Gå til innhold

Bloggomtoppbloggere


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Gjest orfeus
2 timer siden, AneKS skrev:

Det var en person som skrev hele navnet til Adina. Men det var helt åpenbart ikke riktig Adina. Denne personen hadde også egen blogg, som delte bilder og info av barnet sitt helt ukritisk.

for det andre så hadde denne Adina bloggeren den værste gramatikken jeg har sett.

Hahaha 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil nok ikke gjøre stor forskjell om de er anonyme eller ei, siden bloggen tross alt ikke handler om dem. Var i såfall tanken min før siste døgn på cbe tråden. Håper de får bevart sin anonymitet, slik de slipper annmeldelser i hytt og pine fordi noen mener budbringer alltid har skylden.

Endret av Senil
Stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AneKS skrev:

Det var en person som skrev hele navnet til Adina. Men det var helt åpenbart ikke riktig Adina. Denne personen hadde også egen blogg, som delte bilder og info av barnet sitt helt ukritisk.

for det andre så hadde denne Adina bloggeren den værste gramatikken jeg har sett.

Er Adina i det hele tatt hennes ekte navn? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste denne bloggen fra begynnelsen av. Adina skulle faktsik tå ut med fullt navn, men de fleste av oss kommenterte at vi ville hun skulle forbli anonym!

for det første så bekrefter det at de ikke gjør dette for å være kjente. Det blir nokk også fort masse personlige spørsmål osv med en gang de går ut med navn, noe vi har det bedre uten. 

Jeg er utrolig nysjerrig på hvem de er, men det er faktisk bedre å ikke vite! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xx girl xx
11 minutter siden, miagunda skrev:

Lurer på hvilket Nick de har på kg jeg :fnise:

Det samme lurer jeg på 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bokanmeldelse av boka til AR, som gjør at jeg absolutt ikke angrer på at jeg ikke har kjøpt boka! :-) Har aldri tenkt på hvem de damene er, men leste på bloggen av det var i 30-åra, og jeg som trodde de var i 20-åra.

Jeg syns det er helt greit at de forblir anonyme. Om de står fram med fullt navn, tror jeg de kommer til å få et helvete, og bloggen vil ikke lenger forbli den samme. Bloggen er morsom lesning, og jeg syns de gjør en bra jobb med å sile ut kommentarer som ikke har noe der å gjøre. Artig om de klatrer høyere opp på blogglisten. Stå på jenter! :)

Endret av Stupine
Skrivefeil
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2018 den 16.33, elisaday skrev:

Ikke ødelegg magien med bloggen med å spekulere i hvem disse damene er. De har gode grunner til å være anonyme og det de gjør er en nødvendighet i dagens blogger - samfunn. 

Er så enig med deg.. la denne bloggen få være som den er.. Om det er damer på 60 eller 20 som skriver eller om det er mannfolk på 50 år som skriver spiller ingen rolle. Det er en bra blogg og det er hovedsaken.

Men hva de gjør om de eventuelt skulle vinne under vixen er jo en annen sak 😀

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er sikkert og er så åpenbart er at de som skriver i den bloggen, også bruker mye tid i tråden om Caroline Berg Eriksen. Denne bloggen har valgt ut enkelte de ønsker å kritisere og lar andre gå fri. De skriver innlegg ut fra hvilke blogger de subjektiv liker. De de liker eller har en tilknyting  eller  kjenner bloggere, går fri fra negativ omtale. Det gjør at denne bloggen ikke en god blogg, hvis det er slik at det skal være en blogg om toppbloggere. 

Endret av Levina
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Levina skrev:

Det som er sikkert og er så åpenbart er at de som skriver i den bloggen, også bruker mye tid i tråden om Caroline Berg Eriksen. Denne bloggen har valgt ut enkelte de ønsker å kritisere og lar andre gå fri. De skriver innlegg ut fra hvilke blogger de subjektiv liker. De de liker eller har en tilknyting til ved at de enten liker eller  kjenner bloggere, går fri fra negativ omtale. Det gjør at denne bloggen ikke en god blogg, hvis det er slik at det skal være en blogg om toppbloggere. 

Det som er ganske tydelig er at du kommenterer rundt for å forsvare caroline.

Men at enkelte bloggere blir tatt og ikke andre gjør det ikke sunn om dem. Om 4 stk raner en butikk, og bare 2 blir tatt, tenker jeg ikke stakkar dem... joda vi kan håpe de tar flere av bloggerne, men de holder seg saklige i all kritikk.

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Levina skrev:

Det som er sikkert og er så åpenbart er at de som skriver i den bloggen, også bruker mye tid i tråden om Caroline Berg Eriksen. Denne bloggen har valgt ut enkelte de ønsker å kritisere og lar andre gå fri. De skriver innlegg ut fra hvilke blogger de subjektiv liker. De de liker eller har en tilknyting til ved at de enten liker eller  kjenner bloggere, går fri fra negativ omtale. Det gjør at denne bloggen ikke en god blogg, hvis det er slik at det skal være en blogg om toppbloggere. 

De er da i sin fulle rett til å skrive om akkurat så mange eller få blogger som de vil? CBE, MammatilMichelle og SE tjener svært gode penger på bloggene sine og er selvsagt av den grunn interessante å gå etter i sømmene. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skribent

Selvsagt tar man storfisken først, det er det eneste logiske. Skal du et fenomen til livs eller prøve å få til noen endringer, hjelper det lite å pirke borti småfisk som ingen har hørt om annet enn i noen miljøer. For å få oppmerksomhet rundt uetisk drift osv, må man synliggjøre store nok fenomener til at noen bryr seg. Vi kan like det eller ei, men selv om #metoo så dagens lys for et tiår siden, tok ikke dette av før det nådde Hollywood. Det er ingen som reagerer dersom man avslører nærmest ukjente personer, det er menneskelig å reagere sterkest på det man kjenner til og har en slags relasjon til.

Det ville vært usedvanlig tåpelig å bruke masse tid på ubetydelige bloggere, all den tid de mest etablerte bloggerne serverer mer enn nok å ta av av juks og eksponering av barn. Det ville vært meningsløst å gi bøter til en bitteliten aktør som svært få, og bare i bestemte mijøer, har hørt om. Det blir ikke preventivt før det rammer så det kjennes og merkes for både virksomhet og publikum. Eksempelvis blir Giske grillet og plukket fra hverandre (som seg hør og bør) mens Burøe og mange andre bare sklir under radaren, der er ikke viktige nok sammenliknet med en i Giskes rolle. Det er helt enkelt slik det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Skribent skrev:

Selvsagt tar man storfisken først, det er det eneste logiske. Skal du et fenomen til livs eller prøve å få til noen endringer, hjelper det lite å pirke borti småfisk som ingen har hørt om annet enn i noen miljøer. For å få oppmerksomhet rundt uetisk drift osv, må man synliggjøre store nok fenomener til at noen bryr seg. Vi kan like det eller ei, men selv om #metoo så dagens lys for et tiår siden, tok ikke dette av før det nådde Hollywood. Det er ingen som reagerer dersom man avslører nærmest ukjente personer, det er menneskelig å reagere sterkest på det man kjenner til og har en slags relasjon til.

Det ville vært usedvanlig tåpelig å bruke masse tid på ubetydelige bloggere, all den tid de mest etablerte bloggerne serverer mer enn nok å ta av av juks og eksponering av barn. Det ville vært meningsløst å gi bøter til en bitteliten aktør som svært få, og bare i bestemte mijøer, har hørt om. Det blir ikke preventivt før det rammer så det kjennes og merkes for både virksomhet og publikum. Eksempelvis blir Giske grillet og plukket fra hverandre (som seg hør og bør) mens Burøe og mange andre bare sklir under radaren, der er ikke viktige nok sammenliknet med en i Giskes rolle. Det er helt enkelt slik det fungerer.

🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De velger vel også så skrive om de bloggene som leserne til sin egen blogg ønsker å lese om. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de tar fleste på kornet, det er ikke bare de største bloggerne de gjennomgår - men feks Glade hjem... MEN de er overraskende positive til Sofie Nilsen og Andrea Sveinsdottir.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AneKS said:

Om Caroline å de andre er lei av kritikken kan de begynne å merke riktig, slutte å eksponere barn, reklamere ulovlig for alkohol, reklamere for tåpelige ting og spre kroppspress som om det var det var deres største mål i livet

I innlegget om x-life hvor de skriver om SE og CBE så kritiserer de merkingen til CBE selv om den er helt i tråd med veilederen til Forbrukertilsynet. Så det å merke riktig ser ikke ut til å hjelpe.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...