Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 24.3.2017 den 2.04, Fru Uperfekt skrev:

Nille sitt garn er helt greit til barnetøy, de vokser jo ut av det. 

Mye av Nille sitt garn inneholder acryl og/eller polyester, som brenner fortere enn en fyrstikk om barnet kommer borti flammer. Stort fare for brannskade der altså, ville aldri brukt slikt garn til baby/barn.

Anonymkode: 428d3...35b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.3.2017 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Mye av Nille sitt garn inneholder acryl og/eller polyester, som brenner fortere enn en fyrstikk om barnet kommer borti flammer. Stort fare for brannskade der altså, ville aldri brukt slikt garn til baby/barn.

Anonymkode: 428d3...35b

Det er jo bare å lese hva garnet inneholder og holde seg unna "feilt" garn.

En kan jo ha to tanker i hodet samtidig 😀

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2017 den 0.46, Ambador skrev:

Det irriterer meg når jenter poster bilder av klær de har sydd. -så viser de klærne frem i posering som fremhever deres flotte figur. Nærbilder av hvordan buksa sitter på rumpa, over puppene. Kanskje det bare er meg, mem måten de har tatt bildene på får meg til å tenke at de er mer opptatt av å publisere kroppen sin, enn håndarbeidet.

Viktig å få vist seg frem til alle mannfolkene som henger rundt i håndarbeidsgrupper :fnise:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg også over alle de som alltid maser om at andre skal dele oppskriftene de har kjøpt og synes folk er grusomt gjerrige når de sier nei... Og slike hemmelige grupper som deler kjøpeoppskrifter gratis er en uting. Gå på BIBLIOTEKET folkens. Der kan man låne bøker med oppskrifter helt GRATIS og LOVLIG... 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wed Mar 22 2017 den 15.52, onyx skrev:

Ser så mange lage skikkelige stygge ting som de så gir bort til en uskyldig sjel som må slite med faenskapet... Jeg sliter nok med det ungene lager i barnehagen, jeg vil ikke ha "dorullnisser" laget av voksne heller!

Eller disse hersens 5D perlebildene...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Jeg er medlem i en sygruppe på Facebook. Det er mange veldig flinke folk der, men jeg kan ikke la være å irritere meg over noen ting.

Der, som alle andre steder, er det skikkelig saueflokkmentalitet. ALLE lager det samme. Det er nesten utelukkende barneklær i jersey, og da særlig kosedresser m/ører og peplumkjoler fra merker med navn som Jubel og Bubel, SøtSomSukker og  Hurramegrundtirævva. I tillegg har alle fått det for seg at det er dritlurt å bruke byggeplast(?!) i stedet for mønsterpapir. Og det er jo skikkelig stilig å lagre disse mønsterbitene i tomme dorullhylstre! Det toppet seg litt for meg da ei la ut et bilde av mønsterbiter i byggeplast lagt ut på et stoff og holdt på plass med hermetikkbokser og en pakke med Geisha-ris! :sprettoy:

(I all beskjedenhet har jeg sømutdanning, så jeg har formell kompetanse innen dette.)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er medlem av en DIY-gruppe (egentlig bare for underholdningens skyld, for fy helvete så mye latterlig folk presterer å lage! :ler: ), og flere ganger har jeg sett folk har postet bilder av ting - aka søppel - som de lurer på hva de kan lage av. Hva kan jeg lage av denne tomme sigarettpakka/lyspæreesken/makrellboksen/sykkeldekket/you name it!!?? :rope: HVA MED BARE Å HIVE DRITEN?? :klaske: 

Anonymkode: d2362...9d7

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2017 den 21.35, Hjarte skrev:

Tror det er mange som må følge saueflokken. Tidligere skulle det være Marius-mønster på alt, nå har Lothepusen tatt over, og snart er det en ny dille som "alle" må følge.  

Ja, husker Forbrytelsen-genseren var veldig in for noen år siden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anoia skrev:

Ja, husker Forbrytelsen-genseren var veldig in for noen år siden. 

Og denne Ol-lua 

Så aldri noen som gikk med den forresten :fnise:

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og denne Ol-lua 

Så aldri noen som gikk med den forresten :fnise:

Anonymkode: dd083...0f3

Jeg bruker OL-lua mi ennå. I andre farger, da.

Anonymkode: c142b...996

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker OL-lua mi ennå. I andre farger, da.

Anonymkode: c142b...996

Du har nok mye bedre smak. Lua er grei i seg selv, men fargene er håpløse sammen. Det er min mening. 

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Margit Spat

Drar opp igjen denne nå, for jeg må bare få ventilert ut litt til nå som nasjonaldagen er over. Vi er vel ørlittegranne lei av alle strikkebunadene, er vi ikke? ;) Det topper seg i alle fall for meg når noen finner på å spørre «Finnes det strikkeoppskrift på nordmørsbunad/trønderbunad/nordlandsbunad til barn?» når forumet har rent over av bilder av nettopp disse tre bunadene i flere uker. Måtte sitte en stund på fingrene mine for ikke å kommentere at spørsmålsstillerne må ha befunnet seg under ei trerot i skogen omtrent siden påske for å ha unngått å få med seg akkurat det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er greia med å farge roser blå? Det ser bare helt grusomt ut og vil man ha blå blomster på podens konfirmasjonsbord, så kjøper man a) blomster som er blå fra naturens side eller b) blomster i hvitt eller en kontrastfarge som matcher. Bare ikke farg de stakkars rosene BLÅ!!! :( 

Endret av Leo
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå begynner også utepynt? av betong å dukke opp i fullt monn. Vaser laget av gamle filler og betong osv osv.  Jeg er ikke i den heiagjengen for å si det slik. 

Anonymkode: e6599...dfb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

nå begynner også utepynt? av betong å dukke opp i fullt monn. Vaser laget av gamle filler og betong osv osv.  Jeg er ikke i den heiagjengen for å si det slik. 

Anonymkode: e6599...dfb

Noen (Veldig få...) er dyktige og klarer å lage fine ting, men for de flestes vedkommende ser det ut som det et er nemlig gamle håndklær dyppet i betong.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for ikke å snakke om pynt og diverse laget av gamle bildekk. Gjerne lakkert i skrikende farger med Bengalack. Ikke fint og en skikk som burde ha fått hvile i fred.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Leo skrev:

Noen (Veldig få...) er dyktige og klarer å lage fine ting, men for de flestes vedkommende ser det ut som det et er nemlig gamle håndklær dyppet i betong.

Jeg måtte bare google de greiene der, og for min del så ser det mest ut som skitne gamle håndduker som har ligget ute en vinternatt :ler: 

Endret av Hjarte
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som tar bilde for å vise hvor langt de har kommet i broderiet sitt og det er 4 korssting og en nål med tråd .. and that's it. Og dustene som alle trykker likes på det.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk ikke fått med meg konseptet med kalkmaling, så nå lærte jeg faktisk noe nytt! :) Planen nå er å male med grå kalkmaling bak vedovnen i stua. Ikke så spenstig kanskje, men jeg tror jaggu det blir mye finere enn den hvite veggen med stygge flekker som er der nå. Menneh, tanken på å male allverdens vegger og møbler med kalkmaling er ikke så fristende. Det får holde med et hjørne bak ovnen.

Vurderer nå sterkt å melde meg inn i en hobby/DIY-gruppe på facebook for å få både underholdning og inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎05‎.‎2017 den 13.40, Ardwinna skrev:

Jeg hadde faktisk ikke fått med meg konseptet med kalkmaling, så nå lærte jeg faktisk noe nytt! :) Planen nå er å male med grå kalkmaling bak vedovnen i stua. Ikke så spenstig kanskje, men jeg tror jaggu det blir mye finere enn den hvite veggen med stygge flekker som er der nå. Menneh, tanken på å male allverdens vegger og møbler med kalkmaling er ikke så fristende. Det får holde med et hjørne bak ovnen.

Vurderer nå sterkt å melde meg inn i en hobby/DIY-gruppe på facebook for å få både underholdning og inspirasjon :)

Bak ovnen er greit nok for der er det vel sannsynligvis en murvegg. Ellers minner denne trenden med kalkmaling en gammel dame litt for mye om 70- og 80-tallets strukturmaling. En OBOS-leilighet blir aldri et italiensk kloster uansett hvor mye kalkmaling man har på veggene ;) Og, som med strukturmalingen og den mønstrede glassfibertapeten, kommer denne trenden til å gå over og da kommer de samme gruppene til å fylles med spørsmål om hvordan man fjerner det igjen. For ikke å snakke om når kalkmalingen klines på møbler, kjøkkeninnredninger og til og med tekstiler...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...