Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 22.3.2017 den 16.01, onyx skrev:

For ikke å snakke om den klassiske; poste et bilde av ferdig arbeid, samtidig klage litt over alle feilene. Når noen da forsiktig tipser om hvordan unngå disse i fremtiden, så blir vedkommende dritsur over kritikken.. uhemmet skryt er alt som aksepteres, men heldigvis er det langt igjen til Mfb-tilstander... :)

Sikkert jeg dom er helt totalt hjernedød men hva er Mfb forkortelse for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Sikkert jeg dom er helt totalt hjernedød men hva er Mfb forkortelse for?

Mat fra bunnen! Den har en egen tråd inne på mat og drikke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, onyx skrev:

Mat fra bunnen! Den har en egen tråd inne på mat og drikke. 

Okis tusen takk 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Okis tusen takk 😀

Enjoy 😂

Anonymkode: 1d14b...363

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, helt på kornet! Denne tråden må jeg følge! :D

Det som irriterer meg er at den n'te Nancykofta eller Haukeligenseren får 3549 likes, mens når jeg har strikket en myyye finere kofte som ikke alle har, så får jeg typ 200 likes. ;)

Helt irrasjonell irritasjon har jeg over de som sitter og masseproduserer f.eks. sokker, luer, pannebånd eller votter. Blir liksom så overkill, så er jeg sjalu på hvor flinke de er og hvor raskt de strikker. Så "seee på meeeg", liksom. ;)

Anonymkode: c142b...996

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
På 22.3.2017 den 15.17, AnonymBruker skrev:

Helt enig i det du skriver. Er med i et par slike grupper og gidder sjelden gå inn der mer. Er så dritt lei Lothepus genser og Lothepus lua! Hva er det med at alle må strikke absolutt det samme? Er det en slags "religiøs" greie? 

Anonymkode: dd083...0f3

Ikke vær drittlei det. Er bare supert at mange vil ha/strikke den genseren og lua. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Bootyhunter skrev:

Ikke vær drittlei det. Er bare supert at mange vil ha/strikke den genseren og lua. 

Ok, skal prøve å ikke være drittlei. :kul:

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2017 den 2.04, Fru Uperfekt skrev:

Nille sitt garn er helt greit til barnetøy, de vokser jo ut av det. 

Jeg tenker helt motsatt, at garn til barneklær må tåle ekstra mye, fordi barna sliter mer på klærne enn voksne. Og akkurat strikkeklær vokser med barna på en helt annen måte enn andre klær. Dessuten skal noe arves videre, og da er det fint om det ser ok ut. 

Jeg forstår generelt ikke hvorfor folk velger dårlig garn til noe man legger ned timesvis av arbeid i. Dessuten syns jeg ofte fargeutvalget er dårlig i billiggarn.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vera Vinge skrev:

Jeg tenker helt motsatt, at garn til barneklær må tåle ekstra mye, fordi barna sliter mer på klærne enn voksne. Og akkurat strikkeklær vokser med barna på en helt annen måte enn andre klær. Dessuten skal noe arves videre, og da er det fint om det ser ok ut. 

Jeg forstår generelt ikke hvorfor folk velger dårlig garn til noe man legger ned timesvis av arbeid i. Dessuten syns jeg ofte fargeutvalget er dårlig i billiggarn.

Nå tar det meg ikke så lang tid å strikke ihop noe til ungene.

Min erfaring er at Nille garnes gense f.eks holder til 4-5 unger før det begynner å måtte bøtes såpass at genseren er boss, luer varer lenger.

Sokker og votter strikkes naturlig nok i sterkere garn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så lei av alle "hvilket garn kan jeg bruke istedet for [x] garn"-postene. Er det virkelig så fuckings vanskelig å se på nett eller gå i en garnbutikk og se på oppgitt strikkefasthet? 

Samme med de som spør "kan jeg strikke med dette garnet og få oppgitt strikkefasthet med pinner nr 4,5". Nei, si det du? Hvor langt er et tau, liksom. Hva med å strikke en prøvelapp og se, er da vel ingen på Facebook som kan forutsi hvor fast akkurat du strikker. 

Anonymkode: c142b...996

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 11.03, Fru Uperfekt skrev:

Nå tar det meg ikke så lang tid å strikke ihop noe til ungene.

Min erfaring er at Nille garnes gense f.eks holder til 4-5 unger før det begynner å måtte bøtes såpass at genseren er boss, luer varer lenger.

Sokker og votter strikkes naturlig nok i sterkere garn.

Det er kanskje forskjell på hva vi mener med slitasje? Når det gjelder billig garn i ren ull, har jeg lite erfaring. Men når det gjelder mye superwash, syns jeg det blir så stygt og nuppete, særlig det billige jeg har vært borti. Vil tro det hvertfall gjelder akrylblandinger, som jeg har sett på Europris. Jeg syns hvertfall det er stusselig når plagget fort ser stygt ut, selv om det er helt og kan brukes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir så lei av alle "hvilket garn kan jeg bruke istedet for [x] garn"-postene. Er det virkelig så fuckings vanskelig å se på nett eller gå i en garnbutikk og se på oppgitt strikkefasthet? 

Samme med de som spør "kan jeg strikke med dette garnet og få oppgitt strikkefasthet med pinner nr 4,5". Nei, si det du? Hvor langt er et tau, liksom. Hva med å strikke en prøvelapp og se, er da vel ingen på Facebook som kan forutsi hvor fast akkurat du strikker. 

Anonymkode: c142b...996

Enig, Har inntrykk av at den kanskje ene timen det tar å strikke en prøvelapp anses som fullstendig bortkastet tid. Neida, det er bare å strikke i vei, og hvis plagget blir for lite/stort, så er det selvsagt noe feil med oppskriften/garnet/strikkepinnene. 

Annet irritasjonsmoment: Hvilken størrelse skal jeg strikke av S, M, L, XL? 

Igjen - strikk den sabla prøvelappen, tell masker, mål din egen overvidde, regn ut hvor mange masker du må ha, og sjekk så med oppskriften. Er det virkelig så vanskelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg lærte å strikke for fjorten dager siden, og seeeee på meg, nå har jeg strikket min første kofte på fem dager. Den er ikke feilfri, men jeg er såååå stolt.» *Skryte skryte skryte, fiske masse etter likes og komplimenter*

Anonymkode: aee6c...27c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir så lei av alle "hvilket garn kan jeg bruke istedet for [x] garn"-postene. Er det virkelig så fuckings vanskelig å se på nett eller gå i en garnbutikk og se på oppgitt strikkefasthet? 

Samme med de som spør "kan jeg strikke med dette garnet og få oppgitt strikkefasthet med pinner nr 4,5". Nei, si det du? Hvor langt er et tau, liksom. Hva med å strikke en prøvelapp og se, er da vel ingen på Facebook som kan forutsi hvor fast akkurat du strikker. 

Anonymkode: c142b...996

 

59 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Enig, Har inntrykk av at den kanskje ene timen det tar å strikke en prøvelapp anses som fullstendig bortkastet tid. Neida, det er bare å strikke i vei, og hvis plagget blir for lite/stort, så er det selvsagt noe feil med oppskriften/garnet/strikkepinnene. 

Annet irritasjonsmoment: Hvilken størrelse skal jeg strikke av S, M, L, XL? 

Igjen - strikk den sabla prøvelappen, tell masker, mål din egen overvidde, regn ut hvor mange masker du må ha, og sjekk så med oppskriften. Er det virkelig så vanskelig? 

Jeg tror ikke vi kan forvente at de som spør om slike ting er i stand til å regne ut hvor mange masker de trenger basert på en prøvelapp. Jeg mistenker i alle fall at det er de samme som spør om hvordan de skal felle 10 masker jevnt fordelt når de har 100 i utgangspunktet.
Jeg kjenner ei av de derre «hvor mange masker skal jeg legge opp-damene». Hun hadde bestemt seg for både garntype, pinnestørrelse og gensermodell, hvorav ingen av delene stemte overens med noen av de andre (garn som slett ikke har samme strikkefasthet som originaloppskriften, og pinnestørrelse som ikke passet til garnet), og hun gnålte i veg gjentatte ganger med spørsmål om hvilken størrelse hun burde strikke.  Jeg trenger neppe utbrodere at vedkommende ikke akkurat er Mensakandidat. :murvegg: 

Anonymkode: aee6c...27c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vera Vinge skrev:

Det er kanskje forskjell på hva vi mener med slitasje? Når det gjelder billig garn i ren ull, har jeg lite erfaring. Men når det gjelder mye superwash, syns jeg det blir så stygt og nuppete, særlig det billige jeg har vært borti. Vil tro det hvertfall gjelder akrylblandinger, som jeg har sett på Europris. Jeg syns hvertfall det er stusselig når plagget fort ser stygt ut, selv om det er helt og kan brukes. 

Kan jo og komme av hvordan du vasker det.

Personlig vasker jeg det sjeldent og lufter det mye

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg tror ikke vi kan forvente at de som spør om slike ting er i stand til å regne ut hvor mange masker de trenger basert på en prøvelapp. Jeg mistenker i alle fall at det er de samme som spør om hvordan de skal felle 10 masker jevnt fordelt når de har 100 i utgangspunktet.
Jeg kjenner ei av de derre «hvor mange masker skal jeg legge opp-damene». Hun hadde bestemt seg for både garntype, pinnestørrelse og gensermodell, hvorav ingen av delene stemte overens med noen av de andre (garn som slett ikke har samme strikkefasthet som originaloppskriften, og pinnestørrelse som ikke passet til garnet), og hun gnålte i veg gjentatte ganger med spørsmål om hvilken størrelse hun burde strikke.  Jeg trenger neppe utbrodere at vedkommende ikke akkurat er Mensakandidat. :murvegg: 

Anonymkode: aee6c...27c

Da er det rett og slett ikke håp.

Anonymkode: c142b...996

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2017 den 15.17, AnonymBruker skrev:

Helt enig i det du skriver. Er med i et par slike grupper og gidder sjelden gå inn der mer. Er så dritt lei Lothepus genser og Lothepus lua! Hva er det med at alle må strikke absolutt det samme? Er det en slags "religiøs" greie? 

Anonymkode: dd083...0f3

Tror det er mange som må følge saueflokken. Tidligere skulle det være Marius-mønster på alt, nå har Lothepusen tatt over, og snart er det en ny dille som "alle" må følge.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hjarte skrev:

Tror det er mange som må følge saueflokken. Tidligere skulle det være Marius-mønster på alt, nå har Lothepusen tatt over, og snart er det en ny dille som "alle" må følge.  

Haha, ja blir "spennende" å se hva den nye dilla blir. 

 

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2017 den 22.41, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde faktisk at en person på en svært populær håndarbeidsside hadde lagt ut mitt bilde fra en annen side, og gav seg ut for å ha laget genseren på bildet :fnise: Jeg kommenterte høfflig at det var hyggelig av henne å dele mitt bilde og produkt,  men da prøvde hun å påstå at det var hennes og at jeg løy... vel, det var en enkel sak å finne ut av,  da flere var medlem av begge gruppene :fnise: Da sletta hun bildet med en sur kommentar :bond:

Anonymkode: 1d14b...363

What!!! det forklarer jo hvorfor noen "strikker" en kofte i uka... Bra du oppdaget det og gjorde oppmerksom på det. 

Anonymkode: e6599...dfb

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...