Gå til innhold

En jævla ny nabo har felt 2 trær og 6 pene busker langt inne på vår eiendom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden godtatt den lave summen der. De hadde sikkert planlagt dette stuntet før de kjøpte, og kalkulert det inn i budsjettet. Nå koser de seg fordi de har fått det som de ville til en billig penge. 

Anonymkode: eb963...9c3

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Advokat + fagmann for prisberegning først. Skal man begynne å plante på nytt koster det fort mye.

Siden de hoppet rett på med ett beløp og tilbud om å skrinlegge konflikten har de sikkert vært i kontakt med advokat selv som har rådet dem det. De har nok fått beskjed om at dette kan bli virkelig dyrt for dem og håper du skal ta pengene uten å stille spørsmål.

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om de har gamblet på det, siden de har penger...kanskje er 75 000 lommerusk for dem? Jeg hadde fått skaden vurdert av en fagmann først iallefall, hadde ikke forhastet meg på dette.

Anonymkode: cb525...0cc

Enig. Ts beskrev dem som "kaksefolk". En del rike folk gjør slikt. Det vet det blir dyrt, men det synes det uansett er verdt det. Har sett flere lignende eksempler i hytteområder ved sjøen her på Sørlandet. De "kjøper" seg bedre solforhold/sjøutsikt på denne måten. Bare tar seg til rette og betaler etterpå det det "koster". Utrolig frekt.

Anonymkode: 6c357...161

Det er nettopp dette jeg føler på også. Tror ikke 75 000 "svir" for dem, og de har nok ikke regnet med rettsak. Finn ut hva skaden er verdt!

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke godtatt 75 000 uten å høre med advokat først. Tror nok du kan få mye mer enn det. Og blir så irritert over de som skriver at det "bare var noen busker", hvis man er interessert i hage så betyr busker som syrin og barlind og trær veldig mye og det tar lang tid før de blir store!

Anonymkode: 202d5...ba7

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei nei, ikke godta 75.000,-, det er ikke mye! Du kan nok få flere hundre tusen i erstatning, da det er veldig grovt å ta seg til rette og ødelegge noen andres tomt på denne måten, attpåtil mens huseierne er borte! Dette vet nok naboene dine også.

Jeg tror som flere her at dette er noe til har planlagt og kalkulert fra naboene sin side, og 75.000,- er lite penger for disse. Snakk med advokat og forhør deg. Det er slitsomt å måtte gå gjennom rettsapparatet, men i dette tilfellet er sjansen overveldende stor for å at du får en mye større sum i erstatning ved å gjøre det.

I tillegg er det jo greit å vise slike naboer at å gjøre seg til kriminell for noen trær ikke skal lønne seg. For det er jo det de er - kriminelle. Og naboskapet har de selv ødelagt, ingen vits i å tenke på å "være snill" og skulle bevare dette på noen måte. Det er ingenting å bevare.

Anonymkode: 4e72e...da9

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

75 000 syns jeg hørtes lite ut... tenker at det er en pris som de har godt råd til å betale, og de blir sikkert knallfornøyde om du sier ja... (tror feks den ene bilen deres koster mye mer.)

er altså bare så frekt det de gjorde! også tilby skam-erstatning etterpå..? 

Anonymkode: d1e27...da6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen

vi har bestemt oss til å gjøre det flere av dere anbefaler, vi tar kontakt med en advokat til mandag og hører hva han mener om denne saken. Har lest alt av de linkene noen av dere har lagt ved også lest mye andre steder selv, vi kommer etter all sannsynlighet å sette motbud eller ta en runde i retten ettersom vi er ganske sikre på utfallet.

det med naboforholdet osv har de helt klart ødelagt selv, vi vil såklart ikke være noen de ser de kan tråkke på uten straff. Hvis vi hadde gitt oss på 75 000 tør jeg ikke tenke på hva de kan gjøre nestegang, vil så absolutt ikke la de føle at de kom godt ut av det! 

75 000 er lommerusk for de, alt de holder på med er kaksing, merker jeg blir forbannet når jeg tenker på det og at vi fikk de til nabo. (Ikke ta meg feil, ikke det at de er rike som gjør meg forbannet men det de gjør mot andre eiendom pga de har penger til erstatning som gjør meg rasende)

heldigvis har vi gode naboer ellers, og har inngått en avtale om å følge ekstra med på hverandres eiendom når noen av oss drar på f.eks ferier. 

Oppdaterer hva advokaten sier og mener til mandag. 

God helg videre og takk for støtten ❤️

Anonymkode: c81ad...8f4

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Først tenkte jeg at 75 000 er bra og at det krever tid og ressurser å gå igjennom en rettssak,  pluss man tar opp tiden i sikkert et allerede fullbooket rettsopplegg. MEN.. Hvis noen hadde gjort slik I min hage hadde jeg sagt Fuck it, take the shitheads down! La dem svette, de startet denne leken så la dem virkelig smake steken og.

Anonymkode: d0f5b...b6f

• Liker 5
Gjest Cicero
Skrevet (endret)
På 21.4.2017 den 1.20, Outlander skrev:

Jeg tuller ikke.  Erstatte alt med Leylandii trær fra England.  Om et år blir de som dette : 

Screen Shot 2017-04-21 at 01.19.04.png

Åååh! Sånne vil jeg ha!! 

Og TS, så bra at ting skjer! 

Endret av Cicero
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen

vi har bestemt oss til å gjøre det flere av dere anbefaler, vi tar kontakt med en advokat til mandag og hører hva han mener om denne saken. Har lest alt av de linkene noen av dere har lagt ved også lest mye andre steder selv, vi kommer etter all sannsynlighet å sette motbud eller ta en runde i retten ettersom vi er ganske sikre på utfallet.

det med naboforholdet osv har de helt klart ødelagt selv, vi vil såklart ikke være noen de ser de kan tråkke på uten straff. Hvis vi hadde gitt oss på 75 000 tør jeg ikke tenke på hva de kan gjøre nestegang, vil så absolutt ikke la de føle at de kom godt ut av det! 

75 000 er lommerusk for de, alt de holder på med er kaksing, merker jeg blir forbannet når jeg tenker på det og at vi fikk de til nabo. (Ikke ta meg feil, ikke det at de er rike som gjør meg forbannet men det de gjør mot andre eiendom pga de har penger til erstatning som gjør meg rasende)

heldigvis har vi gode naboer ellers, og har inngått en avtale om å følge ekstra med på hverandres eiendom når noen av oss drar på f.eks ferier. 

Oppdaterer hva advokaten sier og mener til mandag. 

God helg videre og takk for støtten ❤️

BRA! Når man kjøper bolig hvor naboer har store trær må man akseptere at sånn er det i nabolaget, hvis man vil ha bort trær og busker så starter man dialog med de som eier det, tar ikke frem motorsagen med en gang. Å ta seg til rette på andres eiendom skal straffes hardt! Er du heldig så får dere en dommer som vil gjøre ett eksempel ut av naboene slik at det svir. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 17.4.2017 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Har de snakket mer med dere om de betaler dere erstatning uten sak, Eller nekter de like mye enda?

På 19.4.2017 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Hei, TS her igjen

i dag har jeg og mannen min vert på politistasjonen og anmeldt forholdet etter politiets anbefaling. Politiet tok denne saken veldig alvorlig, heldigvis!

Alt av beviser er gitt og nå blir det å vente på svar fra de hvordan saken skal tas frem. De skulle ta seg en tur å snakke med naboene så snart de har tid for å høre hvorfor de gjorde det de gjorde. 

Håper bare denne saken ikke tar så lang tid, da en sånn sak tar veldig på kroppen 😫

Er så lei meg for at jeg ikke var hjemme da det skjedde, da hadde nok ikke dette skjedd 😭😭

Hvorfor stiller du spørsmål til deg selv? 

Anonymkode: eb770...265

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare en tulletråd?

Anonymkode: 938e0...0f4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er kun en tulletråd, lurer jeg på hvorfor KG ikke utestenger trollene.

Anonymkode: cf123...c59

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Klart det er en tulletråd! Ting skjer ikke så fort..! De kommer hjem, et par trær er felt, politiet kommer springende, og i løpet av noen timer er det tilbud om 75000? Bare det at politiet dukket opp så raskt pga. noen trær er grunn nok til å tenke at dette er tull. Dette skjedde med noen jeg kjente, der gadd ikke politiet å møte opp en gang - de ble bedt om å komme ned på stasjonen, men kunne ikke love noe som helst.

Anonymkode: 4173c...b53

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Slike troll ødelegger for seriøse brukere som skriver tråder der de ønsker hjelp.

Anonymkode: cf123...c59

• Liker 11
Skrevet

Begynner å bli lei falske tråder nå :rolleyes:

Kan det ikke lages en funksjon der alt en TS skriver i sin egen tråd får en stor blå ramme rundt seg uavhengig om de skriver som AB eller med nick.

Skrevet

Hvorfor er dere så sinnsykt sikre på at det er en tulletråd? Jeg tror ikke jeg har vært borti en eneste tråd som ikke har inneholdt "TROLL!" fra enkelte brukere... 

Litt lei egentlig. Ja, noen ganger så virker det som blir skrevet rart og det virker kanskje ikke helt logisk, men folk kan vri på ting for å ikke bli gjenkjent.

Har selv skrevet en anonym tråd, hvor alt jeg skrev var sant. (ville dog ikke utlevere for mye info med tanke på å bli gjenkjent.) Og ikke så veldig lenge etterpå begynte et lite hylekor å rope "TROLLETRÅD!" "Dette er TROLL!" 

Greit nok en gang, men helt seriøst - så og si alle trådene her inne blir beskyldt for å være trolleri. Skulle nesten tro at 90% av brukerne her inne er trolljegere som bare venter på en gyllen sjanse til å "avsløre" det de selv mener er trolling. :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

se innlegg 111

Er det vanlig å stille seg selv spørsmål i en tråd man starter? 

Anonymkode: 938e0...0f4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Forstår virkelig ikke hva som er morsomt med å lage en tråd der man later som en nabo har felt trær og busker, for så å skrive falske oppdateringer? :klo:

Anonymkode: 202d5...ba7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...