Gå til innhold

Den ukjente veien fra to til tre!


celujo

Anbefalte innlegg

CD 11

Nå blir jeg ikke helt klok her..  
En time før klokka ringte i dag ble jeg vekt av en katt som skulle ut og måtte derfor opp. La meg igjen og tempet når jeg våknet, men den kan vel kanskje ikke regnes med da? Den ble plutselig veldig og FF vil ha det til at jeg er 3 DPO. Skal jeg slette den og heller tempe igjen i morgen? Hvordan blir det? :rolleyes:


Fortsatt ingen EL symptomer, men begynner å tenke at kanskje syklusen er lenger denne gangen pga mulig kjemisk forrige PP eller at den rett og slett ikke har stabilisert seg helt.. :vetikke:
IMG_1001.jpg

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du var oppe og gikk før du tempet tror jeg ikke jeg ville tatt den med. Jeg har selv opplevd at tempen har økt ganske mye bare ved at jeg har satt meg opp i sengen før jeg har lagt meg ned igjen og tempet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pjusk skrev:

Siden du var oppe og gikk før du tempet tror jeg ikke jeg ville tatt den med. Jeg har selv opplevd at tempen har økt ganske mye bare ved at jeg har satt meg opp i sengen før jeg har lagt meg ned igjen og tempet :jepp:

Da fjerner jeg den, høres mest fornuftig ut :Nikke:👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 13 i dag og nå føyk tempen opp! :o Nå skal FF ha det til at jeg er 5 DPO og at EL var på CD 8 - jeg blir så forvirra:bond: kroppen er nogenlunde normal, bortsett fra at jeg i går fikk noen ordentlig smerter midt i ryggen som kom i tak og varte gjennom nesten hele dagen, men det er vel ikke relevant for prøvingen :P Ikke kjent noe til det i dag heldigvis da, for det var jammen vondt! 

I dag har jeg planer om å ta meg i nakkeskinnet og skrive oppgave hele dagen, skal bare lage en skikkelig god søndagsfrokost først :mrgreen: 

IMG_1008.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15 / 7 eller 3 DPO? 

Jeg forstår meg ikke på dette her! 😳 Fortsatt symptomfri.. vært flink til å tempe til samme tid også. Lurer på om kroppen min er helt på bærtur! 😂

IMG_1019.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 intense dager med skole over og i dag våkner jeg til SNØ igjen - blir matt jeg altså.... 🙈 😝 

Grafen min ser i dag ut som det her og coverline har senket seg litt. Skjønner ikke helt hvorfor, men..? FF mener at jeg fortsatt er 9dpo, så velger å stole på det akkurat nå :P 

I går fikk jeg plutselig en del murringer nederst i magen og det ble kommentert hvor mye jeg har gått på do de siste dagene - hadde ikke tenkt over det selv, men ja, det har vært mye oftere! I går kveld fikk jeg noen skikkelige stikk i puppene (knivstikk-følelse). Symptomjakten er i gang ja, og jeg kløør etter å teste..! :bond:

IMG_1034.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cd 18 / 6 DPO 

I dag flyttet krysset seg dit jeg antok EL skulle være, så jeg er da 6 DPO. Gir Litt mer mening mtp på smertene i ryggen den dagen, da det må ha vært pga EL. Det vil også si at jeg har hatt hvit utflod siden EL og de siste dagene en del "nålestikk" i puppene og murringer i magen.

Kjenner det er irriterende at jeg ikke vet om det er normalt mtp pms eller om det er gravidsymptomer, da det er alt for mange år jeg har brukt prevensjon. Hater at jeg ikke kjenner kroppen min :fnise:  Haff.. tenker at det blir testing 10 DPO, dagen før 17.mai er fint mtp champagnefrokost :P Endrer mening hele dagen gjennom på om jeg har trua eller ei, men jeg vil det såååååå gjerne!

Yep... crazy woman over here! :goodbye: :rolleyes:

 

IMG_1045.PNG

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, joiner deg snart med å være crazywoman :fnise: Man er liksom relativt "rolig" frem til man kommer i DPO land, men da er det over og ut :laugh: Her er antatt eggløsning beregnet til søndag, men gudene vet når den egentlig er. Hold ut noen dager til så kan du teste :mynona:! Håper vi blir gravide i mai! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, lulus skrev:

Hihi, joiner deg snart med å være crazywoman :fnise: Man er liksom relativt "rolig" frem til man kommer i DPO land, men da er det over og ut :laugh: Her er antatt eggløsning beregnet til søndag, men gudene vet når den egentlig er. Hold ut noen dager til så kan du teste :mynona:! Håper vi blir gravide i mai! 

Haha, ja da er det definitivt over og ut! :rulle: Håper på EL og at vi blir gravide i mai ja - DET hadde vært noe det! :D :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 20 og 8 DPO i dag - og symptomjakten er definitivt i gang :fnise:

Selv om realisten i meg sier at det nok bare er kroppen som gjør seg klar til TR og tuller med meg, er det jo alltid et bittelite håp :rolleyes: På tirsdag er jeg 10 DPO, så da blir det nok en test ja! 

Hvor i syklusen: 8 DPO

Symptomer erfart er uthevet: 

* Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor
* Ekstra sterk sultfølelse
* Kvalme 
* Kjenner at brystene er anderledes/"tunge"
* Soppinfeksjon i underlivet
* Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre.
* Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg
* Hjertebank
Luft i magen
* Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa)
* Ømme/såre brystervorter
* Stikninger i brystene
* Markerte blodårer på brystene
* Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte
Økt utflod, utfloden blir vitere
Tett nese - særlig morgen og kveld
* Slapp og trøtt
Humørsvingninger - Vært ekstra emosjonell i helgen, får tårer i øynene av den minste ting på tv :P
* Halsbrann
* Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen
*  Vekslende hard og løs mage
* Uren hud/Kviseutbrudd
* Fryser og svetter om hverandre
* Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt)
* Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det
* Drømmene blir mer tydelige
* Urinen har en stram lukt, litt jernaktig
* Svimmelhet
* Tørr hud
* Økt Luktesans
* Neseblod
* Metallsmak i munnen
* Herpesmunnsår (dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det)
* Tisser oftere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 20 - 9 DPO 

Så var det denne selvdisiplinen jeg mangler da - klarte ikke vente til i morgen med å teste.... :rolleyes: 
(Note to self: Dumt å ha så mange tester liggende i skuffen!!). 

Mener selv at jeg ser noe, men da det er så svakt at fargen ikke synes, kan det like gjerne være skyggestrek også (hørt mange får det på disse babyplan-testene). I dag har jeg hatt veldige murringer utover ettermiddagen og brystvortene er begynt å bli såre, men nå begynner realisten i meg å tro det er tanta som forbereder seg på ankomst.. selv om det er et liiite håp der enda. Spent på tempen i morgen - hvis den ikke plutselig har sunket veldig må jeg vel ta en test til :P Er den blank venter jeg til IKM og er jeg heldig har ikke tanta kommet og jeg kan ta en CB-pluss jeg har liggende. Fortsetter å krysse fingrene! :phaedra:

IMG_1065.jpg.9560a30fd1717de5125040bd6c8505f6.jpg

IMG_1064.thumb.JPG.5ae667ea7a0031d4e8d7c463486e0152.JPG

Dagens opptur, og store overraskelse, var da jeg fikk svar på den første eksamenen og det var en A! Jeg er så stolt og fornøyd! :D Oppgaven var av alle ting på NYNORSK og det var nesten så jeg gråt meg gjennom den fordi jeg syns det var så vanskelig, også endte det med A. One happy camper over here! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende! Jeg synes jeg kan skimte en liten, svaaak strek, så dette her gleder jeg meg til å følge med på! :nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dragoste

Synes nesten jeg ser noe jeg også.. spennende! Og gratulerer med godt eksamen resultat! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dragoste skrev:

Synes nesten jeg ser noe jeg også.. spennende! Og gratulerer med godt eksamen resultat! :laugh:

Takk for det! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO

Tempen sank bittelitt i dag (typ 0,03), så tok sjansen på ny test. Babyplan ble lik som i går (skygge), så da tok jeg en CB som var blank.. Nå blir det å vente og se an tempen og evt symptomer på TR mot helgen - ikke sikkert det er vits i å svi av flere tester om det er tanta som bare tuller med kroppen.. :klaske:

IMG_1081.jpg.696bc82243eb45deaa65957f20e61d63.jpg

IMG_1069.thumb.JPG.78c2d6ef58b6cb200131313a77c654f3.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10dpo er jo fortsatt tidlig, da! Jeg fikk en ultrasupersvak strek 11dpo med supersensitiv test, og positiv "vanlig" test og digital 13dpo, så håper er IKKE ute enda ;) Synes fortsatt det er noe der på Babyplan-testen..! Av egen erfaring trenger de CB-testene litt mer HCG før de slår ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 23 / 11 DPO

I dag sank tempen og jeg har innsett at tanta nok er rett rundt hjørnet.. Fra "alle mulige" symptomer en periode til INGEN i går og i dag sier vel sitt. Da vet jeg vel forsåvidt at disse stikningene er noe å tenke på neste PP, da det tydeligvis er innafor normalen hos meg. Krysser fingrene hardt for neste PP :rolleyes:

17.mai feiringen ble sammen med tantebarn og familie, fint å kunne være tante mens man venter på sin egen :Nikke: Håper dere har hatt en fin dag i dag og gratulerer med dagen!:flagg:

 

IMG_1082.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 26 / 14 DPO

Litt lite oppdateringer her et par dager nå, men måtte bare få unna matteeksamen i går :P Nå er det bare å vente på resultatet.. I TRE uker.... :klaske:

Jaja. Mtp prøvingen så er jeg da altså 14 dpo i dag og har enda ikke kjent noen tegn til TR. Tempen har svingt litt, men er fortsatt høy. Testet 12 dpo og fikk enda en test med skyggestrek (så grå ut), så har ikke helt trua, men det er jo ikke over før tanta banker på døra :fnise: 
Spent på tempen i morgen - synker den ikke veldig er det mulig jeg ryker på en test, selv om jeg har sagt til meg selv at jeg skal vente til mandag :rolleyes:

IMG_1119.PNG.105baadc7db6883a4ac53ad56cae45f8.PNG

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvordan det har gått i dag! Hvordan ble det med tempen? Ble det test? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...