Gå til innhold

Burde jeg skilles? Ingen sex...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han finnes ikke religiøs, meldt ut av statskirka. Jeg har sagt flere ganger at: vi er gift, er det NOEN som kan ha sex etter dine synspunkter, så må det jo være oss! Jeg sier at sex er et grunnleggende behov.

Jeg har et litt mer avslappet forhold til voldtekt enn kvinner flest, og jeg sier til han at om han skulle finne på å ha sex med meg når jeg ikke vil, så går det fint. Jeg har hatt masse sex tidligere som jeg ikke har hatt veldig lyst til, men som jeg har gjennomført før partnerens skyld. Jeg har også opplevd to menn som har gjennomført samleie selv om jeg har sagt nei, og det gikk greit nok, følte meg ikke spesielt brukt eller voldtatt, bare irritert over at de ikke hørte på meg, og irritert på meg selv som satte meg i den situasjonen. Jeg har minnet han på all sexen vi hadde da vi ville lage barn, det var det mye pliktsex, men det gikk veldig fint allikevel 😃 

Ts 

Anonymkode: 51787...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ler meg i hjel! :laugh:

Det er to tråder om dette temaet inne på kg nå. En hvor en kvinne har lite sex lyst og en hvor mannen har lite sex lyst.

Når mannen har lite sex lyst bør kvinnen skjerpe seg og fikse egne behov og det oppfordres til psykologer og annen hjelp. 

Hvis derimot kvinnen har lite sexlyst så bør mannen dumpe henne og familien, han oppfordres til å være utro. Og kvinnen blir oppfordret til å holde kjeft og legge seg på rygg....

Syyyykt store forskjeller 

Anonymkode: fc903...e68

Enig. Sykt med dobbelt moral.

Anonymkode: f35b8...5ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han finnes ikke religiøs, meldt ut av statskirka. Jeg har sagt flere ganger at: vi er gift, er det NOEN som kan ha sex etter dine synspunkter, så må det jo være oss! Jeg sier at sex er et grunnleggende behov.

Jeg har et litt mer avslappet forhold til voldtekt enn kvinner flest, og jeg sier til han at om han skulle finne på å ha sex med meg når jeg ikke vil, så går det fint. Jeg har hatt masse sex tidligere som jeg ikke har hatt veldig lyst til, men som jeg har gjennomført før partnerens skyld. Jeg har også opplevd to menn som har gjennomført samleie selv om jeg har sagt nei, og det gikk greit nok, følte meg ikke spesielt brukt eller voldtatt, bare irritert over at de ikke hørte på meg, og irritert på meg selv som satte meg i den situasjonen. Jeg har minnet han på all sexen vi hadde da vi ville lage barn, det var det mye pliktsex, men det gikk veldig fint allikevel 😃 

Ts 

Anonymkode: 51787...1c2

Avslappet forhold til voldtekt?? :ohmy:

 

Jeg synes innleggene dine oser av at han føler seg presset og at du lager dette til en big issue. Hva med å slappe av litt og ikke mase så fælt? Mannen føler seg jo angrepet og som et "problem" som må fikses. Du maser for mye om dette. Sett fokuset et annet sted en periode, så løser det seg kanskje.

Anonymkode: 44c17...c1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ler meg i hjel! :laugh:

Det er to tråder om dette temaet inne på kg nå. En hvor en kvinne har lite sex lyst og en hvor mannen har lite sex lyst.

Når mannen har lite sex lyst bør kvinnen skjerpe seg og fikse egne behov og det oppfordres til psykologer og annen hjelp. 

Hvis derimot kvinnen har lite sexlyst så bør mannen dumpe henne og familien, han oppfordres til å være utro. Og kvinnen blir oppfordret til å holde kjeft og legge seg på rygg....

Syyyykt store forskjeller 

Anonymkode: fc903...e68

Dette har ikke med kjønn å gjøre, skjønner du vel! Situasjonene er ikke like! Hun andre vil bare ikke fordi hun føler seg ferdig med det, hun onanerer f eks ikke. I dette her tilfellet er det annerledes, siden mannen faktisk har sexlyst, men har masse skam og blitt opplært til at ingen kvinner liker sex. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Jeg synes innleggene dine oser av at han føler seg presset og at du lager dette til en big issue. Hva med å slappe av litt og ikke mase så fælt? Mannen føler seg jo angrepet og som et "problem" som må fikses. Du maser for mye om dette. Sett fokuset et annet sted en periode, så løser det seg kanskje.

Anonymkode: 44c17...c1b

Han ER jo et problem og TRENGER å fikses! Dessverre, altså!  Det er helt unormalt for unge og middelaldrende mennesker å ha sex ca to ganger i året. Da blir det jo et STORT problem, hvis ikke begge er like lite seksuelle. Og hva er sjangsen for det??

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han finnes ikke religiøs, meldt ut av statskirka. Jeg har sagt flere ganger at: vi er gift, er det NOEN som kan ha sex etter dine synspunkter, så må det jo være oss! Jeg sier at sex er et grunnleggende behov.

Jeg har et litt mer avslappet forhold til voldtekt enn kvinner flest, og jeg sier til han at om han skulle finne på å ha sex med meg når jeg ikke vil, så går det fint. Jeg har hatt masse sex tidligere som jeg ikke har hatt veldig lyst til, men som jeg har gjennomført før partnerens skyld. Jeg har også opplevd to menn som har gjennomført samleie selv om jeg har sagt nei, og det gikk greit nok, følte meg ikke spesielt brukt eller voldtatt, bare irritert over at de ikke hørte på meg, og irritert på meg selv som satte meg i den situasjonen. Jeg har minnet han på all sexen vi hadde da vi ville lage barn, det var det mye pliktsex, men det gikk veldig fint allikevel 😃 

Ts 

Anonymkode: 51787...1c2

Høres ut som du også trenger tung psykriatisk hjelp. Dette er hverken sunt eller normalt.

Anonymkode: f35b8...5ef

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ha åpent forhold? Om han ikke vil, men du vil, så kanskje han hadde gått med på at du hadde sex med andre? 

Anonymkode: a284b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du også trenger tung psykriatisk hjelp. Dette er hverken sunt eller normalt.

Anonymkode: f35b8...5ef

Jeg tenkte det hørtes sunt ut, jeg. Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det 😊

Anonymkode: a284b...2b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han finnes ikke religiøs, meldt ut av statskirka. Jeg har sagt flere ganger at: vi er gift, er det NOEN som kan ha sex etter dine synspunkter, så må det jo være oss! Jeg sier at sex er et grunnleggende behov.

Jeg har et litt mer avslappet forhold til voldtekt enn kvinner flest, og jeg sier til han at om han skulle finne på å ha sex med meg når jeg ikke vil, så går det fint. Jeg har hatt masse sex tidligere som jeg ikke har hatt veldig lyst til, men som jeg har gjennomført før partnerens skyld. Jeg har også opplevd to menn som har gjennomført samleie selv om jeg har sagt nei, og det gikk greit nok, følte meg ikke spesielt brukt eller voldtatt, bare irritert over at de ikke hørte på meg, og irritert på meg selv som satte meg i den situasjonen. Jeg har minnet han på all sexen vi hadde da vi ville lage barn, det var det mye pliktsex, men det gikk veldig fint allikevel 😃 

Ts 

Anonymkode: 51787...1c2

Eh. Dette var utrolig avtennende lesning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vært gift i 8 år, har ett barn. De siste 6 årene har vi hatt sex ca 10 ganger.  Han sliter psykisk, men har blitt mye bedre. Forholdet hans til sex er at det er synd og skam, at ingen kvinner egentlig vil ha sex, og de syns at menn er ekle griser. Så vi har ikke sex, det er for vanskelig for han, og han er ekstremt usikker og ukomfortabel. Han har kun hatt sex med meg, og det har vært minimalt. Han er svært uerfaren.

Ellers fungerer vi bra sammen.  Vi snakker godt, er ganske like når det gjelder verdier, hvor sosiale vi er, hvordan vi vil ha det hjemme, god arbeidsfordeling, enig om økonomi. Vi har få felles interesser, men er på likt nivå intelligentmessig, og har gode samtaler. Syns vi har en god rytme i livet og vi passer godt sammen. Han har mange gode sider. Og selvfølgelig noen dårlige.

Sexen er selvfølgelig snakket omtrent i hjel. Vi kommer ikke videre.  Han skjønner ikke hvor viktig sex er. Var det opp til han ville han aldri forholde seg til sex igjen, kun hvis vi skal ha flere barn. Da har nemlig sexen et formål, og det er null problem.

Hva ville dere gjort i den situasjonen? Det frister å gå. Men får meg ikke til å gjøre det heller. Kanskje jeg bare bør finne meg i det? 

Anonymkode: 51787...1c2

Her ligger mye av problemet.

Anonymkode: 44c17...c1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Han ER jo et problem og TRENGER å fikses! Dessverre, altså!  Det er helt unormalt for unge og middelaldrende mennesker å ha sex ca to ganger i året. Da blir det jo et STORT problem, hvis ikke begge er like lite seksuelle. Og hva er sjangsen for det??

 

Det er veldig avtennende å føle seg som et problem som trenger å fikses. Just saying.

Når det er sagt, er jeg enig i at sex to ganger fort kan bli et problem i et forhold. Men framgangsmåten til Ts her er helt feil.

Anonymkode: 44c17...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg aldri funnet meg i om jeg var deg. Det verste her er faktisk ikke det at dere har sjeldent  sex. Det verste er at han heller velger å runke flere dager i uka istedenfor å ha sex med deg. Han bruker dette som en erstatning for å være item med deg. Dette for meg blir utrolig galt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere ikke prøve å onanere sammen da? Istedenfor at bare han gjør det alene.

Anonymkode: 9b3da...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv parterapi (om det ikke allerede er prøvd, jeg har ikke lest alle kommentarene). Hvordan har han fått dette bildet han har i hodet sitt? Noe sier meg at han ikke har fått riktig behandling, eventuelt at han ikke klarer å åpne seg.

Når man gifter seg, så gir man partneren sin et løfte om å holde sammen i gode og onde dager. Altså man jobber seg igjennom problemene sammen, man truer ikke med skilsmisse dersom man virkelig mente det man lovte hverandre da man giftet seg.

Bortsett fra parterapi, vil mitt råd være å begynne i det små. Og ha forståelse for om han trekker seg. Ikke vis at du er skuffet eller oppgitt, gi masse rom for feil og muligheten til å trekke seg må hele tiden være der.

Jeg tviler ikke på at han blir bedre dersom han får den riktige behandlingen for ham/dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Silje Lien skrev:

Når man gifter seg, så gir man partneren sin et løfte om å holde sammen i gode og onde dager. Altså man jobber seg igjennom problemene sammen, man truer ikke med skilsmisse dersom man virkelig mente det man lovte hverandre da man giftet seg.

 

Ingen sex på 6 år, men mannen runker regelmessig? Det er en grei nok skilsmissegrunn.

Anonymkode: 58265...7aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen sex på 6 år, men mannen runker regelmessig? Det er en grei nok skilsmissegrunn.

Anonymkode: 58265...7aa

Han viser da tross alt sexlyst? Det er jo noe? Hadde situasjonen vært bedre om han ikke runket eller viste noen interesse for sex overhode?

Anonymkode: 44c17...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen sex på 6 år, men mannen runker regelmessig? Det er en grei nok skilsmissegrunn.

Anonymkode: 58265...7aa

Uenig. Så lenge han er villig til å jobbe med saken, så fortsetter man å jobbe sammen. Mener JEG. Et løfte er et løfte. Men så er nok jeg veldig moraliserende også, uten at jeg vet hvordan det er å være i deres situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Jeg syns vi bør oppsøke hjelp. Men etter flere år med psykolog sier han at han er så lei av å være offer, sitte å åpne seg for en fagperson.  Han vil ikke.  Men jeg klarer å tvinge han med ved å true med skilsmisse. Har ikke gjort det enda, for jeg forstår han, og jeg tenker at vi kan fikse det selv/jeg kan leve med det.  Og det kan jeg noen ganger, men problemet kommer tilbake med jevne mellomrom. 

Problemet har vært der siden vi møttes for ti år siden. Men jeg var ung og alt annet var så bra, så jeg skjønte ikke omfanget. Pluss at det ble betydelig verre etter barnet ble født.

Anonymkode: 51787...1c2

Har du en følelse av at han ikke tenner på deg lenger? Og kan det evt ha med morsrollen å gjøre? Var han med under fødselen?

Anonymkode: 9d6cc...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her ligger mye av problemet.

Anonymkode: 44c17...c1b

Enig. Å snakke ting ihjel ( når ts nevnte at sexn er snakket omtrent ihjel ), er ikke akkurat med på å løse problemet...

Anonymkode: 9d6cc...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...