Gå til innhold

Burde jeg skilles? Ingen sex...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at om han virkelig elsker deg, vil han gjøre sin del for at forholdet skal fungere. Det inkluderer at han tar grep for å komme deg i møte. Dersom han ikke vil mer (behandling etc), så har han gitt opp og da indirekte forholdet deres. Han skal få lov å gå på en smell, måtte ta et avbrekk i behandling, men om han gir opp å bli bedre, gir han slipp på deg også.

Tenker vi kan trekke en liten parallell til tråden om å gifte seg med en veganer. Mange mener det vil gå greit, men i det lange løp når man må styre med dobbel mat og kan bli uenige om hva ungene skal spise, så tærer det så mye på et forhold at de fleste vil ryke over tid. Mat er et basis behov mer enn sex, men sex ligger også dypt i menneskets naturlige behov, så jeg mener sammenligningen er relevant. Man tror det vil gå greit, men over tid vil ulikhetene tære 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatering

Jeg sendte han jo link til den andre tråden mens jeg var på påskeferie uten han. Han ble så redd stakkars og så på det som en trussel fra meg... Da jeg kom hjem spurte jeg om han hadde lest den, og hva han syns. Fikk formidlet at det eneste jeg ville med den var å vise hvor mange som mener mangel på sex er dealbreaker. 

Uansett, vi snakket om sex igjen, og senere på natta så kom han brisen og la seg, og vekket meg med kosing og fingring. Denne gangen var det forsiktig og fint. Han sa nok en gang at det er dette han egentlig vil. Men i edru tilstand har har for mange sperrer. Og full får han den ikke opp...

Ts 

Anonymkode: 51787...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2017 den 13.09, AnonymBruker skrev:

Oppdatering

Jeg sendte han jo link til den andre tråden mens jeg var på påskeferie uten han. Han ble så redd stakkars og så på det som en trussel fra meg... Da jeg kom hjem spurte jeg om han hadde lest den, og hva han syns. Fikk formidlet at det eneste jeg ville med den var å vise hvor mange som mener mangel på sex er dealbreaker. 

Uansett, vi snakket om sex igjen, og senere på natta så kom han brisen og la seg, og vekket meg med kosing og fingring. Denne gangen var det forsiktig og fint. Han sa nok en gang at det er dette han egentlig vil. Men i edru tilstand har har for mange sperrer. Og full får han den ikke opp...

Ts 

Anonymkode: 51787...1c2

Hei TS, først vil jeg bare si at jeg er i samme situasjon som deg. Han vil/klarer ikke ha sex i edru tilstand. Jeg vet veldig godt hvor vondt det er, og hvordan det rammer selvfølelsen. Desverre har det vært slik mesteparten av forholdet vårt, og selv om det er forferdelig å tenke på så kommer jeg nok til å gå en dag dersom vi ikke klarer å løse det.

Jeg ville bare kommentere det du skriver over her, jeg må si jeg synes det var utrolig dårlig gjort av deg å sende ham en slik tråd, attpåtil når dere er borte fra hverandre. Jeg vet dette er vondt for deg, men det er nok mye verre for ham. Det høres ut som han har gjort en god del for å forsøke å endre på situasjonen, dog uten hell.

Jeg tror ærlig talt du gjør det vanskeligere for ham. Dersom det stemmer at det er " indre konflikter" som er årsaken trenger han å bli trygg på deg. Ikke det motsatte. Det er så klart mulig du kan skremme ham til behandling, men jeg tviler isåfall på at det vil ha så mye effekt. Behandling er svært krevende, og man trenger både motivasjon og energi for å gjennomføre.

Du bør både for din egen of hans del bestemme deg for om du vil gå denne veien sammen med ham. Dersom det er noe du ønsker er du nødt til å støtte ham, og faktisk håndtere din egen frustrasjon på egen hånd, gjerne ved hjelp av en profesjonell. Han kommer ingen vei sålenge han må hanskes med din frustrasjon ( selv om det føles urettferdig). Han vet allerede hva du føler  iom denne saken, han trenger  ikke bli minnet på det støtt og stadig.

Haner sikkert livredd for at du skal gå, føler seg lite verdt og det er et veldig dårlig utgangspunkt for positiv endring. Du skriver noe om skyld og skam, du skal vite at dette er noe som sitter veldig veldig dypt, og er fryktelig vanskelig å endre på. Men slett ikke umulig, og en støttende partner kan gjøre prosessen enklere, og kortere.

Anbefaler deg en bok som heter Hold meg. Den handler ikke om sex, men om trygg kjærlighet, dersom den er på plass kan man tåle mye.

Til slutt: hva om mannen din var fysisk syk og ute av stand til å ha sex? Ville du gått frem på samme måte da? Det er faktisk ikke slik at mannen din bare kan velge å endre seg selv om det er psykisk. Det tror jeg er viktig for deg å tenke på.

 

Anonymkode: 21ec6...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hvordan går det nå ts.. 

Anonymkode: 767f7...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvordan går det ts, er dere fortsatt sammen. Hilsen en som forstår deg. 

Anonymkode: f3775...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Du må prøve å få han til å forstå hvor viktig sex er i et forhold. Han kan ikke tvinge deg til å leve et liv uten. Så dere må finne en løsning/få hjelp. Blir han aldri kåt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...