Gå til innhold

Noe SVV kaller Turistveiprosjektet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

All min tid har jeg trodd at Statens Vegvesen var der for å bygge bedre veier, vedlikeholde veier, og sikre trygge biler for oss veifarende. Nå er det dukket opp noe de kaller "turistveiprosjektet", og som bruker flere hundre millioner kr på såkallt tilrettelegging av utsiktspunkter, toaletter, rasteplasser ol. Sist sommer stoppet vi ved flere av disse så kallt tilrettelagte punktene. Rasteplassene var tilgriset av søppel, toalettene var stengt. Ett sted var toalettene åpne, men jeg skulle likt å sett den som hadde orket å sette seg på det toasetet. Med det etterslepet på veivedlikehold vi har i Norge er det rett og slett uforståelig at det skal brukes offentlige penger på noe så elendig. Flere av disse arkitekttegnede installasjonene virker helt fremmede i norsk natur.

Anonymkode: 6bf2b...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du vet hvordan det offentlige fungerer? Investeringsbudsjett er det nesten fritt frem med: Låne penger, styre på, kulturhus på den haugen, utsiktspunkt til ørten millioner på den neste.

Men driftsbudsjettet...det skal alltid gå i null. Og du trenger folk til å vedlikeholde og betjene slike steder. Det er dyrt. Doer på utsiktspunkt blir da gjerne en salderingspost.

Hvem klarer å tenke så langt at for turister så har alt en ambassaderende funksjon? Skitne doer? Tyskerne bruker ikke lang tid før å dømme "sånn er det i Norge". Det har jeg hørt utallige ganger allerede.

Samtidig er verdien av f.eks. den utstikkeren på vei opp Aurlandsfjellet mye høyere enn byggekostnaden. Dette blir delt på boredpanda, acidcow, facebook - you name it. Det kan utløse lysten til å dra til Norge, og blir et mål i seg selv. Ved samme attraksjon får folk så se en vanvittig lav veistandard som illustrerer prioriteringene vi gjør her til lands...

Anonymkode: 0c2b7...b97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...