Gå til innhold

Bloggomtoppbloggere


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Gjest TomineB
5 timer siden, Smørøye skrev:

For å svare på spørsmålet ditt: Nei. Synes ikke den er "vittig". Om man liker å gjøre narr av andres utseende som de fleste fjortiser gjør, så for all del :) ikke min type humor.

Jeg synes i allefall var vittig, men barnslig:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Syns det er festlig lesing, men legger merke til at flere kommenterer at de synes det er mobbing. Er det mobbing å sette søkelys mot en yrkesgruppe og måten de tjener penger på? Hva mener dere?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AkkuratJa skrev:

Syns det er festlig lesing, men legger merke til at flere kommenterer at de synes det er mobbing. Er det mobbing å sette søkelys mot en yrkesgruppe og måten de tjener penger på? Hva mener dere?

Nei 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomineB
3 timer siden, jentekvinne skrev:

Det er den beste bloggen av de alle. 

Jeg syntes den var litt vittig starten men nå har den tatt seg skikkelig opp. Leser den ofte. Ikke mobbing mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Honey Dew skrev:

De bryter jo loven som det står etter. Lurer på om toppbloggerne er oppmerksom på at denne bloggen stjeler bilder og tekst fra dem.

Er det å stjele når hun skriver hvor hun har hentet teksten og bilder fra?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, fjær skrev:

Er det å stjele når hun skriver hvor hun har hentet teksten og bilder fra?

Ja, dersom personen har gått inn på bloggene og kopiert disse bildene så er det faktisk tyveri ja. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, clyde skrev:

Ja, dersom personen har gått inn på bloggene og kopiert disse bildene så er det faktisk tyveri ja. 

Det samme gjør aviser og blader: faksimile hentet fra .... Heier på Adina! En topp blogg, om andre bloggere!! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Viking-girl skrev:

Det samme gjør aviser og blader: faksimile hentet fra .... Heier på Adina! En topp blogg, om andre bloggere!! 

Jeg har ikke lest bloggen noe særlig så om den er bra eller ikke vet jeg ikke, men kopierer personen andre sine bilder uten tillatelse så er det tyveri, det hjelper ikke at aviser også gjør det :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest +LillePersille+
55 minutter siden, clyde skrev:

Ja, dersom personen har gått inn på bloggene og kopiert disse bildene så er det faktisk tyveri ja. 

Så lenge de ikke tjener penger på det så går det under "fair use" hvis de har tatt screencapture. http://tinytake.com/screen-capture-copyright-violation-or-fair-use/ hvertfall i utlandet. Vil tro faksimile går under screencapture.

Endret av +LillePersille+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, fjær skrev:

Er det å stjele når hun skriver hvor hun har hentet teksten og bilder fra?

Ja. En skal alltid spørre rettighetsinnehaver om tillatelse før en bruker bilder og tekst

http://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2014/03/Bruker-du-tekst-og-bilder-fra-nettet

Endret av Honey Dew
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Honey Dew skrev:

Ja. En skal alltid spørre rettighetsinnehaver om tillatelse før en bruker bilder og tekst

Vet om minst 1 profilert blogger som har gitt totalt faen i dette selv. Hvis det er så ulovlig så ordnes det nok opp i skal dere se. Bare toppbloggerne selv som slipper unna med sånt. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2017 den 23.56, TomineB skrev:

Jeg synes denne bloggen blir bedre og bedre faktisk. Og igjen, det er IKKE min blogg! 

HELT ENIG!! 🙌🏼 Dette er en blogg Norge trenger! 😊👍🏼👍🏼👍🏼

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TomineB
1 time siden, elisaday skrev:

Vet om minst 1 profilert blogger som har gitt totalt faen i dette selv. Hvis det er så ulovlig så ordnes det nok opp i skal dere se. Bare toppbloggerne selv som slipper unna med sånt. 

Har også sett at mange bloggere, også toppbloggere, henter bilder på nettet. Jeg tror bloggerne tjener på at hun skriver om bloggerne. De får sikkert mer trafikk :) All PR er god PR :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
2 timer siden, clyde skrev:

Jeg har ikke lest bloggen noe særlig så om den er bra eller ikke vet jeg ikke, men kopierer personen andre sine bilder uten tillatelse så er det tyveri, det hjelper ikke at aviser også gjør det :)

Sant det. Det er jo ikke så veldig lenge siden Anne Brith fikk igjen en god dose penger for bilde av en "tampong"-aktig kake som en større bedrift hadde tatt fra henne. Det er kanskje lettere for kjendiser å slå gjennom med slike saker da det blir større fokus på det? Altså, i alle fall når kjendisen er offeret i saken? Flere burde ta dette mer alvorlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
2 timer siden, +LillePersille+ skrev:

Så lenge de ikke tjener penger på det så går det under "fair use" hvis de har tatt screencapture. http://tinytake.com/screen-capture-copyright-violation-or-fair-use/ hvertfall i utlandet. Vil tro faksimile går under screencapture.

Vi er i Norge. I Norge er det Norges lover som gjelder. Kan ikke bare anta uten videre at vi har det slik som andre land har det med tanke på lovverk. Man bør henvise til Norges lover i saker som dette på Kvinneguiden, ellers kan det fort bli feilinformasjon.

 

(Jeg er selvsagt klar over at man kan komme inn på Kvinneguiden via andre land.)

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest +LillePersille+
Akkurat nå, Mrs. Random Nick skrev:

Vi er i Norge. I Norge er det Norges lover som gjelder. Kan ikke bare anta uten videre at vi har det slik som andre land har det med tanke på lovverk. Man bør henvise til Norges lover i saker som dette på Kvinneguiden, ellers kan det fort bli feilinformasjon.

Har du noe matnyttig å komme med eller skulle du bare spre eder og galle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...