Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hagegruppe: En person legger ut bilde av at hun har vært på kirkegården og funnet en gullgruve av blomsterpotter i søpla. Glad og fornøyd over å ha spart noen kroner på gjenbruk.

Og så kommer alle moralistene som mener det er kriminelt, ekkelt, uhygienisk, smålig og respektløst ovenfor pårørende. Kommentarfeltet måtte til slutt stenges. På grunn av noen blomsterpotter... som lå i søpla. Er det rart det er krig i verden, sier jeg bare🙄

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knirke skrev (23 minutter siden):

Hagegruppe: En person legger ut bilde av at hun har vært på kirkegården og funnet en gullgruve av blomsterpotter i søpla. Glad og fornøyd over å ha spart noen kroner på gjenbruk.

Og så kommer alle moralistene som mener det er kriminelt, ekkelt, uhygienisk, smålig og respektløst ovenfor pårørende. Kommentarfeltet måtte til slutt stenges. På grunn av noen blomsterpotter... som lå i søpla. Er det rart det er krig i verden, sier jeg bare🙄

Jeg så den og forstår virkelig ikke problemet. Hvordan i alle dager kan det bli respektløst overfor de pårørende og ta med seg blomsterpotter som de har kastet?! Og hun skal vel uansett ikke spise de blomsterpottene går jeg ut fra! Nei, det er ikke rart det er krig i verden! :(

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (2 timer siden):

Hagegruppe: En person legger ut bilde av at hun har vært på kirkegården og funnet en gullgruve av blomsterpotter i søpla. Glad og fornøyd over å ha spart noen kroner på gjenbruk.

Og så kommer alle moralistene som mener det er kriminelt, ekkelt, uhygienisk, smålig og respektløst ovenfor pårørende. Kommentarfeltet måtte til slutt stenges. På grunn av noen blomsterpotter... som lå i søpla. Er det rart det er krig i verden, sier jeg bare🙄

Hvordan kan det å dra nytte av andres søppel (som ofte er fullstendig brukbare ting!!) være krenkende? Herlighet 

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan kan det å dra nytte av andres søppel (som ofte er fullstendig brukbare ting!!) være krenkende? Herlighet 

Anonymkode: 5d486...fa8

Forstår du virkelig ikke det?

Vi lever i krenkealderen og da er en programforpliktet til å finne noe å bli krenka over. Uansett hva det er :laugh:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (43 minutter siden):

Forstår du virkelig ikke det?

Vi lever i krenkealderen og da er en programforpliktet til å finne noe å bli krenka over. Uansett hva det er :laugh:

Nå krenket du meg :snurt:

 

:ironi:🙈

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (På 17.5.2021 den 10.52):

Hagegruppe: En person legger ut bilde av at hun har vært på kirkegården og funnet en gullgruve av blomsterpotter i søpla. Glad og fornøyd over å ha spart noen kroner på gjenbruk.

Og så kommer alle moralistene som mener det er kriminelt, ekkelt, uhygienisk, smålig og respektløst ovenfor pårørende. Kommentarfeltet måtte til slutt stenges. På grunn av noen blomsterpotter... som lå i søpla. Er det rart det er krig i verden, sier jeg bare🙄

Jeg skjønner ikke at det er ekkelt, spiser de ut av blomsterpottene?  

De skulle bare visst. hagen min er full av påskeliljer plukket ut av søppelet på kirkegården.   Kom forbi når de som jobbet der skiftet ut alle påskeliljene med sommerblomster på de gravene de steller.   Jeg spurte hva de gjør med løkene, om de tok vare på dem til neste år.  Neida de kastet det. Da spurte om jeg kunne få noen. Jeg fikk til og med en søppelsekk av dem til å bære fangsten hjem.  Fikk også en bærepose med tulipanløker fra sentrum når de skiftet fra tulipaner til sommerblomster.  Da var vi en hel kø av folk som fikk tulipanløk med oss hjem den dagen. 

Veldig flott at  ting blir brukt om igjen. Jeg har stor glede av løkblomstene mine. 

 

 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, pulverheksa said:

Jeg skjønner ikke at det er ekkelt, spiser de ut av blomsterpottene?  

De skulle bare visst. hagen min er full av påskeliljer plukket ut av søppelet på kirkegården.   Kom forbi når de som jobbet der skiftet ut alle påskeliljene med sommerblomster på de gravene de steller.   Jeg spurte hva de gjør med løkene, om de tok vare på dem til neste år.  Neida de kastet det. Da spurte om jeg kunne få noen. Jeg fikk til og med en søppelsekk av dem til å bære fangsten hjem.  Fikk også en bærepose med tulipanløker fra sentrum når de skiftet fra tulipaner til sommerblomster.  Da var vi en hel kø av folk som fikk tulipanløk med oss hjem den dagen. 

Veldig flott at  ting blir brukt om igjen. Jeg har stor glede av løkblomstene mine. 

 

 

Løker ble også nevnt, ja.. Argumentet var at blomster/løker som var ment for folk sine nære og kjæres graver, ikke har noe i din hage å gjøre. Som om vedkommende hadde gått og røsket opp blomster fra gravene:sprettoy:. Er det liksom bedre for de pårørende at løkene havner på søppelfyllinga?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket irriterer jeg meg litt over alle de hjemmesnekra festdraktene. Har ikke noe problem med selve konseptet, elsker gjenbruk og forstår at ikke alle vil/kan kjøpe bunad, men noen av de er så grelle st jeg blir litt pinlig berørt. Mye polyester der ute og skryt over hvor kort tid det tar og at de aldri har sydd før. Det viser for å si det pent.

Anonymkode: d29cf...30a

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For øyeblikket irriterer jeg meg litt over alle de hjemmesnekra festdraktene. Har ikke noe problem med selve konseptet, elsker gjenbruk og forstår at ikke alle vil/kan kjøpe bunad, men noen av de er så grelle st jeg blir litt pinlig berørt. Mye polyester der ute og skryt over hvor kort tid det tar og at de aldri har sydd før. Det viser for å si det pent.

Anonymkode: d29cf...30a

Du må ha samme lokalavis som meg. Var en merkelig kreasjon der i dag, må si at det var bare flaut å stille opp i avisa med den... stakk av gamle gardiner og vest av en duk, men skulle ligne en bunad likevel så noe sølje hadde hun kostet på seg. Og den kostet hele treeee ganger så mye som hele bunaden. 😧

Anonymkode: 150ef...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må ha samme lokalavis som meg. Var en merkelig kreasjon der i dag, må si at det var bare flaut å stille opp i avisa med den... stakk av gamle gardiner og vest av en duk, men skulle ligne en bunad likevel så noe sølje hadde hun kostet på seg. Og den kostet hele treeee ganger så mye som hele bunaden. 😧

Anonymkode: 150ef...115

Ja, den så jeg også, men syntes ikke den var så ille i forhold til alt rælet som er på sånne festdrakt-grupper på Facebook. 

Anonymkode: d29cf...30a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

onyx skrev (21 minutter siden):

Ååå jeg vil se stygge festdrakter 😇

Jeg har ikke lyst å legge ut noen, for vil ikke såre de som har laget seg festdrakt og er så stolte. Tror facebookgruppen heter festdrakt vårt eget design eller noe i den duren. Kan også se på instagram på festdrakt og fantasibunad, men der er det også mange fine. Finnes vel feks ikke en influencer som ikke har festdrakt fra Eva Lie. 

Anonymkode: d29cf...30a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du må ha samme lokalavis som meg. Var en merkelig kreasjon der i dag, må si at det var bare flaut å stille opp i avisa med den... stakk av gamle gardiner og vest av en duk, men skulle ligne en bunad likevel så noe sølje hadde hun kostet på seg. Og den kostet hele treeee ganger så mye som hele bunaden. 😧

Anonymkode: 150ef...115

Har du bilde eller link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes helt sikkert en del mindre fine festdrakter også, men jeg er jevnt over imponert over hvor utrolig mange fine festdrakter folk lager (og ikke minst spesielle, for det er tross alt ikke bunad - selv om jeg elsker de også). Nybegynner når det kommer til sying enda, men en dag i fremtiden vil jeg også, blir kjempeinspirert! 

Ikke fullt så glad i å bruke duk og gardiner til klær alltid, synes ofte det er litt for synlig at det er nettopp det det har vært, men finnes også en del fine unntak. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattehaterne har inntatt hagesidene igjen. Jeg skjønner at det er kipt med avføring i blomsterbedet, og selvfølgelig trist at de forsyner seg av småfugler, men å forby katter er en heller tåpelig ide. Har de tenkt over hvordan hagen blir seendes ut hvis mus og jordrottebestanden får vokse fritt?

To cola til den som tør å skrive det på hagesidene...🍿

Anonymkode: 93bda...0bf

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (11 timer siden):

Har du bilde eller link?

Det er betal artikkel og jeg vil heller ikke såre noen ved å legge ut bilde, men pen var den IKKE.. 

Anonymkode: 150ef...115

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

onyx skrev (15 timer siden):

Ååå jeg vil se stygge festdrakter 😇

Honey Dew skrev (11 timer siden):

Har du bilde eller link?

Søk på #fantasidrakt og #festdrakt på Instagram, så får du opp mange mer eller mindre vellykkede eksempler.

Jeg har full forståelse for at ikke alle har råd til å kjøpe seg bunad eller en spesialdesignet drakt fra Eva Lie og jeg har ikke noe i mot gjenbruk, tvert i mot. Men jeg synes dessverre mange av disse hjemmesydde fantasidrakuene er mindre pene, mye pga stoffene som er brukt. Det er ofte litt for åpenbart at det er brukt gamle duker eller gardiner, og når det i tillegg lyser av polyester e.l. gjør det bare vondt verre.

 

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan en også lage festdrakt av kaffeposer, søppelsekker og brusbokser. Hva blir det neste?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (14 timer siden):

Nå kan en også lage festdrakt av kaffeposer, søppelsekker og brusbokser. Hva blir det neste?

Hjelpes. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (15 timer siden):

Nå kan en også lage festdrakt av kaffeposer, søppelsekker og brusbokser. Hva blir det neste?

Jeg tipper bærenett av antikke bunader 😁

Anonymkode: 53514...0f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...