Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg skjønner at folk lager slike gaver. Det føles veldig upersonlig å gi noe som ikke finnes på en måte, som penger på konto er. Selv om man gir et kort så føler man at man ikke gir noe. 

 

Anonymkode: 2960c...31f

Nå er det ikke giveren sine følelser som er viktige her. For konfirmanten er det mye flottere å få penger inn på konto i stedet for disse latterlige og umorsomme gavene.

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pulverheksa skrev (2 timer siden):

Må innrømme jeg har vært en sånn morsom gave dame selv... 😬

Til et par konfirmasjoner har jeg laget sånne plakatkort hvor man skriver "du er center og gir meg et kick og trenger noe extra"  med sjokolade og snop.  Men pengene sendte jeg på vipps.

I mitt hode et det bedre, enn penger spikret fast på en fuglekasse.  Aner disse tantene og onkjlene hva det koster å veksle inn penger?  Ikke minst at det nesten ikke finnes steder man kan veksle inn penger. 

De plakatkortene er jo morsomme da, de er jo ikke en pain in the ass å ta fra hverandre slik som en skjorte med fastsydde kronestykker 😅  

Anonymkode: c2e37...ca4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pulverheksa skrev (3 timer siden):

Må innrømme jeg har vært en sånn morsom gave dame selv... 😬

Til et par konfirmasjoner har jeg laget sånne plakatkort hvor man skriver "du er center og gir meg et kick og trenger noe extra"  med sjokolade og snop.  Men pengene sendte jeg på vipps.

I mitt hode et det bedre, enn penger spikret fast på en fuglekasse.  Aner disse tantene og onkjlene hva det koster å veksle inn penger?  Ikke minst at det nesten ikke finnes steder man kan veksle inn penger. 

Disse er helt greie, konfirmanten får både snop og penger, uten masse drittarbeid 👍🏻 
Disse er tradisjon i området en del av familien min bor, så der får alle konfirmanter en sånn. Så kanskje jeg synes det er greiere enn folk flest da 😆

Anonymkode: 88517...719

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.6.2022 den 9.55):

Jeg skjønner at folk lager slike gaver. Det føles veldig upersonlig å gi noe som ikke finnes på en måte, som penger på konto er. Selv om man gir et kort så føler man at man ikke gir noe. 

 

Anonymkode: 2960c...31f

Da kan man ev. jo kjøpe en rimelig gave og pakke inn og gi i tillegg til pengene. Eller man kan gjøre noe annet litt originalt, men mindre plagsomt (og stygt) ut av pengegaven. Skrive et rim, lage en rebus, gåte, konkurranse eller hva f... som helst som ikke lager problemer for konfirmanten. Koble denne kreative greia til noe konfirmanten er interessert i og synes er kjekt.

Og så er det noe med at det kanskje var festlig og originalt de første få gangene noen laget en eller annen "artig" figur/"kunstverk" av pengene. Nå gjør jo folk det tydeligvis hele tiden, det ene jævligere og mer frustrerende (i forhold til å få pengene løs fra og satt dem inn på konto) enn det andre, og da er det rett og slett verken kreativt eller gøy lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 1.6.2022 den 8.40):

Datteren vår fikk ikke bare ett, men to sånne «kunsteriske» gaver med penger. Begge skulle forestille en blomst. Og begge inneholdt 1000kr. Hun ene hadde heldigvis i tillegg til kronestykker også brukt sedler, men hun hadde brettet og brettet sedlene så smalt og hardt at det var så vidt post i butikk ville ta de i mot. For ikke å snakke om for en jobb det var å demontere pengene! Både jeg, faren og storesøster hjalp til. 

En annen ting man bør tenke over er at det er ikke så lettvint å få satt penger inn på konto lengre. Flere og flere bank-filialer er nedlagt i mindre byer. Før så fikk man satt inn penger på butikker som har post i butikk, men nå er det ikke lengre alle som tar i mot innskudd til konto. 

Ja, man kan betale med kontanter, men tror ikke at en butikk blir så glad over å få 1000 kronestykker. Blir kjedelig og tar tid når den ansatte skal ta kasseoppgjøret (er vel mest kolonialbutikker som har sånn automat der man putter på mynt). 

Ikke bare blir de misfornøyd, men butikker kan faktisk nekte å ta i mot mer enn 25 stykk av hver myntenhet! 👍🏼 Så for at onkel Oddvar eller tante Gerd skal ha det gøy på konfirmantens bekostning, kan stakkars ungdommen måtte innom, i verste fall, innom 40 ulike butikker, sånn i teorien. 
 

Jippi. Det var kjempegøy, tante Gerd/onkel Oddvar. Kjempegøy. 

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På tide å dra fram denne tråden igjen, da løvetannen er på sitt fineste. Eller mest plagsomme. Vi snakker altså Hagegruppene

Ei har fått løvetann i den nye asfalten sin (ja, inni asfalten, det er en løvetann) og deler tips om hvordan bli kvitt den. Roundup er ikke involvert, likevel klikker hagefolket i vinkel. Løvetann er pen, nyttig, spiselig og kurerer mange sykdommer. Rota altså, som hos ts befinner seg under asfalten... Usikker på om hun mener at TS skal hakke opp den nylagte asfalten for å spise rota som er under, i tilfelle hun har noen av de ikke nevnte sykdommene. Uansett, innlegget fikk 148 svar, hvor hovedvekten var negativ og overraskende mange var direkte aggressive. 

Anonymkode: 93bda...0bf

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

På tide å dra fram denne tråden igjen, da løvetannen er på sitt fineste. Eller mest plagsomme. Vi snakker altså Hagegruppene

Ei har fått løvetann i den nye asfalten sin (ja, inni asfalten, det er en løvetann) og deler tips om hvordan bli kvitt den. Roundup er ikke involvert, likevel klikker hagefolket i vinkel. Løvetann er pen, nyttig, spiselig og kurerer mange sykdommer. Rota altså, som hos ts befinner seg under asfalten... Usikker på om hun mener at TS skal hakke opp den nylagte asfalten for å spise rota som er under, i tilfelle hun har noen av de ikke nevnte sykdommene. Uansett, innlegget fikk 148 svar, hvor hovedvekten var negativ og overraskende mange var direkte aggressive. 

Anonymkode: 93bda...0bf

Himmel… 

Anonymkode: c2e37...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

På tide å dra fram denne tråden igjen, da løvetannen er på sitt fineste. Eller mest plagsomme. Vi snakker altså Hagegruppene

Ei har fått løvetann i den nye asfalten sin (ja, inni asfalten, det er en løvetann) og deler tips om hvordan bli kvitt den. Roundup er ikke involvert, likevel klikker hagefolket i vinkel. Løvetann er pen, nyttig, spiselig og kurerer mange sykdommer. Rota altså, som hos ts befinner seg under asfalten... Usikker på om hun mener at TS skal hakke opp den nylagte asfalten for å spise rota som er under, i tilfelle hun har noen av de ikke nevnte sykdommene. Uansett, innlegget fikk 148 svar, hvor hovedvekten var negativ og overraskende mange var direkte aggressive. 

Anonymkode: 93bda...0bf

For ikke å glemme "LA HUMLA SUSE", "TENK PÅ BIENE". 🙃

Anonymkode: 1cfe6...8a1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

For ikke å glemme "LA HUMLA SUSE", "TENK PÅ BIENE". 🙃

Anonymkode: 1cfe6...8a1

Lite som lever av EN løvetann i asfalten 😂 

Anonymkode: c2e37...ca4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Lite som lever av EN løvetann i asfalten 😂 

Anonymkode: c2e37...ca4

🤷‍♀️😂

Anonymkode: 1cfe6...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2022 den 13.25):

Flere av mine favotitter:

Toglampe:

https://www.finn.no/219070499

Maleri av en "kjent dikter" (jeg har en bachelor i norsk og har aldri hørt om vedkommende):

https://www.finn.no/253060475

Drage Måne Speil:

https://www.finn.no/250616631

Kul skulptur:

https://www.finn.no/236345775

Do lokk trekk med nissemor på (hvorfor har hun 5 stk i første omgang??):

https://www.finn.no/246729322

Prisene er helt hinsides, for ting jeg definerer som søppel. 😳 Men kanskje det er samleobjekter for spesielt interesserte? 😜🤣

 

Anonymkode: e1f33...35b

Æææææsj dolokk trekk, hva faen noe så ekkelt 😱

Anonymkode: 2ad9e...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 1.6.2022 den 8.40):

Datteren vår fikk ikke bare ett, men to sånne «kunsteriske» gaver med penger. Begge skulle forestille en blomst. Og begge inneholdt 1000kr. Hun ene hadde heldigvis i tillegg til kronestykker også brukt sedler, men hun hadde brettet og brettet sedlene så smalt og hardt at det var så vidt post i butikk ville ta de i mot. For ikke å snakke om for en jobb det var å demontere pengene! Både jeg, faren og storesøster hjalp til. 

En annen ting man bør tenke over er at det er ikke så lettvint å få satt penger inn på konto lengre. Flere og flere bank-filialer er nedlagt i mindre byer. Før så fikk man satt inn penger på butikker som har post i butikk, men nå er det ikke lengre alle som tar i mot innskudd til konto. 

Ja, man kan betale med kontanter, men tror ikke at en butikk blir så glad over å få 1000 kronestykker. Blir kjedelig og tar tid når den ansatte skal ta kasseoppgjøret (er vel mest kolonialbutikker som har sånn automat der man putter på mynt). 

Kan sette inn kontanter på kiwi, meny blandt annet.

Anonymkode: 2ad9e...bed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kan sette inn kontanter på kiwi, meny blandt annet.

Anonymkode: 2ad9e...bed

Man kan det en del steder, men det kommer altså hvilken bank man bruker, det er ikke alle som er med på den ordningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kan sette inn kontanter på kiwi, meny blandt annet.

Anonymkode: 2ad9e...bed

Kan love deg at det VÆRSTE vi vet er å ta imot penger som er brettet. Noen ganger må vi faktisk gi opp fordi maskinen ikke vil ta inn de pengene. OM man skal sette inn penger som er brettet som de gjør i sånne ga er, legg de i press en dag eller to.

Anonymkode: 1cfe6...8a1

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan love deg at det VÆRSTE vi vet er å ta imot penger som er brettet. Noen ganger må vi faktisk gi opp fordi maskinen ikke vil ta inn de pengene. OM man skal sette inn penger som er brettet som de gjør i sånne ga er, legg de i press en dag eller to.

Anonymkode: 1cfe6...8a1

Edit** i sånne gaver 🙈

Anonymkode: 1cfe6...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg irriterer meg fryktelig over to ting for tiden:

- Innlegg som åpner med "Hvis dette ikke passer inn, så er det bare for admin å slette", og så er innlegget om planter i en plantegruppe.
- Folk som skriver "bilde for oppmerksomhet". Kan man ikke bare legge til et illustrasjonsfoto? Vi skjønner jo at det hører til innlegget på ett eller annet vis. 

Anonymkode: 2960c...31f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Nå er det krisestemning på gruppa der folk tigger etter gavekort/rabattkoder hos Color Line. Kampanjen med at man fikk gavekort på 2-døgns cruise t/r Oslo-Kiel om man handlet for minimum 2000 kr (i ett kjøp) i en av butikkene ombord er avsluttet, så hvordan skal folk komme seg på tur nå da?:bond:

Er også fascinerende hvor mange som ikke forstår at de ikke kan benytte gratisbilletter på de mest populære avgangene (fredager, i skoleferier etc.) og sutrer i vei over hvor dårlig gjort det er.:murvegg:

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundegrupper

"I dag, XX.XX.XXXX måtte vi si farvel til vår trofaste, snille, gode Bamse. Han kom inn i livet vårt på uventet vis, vi hadde ikke tenkt å ha hund, men han smeltet våre hjerter blabla bla bla. Han hadde et stort hjerte og var en uvurdelig støtte igjennom en vanskelig tid bla bla bla bla.... Takk for alt du har lært oss, Bamse, du var helt unik og spesiell og du har etterlatt et stort poteavtrykk i være hjerter blabla bla bla. Han ble dessverre syk (lang beskrivelse av sykdomsforløpet og antall veterinærbesøk), men måtte gi tapt i en likevel anseelig alder av 12 år. Han blir begravet med yndlingsballen sin"

Ja, vi skjønner at du måtte avlive hunden din og at det er trist, men hva er vitsen med å legge ut milelange nekrologer på en rasegruppe der under 1% av medlemmene kjenner deg og hunden din? 

Hva med å holde det til sin egen Facebook profil, kanskje?

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig ang nekrologer på hundegrupper👆

På rasegruppa jeg er medlem av er det ei som har en hund hun fikk via omplassering og hunden hadde mange utfordringer da hun overtok den. Hver gang hun legger ut et bilde av "Fido" følges det av milelange utredninger om hele historien til "Fido". Typ "Da "Fidogutten" kom til oss hadde han opplevd mye vondt og hadde mange utfordringer *sett inn lang liste med problemadferd*, men hardt arbeid lønner seg og nå X år senere har vi en harmonisk familiehund som fungerer godt. Men ditt og datt og enda litt til er fortsatt utfordringer vi må ta hensyn til i hverdagen ved å tilrettelegge og bla bla bla...."og så videre.

Hun har sikkert gjort en kjempejobb med hunden og noe av det hun forteller kan sikkert være nyttig for andre, men når det blir milelange innlegg  av denne typen både en og to ganger i uka blir det bare for mye i mine øyne.

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Så enig ang nekrologer på hundegrupper👆

På rasegruppa jeg er medlem av er det ei som har en hund hun fikk via omplassering og hunden hadde mange utfordringer da hun overtok den. Hver gang hun legger ut et bilde av "Fido" følges det av milelange utredninger om hele historien til "Fido". Typ "Da "Fidogutten" kom til oss hadde han opplevd mye vondt og hadde mange utfordringer *sett inn lang liste med problemadferd*, men hardt arbeid lønner seg og nå X år senere har vi en harmonisk familiehund som fungerer godt. Men ditt og datt og enda litt til er fortsatt utfordringer vi må ta hensyn til i hverdagen ved å tilrettelegge og bla bla bla...."og så videre.

Hun har sikkert gjort en kjempejobb med hunden og noe av det hun forteller kan sikkert være nyttig for andre, men når det blir milelange innlegg  av denne typen både en og to ganger i uka blir det bare for mye i mine øyne.

Anonymkode: caa3b...5e3

Enig🙄

En annen ting er innleggene som dukker opp hvert eneste år før nyttårsaften, der eiere instendig ber folk om å avstå fra fyrverkeri fordi lille Trulte har angst og traumer for høye smell. Selv ikke på hytta får de være i fred, så de må omtrent grave ned bikkja i et lydtett bomberom for at hun ikke skal dø av skrekk. 

Tror de virkelig at partygutta som elsker fyrverkeri henger på hundegrupper?🫤🥴

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...