Gå til innhold

En jævla ny nabo har felt 2 trær og 6 pene busker langt inne på vår eiendom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Fireball skrev:

Så flaut å skrive det på Facebook. Støtter ikke naboene på noe som helst måte, men dere fremstår som noe enkle når dere velger å gjøre det slik. Skjønner at dere er sinte og frusterte, men ville vært forsiktig med det fra nå av.

Nå var det privat Chat med de andre naboene og ikke offentlig da... kan jo være ts og mannen har spurt de om de har sett eller hørt noe om det, og dermed informert dem om det. Synes og der er innafor å informere andre naboer hvis de nye bare tar seg over grensen og hugger ned trær. Da kan de være mer på vakt. Tror og du hadde satt pris på det. Vil ikke dermed si at ts har slengt dritt, hun kan ha vært saklig.

Anonymkode: d0f5b...b6f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, du må gå til sak mot disse, har aldri hørt om mer råtne naboer enn de her! Ta deg en tur til politiet til mandag å hør hva de mener du bør gjøre, de sier nok mest sannsynlig du bør anmelde. Ta med alt av video, lyd og bildebevis du har. 

jeg hadde kjørt på med alt mot disse utrolige menneskene, nabo freden er brutt uansett. Du kommer til å få en kjempe erstatning. 

De blir nok dømt grovt uaktsomme, ingen går over en hekk uten å skjønne hva det betyr, og attpå til hele seks meter.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et råd. Legg følelser til side og ta de på sak, Selv så har jeg det i bakhodet at det er menneskelig å drite seg ut, en gang. Ville vurdert hvor hardt det er lurt å gå på, med tanke på at dere skal ha et naboskap i all overskuelig fremtid, gode naboer er gull verdt. Dette forutsetter at de faktisk har gått på en smell da, og ikke har gjort det med fult overlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de snakket mer med dere om de betaler dere erstatning uten sak, Eller nekter de like mye enda?

Anonymkode: c81ad...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er typisk eksempel på "bedre med tilgivelse enn tilatelse". Hvordan går det, TS?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her igjen

i dag har jeg og mannen min vert på politistasjonen og anmeldt forholdet etter politiets anbefaling. Politiet tok denne saken veldig alvorlig, heldigvis!

Alt av beviser er gitt og nå blir det å vente på svar fra de hvordan saken skal tas frem. De skulle ta seg en tur å snakke med naboene så snart de har tid for å høre hvorfor de gjorde det de gjorde. 

Håper bare denne saken ikke tar så lang tid, da en sånn sak tar veldig på kroppen 😫

Er så lei meg for at jeg ikke var hjemme da det skjedde, da hadde nok ikke dette skjedd 😭😭

 

Anonymkode: c81ad...8f4

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, TS! 

Nå blir det dyrt for naboene, velfortjent! 

Endret av Naturgutten 95
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tar seg til rette på andres eiendom får tåle den straffen de får. Holder du oss oppdatert ts??

Anonymkode: d0f5b...b6f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hold oss oppdatert! Det er ikke det at jeg er så grusomt nysgjerrig av meg, men dette er en interessant sak og problemstilling.

Anonymkode: 2b975...098

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også du oppdaterer etterhvert. Flott at dere anmeldte.

Anonymkode: 4e72e...da9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
På 04/12/2017 den 13.39, AnonymBruker skrev:

Er et middelaldrende ektepar som nettopp har kjøpt nabohuset, de har bodd her i ca 2 mnd. Nå har de etter min store skrekk felt 2 trær og 6 pene busker blandt annet barlind fra ca 2-6 meter inn på vår eiendom! Dette var trær og busker jeg hadde mye glede og gode minner fra. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, er helt fra meg. Orker ikke å snakke med de, hva skal jeg gjøre? Tror jeg kommer til å anmelde dette om det har noe for seg å gjøre. Går for svarte ikke å ta feil på 6 jæv** meter?!

værdens største møkkanaboer, vet ikke engang om jeg orker å bo her lenger med de folka, helt nye her og gjør sånn! Skal snakke med de andre naboene tror jeg men de fleste er på påskeferie tror jeg, vi har vert 2 dager hos svigerforeldrene mine, noe jeg angrer på nå. Hadde vi ligsom vert hjemme hadde nok ikke trærne og buskene gått tapt 

Anonymkode: c81ad...8f4

Så plant noe nytt og ta en chillpill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tuller ikke.  Erstatte alt med Leylandii trær fra England.  Om et år blir de som dette : 

 

Screen Shot 2017-04-21 at 01.19.04.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Outlander skrev:

Jeg tuller ikke.  Erstatte alt med Leylandii trær fra England.  Om et år blir de som dette : 

 

Screen Shot 2017-04-21 at 01.19.04.png

herlig! Vokser de så fort?

Anonymkode: d0f5b...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

herlig! Vokser de så fort?

Anonymkode: d0f5b...b6f

lol - nei egentlig ikke.  De vokser ca 1 m per år.  Så ikke så stor etter 1 år  - men herlig å se hva skjer med naboene etter noen år! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Outlander skrev:

lol - nei egentlig ikke.  De vokser ca 1 m per år.  Så ikke så stor etter 1 år  - men herlig å se hva skjer med naboene etter noen år! 

1 meter i året er jo bra! Enig med deg.

TS Kjør på med disse! Og sett blinkende lys på dem til jul!

Anonymkode: d0f5b...b6f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at ting går fremover med deg TS. Heier på deg! :) 

Hadde vært fint om du hadde orket å oppdatere oss litt senere, om ting ordnet seg eller ikke.

Anonymkode: dc994...5e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke lov til å fjerne greiner som henger over gjerdet? Og fjerne trær hvis de står et bestemt antall meter fra gjerdet, eller hvis kongler og greiner detter ned i din hage? Hva har man lov til å gjøre om naboens hage er et gjengrodd villniss som skygger for solen? 

Anonymkode: be98c...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke lov til å fjerne greiner som henger over gjerdet? Og fjerne trær hvis de står et bestemt antall meter fra gjerdet, eller hvis kongler og greiner detter ned i din hage? Hva har man lov til å gjøre om naboens hage er et gjengrodd villniss som skygger for solen? 

Anonymkode: be98c...b87

Ja, du kan beskjære greiner som henger over gjerdet. Ellers kan du ikke gjøre noe, med unntak av å begjære trær som står nærmere nabogrensen enn 1/3 av trehøyden beskåret eller fjernet, jfr Grannelova § 3. Du kan allikevel ikke gå inn på naboens tomt å ta ned trærne selv, det vil være selvtekt. 

Anonymkode: cffe7...f4e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS igjen

da har politiet vert å snakket med naboene. Politiet bekrefter at naboene er villige til å betale en erstatning på 75 000 noe jeg mener er rimelig. Som politiet sa til meg er at saken da blir ferdig om vi godtar ellers blir det runder i retten med advokater og mye styr. Politiet var ganske sikre på av vi får mer i erstatning etter en eventuelt rettsak, men det er jo samtidig mye stress.

til de av dere som tror trærne sto rett ved grensa tar feil, trærne sto lengst fra tomtegrensa, så trærne var ikke til noe hinder for de.

skal gi politiet svar til mandag hva vi gjør. 

Hva mener dere at vi bør gjøre?

Anonymkode: c81ad...8f4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...