Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rowan skrev (1 time siden):

Jeg får litt lyst til å vise fram en av tegningene hennes (anonymisert selvsagt), men føler det blir litt slemt. 😬

Jeg vil seeee!😁

Anonymkode: 11e38...9dd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Plantegruppe:

TS: Hjeeeeeelp! Tror jeg fant utøy på to av plantene mine. Det stod i hver sin ende av huset! KRiiiise!!! Hva gjør jeg???

Svar 1: Hva slags utøy er det snakk om?

TS til svar 1: Vet ikke. Har helt panikk!!!

Svar 1: Kan du ta bilde av det? Lettere å hjelpe om vi vet hva det dreier seg om :)

TS til svar 1: Heeelt panikk! Kasta plantene i søpla, så ikke mulig å ta bilder. Men hva om det har spredt seg til de andre plantene mine??

Svar 1: Eneste tipset jeg har er å sjekke resten av plantene og se om det er noe på dem også. Om du finner noe må du ta bilde av det så vi kan identifisere utøyet og gi tips om bekjempelse.

TS til svar 1: Jeg tør ikke! Er livredd for å finne noe på de andre plantene.

 

Der hoppet jeg av. Lurer på hvordan vedkommende reagerer i en virkelig krisesituasjon om det er sånn hun takler mulig utøy på plantene sine...🙄

Anonymkode: caa3b...5e3

Hjelpes... tørr ikke å se om det er noe på de andre? Ja for da forsvinner hele problemet da eller? 🤷🏼‍♀️

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rowan skrev (1 time siden):

Uff, det minner meg om ei dame i ene tatoveringsgruppa jeg er med i. Hun har veldig lyst til å bli tatovør, men har bare et problem. Hun kan IKKE å tegne! Hun har lagt ut flere innlegg med de forferdelige tegningene sine. Linjene er forskjellig tykkelse (noe som er no-no i tatoveringer), anatomien er helt ute på jordet og hun bruker åpenbart ingen referanser... 

Det er faktisk mange hyggelige folk som gir henne konstruktive tips, men jeg tror hun må bruke minst tjue år på å øve seg for å kunne bli tatovør. 

Jeg får litt lyst til å vise fram en av tegningene hennes (anonymisert selvsagt), men føler det blir litt slemt. 😬

Jeg måtte inn å se om det var i gruppa jeg er medlem i, men fant ingenting. Jeg ble skuffa😅 Jeg vil også se! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en diskusjon her om folk som syr/strikker seleshorts til spedbarn og bruker det engelske ordet "romper". Finner den ikke igjen, men kom til å tenke på den da ei dame i en håndarbeidsgruppe la ut for salg en "Haremsromper i størrelse 86".

Jeg tenker virkelig på alt annet enn spedbarnsklær når jeg leser det ordet... 😬

Endret av Knirke
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rowan skrev (12 timer siden):

Uff, det minner meg om ei dame i ene tatoveringsgruppa jeg er med i. Hun har veldig lyst til å bli tatovør, men har bare et problem. Hun kan IKKE å tegne! Hun har lagt ut flere innlegg med de forferdelige tegningene sine. Linjene er forskjellig tykkelse (noe som er no-no i tatoveringer), anatomien er helt ute på jordet og hun bruker åpenbart ingen referanser... 

Det er faktisk mange hyggelige folk som gir henne konstruktive tips, men jeg tror hun må bruke minst tjue år på å øve seg for å kunne bli tatovør. 

Jeg får litt lyst til å vise fram en av tegningene hennes (anonymisert selvsagt), men føler det blir litt slemt. 😬

Litt på siden, men har du noen forslag til sånne grupper? Der man kan få tilbakemelding på mulige evner som tatovør? Har en sønn som vil bli tatovør, og han er veldig flink til å tegne, en sånn gruppe hadde kanskje vært smart for å få input? :)

Anonymkode: e1f33...35b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Litt på siden, men har du noen forslag til sånne grupper? Der man kan få tilbakemelding på mulige evner som tatovør? Har en sønn som vil bli tatovør, og han er veldig flink til å tegne, en sånn gruppe hadde kanskje vært smart for å få input? :)

Anonymkode: e1f33...35b

Han kunne prøvd å lage innlegg i Tatoveringshjørnet for alle og Piercinger & Tatoveringer (Norge). Jeg tror ikke det er masse aktivitet der, men det skader ikke. :)

Ellers kan det være lurt å ta kontakt med faktiske tatovører og be om tips. Blant annet har Electric Linda som jobber på Attitude i Oslo en livestream på Youtube hver søndag der hun svarer på tatoveringsrelaterte spørsmål. 

Noen tatovører jeg synes er veldig flinke og som han kan ta en titt på og evt. be om råd er Cesse og Elise på Blekk (@cessecat og @blodsmare på Insta), Jesper og Stacy på High Fever (@jesperhatcherart og @stacyvl på insta), Marielle og Hilde på The Amber tatto (@marielleroyseth og @lillehildetattoo), Ingrid i Bergen (@ingridtattoo) og Benedicte i Porsgrunn (@detchchan). 

Det jeg har hørt om hvis noen vil bli tatovørlærling er å:

- tegn med papir, penn og ark, ikke digitalt. Når du tegner digitalt er det altfor lett å trykke knapper for å slette feil. 

- finne ut hvilke stiler han evt. er interessert i å tatovere i. Jeg er veldig glad i illustrativ og neo-tradisjonell stil, men det finnes også realisme, tradisjonell, minimalistisk med flere. 

- bygge opp en god portfolio som viser en bredde av evnene hans, ikke bare tatoveringsdesign, men også tegninger du ville funnet i "vanlige" portfolioer. 

Nå tror jeg vi avsporer litt, men og jeg er ingen ekspert på dette temaet, men jeg er veldig interessert i tatoveringer. Hvis det er noe mer du lurer på kan du godt sende meg en privat melding. :) Og håper dette hjalp. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rowan skrev (1 time siden):

Han kunne prøvd å lage innlegg i Tatoveringshjørnet for alle og Piercinger & Tatoveringer (Norge). Jeg tror ikke det er masse aktivitet der, men det skader ikke. :)

Ellers kan det være lurt å ta kontakt med faktiske tatovører og be om tips. Blant annet har Electric Linda som jobber på Attitude i Oslo en livestream på Youtube hver søndag der hun svarer på tatoveringsrelaterte spørsmål. 

Noen tatovører jeg synes er veldig flinke og som han kan ta en titt på og evt. be om råd er Cesse og Elise på Blekk (@cessecat og @blodsmare på Insta), Jesper og Stacy på High Fever (@jesperhatcherart og @stacyvl på insta), Marielle og Hilde på The Amber tatto (@marielleroyseth og @lillehildetattoo), Ingrid i Bergen (@ingridtattoo) og Benedicte i Porsgrunn (@detchchan). 

Det jeg har hørt om hvis noen vil bli tatovørlærling er å:

- tegn med papir, penn og ark, ikke digitalt. Når du tegner digitalt er det altfor lett å trykke knapper for å slette feil. 

- finne ut hvilke stiler han evt. er interessert i å tatovere i. Jeg er veldig glad i illustrativ og neo-tradisjonell stil, men det finnes også realisme, tradisjonell, minimalistisk med flere. 

- bygge opp en god portfolio som viser en bredde av evnene hans, ikke bare tatoveringsdesign, men også tegninger du ville funnet i "vanlige" portfolioer. 

Nå tror jeg vi avsporer litt, men og jeg er ingen ekspert på dette temaet, men jeg er veldig interessert i tatoveringer. Hvis det er noe mer du lurer på kan du godt sende meg en privat melding. :) Og håper dette hjalp. 

Dette var virkelig veldig hjelpsomt, tusen tusen takk! ❤❤❤❤

Anonymkode: e1f33...35b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rowan skrev (16 timer siden):

Uff, det minner meg om ei dame i ene tatoveringsgruppa jeg er med i. Hun har veldig lyst til å bli tatovør, men har bare et problem. Hun kan IKKE å tegne! Hun har lagt ut flere innlegg med de forferdelige tegningene sine. Linjene er forskjellig tykkelse (noe som er no-no i tatoveringer), anatomien er helt ute på jordet og hun bruker åpenbart ingen referanser... 

Det er faktisk mange hyggelige folk som gir henne konstruktive tips, men jeg tror hun må bruke minst tjue år på å øve seg for å kunne bli tatovør. 

Jeg får litt lyst til å vise fram en av tegningene hennes (anonymisert selvsagt), men føler det blir litt slemt. 😬

Vil gjerne se, men det er opphavsrett på slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (10 timer siden):

Det var en diskusjon her om folk som syr/strikker seleshorts til spedbarn og bruker det engelske ordet "romper". Finner den ikke igjen, men kom til å tenke på den da ei dame i en håndarbeidsgruppe la ut for salg en "Haremsromper i størrelse 86".

Jeg tenker virkelig på alt annet enn spedbarnsklær når jeg leser det ordet... 😬

Jeg ser også det i mange strikkegrupper. Men syns det er ennå verre med de som kaller det for rumper eller rumpers. Romper er nå det norske ordet som blir brukt i strikkeoppskrifter så det er vel greit nok men gremmes litt når jeg ser skrivemåten rumper.

Anonymkode: 986c1...9a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stadig overasket over folk som syns det er greit og gå til person angrep på folk de mener mobber. 

Er med i en pokemon go gruppe, og der har det vært mye krangling i helga. 

TS: *legger ut bilde av pokemon, men det har ingenting med pokemon go og gjøre. * 
Svar1: Dette har ingenting med pokemon go og gjøre, og det er ganske frustererende at du legger ut så mye som ikke har med spillet og gjøre. Kan du slutte å poste i gruppa om du ikke skal legge ut noe med spillet å gjøre?
Svar til svar 1: Dette er mobbing, og du er negativ person. 
Svar til svar 1: Skam deg! Slike ting sier man ikke til andre.. Håper virkelig ikke du har barn! For den tankegangen du har er skammelig..

Anonymkode: a317a...3e0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg blir stadig overasket over folk som syns det er greit og gå til person angrep på folk de mener mobber. 

Er med i en pokemon go gruppe, og der har det vært mye krangling i helga. 

TS: *legger ut bilde av pokemon, men det har ingenting med pokemon go og gjøre. * 
Svar1: Dette har ingenting med pokemon go og gjøre, og det er ganske frustererende at du legger ut så mye som ikke har med spillet og gjøre. Kan du slutte å poste i gruppa om du ikke skal legge ut noe med spillet å gjøre?
Svar til svar 1: Dette er mobbing, og du er negativ person. 
Svar til svar 1: Skam deg! Slike ting sier man ikke til andre.. Håper virkelig ikke du har barn! For den tankegangen du har er skammelig..

Anonymkode: a317a...3e0

Det er ingenting som er deiligere enn å bli krenket på andres vegne vet du.

:tog: All aboard the krenketog!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det kokt litt på den ene plantegruppa. En modig fyr tok til orde for å bruke botaniske (lokale) navn på plantene, fremfor de norske kallenavnene, som ofte skaper forvirring siden mange planter kalles det samme (f.eks. er "elefantøre" et kallenavn på flere ulike planter som krever ulikt stell. I tillegg finnes mange lokale kallenavn som bidrar til ytterligere forvirring. 

Herregud for en krenkefest det ble i kommentarfeltet. Folk vil ha planteglede, ikke lære seg latin. Hva med de stakkars dyslektikerens som har nok med å skrive norske navn? Det må være takhøyde i gruppa og da kan vi ikke ha krav om latin... 

Takhøyde skal det være, ja. Men kun for å dele tull og fjas som f.eks. innkjøp plante nummer "ørtogførti" selvom "gubben" truer med skilsmisse om det kommer flere planter i hus. 

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg undres over folk som legger ut tekst med "Admin må bare slette........" "sikkert ikke riktig for gruppa, men admin må være slette" 

Koster det så mange kalorier å sende admin en melding hvis man er usikker på om man er innenfor regelverket? Standar er egentlig at de fleste bommer, når de skriver sånt.. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja. Nå ha snart alle plantene som ble smuglet inn uten at gubben visste det, strøket med av det som finnes av planteudyr. Mye panikk på plantegruppa, men tipper gubben er fornøyd med å slippe å bruke jungelkniv for å komme seg fram til sofaen. 😅

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

parmanoia skrev (30 minutter siden):

Ja ja. Nå ha snart alle plantene som ble smuglet inn uten at gubben visste det, strøket med av det som finnes av planteudyr. Mye panikk på plantegruppa, men tipper gubben er fornøyd med å slippe å bruke jungelkniv for å komme seg fram til sofaen. 😅

Det er vel gubben som har plantet planteudyrene😉

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (6 minutter siden):

Det er vel gubben som har plantet planteudyrene😉

Sikkert! 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I strikkegruppene er det stadig noen som legger ut bilde av noe som ser helt fint ut, og bare skriver «Såå irriterende!!» e.l. Med ca 20 kommentarer som sier «hva er feil?». 

Det som er feil er at de har glemt én lus i løpet av hele Setesdalkofta, begynt med feil mønsterfarge på armene (men det ser helt fint ut, for begge armene er like) eller har begynt med en garninnfarging som er så ulik bunnfargen at det kunne vært meningen at de skulle strikke striper. 

Hvorfor kan man ikke skrive noe mer utfyllende når man skal legge ut bilde? Eller bare puste med magen og finne en løsning?

Anonymkode: c0083...c2f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I strikkegruppene er det stadig noen som legger ut bilde av noe som ser helt fint ut, og bare skriver «Såå irriterende!!» e.l. Med ca 20 kommentarer som sier «hva er feil?». 

Det som er feil er at de har glemt én lus i løpet av hele Setesdalkofta, begynt med feil mønsterfarge på armene (men det ser helt fint ut, for begge armene er like) eller har begynt med en garninnfarging som er så ulik bunnfargen at det kunne vært meningen at de skulle strikke striper. 

Hvorfor kan man ikke skrive noe mer utfyllende når man skal legge ut bilde? Eller bare puste med magen og finne en løsning?

Anonymkode: c0083...c2f

Oppmerksomhet vett. De høster kommentarer 

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...