Gå til innhold

Bloggomtoppbloggere


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Mnjah skrev:

Skrivestilen til Adina er TOTALT endret? Jeg skjønner ikke hva som har skjedd med bloggen. 

 

Enten er de flere skyggekskrivere som skriver sammen er de orginale, eller så har de byttet fullstendig. Nei, man de skriver ikke godt nok til å endre stil så totalt. Der ser man på helheten-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest orfeus

Hvis de begynner med reklame, mister de all kredibilitet, i alle fall for meg.

En blogg hvor innleggene ikke drives av markedsføring, er en blogg man kan lese "i fred" uten å mistenke at det ligger en annen agenda bak teksten. Jeg kan illustrere med instakontoen "snillegucci", som opererer med poster der hun (liksom?) gir råd om produkter og er supernøye med å oppgi hvor disse kan kjøpes. Hun skriver at det er for å være "snill", at hun kjøper produktene selv, men med tanke på hvordan rosareklamebloggere driver forretning, med dårlig og ingen merking av annonser, blir det dessverre slik at jeg syns det lyser juks og skattesnyteri av snilleguccikontoen, selv om det kanskje ikke er juks. Skal Bloggomtoppbloggere nå havne i samme kategori? At jeg, hver gang jeg leser noe de har skrevet og det blir nevnt et produkt eller en tjeneste i teksten, tenker at de er ute og fisker spons eller driver lureri? Selv om de er redelige og merker alle annonser - vil de som har formet Blogglandia dessverre også påvirke hvordan jeg kommer til å lese Bloggomtoppbloggere.

Reklameblogger er stort sett useriøst amatørereri, laget for å tjene penger på at noen er dumme nok til å klikke på lenker eller benytte "rabattkortene" de deler ut. Det er veldig, veldig synd om den eneste "rene" bloggen som omhandler rosabloggfenomenet skal havne i samme kategori som de de ironiserer over. 

Jeg støtter derfor @Regn som nevner webshop eller noe lignende. Det vil si at de skiller skarpt mellom tekst og "butikk". De kan gjerne selge meg en trøye med noe skikkelig nerdete på, eller en paraply som kan stå imot all slags bloggerpropaganda 😎 Og så kan tekstene deres få leve sitt liv uten at vi lurer på om de er på sponsjakt eller egentlig vil selge oss noe.

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, orfeus skrev:

Reklameblogger er stort sett useriøst amatørereri, laget for å tjene penger på at noen er dumme nok til å klikke på lenker eller benytte "rabattkortene" de deler ut. Det er veldig, veldig synd om den eneste "rene" bloggen som omhandler rosabloggfenomenet skal havne i samme kategori som de de ironiserer over. 

Jeg støtter derfor @Regn som nevner webshop eller noe lignende. Det vil si at de skiller skarpt mellom tekst og "butikk". De kan gjerne selge meg en trøye med noe skikkelig nerdete på, eller en paraply som kan stå imot all slags bloggerpropaganda 😎 Og så kan tekstene deres få leve sitt liv uten at vi lurer på om de er på sponsjakt eller egentlig vil selge oss noe.

Blogger ER jo bare reklame, da...

Men utrolig smart idé med webshop! Föles nesten som BOTB har solgt seg ut, så har noen talentlöse folk tatt over og vil gjöre business av det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mnjah skrev:

Blogger ER jo bare reklame, da...

Men utrolig smart idé med webshop! Föles nesten som BOTB har solgt seg ut, så har noen talentlöse folk tatt over og vil gjöre business av det.

Jeg "føler" det samme...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at en webshop vil holde bloggen rein, også kan vi som gjerne støtter en fremtidig god og trasparrent jobb som de gjør kan handle i webshoppen deres. Da støtter vi, men vi unngår reklamen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat
På 25.4.2017 den 19.28, CecilieX skrev:

Hun skriver nå at hun har fått tilbud om å komme tilbake til blogg.no mot å slette noen innlegg........

Det sier det meste om blogg.no, og hvordan de ønsker å kneble en kritisk røst. Stakkars bloggerne, er det noen som kritiserer dem, huff og huff. Finnes det noen mer krenkbare mennesker enn bloggere? De har massevis av fans som hyller dem og ser opp til dem, men kritikk, nei det tåler de ikke. Maken til navlebeskuende jenter. 

Helt åpenbart at blogg.no prøver seg på en spansk en, for går Bloggomtoppbloggere tilbake til blogg.no så vil hun nok få merke sensurbehovet. 

Det er jo ikke så rart de blir krenkbare da. En gang sier det vel stopp for dem også når de får hevet kritikk etter seg som godteri... Stakkars mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Superblomst skrev:

Derja, endelig var BOTB tilbake i kjent (og viktig! stil 😄

Dame på "Beste Frogner" i Oslo som designer hårpynt, og deretter får dem produsert i østen? Og som deretter må bestille inn sitt eget "design" fra Ali Express? Og ørten bloggere har slengt seg på, og alle har kjøpt hårpynten for egne penger (altså ikke reklame).  

Veeeldig troverdig. 

"Flåklypa" fortjener vel egentlig en egen tråd? Ser at BOTB oppfordrer de feite hønsa på KG til å ta tak i saken.... 

Endret av Dolce
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første assosiasjon da jeg leste innlegget var CBEs gamle nettbutikk Treasures, hvor KG kjærringene avslørte at varene var kinaræl fra Alibaba/AliExpress og ikke eksklusive "skatter" nennsomt utvalgt av selveste Fotballfrue (som hun vel kalte seg på den tiden). 

Markedsføringsmessig er jeg enig med @Prinsesse788 i at det minner om blomstereskene som tilfeldigvis dukket opp på opptil flere blogger rundt lanseringstidspunktet. Neppe tilfeldig...🤔

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær

Lenge siden jeg har vært innom den bloggen. Følte at de la seg litt fort flate for kritikk fra for eks CBE... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De mistet dessverre meg fullstendig med «vi vil også tjene pengerpå bloggen»-innleggene. Men leste bloggen sjeldnere og sjeldnere i månedene før uansett, da det etterhvert stort sett bare var recap-innlegg og gjesteinnlegg fra totalt ukjente folk. Begge deler rimelig uinteressant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de har tatt seg litt opp igjen i det siste. Håper de fortsetter sånn. Bra de droppet affiliateideen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser i siste innlegg at «Vicky» trekker seg fra bloggen. Trist, men forståelig. Håper «Adina» klarer å holde bloggen oppe. Selv om jeg har vært kritisk til denne bloggen, så synes jeg på den andre siden at den også er viktig blandt alle disse rosabloggene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er veldig viktig. De har satt søkelyset på at bloggere er en useriøs reklamekanal hvor målet kun er å selge produkter. Til tider tvilsomme produkter og med seg selv som tvilsom reklameplakat.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ukas sett og hørt nå nettopp nevner de en bloggkrig mellom mammasom16 og en annen blogger der "lillemamman" som hun kalles har fått kopiert blogginnleggene sine fra denne andre. Noen som vet hvilken blogger det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...