Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er medlem av diverse naturgrupper som f.eks. ei gruppe for hjelp med artsidentifisering av ville planter. Hater når folk bruker slike grupper for å promotere egne instagram-profiler, blogger, «kunstneriske evner» og «fotoskills»! De publiserer ihjelfiltrete bilder og folk går man av huse for å kommentere «åh, så vakkert!», «Flott bilde», «naturen er så vakker» etc. Bilder med gale farger, gale utsnitt, detaljer som duses ned eller overeksponeres, gjerne med personens navn i hjørnet, som om noen ville finne på å stjele bildet til eget bruk.  Slike bilder er null verdt for den som skal lære seg kjennetegn på en art, som er gruppas formål. Forstår ikke hvorfor ikke folk

a) lar være å poste dette

b) lar være å gi dette positiv oppmerksomhet.

 

Takk for meg.

Anonymkode: d6891...156

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er medlem av diverse naturgrupper som f.eks. ei gruppe for hjelp med artsidentifisering av ville planter. Hater når folk bruker slike grupper for å promotere egne instagram-profiler, blogger, «kunstneriske evner» og «fotoskills»! De publiserer ihjelfiltrete bilder og folk går man av huse for å kommentere «åh, så vakkert!», «Flott bilde», «naturen er så vakker» etc. Bilder med gale farger, gale utsnitt, detaljer som duses ned eller overeksponeres, gjerne med personens navn i hjørnet, som om noen ville finne på å stjele bildet til eget bruk.  Slike bilder er null verdt for den som skal lære seg kjennetegn på en art, som er gruppas formål. Forstår ikke hvorfor ikke folk

a) lar være å poste dette

b) lar være å gi dette positiv oppmerksomhet.

 

Takk for meg.

Anonymkode: d6891...156

Ååå. Folk som skamløst promoterer egen instakonto er irriterende. I flere grupper står det til og med at man ikke kan bruke siden for å øke antall følgere. Likevel er det alltid noen som legger ut instabildene sine (nesten daglig), med oppfordring til at man skal følge. 

Anonymkode: 5675a...890

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel diskuteres om campere hører inn under hobby eller ikke...

Nå i sommer har mange kjøpt seg bo-bil eller campingvogn på impuls. Disse skal ut på veiene - til skrekk for deres med trafikanter.

Nå om sommeren er det flust med innlegg på div campingsider, og

  • det virker som at "alle" skal på camping på sørlandet. 
  • de skal ha alle fasiliteter, som butikk i nærheten, strand, barnevennlig, moderne servicebygg og det skal være billig. 

Har ikke folk skjønt at sørlandet er fullt og hvis de skal ha det billig så må de ta til takke med en sliten campingplass som er det de er villige til å betale for? 

Anonymkode: a3a7d...df8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av folk som bare skriver "følger" i kommentarfeltet.  Bruk denne funksjonen da for svingende! Er det så j*vla vanskelig?

1196394804_Skjermbilde2020-07-14kl_00.59_00.png.dc86b369dda1d016ff6eee8f060a0639.png

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei av folk som bare skriver "følger" i kommentarfeltet.  Bruk denne funksjonen da for svingende! Er det så j*vla vanskelig?

1196394804_Skjermbilde2020-07-14kl_00.59_00.png.dc86b369dda1d016ff6eee8f060a0639.png

Anonymkode: caa3b...5e3

*følger* 🤪😂

Anonymkode: a3a7d...df8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei av folk som bare skriver "følger" i kommentarfeltet.  Bruk denne funksjonen da for svingende! Er det så j*vla vanskelig?

1196394804_Skjermbilde2020-07-14kl_00.59_00.png.dc86b369dda1d016ff6eee8f060a0639.png

Anonymkode: caa3b...5e3

Viktig å gjøre et poeng ut av at man faktisk vil følge med på noe vett 🙈

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, Båtfolk på Facebook, ass..😂. Typisk tråd:

TS: Kan den som stjal flagget mitt i natt vennligst levere det tilbake, takk?

Svar 1: Hvor var dette? Det ble funnet et flagg i vannet i går (stedsnavn)

TS: Det var ikke mitt, mitt ble stjålet mens jeg lå til kai i (navn på by)

Svar 2:  Vedkommende hjalp deg vel bare med å ta det ned for natten?

Svar 3: Da husker du kanskje å ta det ned neste gang?

Svar 4: (Link til flaggreglene på sjøen)

Svar 5: (Bilde) noen har funnet et flagg som har falt av en båt i (helt annet sted)

TS: Nei, det var ikke mitt flagg, mitt ble tatt fra båten

Svar 6: Flagget skal ned klokken 21:00, vis respekt for flagget!

Svar til svar 6: Det er ikke flaggregler for fritidsbåter, jeg har oppe flagget så mye jeg vil, tenk!

Svar til svar til svar 3: DU SKAL TA INN FLAGGET KLOKKEN 21. Sjøfolk og seilere har stor respekt for flagget. Militærfartøy og Politi seiler med flagget oppe så lenge de er under seilas. Medlemmer av Kongelig Norsk Seilforening får lov til å føre splittflagg (men ingen andre). Og de samme flaggregler gjelder som på land.

Svar til svar: Det er kun for offentlig flagging! Og slutt å blande inn militæret og jålete splittflagg!

Svar: Sossen er så fine på det, vettu. Vi andre lar flagget henge oppe hele sommeren. 

Svar 7: Flagg er funnet i (en helt annen by) i går, var det ditt?

TS: Nei det var ikke mitt.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på en bakegruppe hvor det var en person som skrev på kav gubrandsdøl. Noen hadde påpekt dette, hvorpå denne personen ble grådig fornærmet og truet med å forlate gruppa. Og alle trer da støttende til, og sier at har ingen problem med å forstå, dialekt ruler etc. De som prøver å legge til at det også er mtp hensyn til de med lese- og skrivevansker fikk vel og passet påskrevet. Det var visst mobbing å påpeke. Altså jeg skjønner det er sårt, men for det første er man på nettet. Og hvis noen er ekle, så har man da flere valg enn å demonstrativt true med å forlate gruppa pga. en kommentar.

Endret av Cordelia
skrivefeil
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlemmer som er i div grupper, og som er lei postene til andre, krangling, uenighet osv som vil forlate gruppen/ gruppene. Greit nok det, men må de poste et innlegg der de skriver at de forlater gruppen? Jeg må si at det bryr meg en viss plass om noen føler for å forlate en gruppe. 

Anonymkode: a3a7d...df8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantegruppe, salgstråd:

TS: Selger 10 stk XXX stiklinger, 300 kr pr. stk. Sender ikke, må hentes hos meg på YYY.

Svar 1: Sender du en til meg?

TS: Nei, jeg sender ikke. Må hentes.

Svar 1: Men jeg vil så gjerne kjøpe den. Kan du ikke gjøre et unntak?

Svar 2: Vil gjerne kjøpe, men bor på en annen kant av landet. Sikker på at du ikke kan sende?

Svar 3: Sender du til Oslo? Kjøper gjerne en!

Svar 4: Kjøper gjerne og kan hente hos deg. Når kan jeg hente?

Svar 2 svarer svar 4: Åååå, kan du kjøpe en for meg også og sende til meg?

TS til 1, 2 og 3: Jeg sender ikke. Bor langt unna nærmeste postkontor og har verken lappen eller bil og gidder ikke gå timesvis for å sende pakker. XXX må hentes hos meg.

TS til 4: Kom når det passer, jeg er hjemme hele tiden. Send meg PM så avtaler vi nærmere.

Svar 4 svarer svar 2: Beklager, jeg ønsker ikke være mellommann. Har brent meg på det en gang og det var en gang for mye.

Svar 2 svarer svar 4: Vær så snill🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Har ønsket meg en leeeenge. Jeg betaler selvsagt portoen.

Svar 4 svarer svar 2: Som sagt ønsker jeg ikke være mellommann og risikere å sitte igjen med svarteper om posten somler og den er død før den kommer frem. Har opplevd det før og det gidder jeg ikke igjen.

Svar 5: Kan du sende?

Svar 6: Dette var veldig dyrt da. For et blad liksom. Får jo ei hel plante på Rema for en hundrelapp.🤯

Svar 2 svarer svar 4: Herregud, snakker om å være vanskelig.😤 Jeg kan Vippse deg for både XXX og porto på forhånd så du vet at du får betalt. Skjønner ikke problemet.🤷‍♀️

Svar 7: Kjøper gjerne en. PM sendt!

TS til svar 2: Skjønner at du ønsker deg en, men nå har svar 4 sagt nei til å være mellommann og da får du respektere det.

TS til svar 5: Nei, sender ikke. Må hentes hos meg.

TS til svar 6: Dette er ikke samme planta som koster 100 kr på Rema, men XXX variant som er vanskelig å få tak i. Stiklinger koster som regel fra 1000 kr og oppover, hele planter flere tusen. Så 300 per stikling er faktisk billig. :)

TS til svar 7: Supert, vi avtaler videre på PM.

Svar 2 til TS: Det må da være lov å spørre uten å bli halshugget?🤷‍♀️ Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det kan være å putte en stiklings en konvolutt og å sende den...🙄

.

.

.

Hvor vanskelig er det å lese hele salgsinnlegget? Hvor vanskelig er det å respektere at selger ikke sender? Hvor vanskelig er det å respektere at en random fremmed i kommentarfeltet ikke gidder å sende en til deg? Sånt gjentar seg stadig og jeg blir så oppgitt.

 

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Medlemmer som er i div grupper, og som er lei postene til andre, krangling, uenighet osv som vil forlate gruppen/ gruppene. Greit nok det, men må de poste et innlegg der de skriver at de forlater gruppen? Jeg må si at det bryr meg en viss plass om noen føler for å forlate en gruppe. 

Anonymkode: a3a7d...df8

 

Airport.jpeg

Endret av Knirke
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Medlemmer som er i div grupper, og som er lei postene til andre, krangling, uenighet osv som vil forlate gruppen/ gruppene. Greit nok det, men må de poste et innlegg der de skriver at de forlater gruppen? Jeg må si at det bryr meg en viss plass om noen føler for å forlate en gruppe. 

Anonymkode: a3a7d...df8

Så ufølsom du er. Jeg pleier å tenne et lys og ta et stille minutt for meg selv når jeg ser noen forlater en gruppe jeg er med i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, ti10 skrev:

Så ufølsom du er. Jeg pleier å tenne et lys og ta et stille minutt for meg selv når jeg ser noen forlater en gruppe jeg er med i. 

Ja, ikke sant 🙈 Ser at jeg må jobbe med meg selv og følelsene mine 🤪🤣

Anonymkode: a3a7d...df8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hvordan fremstå som mest mulig evneveik på plantegruppe:

Skriv en festlig tekst om hvordan du endte opp med fire nye planter når du egentlig bare skulle fylle bensin. Ta med at «gubben» snart klikker. Pøs på med smileys etter hvert tredje ord. Krydre språket med å bruke sms-forkortelser som får deg til å se enda dummere ut. Ha en ironisk tilnærming til din totalt manglende impulskontroll. Le av deg selv, etterfulgt av minst tre 😂😂😂  

Gratulerer, du fremstår totalt uintelligent ut i full offentlighet!

Anonymkode: 03334...756

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt at de som lager strikkeoppskrifter vil reklamere for de, og at mange av strikkesidene er en god kanal for det. MEN(!) måååå de legge ut de samme tre oppskriftene hele tiden? På ene gruppa er det ei som legger ut de samme oppskriftene hver eneste dag! 

Anonymkode: 5d486...fa8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har meldt meg inn i en friluftsliv-gruppe, og gjengangeren nå for tiden er å irritere seg over "ny-turgåere" (Les: nordmenn på norgesferie): Disse brautende høylytte instagrammerne med telt til 10.000 kr og fjellstøvler til 4000, som ikke vet hvordan de bruker det engang. Disse opptar altså teltplassene og sliter ut turstiene til de "ekte" turgåerne, det vil si de som vil ha fjellet sitt i fred sånn at de kan nyte naturen på ordentlig

Jeg skjønner at de føler at territoriet deres er invadert, men allemannsretten gjelder altså for (ja, du gjettet det kanskje): ALLE. Og hva f... har prisen på utstyret med saken å gjøre? Hadde det vært bedre om turistene hadde hatt telt til 199 fra Europris og gikk i crocs? Nei, da hadde vi sikkert fått høre om alle disse nybegynnerne som kjøper søppel og ikke har peiling.🙄

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2020 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Ny regel på en av plantegruppene jeg er medlem av:

Jeg tror det kommer av at et medlem i forrige uke delte en dårlig erfaring fra et gartneri. Hun hadde funnet planter med skadedyr på blant dyre, eksotiske planter og hadde fått lite gehør hos de ansatte. Et par andre som også hadde hatt lignende opplevelser kom på banen. Jeg opplevde både det første innlegget og de som kom på banen i kommentarfeltet som saklige.

Det var ikke snakk om usaklig skittkasting eller uthenging, det er jeg helt enig i at ikke er greit. Men jeg blir så oppgitt over at man kun skal være positiv. Hvorfor er det ikke greit å gjøre resten av medlemmene klar over at her bør de være litt obs? Det er veldig uforståelig for meg.

Anonymkode: caa3b...5e3

Jeg tror jeg så dette innlegget og for meg var det et skikkelig nyttig innlegg. Jeg kan ikke så mye om planter og plrantestell og før dette innlegget hadde ikke engang tanken slått meg om at jeg bør sjekke blomster nøye for udyr i butikker. Man bør få dele "litt mindre hyggelige" erfaringer også for det er ofte disse det er lærdom i.

Og dyrehodepottene på Kiwi.......... Dont even get me started! 🙈

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg tror jeg så dette innlegget og for meg var det et skikkelig nyttig innlegg. Jeg kan ikke så mye om planter og plrantestell og før dette innlegget hadde ikke engang tanken slått meg om at jeg bør sjekke blomster nøye for udyr i butikker. Man bør få dele "litt mindre hyggelige" erfaringer også for det er ofte disse det er lærdom i.

Og dyrehodepottene på Kiwi.......... Dont even get me started! 🙈

Samme her. Det var en oppvekker for meg, for jeg hadde heller ikke tenkt på at jeg burde sjekke plantene for skadedyr i butikken.   I helgen oppdaget jeg skadedyr på flere planter på et annet gartneri og sa fra til de ansatte. De virket ikke som de brydde seg, responsen var typ "åja, ja det får vi prøve å huske å si til sjefen". Jeg kunne godt tenkt meg å advare gruppa, men det er jo ikke lov.

Jeg er ganske fersk i planteverden, er en av de som har fått grønne fingre under koronapandemien, og meldte meg inn i gruppa i håp om å lære mer. Mye kan man jo finne på nett, er jo mange nyttige blogger, YouTube og Instagram kontoer, men tenkte at gruppa ga mulighet til å utveksle er erfaringer med andre planteinteresserte, både positive og negative. 

Er i grunn i ferd med å gi opp, for nyttige og interessante innlegg drukner i dyrehodepotter fra Kiwi, "morsomme" innlegg om planter som sniker seg oppi handlevogna på Rema, innlegg om innkjøp av plante nummer hundreogettllerannet" og "gubben som klikker snart eller "whoops, jeg kjøpte plante i stedet for middag" innlegg.🤯

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Det var en oppvekker for meg, for jeg hadde heller ikke tenkt på at jeg burde sjekke plantene for skadedyr i butikken.   I helgen oppdaget jeg skadedyr på flere planter på et annet gartneri og sa fra til de ansatte. De virket ikke som de brydde seg, responsen var typ "åja, ja det får vi prøve å huske å si til sjefen". Jeg kunne godt tenkt meg å advare gruppa, men det er jo ikke lov.

Jeg er ganske fersk i planteverden, er en av de som har fått grønne fingre under koronapandemien, og meldte meg inn i gruppa i håp om å lære mer. Mye kan man jo finne på nett, er jo mange nyttige blogger, YouTube og Instagram kontoer, men tenkte at gruppa ga mulighet til å utveksle er erfaringer med andre planteinteresserte, både positive og negative. 

Er i grunn i ferd med å gi opp, for nyttige og interessante innlegg drukner i dyrehodepotter fra Kiwi, "morsomme" innlegg om planter som sniker seg oppi handlevogna på Rema, innlegg om innkjøp av plante nummer hundreogettllerannet" og "gubben som klikker snart eller "whoops, jeg kjøpte plante i stedet for middag" innlegg.🤯

Anonymkode: caa3b...5e3

Helt enig. Jeg fikk også plutselig grønne fingre i år :P Så meldte meg inn av samme grunn som deg. La faktisk ut et innlegg med et reelt spørsmål for litt siden og det fikk EN kommentar som egentlig ikke svarte på spørsmålet engang 🙈 Da ble jeg nesten litt snurt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...