Jump to content
AnonymBruker

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook

Recommended Posts

Kittyfox

Nesten så jeg får lyst til å følge noen av gruppene det snakkes om her bare for å få med meg all galskapen 😂

Fortsetter under...

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

På en av plantegruppene jeg er medlem i så er det nå en trend der enkelte medlemmer alltid svarer med å skrive plantens navn riktig. Litt sånn som alle som alltid skal rette på alle mulige stavefeil. 

Avviker man fra dette, selv om det "bare" er doble anførselstegn (" istedenfor ') så kommer noen og korrigerer deg.

Anonymkode: 7d708...7db

Er det Hoya-gruppa? Har lagt merke til at det er noen "fanatikere" der som kun godtar 100% korrekt benevnelse.

Anonymkode: caa3b...5e3

AnonymBruker
På 11.8.2020 den 0.12, AnonymBruker skrev:

Er det Hoya-gruppa? Har lagt merke til at det er noen "fanatikere" der som kun godtar 100% korrekt benevnelse.

I en gruppe for en spesiell art kan jeg forstå viktigheten av at navnet blir korrekt. Men dette ser jeg i plantegruppene også. Hvis noen legger ut et bilde av en brudespirea (eller annen tilsvarende vanlig plante) og spør hva det er, så får de 14 svar med "brudespirea" (for ingen har oppdaget liker-knappen enda). Så kommer det en smarting og skriver Spirea cinera 'Grefsheim'. Greit nok at det er korrekt, men hvis TS ikke vet hva en brudespirea er engang, så har hun vel neppe interesse av hele den latinske regla? 

Anonymkode: 93bda...0bf

AnonymBruker
På 11.8.2020 den 0.12, AnonymBruker skrev:

Stemmer. Det er jo en god blanding av glade amatører og hardcore hoyasamlere der, så man får litt av alt. 

Anonymkode: 7d708...7db