Gå til innhold

Bloggomtoppbloggere


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

WTF Hans-Petter Nygård-Hansen!!! Så vanvittig sykt hele greia!! Heia BOTB og alle andre som står opp mot dette amatørmessige spetakkelet! De bloggerne som er nominert, burde jo bare boikotte hele prisutdelingen hvis de ønsker å beholde litt kred. VG, Dagbladet, NRK og TV2 --- Hallo????

Endret av Fiji
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser jo tydelig i kommentarfeltet på facebook hvem som har støtte (Trine Grung har også likt noen poster), så åpenbart at denne gjengen (bloggnorge) vil fortsette runkeringen sin i fred, og driter i hva folk synes.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Andrea89 skrev:

Man ser jo tydelig i kommentarfeltet på facebook hvem som har støtte (Trine Grung har også likt noen poster), så åpenbart at denne gjengen (bloggnorge) vil fortsette runkeringen sin i fred, og driter i hva folk synes.

Alltid like komisk når tante Trine hopper inn i en debatt i et desperat forsøk på å holde seg inne med "de kule i gjengen". 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overraskende at HPNH misliker (disker og svartelister) BOTB når vi ser tilbake på historien hans med SoMeliten. Tydelig at han ser rødt så fort det dreier seg om anonyme skribenter. 

 

https://hanspetter.info/slik-avslorte-jeg-sosiale-medier-eliten/

 

https://www.medier24.no/artikler/etter-ett-ars-tenkepause-gjor-trym-stene-na-for-alvor-comeback-med-satire-og-someliten/361823

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Ikke overraskende at HPNH misliker (disker og svartelister) BOTB når vi ser tilbake på historien hans med SoMeliten. Tydelig at han ser rødt så fort det dreier seg om anonyme skribenter. 

 

https://hanspetter.info/slik-avslorte-jeg-sosiale-medier-eliten/

 

https://www.medier24.no/artikler/etter-ett-ars-tenkepause-gjor-trym-stene-na-for-alvor-comeback-med-satire-og-someliten/361823

 

Åååååh, jeg hadde helt glemt Sosiale Medier Eliten :) Takk for påminnelse :) 

Han fremstår som veldig selvhøytidelig på innlegget om hvordan han avslørte Stene, og også komisk å lese i medier24-saken om hvordan tante Trine oppfatter det som en hyllest. Mange bra memes der :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bloggomtoppbloggere har nytt innlegg ute. Det siterte sjokkerer meg faktisk:

Sitat

Det er nesten som man må spørre seg om det er tilfeldig at vi 3. januar skriver et innlegget om Sophie Elises og hennes selvdiagnostisering, som hun selv nevner rimelig ofte på bloggen sin. Vårt innlegget gjorde Sophie Elise rasende. (Kan leses HER).

Så 4. januar blir vi «Svartelistet» HER av Nygård-Hansen, og rundt samme tid blir vår instagram forsøkt hacket. Tilfeldig? Jeg bare spør. Metoden som ble brukt til å forsøke å hacke oss, er mistenkelig lik den som ble brukt i some-saken, der Nygård-Hansen stolt kunne fortelle at han hadde avslørt «en anonym satire-konto.» HER Bravo!

https://bloggomtoppbloggere.com/2018/01/29/hver-gang-vi-de-motes/

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Korpsnerden skrev:

Ikke overraskende at HPNH misliker (disker og svartelister) BOTB når vi ser tilbake på historien hans med SoMeliten. Tydelig at han ser rødt så fort det dreier seg om anonyme skribenter. 

 

https://hanspetter.info/slik-avslorte-jeg-sosiale-medier-eliten/

 

https://www.medier24.no/artikler/etter-ett-ars-tenkepause-gjor-trym-stene-na-for-alvor-comeback-med-satire-og-someliten/361823

 

Det der er jo kriminelt! Forsøk på å hacke seg inn på andres kontoer er ikke noe å skryte av. 

Jesus for en gubbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ble veldig overrasket da BOTB slapp inn i varmen hos Vixen, men tenkte det var fint at de åpnet for en blogg som var annerledes og som faktisk ironiserte over hele bloggbransjen. Selvsagt var det en glipp. De hadde selvfølgelig ikke noe reelt ønske om å ha BOTB med i konkurransen, det var bare skuebrød og noe som nå ser ut til å være et ledd i juryformannens private vendetta mot dem. Jeg håper det kan komme noe bra ut av det umodne tøyset til HP, at hans merkverdige utspill med svartelisting og benektelse av hvor ansvaret skal plasseres, kan føre til at det nøstes opp litt i bransjens sammenfiltring av kryssende interesser, at det kan avsløres hvor grisete bloggbransjen og apparatet bak, er. Aviser som VG og Dagbladet er det ingen vits i å prøve å få på banen, de sanker klikk og reklamepenger på å pushe bloggersladder, men kanskje NRK har en vettig journalist i sine rekker? De fleste har etter hvert fått med seg at bloggere er reklamekanaler, men har den jevne mann og kvinne fått med seg hvem det er som trekker i trådene? Hvem det er som bestemmer at den ene bloggeren skal få reklamekontraktene og ikke den andre (bloggeren)?

 

Innlegget er ryddet for svar til slettet innhold.

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bloggleseren skrev:

Når det er sagt, står HPNH ribbet for enhver troverdighet i denne saken, men Vixen er altså et bransjeorgan som skal promotere kommersiell blogging, og da liker de naturlig nok ikke en blogg som angriper kommersielle bloggere. Det er ikke rom for en satireblogg i Vixens univers. I så fall måtte det vært en reell konkurranse hvor også politiske blogger, slik som Tjomsland og Gooding, mv. kunne delta. Den største feilen Vixen gjorde, var å la BOTB bli nominert. Det fremstår ubegripelig og vanskelig å forsvare i ettertid.

Ja, det er nettopp dette som er poenget. BOTB har ingen plass i Vixen. Det er en kanal driftet på kritikk og satire (og til tider latterliggjøring) av hele konseptet blogging. 

Å nominere dem til Vixen er som å invitere Dyreaktivistorganisasjonen PETA på utdelingen Årets pelskledde.

De andre bloggerne kunne jo ikke sett på det som noe annet enn et hån hvis BOTB hadde fått pris. Det ville undergravd hele prisutdelingen i seg selv.

De burde aldri vært nominert i utgangspunktet, og når de først ble det burde ikke BOTB latt seg smigre og falt i gryta. De burde sagt «ehh, takk men nei takk».

Hans-Petters håndtering av saken er selvsagt helt krise. Regner med han har fått kniven på strupen av noen andre nominerte, som ikke ville komme hvis BOTB var nominert. Og at han har fått panikk. Spekulasjoner, I know.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å tro at det hele er et planlagt skittent spill for å feie BOTB av banen for godt!  Jeg tror ingen ville trodd at BOTB skulle bli så enormt populære! De kritiserer og latterliggjør (for å kalle en spade for en spade) tross alt hjertebarna til juryen og er i ferd med å bli en trussel.

Folk får opp øynene og ser hvor hjernedøde de mest populære bloggerne er. Spesielt den som har stukket av med flest priser siden 2014. Det de glemte var at de undervurderte damene på et visst forum som har avslørt at Vixen er en gedigen bløff, så nå er guttaboys desperate!! 

Som en over her nevner, har de sikkert fått kniven på strupen også, og blitt truet med boikotting om BOTB dukker opp. 

«La oss først sette de på Vixen nominasjonsliste for så å psyke de ned ved  å sette de på samme liste som Frieord!»

 

Endret av Stupine
Lagt til siste avsnitt
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2018 den 6.57, Vipser skrev:

https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1598280300255419/

Under østtysk mesterskapblabla. 

Fiffig at han tydeligvis vet hvem de er da, i og med at politiet kunne ringe dem. Bruker politiet  ressurser på å spore opp IP-adresse fordi de poster et bilde av et bakhode?

Jeg har null tro på at politiet har brukt tid på det

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Bloggleseren skrev:

(...).

Når det er sagt, står HPNH ribbet for enhver troverdighet i denne saken, men Vixen er altså et bransjeorgan som skal promotere kommersiell blogging, og da liker de naturlig nok ikke en blogg som angriper kommersielle bloggere. Det er ikke rom for en satireblogg i Vixens univers. I så fall måtte det vært en reell konkurranse hvor også politiske blogger, slik som Tjomsland og Gooding, mv. kunne delta. Den største feilen Vixen gjorde, var å la BOTB bli nominert. Det fremstår ubegripelig og vanskelig å forsvare i ettertid.

Nei, vixen er en nettside som vill promotere aktuelle nyheter, gjerne fra samme blogger de selv gir priser til. De skriver at de er ett nettbasert nyhetsmagasin med fokus på mote. Og at de har funnet opp en pris, nemlig vixen award. De kanskje ønsker bli nettets ELLE? :vetikke: 

vixen.no/

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LadyBlaBla skrev:

Ja, det er nettopp dette som er poenget. BOTB har ingen plass i Vixen. Det er en kanal driftet på kritikk og satire (og til tider latterliggjøring) av hele konseptet blogging. 

Å nominere dem til Vixen er som å invitere Dyreaktivistorganisasjonen PETA på utdelingen Årets pelskledde.

De andre bloggerne kunne jo ikke sett på det som noe annet enn et hån hvis BOTB hadde fått pris. Det ville undergravd hele prisutdelingen i seg selv.

De burde aldri vært nominert i utgangspunktet, og når de først ble det burde ikke BOTB latt seg smigre og falt i gryta. De burde sagt «ehh, takk men nei takk».

Hans-Petters håndtering av saken er selvsagt helt krise. Regner med han har fått kniven på strupen av noen andre nominerte, som ikke ville komme hvis BOTB var nominert. Og at han har fått panikk. Spekulasjoner, I know.

Jeg er helt enig med deg at de burde sagt nei takk når de først ble nominert. Hvorfor be folk stemme på dem i en prisutdeling som står for absolutt alt de er i mot? 

Men når det først ble som det ble skjønner jeg at de forsvarer seg! Hele Vixen er jo en vits! Nå håper jeg de bare fortsetter å «gønne» på hele veien! De har ikke noe å tape, det kan man ikke si om HP og den latterlige prisutdelingen! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Jeg er helt enig med deg at de burde sagt nei takk når de først ble nominert. Hvorfor be folk stemme på dem i en prisutdeling som står for absolutt alt de er i mot? 

Men når det først ble som det ble skjønner jeg at de forsvarer seg! Hele Vixen er jo en vits! Nå håper jeg de bare fortsetter å «gønne» på hele veien! De har ikke noe å tape, det kan man ikke si om HP og den latterlige prisutdelingen! 

Det er selvfølgelig veldig enkelt  å være etterpåklok! Man ser tydelig i dag at de KANSKJE burde takket nei el trukket seg frivillig fra nomineringen. Hadde folk tenkt den tanken tidligere, så hadde nok det kommet fram enten her el i deres kommentarfelt, Jeg er sikker på at det da ville blitt en lang diskusjon om det. Jeg kan ikke huske å se at noen har nevnt det her tidligere(?) 

Igjen: Det var leserne som insisterte på å bli minnet om avstemningen. Jeg kan forstå at BOTB kanskje ble "blendet" av tilbudet om å bli nominert til Vixen. Før man visste om alt grumset som nå er kommet fram, vil jeg si at Vixen nok var en stor greie for enhver blogger. Tror nok de fleste bloggere ville følt seg smigret over en Vixen nominasjon.  Når det er sagt, så burde både BOTB og folket reflektert over hvor logisk det var at de ble nominert, men som sagt; enkelt å være etterpåklok. 

Endret av Stupine
Skrivefeil. Lagt til et par anførselstegn
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere sett Ida Wulffs kommentar til sirkuet? Ser at hun skriver at hun vet hvem som står bak bloggen også. Må jo innrømme at jeg er nysgjerrig, selvom jeg også mener det er irrelevant hvem det er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Andrea89 skrev:

Har dere sett Ida Wulffs kommentar til sirkuet? Ser at hun skriver at hun vet hvem som står bak bloggen også. Må jo innrømme at jeg er nysgjerrig, selvom jeg også mener det er irrelevant hvem det er.

Kommentar hvor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixen-tråden her i forumet ble opprettet allerede i 2015, og jeg innrømmer at jeg ikke har lagt merke til den før de siste dagene etter at BOTB ble kastet ut. Begynte å lese meg opp fra side 1 og leste de første sidene grundig. Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe. Det måtte tydeligvis en blogg som BOTB til for å få ting opp og fram i lyset. (og ut av KG) H-P og resten av bølingen har helt klart skutt seg selv i foten.

Jeg håper NRK følger opp saken. Har forstått at mye dokumentasjon i Vixen-tråden er blitt sendt videre og at noen er i dialog med NRK. Ellers håper jeg at BOTB ikke lar seg psyke ut, men fortsetter å blogge som før. De har mange som heier på dem og som støtter dem.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...