Gå til innhold

solarium og solariumskrem...

Anbefalte innlegg

Gjest BlandaDrops
Skrevet
46 minutter siden, Boomonster skrev:

Det ringen ingen varsellamper hos deg når du frivillig påfører en krem som gir deg febersymptomer og  svir?

Kommer litt an på hvor god effekt den har sett i forhold til bivirkninger antar jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri prøvd sånne kremer, men har lurt på det samme. Man må jo være lynvingen for å rekke å smøre inn hele kroppen + kle av seg og vaske senga på de 2 minuttene før senga starter. 

Anonymkode: edcdd...e45

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, marengsi skrev:

Alternativene til solarium er ikke så gode. Selvbruning blir sjeldent vellykket

Så du frykter ikke føflekker? Hvor mye sol tar du i mnd?

Anonymkode: ddcae...e56

• Liker 2
Gjest Athleisure
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du frykter ikke føflekker? Hvor mye sol tar du i mnd?

Har ikke fått noe særlig føflekker av sol. Har tatt sol ca. 4 ganger de siste 2 årene, så jeg tar svært sjeldent sol. Har aldri tatt solarium hver måned. Var et par år hvor jeg solte meg litt mer, men da tok jeg mye sol noen uker i året

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, marengsi skrev:

Har ikke fått noe særlig føflekker av sol. Har tatt sol ca. 4 ganger de siste 2 årene, så jeg tar svært sjeldent sol. Har aldri tatt solarium hver måned. Var et par år hvor jeg solte meg litt mer, men da tok jeg mye sol noen uker i året

Så hvordan holder du deg brun da?

Gjest Athleisure
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hvordan holder du deg brun da?

Jeg blir aldri helt hvit, har alltid litt farge selv om jeg ikke soler meg. Er mye ute om vår og sommer, og soler meg mye da. Er ikke veldig brun hele året, men det er ikke veldig viktig for meg heller. Har heller noen få perioder i året hvor jeg har lyst å være litt ekstra brun

Skrevet

Når jeg har solt meg har jeg alltid vasket sengen før jeg betaler i automaten. Hive av seg klærne og smøre seg inn raskt klarer man på to min.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, marengsi skrev:

Jeg blir aldri helt hvit, har alltid litt farge selv om jeg ikke soler meg. Er mye ute om vår og sommer, og soler meg mye da. Er ikke veldig brun hele året, men det er ikke veldig viktig for meg heller. Har heller noen få perioder i året hvor jeg har lyst å være litt ekstra brun

Jeg soler meg mye ute om sommeren og er i syden hver sommer.  Hvis jeg tar 20 min sol 2-3 ganger etter hverandre på våren så blir jeg ganske brun.  Jeg tåler å være blek fordi jeg vet det er bra for huden med lange solpauser og dessuten er de fleste bleke om vinteren uansett.  Bruker også Dove sin selvbruning i ny og ne, den er ikke så sterk og gir gradvis farge. 

Selv om du som 20 åring ikke har pigmentflekker så kommer de i 30-40 årene, så er dere advart!  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke dette solhysteriet. Synes det er vakkert med blek hud!

Anonymkode: e992a...a87

AnonymBruker
Skrevet

En kompis av mannen min døde av hudkreft fire uker at han fikk diagnosen. Han var 29.

Jeg skjønner ikke at folk med vilje skader huden sin mest mulig! 

Anonymkode: b5a21...d43

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, BlandaDrops skrev:

Jo, men for min del så er det så sinnsykt mye ''hype'' for alt mulig om dagen at jeg lever bevisst uten å ta hensyn til ''hylekoret''.

Vi forsetter å kose oss på byen selv om det kan ende i terror, vi fortsetter å kjøre bil selv om enkelte hevder miljøet snart er ødelagt.

Vi drikker rødvin selv om det er nært knyttet til mange kreftformer. Det er i forlengelsen av denne ressoneringen at jeg velger å nyte solarium på tross av alle advarslene.

Jeg velger livet kan man si, jeg går ikke av veien for en god festrøyk heller jeg, ufornuftig som jeg er ;)

Du er ikke redd for føflekkreft fordi det er "hype å være redd for alt mulig om dagen"?

Det er kanskje ikke hovedsaklig på byen terror skjer. Heller på lyse dagen i store folkemengder. Miljøet er snart ødelagt, derfor kjører flere og flere nå elbiler.

Du sammenligner rødvin med solarium?

Helt greit at du behandler kroppen din som dritt, men tør nå å stå for det. Ingen er så uvitne som det du fremstiller deg som her.

Anonymkode: e4746...f21

• Liker 4
Gjest BlandaDrops
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke redd for føflekkreft fordi det er "hype å være redd for alt mulig om dagen"?

Det er kanskje ikke hovedsaklig på byen terror skjer. Heller på lyse dagen i store folkemengder. Miljøet er snart ødelagt, derfor kjører flere og flere nå elbiler.

Helt greit at du behandler kroppen din som dritt, men tør nå å stå for det. Ingen er så uvitne som det du fremstiller deg som her.

Chill...

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun står jo for det. 

Anonymkode: edcdd...e45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke bruk solkrem med SPF i solarium? Jeg hadde tenkt å prøve ( aldri gjort det før) og tenkte å kjøpe solfaktor 30 :forvirra:

Anonymkode: b4ed8...46a

Gjest BlandaDrops
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke bruk solkrem med SPF i solarium? Jeg hadde tenkt å prøve ( aldri gjort det før) og tenkte å kjøpe solfaktor 30 :forvirra:

Har du aldri tatt sol før eller er det solarium med solbeskyttelse du ikke har gjort tidligere?

Når det kommer til solarium og SPF så er det ingen ting i veien med det annet enn at du kaster bort tid og penger ved å påføre solkremen. Hele poenget er med solarium er jo å bli brun hvilket du blir i langt mindre grad med SPF enn uten.

Doseringsplanen (for de som følger den :regler:) går også i stå dersom du benytter deg av solkrem. Alt i alt så må du gjøre som du vil, men personlig hadde jeg heller kortet ned på soletiden fremfor å benytte solkrem med faktor.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det bruker jeg hver gang jeg tar sol.  Skal ikke ha flere pigmentflekker i ansiktet og da må jeg ha minimum spf 20.  Blir brun for det.  Forebygger selvfølgelig også rynker, men det skjønner vel de fleste.

• Liker 1
Skrevet
På 11.4.2017 den 2.12, vimsa30 skrev:

Solfaktor i solarium? Trodde solkremene som ble solgt hadde beskyttelse. Aldri blitt brent i løpet av de 15 årene jeg tok sol med solkrem for solstudio 🤔

Ja, solfaktor i solarium. Solarium er ikke bra, og da skal man hvertfall ha solfaktor. Regner med du bruker solfaktor når du er i syden.

• Liker 1
Gjest BlandaDrops
Skrevet
13 minutter siden, fannyfab skrev:

Ja, solfaktor i solarium. Solarium er ikke bra, og da skal man hvertfall ha solfaktor. Regner med du bruker solfaktor når du er i syden.

Det er stikk i strid med rådene fra Kreftforeningen.

Man skal som jeg nevnte ovenfor heller redusere soletiden.

Gjest BlandaDrops
Skrevet
19 minutter siden, Boomonster skrev:

Jo, det bruker jeg hver gang jeg tar sol.  Skal ikke ha flere pigmentflekker i ansiktet og da må jeg ha minimum spf 20.  Blir brun for det.  Forebygger selvfølgelig også rynker, men det skjønner vel de fleste.

Det er sant, Ansiktsolen skal man være forsiktig med.

Skrevet
57 minutter siden, BlandaDrops skrev:

Det er stikk i strid med rådene fra Kreftforeningen.

Man skal som jeg nevnte ovenfor heller redusere soletiden.

Solfaktor er viktig i solarium pga kreft. Solarium er ikke bra

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...