Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

11+1: Fikk svar på mail fra helsestasjonen i dag, og har ikke fått time til jordmor før i august...er ikke det litt vel seint, eller er det vanlig at det kan ta så lang tid her i Oslo? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

11+1: Fikk svar på mail fra helsestasjonen i dag, og har ikke fått time til jordmor før i august...er ikke det litt vel seint, eller er det vanlig at det kan ta så lang tid her i Oslo? 

 

 

Hvor langt er du på vei da (orker ikke regne selv, ikke sovet en hel natt på 7 mnd :P)? Her er jm-timene fra uke 24. Men jeg fikk tidligere time når jeg ringte dem (ønsket å gå mer til jm enn lege).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, QBee skrev:

Hvor langt er du på vei da (orker ikke regne selv, ikke sovet en hel natt på 7 mnd :P)? Her er jm-timene fra uke 24. Men jeg fikk tidligere time når jeg ringte dem (ønsket å gå mer til jm enn lege).

Hehe, stakkars. Du skal selvfølgelig slippe å regne. Men da er jeg ca i uke 23/24/25 (har ikke fått eksakt dato på timen enda).

jeg vil også gå mer til jordmor enn til fastlege. Fastlegen min er en mann på godt over 60år som jeg ikke føler har så veldig kompetanse på svangerskap akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig med først kontroll i uke 12 ca, så OUL i uke 17-20 ca, og deretter hver 4 uke...ved et normalt sv.skap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+5: I dag har det vært litt av en ringerunde. Først forsøker jeg iherdig å få tak i noen å snakke med på Nav, og når de endelig tar telefonen så kan ikke de svare på om de har mottatt søknaden om svangerskapspenger. Hvor er søknaden min? Den er vel rett rundt hjørnet...Men tips: Send aldri papirer til nav per post, send digitalt!!! Hva tenkte jeg på... 

Time med jordmor har ikke jeg fått før i slutten av august, veldig lenge til men det får går greit. Skal til legen på fredag for å ta div. blodprøver o.l. 

Det jeg var mest spen tpå var samtalen med Ullevål. Jeg har fått innvilget fødeplass på Ullevål. Det er bra da, for hun jeg snakket med sa at plassene allerede er fylt opp. Opps, der går det visst fort i svingene. Så folkens, lever inn søknad om fødeplass så fort du vet at du er gravid ;) 

OUL skal jeg på i starten av juli. 

Ah, nå er det meste bare velstand. Det eneste som mangler er svar fra Nav, og sist men ikke minst- svaret på Nipt-testen!!! Tipper jeg får svar på blodprøven ila de nærmeste dagene. Kryss fingrene for at alt er bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått fødeplass. Men det er jo litt tragisk at man nesten må booke før man er gravid😅 Får ta en runde med gubben om hva vi skal søke ja.. 

Håper ikke nav roter bort papirene dine og at det blir en rask avklaring der. Så krysser jeg fingrene for at blodprøve svaret kommer veldig snart og at alt ser veldig bra ut der😊🤞 Tenk så spennende det blir på OUL da! Kul på magen og bilde av en liten krabat😍 Jeg smelter ved tanken bare. Hehe..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, som tiden går, snart er du 12 uker, mens jeg føler tiden snegler seg avgårde for egen del. Spent på å høre resultatet av testen, selv om det må jo bare gå fint! 

Hvordan går livet hjemme da, har du klart å finne noe å gjøre når du ikke kan jobbe? Har det blitt til at det ikke blir mer jobb fremover, ref. svangerskapspenger? :) Har du slått deg til ro med det nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tuppelene skrev:

Så bra du har fått fødeplass. Men det er jo litt tragisk at man nesten må booke før man er gravid😅 Får ta en runde med gubben om hva vi skal søke ja.. 

Håper ikke nav roter bort papirene dine og at det blir en rask avklaring der. Så krysser jeg fingrene for at blodprøve svaret kommer veldig snart og at alt ser veldig bra ut der😊🤞 Tenk så spennende det blir på OUL da! Kul på magen og bilde av en liten krabat😍 Jeg smelter ved tanken bare. Hehe..

Haha, ja jeg vet. Ganske sykt at man må søke så tidlig. Jeg tenker at du kan søke når du har vært på TUL, men gjør det da med en gang 😊

Ja Nav altså, litt av en papirmølle det der. Vi får håpe at alt går i orden ❤️

55 minutter siden, Juni15 skrev:

Herregud, som tiden går, snart er du 12 uker, mens jeg føler tiden snegler seg avgårde for egen del. Spent på å høre resultatet av testen, selv om det må jo bare gå fint! 

Hvordan går livet hjemme da, har du klart å finne noe å gjøre når du ikke kan jobbe? Har det blitt til at det ikke blir mer jobb fremover, ref. svangerskapspenger? :) Har du slått deg til ro med det nå?

Å jeg føler at tiden har gått saaaaakte! Gjesp!!! 

Livet hjemme går fint, så lenge det er fint vær. Så akkurat nå kose jeg meg maks, men tipper at jeg blir mer rastløs i lengden kanskje. Usikker hva som skjer med jobb. Hehe, føler at jeg er en merkelig plass i livet akkurat nå. Heldigvis er formen på topp ❤️

——————-

 

 

SVAR PÅ NIPT-test; alt ser bra ut og det høyst sannsynlig en gutt. Akkurat nå er jeg overlykkelig. Da kan jeg vel gå ut med nyheten, kan jeg ikke??? 💙 Åh, herregud, føler meg verdens heldigste! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww💙 Nå er det bare å senke skuldrene tenker jeg. Har slike tester gode odds på kjønn? Sånn av nysgjerrighet. Ja tenk nå er du straks ferdig med første trimester😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra 👏🏻 Gratulerer med at alt ser bra ut, og at du mest sannsynlig får en liten gutt i desember 💙 Nå burde det være trygt å gå ut med nyheten ja 😄 og å få et gratulerer fra foreldre! Er det kun foreldre og sjefen som vet, eller er det flere som har fått vite de siste ukene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tuppelene skrev:

Awww💙 Nå er det bare å senke skuldrene tenker jeg. Har slike tester gode odds på kjønn? Sånn av nysgjerrighet. Ja tenk nå er du straks ferdig med første trimester😊

Åh, ja, endelig kan jeg begynne å sneke skuldrene litt- det føles virkelig fantastisk! Testen har ganske gode odds på kjønn sånn som jeg forstod det, husker ikke helt prosent men... Nå blir jo ikke OUL like spennende da men, hehe. Jeg er bare glad jeg får litt info jeg, det gjør det faktisk lettere å tro på at det her er sant. Tenk det, en liten guttebaby i magen. Det er stas da :) 

3 minutter siden, Juni15 skrev:

Hurra 👏🏻 Gratulerer med at alt ser bra ut, og at du mest sannsynlig får en liten gutt i desember 💙 Nå burde det være trygt å gå ut med nyheten ja 😄 og å få et gratulerer fra foreldre! Er det kun foreldre og sjefen som vet, eller er det flere som har fått vite de siste ukene?

Taaakk! Hehe, jeg har vært ganske dårlig på å holde det skjult på jeg innrømme, så ja, litt fler enn planlagt på jobb vet det. Men var veldig godt å høre jubelen til søsken i dag. Åh så gøy å høre at noen er SÅ glad på mine/våre vegne. Gleder meg til å fortelle det til tanter/onkler, fettere/kusiner. De vet at vi har slitt lenge, så ekstra gøy blir det :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0: Fader! Jeg som trodde at jeg var i andre trimester nå da, men andre trimester begynner jo først om en uke. Haha, føler meg lurt!!! Menmen, takknemlig for at jeg starter med den trettende uka. 

Har fortalt til en del at jeg er gravid. Veldig rart å plutselig kunne være åpen om det, det føles godt og litt skummelt på samme tid. Mest av alt så har jeg lyst til å skrike det ut til heile verden. Jeg er så stolt og jeg gleder meg sånn til å få gravid-struttemage! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

12+0: Fader! Jeg som trodde at jeg var i andre trimester nå da, men andre trimester begynner jo først om en uke. Haha, føler meg lurt!!! Menmen, takknemlig for at jeg starter med den trettende uka. 

Har fortalt til en del at jeg er gravid. Veldig rart å plutselig kunne være åpen om det, det føles godt og litt skummelt på samme tid. Mest av alt så har jeg lyst til å skrike det ut til heile verden. Jeg er så stolt og jeg gleder meg sånn til å få gravid-struttemage! :)

Gratulera så mykje med å ha passert 12-vekers streken!!! ;) 

Ser den at ein lett kan føla seg lurt :) men det går framover, og du vil få oppleva alt! Er så utruleg glad på dine vegne! Jaggu meg på tide at det klaffa for deg og! Blir sikkert ein heilt nydelig gravid-struttemage!!! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 uker altså :hjerte: og snaaaaart 2. trimester. Om ikke lenge nå begynner nok magen å strutte om kapp med sommersola ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker er helt fantastisk :-D 

Jeg gruer meg til gravidmage.. Kan være at jeg har noen kg ekstra fra før og har aldri gått i plagg som fremhever magen. Kommer til å slite med å gjøre det. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer med en liten sprek og frisk mest sannsynlig gutt! 💙

Hehe, jeg husker hvor skuffet jeg ble over at 2. trimester ikke startet i uke 12 😅 Det positive er at du har en ny milepæl du kan telle ned til rett rundt hjørnet da. Og så OUL i juli, det er jo snart. Tenker du kan vise fram magen i noen fine sommerkjoler snart. Min var tydelig rundt OUL. Det vil si, når jeg ser tilbake på bilder var den ikke fullt så imponerende som jeg trodde. Men bare det å vite at det er en liten skatt som vokser der under kjolen selv når det ikke synes, er jo fantastisk 😊

Det tok forresten veldig lang tid å få svar på svangerskapspengesøknaden her. Først tok det lang tid før de fikk den, og da hadde jeg ikke fått med meg at de skulle ha terminbekreftelse. Det har du sikkert ikke fått enda heller? Jeg så ikke at det stod opplyst at de trengte det noe sted, men jeg fikk plutselig et brev om at søknaden kunne bli avslått om jeg ikke sendte det inn. Jeg skaffet det, og sendte inn med én gang. Sendte vel søknaden i midten av januar og fikk svar i slutten av mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk at du har 12 fullgåtte uker, det er jo helt fantastisk! Snart på tide å flytte dagboka nå, hvis du kommer til å fortsette å skrive da? 😊 skjønner det er litt skummelt å flytte den da, men nå er jo den aller største risikoen over heldigvis 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2018 den 9.22, tuppelene skrev:

12 uker altså :hjerte: og snaaaaart 2. trimester. Om ikke lenge nå begynner nok magen å strutte om kapp med sommersola ;) 

Ja, gleder meg virkelig til det går over fra dvaske-mage til strutte-mage :) 

 

På 25.5.2018 den 9.38, Fortunatus skrev:

12 uker er helt fantastisk :-D 

Jeg gruer meg til gravidmage.. Kan være at jeg har noen kg ekstra fra før og har aldri gått i plagg som fremhever magen. Kommer til å slite med å gjøre det. ;-)

Å nei, gruer du deg? Det er jo så fint, uansett hvilken fasong man måtte ha fra før :) Jeg gleder meg bare til å komme over denne kneika som jeg er i nå, jeg ser bare konstant oppblåst og mett ut, en ekstra valk har jeg også fått. Ikke så fresht midt i bikini-sesongen. Gleder meg derfor veldig til at det blir en synlig gravidmage :) 

 

På 26.5.2018 den 21.02, Illy skrev:

Åh, gratulerer med en liten sprek og frisk mest sannsynlig gutt! 💙

Hehe, jeg husker hvor skuffet jeg ble over at 2. trimester ikke startet i uke 12 😅 Det positive er at du har en ny milepæl du kan telle ned til rett rundt hjørnet da. Og så OUL i juli, det er jo snart. Tenker du kan vise fram magen i noen fine sommerkjoler snart. Min var tydelig rundt OUL. Det vil si, når jeg ser tilbake på bilder var den ikke fullt så imponerende som jeg trodde. Men bare det å vite at det er en liten skatt som vokser der under kjolen selv når det ikke synes, er jo fantastisk 😊

Det tok forresten veldig lang tid å få svar på svangerskapspengesøknaden her. Først tok det lang tid før de fikk den, og da hadde jeg ikke fått med meg at de skulle ha terminbekreftelse. Det har du sikkert ikke fått enda heller? Jeg så ikke at det stod opplyst at de trengte det noe sted, men jeg fikk plutselig et brev om at søknaden kunne bli avslått om jeg ikke sendte det inn. Jeg skaffet det, og sendte inn med én gang. Sendte vel søknaden i midten av januar og fikk svar i slutten av mars.

Tusen takk :) 

Ja fader, var sikker på at 2.trimester var nå jeg. Meeen, det står forskjellig fra app til app da, så det er jo ikke rart at man kan bli litt forvirret ;) Gleder meg så vanvittig til å få gravidmage, sommerkjole med mage under- det er jo så fint!! Jeg skal på ferie i tiden før OUL, så tipper ukene kommer til å gå ganske raskt egentlig. 

Kanskje et teit spm, men hvordan gjorde du det da du kom ut med nyheten? Fortalte du det til "alle" når det hadde gått 12 uker, eller ventet du til OUL? Jeg har venner og familie litt sånn rundt om i landet, noe som gjør at jeg har veldig lyst til å legge ut en liten nyhet på instagram. Men, så er jeg redd for at det er tidlig, siden jeg ser at det er noen som venter med å "annonsere" etter OUL. Men, så er det kanskje ikke så vanlig å allerede ha vært på fire ul + tatt nipt-test allerede før det har gått 13 uker heller da 😅 Men, misforstå meg rett, det er ikke sånn at jeg MÅ annonsere ting på sosiale medier. Det er bare det at jeg er så sykt stolt :) 

Men terminbekreftelse, måtte du innhente informasjon om det altså? Jeg fikk tilbakemelding nå om at de trengte at jeg ettersendte inntektsopplysningene mine, men har ikke hørt noe om terminbekreftelse. Mye frem og tilbake med den søknaden føler jeg, i hver fall jeg er avhengig av informasjon fra andre for at ting skal bli i orden. Litt tungvindt system kan man si...Men, det blir fint når alt er i orden da ;) 

12 timer siden, Juni15 skrev:

Tenk at du har 12 fullgåtte uker, det er jo helt fantastisk! Snart på tide å flytte dagboka nå, hvis du kommer til å fortsette å skrive da? 😊 skjønner det er litt skummelt å flytte den da, men nå er jo den aller største risikoen over heldigvis 💕

Jaa, tenk det. Det føles helt surrealistisk. Ja, nå bør jeg nok tørre å flytte dagboken. Skal gjøre det ila de nærmeste dagene tenker jeg 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg delte nyheten etter at vi hadde vært på UL i uke 12 😊 Det vil si jeg hadde måttet si det til flere tidligere, siden jeg var sengeliggende med spyposene mine på den tida. Jeg prøvde å si til folk at jeg var "syk", men de fortsatte jo bare å spørre. Jeg tror du er inne på noe med de som venter til etter OUL, de har nok ofte ikke fått bekreftet at alt er bra tidligere. Og hos meg var det altså synlig innen OUL. Jeg annonserte det ikke noe sted, bare sa det til folk etter hvert som jeg snakket med dem (da får man si det mange ganger 😉). Men jeg skjønner deg veldig godt. Jeg skulle ikke kunngjøre fødselen noe sted, liksom. Vel, jeg endte med å være alt for stolt til å la være 😅

Jeg sjekket brevet jeg fikk fra NAV nå. Det står at "det er mulig din søknad har blitt skannet feil, slik at terminbekreftelsen er borte, men vi kan dessverre ikke se denne". Så står det at jeg må sende terminbekreftelse eller kopi av helsekortet. Og at ellers kan søknaden bli avslått (med store bokstaver). Så du må kanskje sende kopi av helsekortet da? Terminbekreftelse pleier man ikke å få før man skal søke om permisjon, etter at termin er bekreftet med OUL. Men siden det er IVF, og terminen alt er sikker, burde du kunne få det nå også. Det står jo gjerne andre opplysninger enn termindato på helsekortet, som er private. Jeg hadde ikke fått informasjon om at de trengte den terminbekreftelsen, bare inntektsopplysninger. Men jeg visste at jeg ikke var verdens mest oppmerksomme og konsentrerte akkurat da, så jeg tenkte kanskje jeg hadde surret.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Jeg delte nyheten etter at vi hadde vært på UL i uke 12 😊 Det vil si jeg hadde måttet si det til flere tidligere, siden jeg var sengeliggende med spyposene mine på den tida. Jeg prøvde å si til folk at jeg var "syk", men de fortsatte jo bare å spørre. Jeg tror du er inne på noe med de som venter til etter OUL, de har nok ofte ikke fått bekreftet at alt er bra tidligere. Og hos meg var det altså synlig innen OUL. Jeg annonserte det ikke noe sted, bare sa det til folk etter hvert som jeg snakket med dem (da får man si det mange ganger 😉). Men jeg skjønner deg veldig godt. Jeg skulle ikke kunngjøre fødselen noe sted, liksom. Vel, jeg endte med å være alt for stolt til å la være 😅

Jeg sjekket brevet jeg fikk fra NAV nå. Det står at "det er mulig din søknad har blitt skannet feil, slik at terminbekreftelsen er borte, men vi kan dessverre ikke se denne". Så står det at jeg må sende terminbekreftelse eller kopi av helsekortet. Og at ellers kan søknaden bli avslått (med store bokstaver). Så du må kanskje sende kopi av helsekortet da? Terminbekreftelse pleier man ikke å få før man skal søke om permisjon, etter at termin er bekreftet med OUL. Men siden det er IVF, og terminen alt er sikker, burde du kunne få det nå også. Det står jo gjerne andre opplysninger enn termindato på helsekortet, som er private. Jeg hadde ikke fått informasjon om at de trengte den terminbekreftelsen, bare inntektsopplysninger. Men jeg visste at jeg ikke var verdens mest oppmerksomme og konsentrerte akkurat da, så jeg tenkte kanskje jeg hadde surret.

 

Hehe, skjønner godt at det var utfordrende å skjule når du for det meste av tiden lå sengeliggende med spyposen. Skjønner også godt at folk rundt deg ikke gav seg med spørsmålene da. Hehe, i slike situasjoner er det like greit å bare si det som det er ;) 

Men ja, så er det den store kunngjøringen da. Jeg tror det er veldig lett å si på forhånd at "jeg skal aldri legge ut". Verken nyheten om graviditet eller etter fødsel. Men, så er jo det så fort gjort at man havner ser selv da 😂 Jeg skal ikke gå inn på den store diskusjonen, men jeg mener jo det er koselig å dele  på feks instagram eller facebook når store ting skjer i livet. MEN, det er et men, det finnes en grense- gravidmagebilder og babybilder som blir delt i tide og utide synes jeg veldig lite om. Meeen, så er jo man forskjellige da på hva man synes er greit og ikke. At du ikke klarte å holde deg med å dele nyheten etter fødsel, vet du- det skjønner jeg godt. Det er vel den største, fineste og den mest spesielle opplevelsen man kan oppleve ila livet. Åh, som jeg gleder meg. Jeg kommer til å sprekke av stolthet ❤️

Hm, ja kanskje jeg må sende kopi av helsekortet ja. Ønsket at jeg kunne få beskjed om ALT av opplysninger på en og samme gang, gjerne samtidig som man skal levere søknaden. Nå driver jeg å sjekker mail og nav.no flere ganger om dagen i tilfelle det kommer beskjed til meg. Blir litt nervøs av å skulle glemme noe. 

Men, husker du om du sendte inn dokumenter per post? Jeg var så dum å sendte inn søknaden per. post, noe som gjør at jeg må sende de resterende dokumentene også per post. Hadde vært enklere om jeg hadde sendt inn digitalt fra første stund, nå tar jo alt mye lengre tid. Ah, jeg gleder meg til dette er i orden. 

Fikk du forresten utbetalingene dirkete fra Nav eller fra arbeidssted? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...