Gå til innhold

En jævla ny nabo har felt 2 trær og 6 pene busker langt inne på vår eiendom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er et middelaldrende ektepar som nettopp har kjøpt nabohuset, de har bodd her i ca 2 mnd. Nå har de etter min store skrekk felt 2 trær og 6 pene busker blandt annet barlind fra ca 2-6 meter inn på vår eiendom! Dette var trær og busker jeg hadde mye glede og gode minner fra. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, er helt fra meg. Orker ikke å snakke med de, hva skal jeg gjøre? Tror jeg kommer til å anmelde dette om det har noe for seg å gjøre. Går for svarte ikke å ta feil på 6 jæv** meter?!

værdens største møkkanaboer, vet ikke engang om jeg orker å bo her lenger med de folka, helt nye her og gjør sånn! Skal snakke med de andre naboene tror jeg men de fleste er på påskeferie tror jeg, vi har vert 2 dager hos svigerforeldrene mine, noe jeg angrer på nå. Hadde vi ligsom vert hjemme hadde nok ikke trærne og buskene gått tapt 

Anonymkode: c81ad...8f4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Du skal anmelde en nabo - hva med å snakke med dem først og spørre hvorfor de tar seg til rette på deres eiendom? Kanskje de som solgte til dem har feilinformert dem om hvor grensene går?

Jeg ville aldri felt trær på egen eller andres eiendom som ny nabo uten å snakke med eksisterende nabo først. Det handler litt om å ikke trampe rundt som en elefant når man er ny en plass. Nå har de likevel valgt å gjøre det så finn ut om fellingen av deres trær var meningen eller misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spesielt, og ikke minst frekt gjort. Jeg hadde tatt en tur til naboen og gitt de så mye kjeft at de ikke hadde turt å gå ut av huset sitt igjen. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt et par ord med naboen og hørt hva de hadde å si. 

Kanskje de legger seg helt planke flate og kan komme med en oppreisning da er det greit. Ellers får du anmelde da, men det vil jo bli starten på et fryktelig dårlig naboskap

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er merkelig å anmelde naboene dine før du i det hele tatt har prøvd å komunisere med de. Som om politiet ikke har bedre ting å bruke ressursene sine på. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv opplevd lignende med en nabo, han felte fordi han ønsket mer sol inn på eiendommen selv om vi sa blankt nei da treet stod på vår eiendom. Snakk med de, se om grensen er målt forskjellig på dokumentet deres vs ditt. Har de gjort det med vilje og viten så ville jeg bedt om erstatning og evt involvert advokat/ anmeldt. De kan da faen ikke bare flytte inn og begynne å hogge ned andres trær! 

Anonymkode: 8dc05...99c

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld dem, du kan ha krav på kjempeerstatning! Hvis det er trær som var høye og det vil ta mange, mange år før de vokser opp igjen, vil det øke sjansene for erstatning. Og enda mer om det er mer uvanlige trær.

Sjekk denne:

http://e24.no/privat/eiendom/kuttet-14-traer-maa-betale-en-million/20883980

 

Anonymkode: ac897...b46

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stykke nedenfor der jeg bor er det et borettslag som ikke får særlig mye kveldssol og derfor kom de og hogget ned trær på min eiendom. De hadde allerede spurt om lov så det var greit. Det som ikke var greit var at de lot trærne ligge. Flere steder lå store trær skrått lent mot andre trær og det er rett og slett farlig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Det skal ikke være mulig å ta feil av tomtegrensa da vi har en lav hekk i grensa, også godt markerte grensestolper! Han/de har med viten og vilje gått over dette for å kutte ned, kun felt og ikke rensket eller noe! Snakket med forrige eier som jeg har godt forhold til, sto kart på prospektet av grensa, så hette viste de. De har heller ikke brydd seg mye om å bli kjent osv, tar seg bare til rette over alt, tror de er sjefer osv! 

Vet ikke hvor mye vi eventuelt kan forlange i erstatning for dette, det er jo helt klart en kriminell handling! Hadde 300 000 vert for mye? Var to lønnetrær 3 barlind, 2 syriner og en tuja.

dette er også kaksefolk som virker å ha mye penger, de har 2 dyre biler, en BMW og en Mercedes. 

Anonymkode: c81ad...8f4

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Det skal ikke være mulig å ta feil av tomtegrensa da vi har en lav hekk i grensa, også godt markerte grensestolper! Han/de har med viten og vilje gått over dette for å kutte ned, kun felt og ikke rensket eller noe! Snakket med forrige eier som jeg har godt forhold til, sto kart på prospektet av grensa, så hette viste de. De har heller ikke brydd seg mye om å bli kjent osv, tar seg bare til rette over alt, tror de er sjefer osv! 

Vet ikke hvor mye vi eventuelt kan forlange i erstatning for dette, det er jo helt klart en kriminell handling! Hadde 300 000 vert for mye? Var to lønnetrær 3 barlind, 2 syriner og en tuja.

dette er også kaksefolk som virker å ha mye penger, de har 2 dyre biler, en BMW og en Mercedes. 

Anonymkode: c81ad...8f4

Tujaen er så sin sak, med mindre den var ekstra stor og flott er den (dessverre :P) ikke vanskelig å erstatte *), men lønn, barlind og syriner? Å fy, jeg hadde vært forbanna ... Aner dessverre ikke hva som er ansett som erstatningsverdi for disse, men de hadde værsågod fått erstatte dem, ja! 

Angående lønnetrærne kan de komme til å vise til avstand til tomtegrense o.l., jfr denne artikkelen. Det må du være forberedt på. Uansett burde de jo ha snakket med dere først. Men det skal nok mye til for at de har noen akseptabel grunn til å ta barlindene og syrinene! 

*) Sorry, jeg er ikke glad i tuja. Med mindre de er store, flotte solitærplanter, da, som det kanskje kan høres ut som din var? I så fall: Endelig er det noen som vet hvordan tuja skal brukes, og så kommer naboen og hogger den ned? Skamme seg! 

Anonymkode: 883ef...200

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spessielt og frekt gjort, om du ønsker hevn kunne du jo også gått til media og hengt de ut for det ;) sett det har blitt gjort før. Uansett håper det blir en ordning. 

Anonymkode: f3a2a...590

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme skjedde med foreldrene mine, og de gikk til sak. Dette er det normalt å gå til sak på, og der er dere ikke alene. Begynn å ta bilder umiddelbart, og kontakt advokat.

Om de har "misforstått" eller er tette i pappen utgjør i denne sammenheng ingen forskjell - trærne vil ikke vokse tilbake av den grunn.

Jeg hadde riktignok gitt dem en forsvarsel.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er et middelaldrende ektepar som nettopp har kjøpt nabohuset, de har bodd her i ca 2 mnd. Nå har de etter min store skrekk felt 2 trær og 6 pene busker blandt annet barlind fra ca 2-6 meter inn på vår eiendom! Dette var trær og busker jeg hadde mye glede og gode minner fra. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, er helt fra meg. Orker ikke å snakke med de, hva skal jeg gjøre? Tror jeg kommer til å anmelde dette om det har noe for seg å gjøre. Går for svarte ikke å ta feil på 6 jæv** meter?!

værdens største møkkanaboer, vet ikke engang om jeg orker å bo her lenger med de folka, helt nye her og gjør sånn! Skal snakke med de andre naboene tror jeg men de fleste er på påskeferie tror jeg, vi har vert 2 dager hos svigerforeldrene mine, noe jeg angrer på nå. Hadde vi ligsom vert hjemme hadde nok ikke trærne og buskene gått tapt 

Anonymkode: c81ad...8f4

Det kan være like greit at du/dere flytter nå, først som sist. De nye naboene vil neppe savne deg.

Anonymkode: 39c67...b06

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir rasende på dine vegne, TS.

Vær så snill å snakk med noen som har litt greie på det, som en advokat eller lignende, og ikke la de få slippe unna med noe sånt. :frustrert:

Og husk å dokumentere alt du kan. Hvis de kommer tilbake på eiendommen din så ta bilder og/eller video. (Spesielt hvis de kommer for å rydde/fjerne mer.) Ta bilder/video av sånn det ser ut nå, og prøv å se om du har noen bilder/video av hvordan det så ut før. Spør rundt omkring i tilfelle noen har vært vitne til at det skjedde.

Men kanskje mest viktig, få en advokat eller lignende på din side. De kan hjelpe deg med å finne ut nøyaktig hva du bør gjøre, steg for steg.

Anonymkode: dc994...5e3

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sugemerke

Anmeldt. Ta bilder fra alle kanter, anmeldt, kontakt advokat og la de svi. Fy søren for drittsekkoppførsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen.

Da har mannen vert på døra til naboene med skjult kamera og taleopptgker på telefonen. De innså ikke hva de hadde gjort å brydde seg ikke noe om det, påsto bare at alle kunne ta feil å at gjort er gjort! 

De er heller ikke interessert i å rydde opp i det de har felt iogmed vi har blitt forbannet på det de gjorde. De har hvertfall fått beskjed at ordner de ikke opp selv med en del penger i erstatning før mandag blir de anmeldt.

vi har mange bilder av hvordan det så ut, da jeg er veldig hageinteresserte og liker å fotografere. 

Har også montert viltkameraer på eiendommen med SMS varsling så de ikke kan knuse eller stjele de om de ser det hvis de kommer innom Hagen igjen.

tror ikke de kommer til å bo her lenge ettersom jeg har skrevet litt på FB om det, flere av naboene har reagert kraftig. 

Har tatt bilder av kaoset så alt er sikret heldigvis

Anonymkode: c81ad...8f4

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

Da har mannen vert på døra til naboene med skjult kamera og taleopptgker på telefonen. De innså ikke hva de hadde gjort å brydde seg ikke noe om det, påsto bare at alle kunne ta feil å at gjort er gjort! 

Godt jobbet! 

Jeg har negativ erfaring med at slikt kan bli "ord mot ord", og tenkte derfor å forslå båndopptaker. Det beste er å få en tilståelse så snart som mulig.

En annen ting jeg kan legge til som råd; vær forsiktig med hvor hardt dere går ut. Jeg har sett saker der den "skyldige" faktisk har saksøkt i retur for ærekrenkelse (og vunnet frem) rett og slett fordi saksøker gikk for hardt ut og formulerte seg feil.

Dere har bevis, og derfor en god sak. Forhold dere derfor rolig fra nå av, og via advokat. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...