også driverne bak denne bloggen håper/ønsker at den skal gi dem klingende mynt i kassen. Vil tro at om denne bloggen virkelig tar av så vil de tjene relativt godt på den. 

Endret av Camillalilla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
2 timer siden, Camillalilla skrev:

Så tror du virkelig at bloggerene bak denne bloggen kun har denne bloggen for å sette fingeren på/kritisere de mest kritikkverdige blogggene? 

Jeg vil tippe at også driverne bak denne bloggen håper/ønsker at den skal gi dem klingende mynt i kassen. Vil tro at om denne bloggen virkelig tar av så vil de tjene relativt godt på den. 

Hvem sier nei takk til å tjene penger? Jeg unner disse å tjene på denne bloggen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Camillalilla skrev:

Så tror du virkelig at bloggerene bak denne bloggen kun har denne bloggen for å sette fingeren på/kritisere de mest kritikkverdige blogggene? 

Jeg vil tippe at også driverne bak denne bloggen håper/ønsker at den skal gi dem klingende mynt i kassen. Vil tro at om denne bloggen virkelig tar av så vil de tjene relativt godt på den. 

Det tror jeg faktisk ikke. For i det de begynner med å selge annonseplass på bloggen, mister den all troverdighet. Selv uten reklameinnlegg, kun annonser. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
6 timer siden, Rosalie skrev:

Det tror jeg faktisk ikke. For i det de begynner med å selge annonseplass på bloggen, mister den all troverdighet. Selv uten reklameinnlegg, kun annonser. 

Vi er omgitt av reklame hvor enn man ser, ser ikke noe feil i at disse jentene også tjener penger på reklame de også. Så lenge det ikke reklameres i bloggen. Og ikke for betakaroten. DA mister de troverdigheten da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Camillalilla skrev:

Så tror du virkelig at bloggerene bak denne bloggen kun har denne bloggen for å sette fingeren på/kritisere de mest kritikkverdige blogggene? 

Jeg vil tippe at også driverne bak denne bloggen håper/ønsker at den skal gi dem klingende mynt i kassen. Vil tro at om denne bloggen virkelig tar av så vil de tjene relativt godt på den. 

Og så?

Reagerer du på at vanlige aviser, tv, også tjener penger da? 

Men, hvordan vet du at de som er bak bloggen ønsker å være noe mer enn satire og tjene masse penger? Kjenner du de? 

 

Enn så lenge er bloggomtoppbloggere ikke sponset eller reklamefinansiert. Og hadde de vært reklamefinansiert (for eksempel for å kunne ansette noen på deltid/heltid), så er jo det helt ok. Så lenge man følger Vær Varsom Plakaten, og ikke blander epler og pærer og mister integriteten.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Camillalilla skrev:

Så tror du virkelig at bloggerene bak denne bloggen kun har denne bloggen for å sette fingeren på/kritisere de mest kritikkverdige blogggene? 

Jeg vil tippe at også driverne bak denne bloggen håper/ønsker at den skal gi dem klingende mynt i kassen. Vil tro at om denne bloggen virkelig tar av så vil de tjene relativt godt på den. 

Det er 3 damer i  30-åra som driver bloggen. For meg ser det ut som det kun er en liten hobby. De skriver at de liker å skrive og lese blogger. Bloggen er dermed et resultat av det. 

Innbiller meg at de har travle hverdager med jobb og familie, og ikke har de helt store ambisjonene om å tjene penger på bloggen. 

Ikke alle som må blogge for å ha til livets opphold. 😊 De fleste bloggere tjener nemlig  ingenting på blogging! 

 

 

Endret av Chloe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TomineB skrev:

Hvem sier nei takk til å tjene penger? Jeg unner disse å tjene på denne bloggen😊

Hehe. Det kommer vel helt an på hva "prisen" er. Skulle jeg bretta ut hele privat livet mitt og solgt sjela mi og unga mine for penger, så hadde jeg definitivt takket nei! 😄 

Men nå er heldigvis ikke disse i den kategorien! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Chloe skrev:

Det er 3 damer i  30-åra som driver bloggen. For meg ser det ut som det kun er en liten hobby. De skriver at de liker å skrive og lese blogger. Bloggen er dermed et resultat av det. 

Innbiller meg at de har travle hverdager med jobb og familie, og ikke har de helt store ambisjonene om å tjene penger på bloggen. 

Ikke alle som må blogge for å ha til livets opphold. 😊 De fleste bloggere tjener nemlig  ingenting på blogging! 

 

 

Man har jo flere bloggkollektiv som blogger for å skape debatt, ikke for pengene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rosalie skrev:

Man har jo flere bloggkollektiv som blogger for å skape debatt, ikke for pengene.

Takk, da lærte jeg noe nytt i dag også. Aldri hørt om bloggkollektiv før. 😊

Endret av Chloe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chloe skrev:

Takk, da lærte jeg noe nytt i dag også. Aldri hørt om bloggkollektiv før. 😊

Jodda, og her er flere: http://masterbloggen.no/

http://www.kulturkollo.se/

..og flere om du googler. :)

 

Ikke alle som bare blogger for å tjene penger. ;) 

 

Dette er hva internett er for meg, mulighetens marked for de som liker å skrive, fotografere, informere, provosere, opplyse og skape bedre samfunn. Uten å gå via de tradisjonelle mediene, som ofte ikke bryr seg....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BlendaSensitive Takk. :-) Sant det du skriver. Det har jeg ikke tenkt på. Går mest i nettaviser her. Hender jeg har ramlet innom en og annen blogg på Facebook, men det er stort sett de som diskuteres i Rampelys.

Har vært innom de du linket til, samt at jeg fant http://maddam.no/ på googlesøk tidl. i dag. :-)

Endret av Chloe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Elsker denne bloggen!:nori:

Synes de oppsummerer greit toppbloggerne slik at jeg slipper å gå inn på alle bloggene hver dag! Litt gossipgirl:P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Liker bloggen godt, men må si meg enig i den ene kommentaren jeg leste før i dag; jeg har ikke noe behov for å vite om privatlivet til de som driver den. Den utfyller sin misjon som "nyhetsblogg" veldig fint uten snakk om dating og diverse fra forfatterne (faktisk er fraværet av identitet på forfatterne en av grunnene til at jeg liker å lese bloggen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, eksiltronder skrev:

Liker bloggen godt, men må si meg enig i den ene kommentaren jeg leste før i dag; jeg har ikke noe behov for å vite om privatlivet til de som driver den. Den utfyller sin misjon som "nyhetsblogg" veldig fint uten snakk om dating og diverse fra forfatterne (faktisk er fraværet av identitet på forfatterne en av grunnene til at jeg liker å lese bloggen).

Slutt på det nå ihvertfall..

Alle de plutselige private (og uinteressante) input'ene samt kreditering til "KGkjerringene" er store minuser som trekker ned bloggen..

Fint å gi oss kred da de tar det aller meste av kildene sine her ifra,men.. KGkjerringene?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, J.. skrev:

Slutt på det nå ihvertfall..

Alle de plutselige private (og uinteressante) input'ene samt kreditering til "KGkjerringene" er store minuser som trekker ned bloggen..

Fint å gi oss kred da de tar det aller meste av kildene sine her ifra,men.. KGkjerringene?

Nå er vel ikke vi kgkjerringene de som sitter på all info. Alt dette vi skriver om her har vi fra folk som klikker seg inn på bloggene og forteller. Og det gjør vel strengt tatt disse jentene også. Jeg synes de er flinke og de har kreditert og svart godt for seg. Det er nå min mening 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, TomineB skrev:

Nå er vel ikke vi kgkjerringene de som sitter på all info. Alt dette vi skriver om her har vi fra folk som klikker seg inn på bloggene og forteller. Og det gjør vel strengt tatt disse jentene også. Jeg synes de er flinke og de har kreditert og svart godt for seg. Det er nå min mening 

Jeg er selv en som klikker innom for så å skrive her hva som skrives i div innlegg.

Jeg kan ikke diskutere en sak uten å vite hva den gjelder.

Så jo,det jeg kommenterer har jeg lest selv,og gjerne gravd opp mer info om rundt ellers på nett.

Har ofte lest innlegg hos BOTB som ordrett er sitert men ikke kreditert meg selv og andre KGbrukere tidligere.

Og det er ikke greit.

Krediteringen er jo noe de har startet med fordi det er nevnt her at de ikke har gjort tidligere.

Kallenavn kunne de med fordel droppet.

Og det er min mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, J.. skrev:

Jeg er selv en som klikker innom for så å skrive her hva som skrives i div innlegg.

Jeg kan ikke diskutere en sak uten å vite hva den gjelder.

Så jo,det jeg kommenterer har jeg lest selv,og gjerne gravd opp mer info om rundt ellers på nett.

Har ofte lest innlegg hos BOTB som ordrett er sitert men ikke kreditert meg selv og andre KGbrukere tidligere.

Og det er ikke greit.

Krediteringen er jo noe de har startet med fordi det er nevnt her at de ikke har gjort tidligere.

Kallenavn kunne de med fordel droppet.

Og det er min mening.

Jeg har fulgt den bloggen fra den starten og har sett kreditering tidlig. Kanskje de ikke har kreditert alt så det skal ikke jeg påstå. Hvorfor sier du ikke ifra til dem da om de har stjålet dine ord? Og er det ikke bra det da at de har startet med kreditering da siden noen sa fra.

Du virker sur! Det er min mening 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...