Gå til innhold

Bloggomtoppbloggere


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, pøbelsara skrev:

jeg håper virkelig det er mulig også for bloggere som har et kritisk blikk på hyperkommersrosabloggingen å tjene noen kroner på bloggingen sin. Når SE og CBE drar inn fem mill HVER i løpet av et år, så sier det meg at vi trenger virkelig trenger noen tydelige motstemmer. Og hvorfor skal motstemmene ikke kunne livnære seg på sin kritiske blogging så lenge de er helt tydelige på å skille kommers og redaksjonelt stoff? 

 

Signerer!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om de tjener penger påvirker det innholdet og så vil ofte mye ha mer etc. Om de får bedre sponsorer og høyere inntekt av bestemte vinklinger eller valg av stoff så påvirker det innholdet før eller siden. Da mister den jo sin funksjon. Det er enkelt å ha retningslinjer før en begynner men etterhvert så utvannes de av unntak og gråsoner.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mammabamma skrev:

Om de tjener penger påvirker det innholdet og så vil ofte mye ha mer etc. Om de får bedre sponsorer og høyere inntekt av bestemte vinklinger eller valg av stoff så påvirker det innholdet før eller siden. Da mister den jo sin funksjon. Det er enkelt å ha retningslinjer før en begynner men etterhvert så utvannes de av unntak og gråsoner.

Ja, dt er på en måte riktig - og det er nettop derfor aviser har strenge skiller mellom redaksjonelt og kommersielt stoff. Det er fullt mulig å ha samme skillet i en blogg. krever litt integritet og evne til etisk refleksjon, men det har funket sånn rimelig greit for den fjerde statsmakt i ganske lang tid. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2018 den 0.40, pøbelsara skrev:

Ja, dt er på en måte riktig - og det er nettop derfor aviser har strenge skiller mellom redaksjonelt og kommersielt stoff. Det er fullt mulig å ha samme skillet i en blogg. krever litt integritet og evne til etisk refleksjon, men det har funket sånn rimelig greit for den fjerde statsmakt i ganske lang tid. 

Men om de absolutt vil ha reklame på bloggen, og er bekymret for hvordan de skal få det til å gå i praksis kan de jo "ansette" en person til som kommer med noen få egne reklameinnlegg her og der. Så velger leserne om de vil lese reklamen eller ei ettersom det er så tydelig skille + Adina og Vicky kan fortsette som før, men bare med noen ekstra kroner på konto, og uten å bli påvirket av sponsortilbud etc..

Det må i det minste være en bedre mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2018 den 0.05, J.. skrev:

Men nettopp derfor er jo BOTB faktisk helt overflødig.

Vil man vite hva blogger X gjør,sjekk tråden om nevnte blogger på KG istedet.

Er jo bare copy/paste uansett,og det de faktisk graver opp selv er ikke akkurat statsvitenskap..

Alle kan jo google å snike på IG kontoer..

Ganske mange som holder seg LANGT unna KGs kjerringfaktor, så det er fint at BOTB kan gjøre oss den tjenesten å nå ut til flere. Det som skrives her inne er det mange andre også tenker, så å ta all ære for BOTBs innhold er å dra det litt langt... 

Ellers; er det bare meg, eller er BOTBs innlegg om hva bloggere tjener helt ugjenkjennelig i skrivestil? Har de blitt hacket allikevel? 

Samme med dette forslaget om at vi skulle brydd oss om maskaraen deres, det er så fjernt.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Mnjah skrev:

Ganske mange som holder seg LANGT unna KGs kjerringfaktor, så det er fint at BOTB kan gjøre oss den tjenesten å nå ut til flere. Det som skrives her inne er det mange andre også tenker, så å ta all ære for BOTBs innhold er å dra det litt langt... 

Ellers; er det bare meg, eller er BOTBs innlegg om hva bloggere tjener helt ugjenkjennelig i skrivestil? Har de blitt hacket allikevel? 

Samme med dette forslaget om at vi skulle brydd oss om maskaraen deres, det er så fjernt.

 

Jeg tenkte det samme da jeg leste det. Jeg tror ikke de er hacket, men jeg tror ikke det er den samme Adina som skriver nå, jeg tror hun er byttet ut med en annen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Diamant skrev:

Jeg tenkte det samme da jeg leste det. Jeg tror ikke de er hacket, men jeg tror ikke det er den samme Adina som skriver nå, jeg tror hun er byttet ut med en annen.

Det tror jeg du har rett i. Et eller annet sted er det nok byttet, og dersom det var lov å sitere fra bloggen tror jeg at jeg kunne påpekt elementer jeg mener bryter og viser ulike skriveres særpreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎06‎.‎2018 den 0.19, korallrev skrev:

Signerer!

Hvordan i all verden mener du de kan framstå som objektive hvis de skal ha samme samarbeidspartnere som bloggerne de skriver om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Regn skrev:

Det tror jeg du har rett i. Et eller annet sted er det nok byttet, og dersom det var lov å sitere fra bloggen tror jeg at jeg kunne påpekt elementer jeg mener bryter og viser ulike skriveres særpreg.

Skjønner hva du mener, og hvis det er riktig, er det jo høyst kritikkverdig. Synd at de ikke klarer å forvalte det de har skapt på en bedre måte, for de har potensiale og det er absolutt plass og behov for den typen blogg. Hvis de fortsetter denne utviklingen, håper jeg det dukker opp noen andre som for det første er udiskutabelt uavhengige,  ikke favoriserer og diskriminerer bloggere etter eget forgodtbefinnende og ikke baserer 90% av innholdet sitt på innlegg fra KG. Og ja, som kan rettskriving. 

En oppgave for Linnea Myhre og/ eller Mina Ghabel Lunde ..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Alle som har ambisjoner om å kunne leve av bloggen helt eller delvis må jo kunne tjene på det. Det er for mye forlangt at vi lesere skal la oss underholde uten at de tjener et rødt øre. HVA de tjener penger på ville jeg ikke bekymre meg om. De er jo flasket opp på kritiske damer. Skal de ha lesere må de innrette også inntjeningen der etter.

Det har vært en gjennomgangstone lenge at BOTB er et velkomment tilskudd til bloggfloraen. Å sammenligne den med dette forumet blir helt feil. Her kommenterer man, på en blogg produserer man eget stoff, selv om BOTB klipper og limer en del, for å illustrere. Det er mye surmaget kritikk som kommer fram her i dette forumet. Alt er ikke velment, det vil jeg påstå.

Endret av spaniasol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ti10 skrev:

Hvordan i all verden mener du de kan framstå som objektive hvis de skal ha samme samarbeidspartnere som bloggerne de skriver om?

Det finnes vel ganske mange andre mulige samarbeidspartnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, spaniasol skrev:

Alle som har ambisjoner om å kunne leve av bloggen helt eller delvis må jo kunne tjene på det. Det er for mye forlangt at vi lesere skal la oss underholde uten at de tjener et rødt øre. HVA de tjener penger på ville jeg ikke bekymre meg om. De er jo flasket opp på kritiske damer. Skal de ha lesere må de innrette også inntjeningen der etter.

Det har vært en gjennomgangstone lenge at BOTB er et velkomment tilskudd til bloggfloraen. Å sammenligne den med dette forumet blir helt feil. Her kommenterer man, på en blogg produserer man eget stoff, selv om BOTB klipper og limer en del, for å illustrere. Det er mye surmaget kritikk som kommer fram her i dette forumet. Alt er ikke velment, det vil jeg påstå.

Er litt usikker på om det er meg du mener, men jeg velger å svare uansett:) Jeg har ikke sammenlignet bloggen deres med KG, men jeg har lagt merke til at de henter mye stoff herfra og følger "trenden" i trådene her. Og da mener jeg bl.a. at de kommer med kraftig kritikk mot noen bloggere pga. sak X, men når det gjelder andre like profilerte bloggere som gjør akkurat det samme, blir det ikke nevnt i det hele tatt. Dessuten at de har en pussig blanding av saker; den ene uken retter de alle kanonene mot Vixen-arrangøren (veldig bra, forresten), neste uke kommer de med surmaget oppgulp om bagateller som høres ut som det er basert på sånn typisk "smålig ungdomsskole-bitching".  Er enig i at BOTB er et velkomment tilskudd i bloggleiren, men det betyr ikke at de er feilfrie og at de ikke har forbedringspotensiale. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Jeg mente ingen spesielle. Dette var en generell ytring, og jeg må legge til, basert på at jeg ikke har fulgt med på alt som BOTB har skrevet, ei heller alt som er skrevet om dem eller andre bloggere her. Det er for øvrig ellers bare døde mennesker som ikke har forbedringspotensial... (dette var ment som spøk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramlet over Sveriges versjon av BOTB, bloggbevakning.se her har BOTB noe å strekke seg etter 😊

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Maskopi skrev:

Ramlet over Sveriges versjon av BOTB, bloggbevakning.se her har BOTB noe å strekke seg etter 😊

Enig! Jeg har fulgt de en stund og er veldig imponert. Og bloggerne i Sverige har helt tydelig innsett hvilken makt og status bloggbevakningen har. Senest forrige uke hadde Blondinbella og Pingis en livesending i et forsøk på å redde ryktet sitt etter at bloggbevakningen  satte søkelyset på virksomheten deres og triksingen med tall og fakta.  

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Veslefrikk skrev:

Enig! Jeg har fulgt de en stund og er veldig imponert. Og bloggerne i Sverige har helt tydelig innsett hvilken makt og status bloggbevakningen har. Senest forrige uke hadde Blondinbella og Pingis en livesending i et forsøk på å redde ryktet sitt etter at bloggbevakningen  satte søkelyset på virksomheten deres og triksingen med tall og fakta.  

De var ikke nådige med blondinbella! Og etter å ha lest innleggene skjønner jeg jo at det i veldig stor grad er berettiget. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivestilen til Adina er TOTALT endret? Jeg skjønner ikke hva som har skjedd med bloggen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...