Gå til innhold

Den ukjente veien fra to til tre!


celujo

Anbefalte innlegg

JEG HAR ENDELIG LEVERT DEN FØRSTE EKSAMENSOPPGAVEN MIN I VÅR OG DET FØLES SÅ DIGG! :nordvesta:

I høst hadde jeg planer om å alltid satse på minimum C på oppgavene, men her er kravene senket til alt over D er greit og det er egentlig heeelt innafor. Mindre press på meg, noe som gjør at det går mindre utover samboeren når jeg er stressa :fnise: haha. 

Nå er det en "hel" måned til matteeksamen, muntlig i gruppe og enda to store tekster (det jeg har levert nå også - bare at den ene nå var på NYNORSK! Hørt noe så dumt?), så det er ikke akkurat "fri" den kommende tiden heller, MEN - ut denne uka tar jeg meg HELT skolefri og det skal nyytes! :pinar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn for å ikke glemme at dette er en prøvedagbok, så er jeg CD 20 i dag og i følge appen min (og egne symptomer), tror jeg at jeg er ca 6 DPO i dag. Ikke kjent noe som helst og kroppen har oppført seg ganske normalt de siste dagene, bortsett fra litt treg mage og disse såre brystvortene som jeg har skjønt at jeg ikke skal legge så mye i... Kjenner at jeg sitter å håååååper at mensen ikke kommer neste uke, samtidig som jeg prøver å overtale meg selv til å ikke legge for mye i det enda - men DET er ikke lett altså.... :tongue:

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager spamming fra meg i dag - sånn går det når man har studiedag :fnise:

Men jeg fant denne listen og syns den var litt morsom! 

---

Hvor i syklusen: CD 20 / ca 6 DPO

Symptomer erfart er uthevet: 

* Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor
* Ekstra sterk sultfølelse
* Kvalme 
* Kjenner at brystene er anderledes/"tunge"
* Soppinfeksjon i underlivet
* Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre.
* Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg
* Hjertebank har faktisk opplevd det tre ganger de siste to dagene
Luft i magen
* Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa)
Ømme/såre brystervorter
* Markerte blodårer på brystene
* Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte
* Økt utflod, utfloden blir vitere
* Tett nese
* Slapp og trøtt
* Humørsvingninger
* Halsbrann
* Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen
*  Vekslende hard og løs mage
* Uren hud/Kviseutbrudd
* Fryser og svetter om hverandre
* Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt)
* Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det
* Drømmene blir mer tydelige
* Urinen har en stram lukt, litt jernaktig
* Svimmelhet
* Tørr hud
* Økt Luktesans
* Neseblod
* Metallsmak i munnen
* Herpesmunnsår (dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det)
* Tisser oftere

---

Klarer dog å finne en logisk forklaring på alt dette mtp på pilleslutt jeg da, men morsomt for det:tongue: Kopier gjerne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 DPO og kjenner jeg får høye forventninger av den listen din :fnise: Artig at vi ligger ganske likt! Når blir det testing? :) (jeg har kanskje lest det før, men lett å glemme når jeg leser så mange dagbøker)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tweet skrev:

Jeg er 7 DPO og kjenner jeg får høye forventninger av den listen din :fnise: Artig at vi ligger ganske likt! Når blir det testing? :) (jeg har kanskje lest det før, men lett å glemme når jeg leser så mange dagbøker)

 

Artig! :) Hehe, ja du er ikke alene om det - men som jeg sa så kan jeg finne en logisk forklaring på det aller meste der, så prøver å ikke tenke på det som symptomer, selv om lista er litt morsom :tongue:

Jeg hadde egentlig tenkt å vente til 14 DPO, men usikker på om jeg klarer å vente så lenge :o  Hva med deg da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, celujo skrev:

Artig! :) Hehe, ja du er ikke alene om det - men som jeg sa så kan jeg finne en logisk forklaring på det aller meste der, så prøver å ikke tenke på det som symptomer, selv om lista er litt morsom :tongue:

Jeg hadde egentlig tenkt å vente til 14 DPO, men usikker på om jeg klarer å vente så lenge :o  Hva med deg da? 

Ja, prøver på det selv! Jeg prøver å tenke logisk, men samboer sier jeg er gravid hver gang jeg påpeker et slags symptom :fnise: 

Samme som deg egentlig! Vet seriøst ikke om jeg klarer å vente 7 dager.. :P Ovia sier jeg kan teste om 5 dager, så vi får se! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, tweet skrev:

Ja, prøver på det selv! Jeg prøver å tenke logisk, men samboer sier jeg er gravid hver gang jeg påpeker et slags symptom :fnise: 

Samme som deg egentlig! Vet seriøst ikke om jeg klarer å vente 7 dager.. :P Ovia sier jeg kan teste om 5 dager, så vi får se! 

Rart hvordan man begynner å tenke det selv også da!:P 

Uff nei, det er laaaange dager! Prøver å tenke litt fornuftig å "spare" på testene jeg da - liker ikke strimler av en eller annen grunn, så har kjøpt billigstaver på billige-tester, men skal man drive å teste fra 9-10 DPO i måneder fremover blir det dyrt allikevel :fnise: (selv om jeg krysser fingrene for at vi slipper å vente på to streker særlig lenge!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, celujo skrev:

Rart hvordan man begynner å tenke det selv også da!:P 

Uff nei, det er laaaange dager! Prøver å tenke litt fornuftig å "spare" på testene jeg da - liker ikke strimler av en eller annen grunn, så har kjøpt billigstaver på billige-tester, men skal man drive å teste fra 9-10 DPO i måneder fremover blir det dyrt allikevel :fnise: (selv om jeg krysser fingrene for at vi slipper å vente på to streker særlig lenge!) 

Vi er litt like, ser jeg. Skrev nettopp til noen andre at jeg kjøper staver på billige-tester og liker ikke strimler :fnise: Vet ikke hvorfor. Er litt greit å kunne tisse direkte på pinnen hvis jeg er tom for noe å tisse i, selv om strålen noen ganger lever sitt eget liv (bare meg...?) :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tweet skrev:

Vi er litt like, ser jeg. Skrev nettopp til noen andre at jeg kjøper staver på billige-tester og liker ikke strimler :fnise: Vet ikke hvorfor. Er litt greit å kunne tisse direkte på pinnen hvis jeg er tom for noe å tisse i, selv om strålen noen ganger lever sitt eget liv (bare meg...?) :nigo: 

Hehe, morsomt! :tongue: Ikke bare deg nei, det der er ikke alltid like lett det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO og jeg har såå lyst til å teste allerede, men det skal jeg holde meg unna! :rolleyes: Symptomer, som jeg ikke har en annen rasjonell forklaring på, er det ikke mange av (drømt en hel masse de tre siste nettene bare:p), men allikevel sitter jeg med en følelse om at det kan ha klaffet - sikkert bare fordi jeg vil det så gjerne. Redd jeg blir veldig skuffet over blank test, selv om jeg prøver å fortelle meg selv at det er tidlig og helt normalt🙈 

Jaja.. nå er det i hvertfall helg og i kveld skal jeg og samboer på middag og kino med et vennepar - det blir hyggelig! 😁 

God helg til dere andre tålmodige prøvere også! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, celujo skrev:

8 DPO og jeg har såå lyst til å teste allerede, men det skal jeg holde meg unna! :rolleyes: Symptomer, som jeg ikke har en annen rasjonell forklaring på, er det ikke mange av (drømt en hel masse de tre siste nettene bare:p), men allikevel sitter jeg med en følelse om at det kan ha klaffet - sikkert bare fordi jeg vil det så gjerne. Redd jeg blir veldig skuffet over blank test, selv om jeg prøver å fortelle meg selv at det er tidlig og helt normalt🙈 

Jaja.. nå er det i hvertfall helg og i kveld skal jeg og samboer på middag og kino med et vennepar - det blir hyggelig! 😁 

God helg til dere andre tålmodige prøvere også! :klem1:

Huff kjenner meg igjen 🙈 Her er forventet IKM alt fra fre-søn neste uke, lurer på om jeg skal teste onsdag 😬 Tror du du kommer til å teste før IKM? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har drømt mye de siste tre dagene! Det har vært så virkelig at jeg var usikker på om jeg faktisk drømte et øyeblikk.. Hehe :P 

Klør etter å teste selv, men tror jeg skal beskytte meg selv mot en eventuell skuffelse. Er jo fortsatt tidlig! :) Hadde vært så gøy om vi ble gravide samtidig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lulus skrev:

Huff kjenner meg igjen 🙈 Her er forventet IKM alt fra fre-søn neste uke, lurer på om jeg skal teste onsdag 😬 Tror du du kommer til å teste før IKM? 

Godt det ikke bare er meg!😂🙈 IKM er lørdag/søndag ish hos meg, så planen var å vente til da- men nå syns jeg tirsdag/onsdag høres bedre ut og evt igjen ved IKM ved blank test 🙈 det her er såååå nervepirrende!😱

1 time siden, tweet skrev:

Jeg også har drømt mye de siste tre dagene! Det har vært så virkelig at jeg var usikker på om jeg faktisk drømte et øyeblikk.. Hehe :P 

Klør etter å teste selv, men tror jeg skal beskytte meg selv mot en eventuell skuffelse. Er jo fortsatt tidlig! :) Hadde vært så gøy om vi ble gravide samtidig :fnise:

Sånn har det vært her og😱 måtte blunke et par ekstra ganger for å skjønne at jeg har vært våken - guffent altså!🙊😝 

Jaa, det hadde vært moro!😁 Kun ei venninne som vet om prøvingen vår, så er så godt å ha noen å prate med her inne😅 

Kan jeg spørre om hvor i landet du holder til?😊 (Helt greit om du ikke vil fortelle altså🙊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, celujo skrev:

Godt det ikke bare er meg!😂🙈 IKM er lørdag/søndag ish hos meg, så planen var å vente til da- men nå syns jeg tirsdag/onsdag høres bedre ut og evt igjen ved IKM ved blank test 🙈 det her er såååå nervepirrende!😱

Sånn har det vært her og😱 måtte blunke et par ekstra ganger for å skjønne at jeg har vært våken - guffent altså!🙊😝 

Jaa, det hadde vært moro!😁 Kun ei venninne som vet om prøvingen vår, så er så godt å ha noen å prate med her inne😅 

Kan jeg spørre om hvor i landet du holder til?😊 (Helt greit om du ikke vil fortelle altså🙊)

Kun ei venninne som vet om det her også.. Skummelt hvor likt det her begynner å bli 😂 Møre og Romsdal :) du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, tweet skrev:

Kun ei venninne som vet om det her også.. Skummelt hvor likt det her begynner å bli 😂 Møre og Romsdal :) du da?

Hehe, moro da😂 Akershus her!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke holde meg... I middag i går bestilte jeg en liten øl til maten og halvveis nedi kjente jeg magefølelsen si at jeg ikke skulle drikke mer. Så i dag tidlig tok jeg en test på det jeg troor er ca 9 DPO, og..... 

Ser jeg syner?!?!😳😳

IMG_0933.JPG

IMG_0939.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, tweet skrev:

Jeg ser en suuuuuupersvak strek! Hjææælp :sjokkert::mynona: Så utrolig spennende! 

Og den er enda mindre synlig på bildene!😱😳 Herregud, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg nå.... 😂 Må jo ta en ny en i morgen nå, for å se om det blir sterkere - vanskelig å være rasjonell akkurat nå merker jeg, så blir skuffet om det viser seg at dette er feil altså!🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, celujo skrev:

Og den er enda mindre synlig på bildene!😱😳 Herregud, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg nå.... 😂 Må jo ta en ny en i morgen nå, for å se om det blir sterkere - vanskelig å være rasjonell akkurat nå merker jeg, så blir skuffet om det viser seg at dette er feil altså!🙈

Åh, håpe håpe håpe! Kjenner godt til den skuffelsen om det ikke stemmer, men synes dette ser lovende ut. Blir frista til å teste selv 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også en svaaak strek! Og så på pp1 da! Krysser fingrene for at streken blir enda sterkere på neste test :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...