Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er medlem på en ganske stor tegne og malegruppe på FB og jeg begynner å bli mektig lei denne strømmen av ukritisk ros for selv de verste makkverk. Av og til lurer jeg på om jeg ser de samme bildene som andre, for det føles ikke slik alltid. De som våger å komme med kritikk av noe slag blir øyeblikkelig buet ut og det selv om kritikken er fin og helt berettiget. Etter en periode på denne gruppa begynner jeg jo å legge merke til konsekvensen av at alt er perfekt, må ikke endre noe, bare ram inn og "kunstnerisk frihet", nemlig null utvikling hos de som legger ut bilder. De gjør de samme feilene om igjen hele tiden og har null kunstnerisk utvikling for vel, hvorfor prøve å bli bedre når hylekoret sier de er perfekte allerede? 

Anonymkode: 14757...6e4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og bare fordi jeg bare MÅ få dette ut et sted og det neppe blir godt mottatt på den aktuelle siden, men akkurat nå ligger det et bilde av et dyr. Hodet er greit nok, men det ser ut som det vokser ut av en tømmerstokk! Denne "tømmerstokken" er altså dyrets kropp, men det ser ut som kunstneren har gått lei etter hodet så kroppen er et slurvete sammensurium av blurra greier. Ok jeg innrømmer at jeg ikke ville ordlagt meg slik som dette i kommentarfeltet, men jeg orker ikke komme med konstruktiv kritikk for det er helt bortkasta og folk blir sure for de har alle bestemt seg for at det er fantastisk, så da så. 🤣

Anonymkode: 14757...6e4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra diverse sygrupper: Redesign av gamle jeans. Her snakker vi pynteputer, vesker og sengetepper av gamle olabukser. Det ser bare så tåpelig ut. 

Anonymkode: 954b6...c9b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra diverse sygrupper: Redesign av gamle jeans. Her snakker vi pynteputer, vesker og sengetepper av gamle olabukser. Det ser bare så tåpelig ut. 

Anonymkode: 954b6...c9b

Puter av jeans stoff hører hjemme på rommet til en tenåring på 90 tallet 

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra diverse sygrupper: Redesign av gamle jeans. Her snakker vi pynteputer, vesker og sengetepper av gamle olabukser. Det ser bare så tåpelig ut. 

Anonymkode: 954b6...c9b

Ikke bare gamle jeans, men alt mulig de kan finne! Kaffeposer til vesker er også populært🤦‍♀️ 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Den røde fare skrev:

Ikke bare gamle jeans, men alt mulig de kan finne! Kaffeposer til vesker er også populært🤦‍♀️ 

På diverse DIY grupper kommer det stadig spørsmål om hva man kan bruke alt mulig søppel til. Noe er bare søppel. 

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Den røde fare said:

Ikke bare gamle jeans, men alt mulig de kan finne! Kaffeposer til vesker er også populært🤦‍♀️ 

Kaffeposer? Har du bilde av elendigheten??😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kjenner jeg vil melde meg inn i alle hobbygrupper når jeg leser denne tråden! Så mye gull! 🤣

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Luka_S said:

Åh, jeg kjenner jeg vil melde meg inn i alle hobbygrupper når jeg leser denne tråden! Så mye gull! 🤣

Det kan være ganske underholdende ja😂  Og det er jo ikke til å skyve under en stol at det kan være bra for egoet med slike uendelig strømmer av ukritisk ros for alt ræl man lager fra rosehylekoret. 

Synd at disse gruppene er ubrukelig når man faktisk trenger hjelp og konstruktive tilbakemeldinger, men man kan tydligvis ikke få alt heller. 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, onyx skrev:

Kaffeposer? Har du bilde av elendigheten??😂

Kommer ikke inn på gruppa nå selvfølgelig, men her er noen jeg fant på google😅 Såg ei som hadde laga av potetgullposer også😰

1D30DC8B-6B78-46B8-ADB0-30B8AE8BEB02.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Den røde fare skrev:

Kommer ikke inn på gruppa nå selvfølgelig, men her er noen jeg fant på google😅 Såg ei som hadde laga av potetgullposer også😰

1D30DC8B-6B78-46B8-ADB0-30B8AE8BEB02.jpeg

Handlenett er jo ikke en dårlig ide under forutsetningen av at de er slitesterke.

Men ja, jeg har lagt merke til at det er sykt mye mas om "hva kan jeg gjøre med denne???" også er det bilder av søppel.
Jeg har så lyst til å skrive "Det går i plastavfallet." Men folk blir så jævlig sure...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Den røde fare said:

Kommer ikke inn på gruppa nå selvfølgelig, men her er noen jeg fant på google😅 Såg ei som hadde laga av potetgullposer også😰

1D30DC8B-6B78-46B8-ADB0-30B8AE8BEB02.jpeg

Why????? 😱

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, onyx skrev:

Why????? 😱

 

Fordi de kan?  Men helt enig i din reaksjon, det virker litt smartere å sy gjenbruksposer av slitesterkt stoff. Eller har de foret med sterkt stoff og bare har de kaffeposene utvendig?  Har aldri sett noen bruke noe lignende.  

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.7.2020 den 12.23, Sirah skrev:

Helt enig. Jeg fikk også plutselig grønne fingre i år :P Så meldte meg inn av samme grunn som deg. La faktisk ut et innlegg med et reelt spørsmål for litt siden og det fikk EN kommentar som egentlig ikke svarte på spørsmålet engang 🙈 Da ble jeg nesten litt snurt :P 

Har opplevd noe av det samme. Spurte om råd og eneste responsen var ei som likte bildet jeg la ved, null respons på det jeg spurte om. 

Nå som det er 30-50% på grønne planter på Mester Grønn tar det jo helt av der inne. Plante etter plante sniker seg opp i handlekurven eller -vogna, sykkelen ønska seg plante og det gjorde jammen meg katta som har bursdag i dag også. Selv om "gubben" varsler samlivsbrudd hvert øyeblikk blir blindpassasjerene med hjem og plasseres på hedersplass i stua. Det hagler med lattersmileys og det er visst så morsomt atte...🤪

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd noe av det samme. Spurte om råd og eneste responsen var ei som likte bildet jeg la ved, null respons på det jeg spurte om. 

Nå som det er 30-50% på grønne planter på Mester Grønn tar det jo helt av der inne. Plante etter plante sniker seg opp i handlekurven eller -vogna, sykkelen ønska seg plante og det gjorde jammen meg katta som har bursdag i dag også. Selv om "gubben" varsler samlivsbrudd hvert øyeblikk blir blindpassasjerene med hjem og plasseres på hedersplass i stua. Det hagler med lattersmileys og det er visst så morsomt atte...🤪

Anonymkode: caa3b...5e3

Ja det er lissom ikke grenser for hvor festlig det er 🤪 Jeg har "tatt litt av" jeg også (i forhold til tidligere), men noen av dem bor jo i en jungel 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantegruppe:

TS: Stiklinger gis bort. Har 8 stk, gir en til hver mottaker. Sender ikke, må hentes hos meg i *by*.

Svar 1: Dumt du ikke sender. :(

Svar 2: Sender du en til meg? Betaler selvsagt porto.

Svar 3: Har sååå lyst på denne, men bor på andre siden av landet. Kan du gjøre et unntak for meg?

Svar 4: Ja takk :) PM sendt!

Svar 5: Kan noen ta med en og sende til meg? Pliiiiis...

TS til 1, 2, 3: Sender ikke da disse stiklingene tåler det dårlig. Har opplevd at samme type har dødd før de kommer frem flere ganger og det er kjedelig for både mottaker og meg.

TS til 4: Har svart deg på PM :)

TS til 5: Jeg gir kun en til hver person som kommer innom. Sendes ikke da risikoen for at de dør under transport er stor.

Svar 6: Sender du en til meg? Betaler porto og emballasje!

Svar 7: Hvorfor sender du ikke? Har både sendt og mottatt stiklinger i posten uten problemer mange ganger.

Svar 8: Sendt deg PM. Tar gjerne en :)

Svar 5 til TS: Om jeg vil ta risikoen må da det være opp til meg?

TS til 6 og 7: Se svar lenger opp. Sender ikke.

TS til 8: Har svart på PM :)

TS til 5: Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan respektere at disse ikke sendes. Disse er såpass etterspurte at jeg ikke vil risikere å kaste bort stiklinger på å sende når de nesten garantert dør under sending.

Svar 9: Har du flere igjen?

Svar 10: PM sendt! :)

Svar 5: Skikkelig diskriminerende at du kun gir til nærområdet ditt. Burde ikke vært lov i gruppa å holde på sånn siden det er medlemmer fra hele landet her!

.

.

.

:murvegg::scorpis:

Anonymkode: a83f2...3fb

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Plantegruppe:

TS: Stiklinger gis bort. Har 8 stk, gir en til hver mottaker. Sender ikke, må hentes hos meg i *by*.

Svar 1: Dumt du ikke sender. :(

Svar 2: Sender du en til meg? Betaler selvsagt porto.

Svar 3: Har sååå lyst på denne, men bor på andre siden av landet. Kan du gjøre et unntak for meg?

Svar 4: Ja takk :) PM sendt!

Svar 5: Kan noen ta med en og sende til meg? Pliiiiis...

TS til 1, 2, 3: Sender ikke da disse stiklingene tåler det dårlig. Har opplevd at samme type har dødd før de kommer frem flere ganger og det er kjedelig for både mottaker og meg.

TS til 4: Har svart deg på PM :)

TS til 5: Jeg gir kun en til hver person som kommer innom. Sendes ikke da risikoen for at de dør under transport er stor.

Svar 6: Sender du en til meg? Betaler porto og emballasje!

Svar 7: Hvorfor sender du ikke? Har både sendt og mottatt stiklinger i posten uten problemer mange ganger.

Svar 8: Sendt deg PM. Tar gjerne en :)

Svar 5 til TS: Om jeg vil ta risikoen må da det være opp til meg?

TS til 6 og 7: Se svar lenger opp. Sender ikke.

TS til 8: Har svart på PM :)

TS til 5: Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan respektere at disse ikke sendes. Disse er såpass etterspurte at jeg ikke vil risikere å kaste bort stiklinger på å sende når de nesten garantert dør under sending.

Svar 9: Har du flere igjen?

Svar 10: PM sendt! :)

Svar 5: Skikkelig diskriminerende at du kun gir til nærområdet ditt. Burde ikke vært lov i gruppa å holde på sånn siden det er medlemmer fra hele landet her!

.

.

.

:murvegg::scorpis:

Anonymkode: a83f2...3fb

:fnise: Jøjemei!

Det skal liksom ikke så mye til før det blir litt drama.

Endret av Cordelia
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2020 den 3.00, AnonymBruker skrev:

Fra diverse sygrupper: Redesign av gamle jeans. Her snakker vi pynteputer, vesker og sengetepper av gamle olabukser. Det ser bare så tåpelig ut. 

Anonymkode: 954b6...c9b

Gjenbruksnett er perfekt å bruke gamle olabukser til, stoffet er veldig slitesterk. Men å bruke det til interiør, nope, passer ikke hos meg. Men finnes faktisk en litt morsom teknikk å sy sammen olastoff på men det passer best hos unger og ungdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk på en smell her om dagen selv. Spurte et ganske enkelt spørsmål i en gruppe for et spesielt tema. Vel, jeg fikk jo svar, men ikke akkurat det jeg håpet på.  

 

Først kom det ett svar med Nhååååå de er så fine.

svar to var fra en som bare ville følge....

tredje svar kom fra selvoppnevnt gruppepoliti. Jeg er fortsatt usikker på hvilken regel jeg brøt. Det er ikke så mange regler i gruppa, hvis man holder seg til tema. 

så kom det ett som var i nærheten av det jeg spurte om.  På dette tidspunktet begynte jeg allerede å angre på at jeg la ut noe som helst i gruppa.

Sånn fortsatte det, heldigvis for meg fikk jeg svar på det jeg lurte på. Jeg kommer ikke til å bruke mer tid på dette, men jeg begynner jo å lure på hva som surrer i hodet på folk. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, pulverheksa said:

gikk på en smell her om dagen selv. Spurte et ganske enkelt spørsmål i en gruppe for et spesielt tema. Vel, jeg fikk jo svar, men ikke akkurat det jeg håpet på.  

 

Først kom det ett svar med Nhååååå de er så fine.

svar to var fra en som bare ville følge....

tredje svar kom fra selvoppnevnt gruppepoliti. Jeg er fortsatt usikker på hvilken regel jeg brøt. Det er ikke så mange regler i gruppa, hvis man holder seg til tema. 

så kom det ett som var i nærheten av det jeg spurte om.  På dette tidspunktet begynte jeg allerede å angre på at jeg la ut noe som helst i gruppa.

Sånn fortsatte det, heldigvis for meg fikk jeg svar på det jeg lurte på. Jeg kommer ikke til å bruke mer tid på dette, men jeg begynner jo å lure på hva som surrer i hodet på folk. 

 

Nå vil jeg vite hva du lurte på... :)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...