Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Dorey skrev:

Inne på Vi sygale driver nå alle å syr julekjoler i føkkings nervøs velur. Altså, det er så drit stygt. Ser de virkelig ikke det selv? "Har dere tips til hva jeg kan sy i denne fløyelen? Den var så billig på SS/Jysk/Rusta!" "NEI! INGENTING! BRENN DRITTEN!!!!!!!" 

De der bruker jeg som duk da meterrullen er det eneste som er stort nok for bordet :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Dorey skrev:

Inne på Vi sygale driver nå alle å syr julekjoler i føkkings nervøs velur. Altså, det er så drit stygt. Ser de virkelig ikke det selv? "Har dere tips til hva jeg kan sy i denne fløyelen? Den var så billig på SS/Jysk/Rusta!" "NEI! INGENTING! BRENN DRITTEN!!!!!!!" 

Hvem i all verden kom på å sy kjole av gardiner fra Rusta? 😂😂😂 nei de var ikke pene 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Dorey skrev:

Inne på Vi sygale driver nå alle å syr julekjoler i føkkings nervøs velur. Altså, det er så drit stygt. Ser de virkelig ikke det selv? "Har dere tips til hva jeg kan sy i denne fløyelen? Den var så billig på SS/Jysk/Rusta!" "NEI! INGENTING! BRENN DRITTEN!!!!!!!" 

Hahaha kødder du? Da jeg og venninnene mine bodde på hybel fikk vi en gammel hullete sofa, hadde ikke penger til ny. Jeg som kom fra en familie hvor håndarbeid var er eget gen, kjøpte noen ruller nervøs velur BILLIG på jysk og sydde på sofajævelen. Det ble bra, så ut som playboy sofaen til Hugh Hefner, men sroffet er billig, ser billig ut, og det slo meg aldri å lage klær av driten..! Er jo gjennomsiktig også.

Anonymkode: 150ef...115

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 19.30, førstedamen skrev:

Mange som gjør det så ha ikke dårlig samvittighet. Det går som oftest helt fint. 

Selv synes jeg det er merkelig at de selges slik. De legger jo opp til at de henges opp med netting. 

Har også lest at mange ikke kaster nettingen og den havner i naturen. Kunne jo vært unngått om de var pakket i noe annet. 

 

På 6.12.2018 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Det er visst en mulighet for at fuglene kan skade seg på nettingen ved at de henger seg fast, eller at de kan skjære opp tungene sine på den. Det sirkulerer også et bilde av en død fugl som henger fast i en meisebolle. Dette ene bildet vises igjen og igjen, som et bevis på hvor grusomt og ondt det er å ikke fjerne nettingen. Men veldig, veldig mange har (i likhet med deg og meg) hengt ut meiseboller med nett i mange år uten at noe har skjedd, så faren er sannsynligvis mye mindre enn enkelte vil ha det til.

Så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt, du har garantert hjulpet flere fugler enn du har skadet med de meisebollene du har hengt ut. Men vil du være helt sikker skader det absolutt ikke å bruke en meisebolleholder i stedet. :) 

Og så er det jo et faktum at kråker, skjærer, måker, ekorn etc. gjerne stikker av med bollene, slik at nettene blir spredd rundt i naturen. Dette unngår du også ved å bruke meisebolleholder i stedet. 

Min mening er altså at plastnettmotstanderne absolutt har et poeng, men problemet er at de går helt av skaftet og mister alt som likner gangsyn, folkeskikk og sunn fornuft. 

Anonymkode: 3fdcb...02c

 

På 6.12.2018 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg, brukte nettingbollene i flere år før jeg oppdaget holderne. Jeg visste ikke at nettingen kunne skade på noen måte da jeg skiftet til holdere, var mest fordi jeg ble lei av å "høste" grønn netting fra busker og trær når de var tomme. Jeg bandt dem fast så ingen kråker eller skjærer skulle stikke av med hele nettingbollen. 

Jeg har aldri observert eller hørt om skader på fugler. Men som sagt, mye bedre med de praktiske holderne. 

Anonymkode: dd083...0f3

Takk for svar, fikk kjøpt holdere og satser på at det går bra med de små fine fuglene nå!

Anonymkode: 150ef...115

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/16/2018 at 7:41 AM, Dorey said:

Inne på Vi sygale driver nå alle å syr julekjoler i føkkings nervøs velur. Altså, det er så drit stygt. Ser de virkelig ikke det selv? "Har dere tips til hva jeg kan sy i denne fløyelen? Den var så billig på SS/Jysk/Rusta!" "NEI! INGENTING! BRENN DRITTEN!!!!!!!" 

jeg synes de kjolene er pene, de ser pene på bildene ihvertfall- Men tenker at det er upraktisk, siden de er veldig syntetiske. Men for engangs bruk er mer enn fine nok definitivt. :) 

Anonymkode: ec952...871

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2018 den 7.41, Dorey skrev:

Inne på Vi sygale driver nå alle å syr julekjoler i føkkings nervøs velur. Altså, det er så drit stygt. Ser de virkelig ikke det selv? "Har dere tips til hva jeg kan sy i denne fløyelen? Den var så billig på SS/Jysk/Rusta!" "NEI! INGENTING! BRENN DRITTEN!!!!!!!" 

Nå er det jo plagg i nervøs velur over alt i butikkene for tiden, så de følger jo bare moten :vetikke:

Kjolen sydd av gardin fra Rusta synes jeg faktisk var ganske pen. Ikke alt der inne som blir like bra, men denne så jo ut som alle andre kjoler for tiden. 

Anonymkode: 9bc5e...14e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo plagg i nervøs velur over alt i butikkene for tiden, så de følger jo bare moten :vetikke:

Kjolen sydd av gardin fra Rusta synes jeg faktisk var ganske pen. Ikke alt der inne som blir like bra, men denne så jo ut som alle andre kjoler for tiden. 

Anonymkode: 9bc5e...14e

Nervøs velur ser billig ut og er utrolig uflatterende. Jeg synes ikke jeg ser det i butikkene. Veluor ser jeg over alt, men altså ikke den stygge stretchvarianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 0.29, AnonymBruker skrev:

Hahaha kødder du? Da jeg og venninnene mine bodde på hybel fikk vi en gammel hullete sofa, hadde ikke penger til ny. Jeg som kom fra en familie hvor håndarbeid var er eget gen, kjøpte noen ruller nervøs velur BILLIG på jysk og sydde på sofajævelen. Det ble bra, så ut som playboy sofaen til Hugh Hefner, men sroffet er billig, ser billig ut, og det slo meg aldri å lage klær av driten..! Er jo gjennomsiktig også.

Anonymkode: 150ef...115

Åhåhåhåhå, du har ikke bilde som du kan vise oss da? :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 8.08, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg over alle som tror at refleksgarnluer, votter, osv er nok for å være godt synlig i trafikken. Ikke ett refleksgarn som er godkjent av trygg trafikk. det er bedre enn ingenting, men ikke godt nok.  Mota meg opp og tok det opp i en strikkegruppe før jul i fjor eller året før. Vel jeg kommer til å holde godt stilt i år. Så enormt med motbør har jeg ikke møtt noensinne. Endte med at hele innlegget ble sletta. 

Anonymkode: e6599...dfb

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal tippe over slikt? Det er jo bare et vennlig tips og skrive at man kanskje ikke skal stole på at refleksgarnet er bra nok og at man bør bruke vanlig refleks i tillegg... De kan jo strikke med refleks til krampa tar dem uansett... Jo mer jo bedre lissom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger sikkert milevis etter dere andre, men jeg har rotet meg inn på noen DIY-grupper og jeg er helt traumatisert av hva de gjør med gamle, flotte teakmøbler! Hva med å sjekke Finn og se hva disse møblene er verdt, før de går amok med kalkmaling eller spraylakk fra Biltema?

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Dorey skrev:

Noen har brukt en avdød hunds pels til å filte en kopi av hunden ...  😕

Og der ble jeg kvalm

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en rundpinne kan ryke har vel de flrste vært med på? 

Men når rundpinnen ryker, så legger de flrste bort strikketøyet til ny rundpinne er i hus. Men ikke de strikkegale på facebook. Der finner de frem alt de har av passende strømpepinner, trer bolen til en voksen Nancykofte inn på hundredeogsytten strømpepinner :sjokk: og fortsetter strikkingen, skal vi tro bilde og innlegg. 

Hvor strikkegal er det mulig å bli for medlemmene i koftegruppa? 

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At en rundpinne kan ryke har vel de flrste vært med på? 

Men når rundpinnen ryker, så legger de flrste bort strikketøyet til ny rundpinne er i hus. Men ikke de strikkegale på facebook. Der finner de frem alt de har av passende strømpepinner, trer bolen til en voksen Nancykofte inn på hundredeogsytten strømpepinner :sjokk: og fortsetter strikkingen, skal vi tro bilde og innlegg. 

Hvor strikkegal er det mulig å bli for medlemmene i koftegruppa? 

Anonymkode: c0b26...0ff

Skulle tro de fleste i den gruppa hadde et helt lager av rundpinner i alle størrelser? De har jo gjerne 3-4 prosjekter gående samtidig. Jeg hadde ved siste opptelling over 50 rundpinner, og hvis jeg ikke har akkurat den jeg trenger, så kan du være sikker på at min mor har minst to...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cleangal skrev:

Skulle tro de fleste i den gruppa hadde et helt lager av rundpinner i alle størrelser? De har jo gjerne 3-4 prosjekter gående samtidig. Jeg hadde ved siste opptelling over 50 rundpinner, og hvis jeg ikke har akkurat den jeg trenger, så kan du være sikker på at min mor har minst to...

Åååå min feil. Hun var angivelig bortreist. (Hvor bortreist er det mulig å bli :) )

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Åååå min feil. Hun var angivelig bortreist. (Hvor bortreist er det mulig å bli :) )

Anonymkode: c0b26...0ff

Ja, jeg så den der og tenkte at hvorfor har hun da tatt med seg x antall strømpepinner i en størrelse men ingen rundpinner? Drar man på strikkepinner, så er det jo fordi man kanskje vil trenge dem, så hun hadde tydeligvis også andre prosjekter med...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Interiørgrupper er god underholdning i jula. Der er det amper stemning. Man skal ha sterke nerver om man legger ut et skrytebilde av hverdagspynting nå, for jula varer vitterlig til uti januar! Noen mener faktisk at det grenser til barnemishandling å kaste ut nissene før nyttår.

Motargumentet er at de har pyntet til jul allerede 1. desember (jeg mistenker at noen var i gang allerede i november), så nå er de lei. Ungene har hatt en måned med jul, det får holde. Men julepolitiet svelger ikke den, for tiden opp mot julaften heter ikke jul, den heter ADVENT! Og fargen skal ikke være rød, det skal være lilla!

Det er et argument som faller for døve ører, for alle vet at både lilla og rødt er helt ut i år. Dempet sort er den rådende julefargen i 2018. Ei hadde pyntet skjenken sin med et utvalg av saker i dempet sort. Det meste bruker hun nok året rundt, men hvis man så godt etter var det ei stjerne og et juletre blant alt det andre. Det fikk julepolitiet til å steile og det haglet med fornærmelser. Jeg ble helt satt ut, og jeg tenker skjenk-eieren hadde det verre enn meg. God jul, liksom.

 

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet på en bilgruppe, men er vel like aktuelt for alle lobbygrupper:

 

Hvor mange medlemmer det tar i en facebook gruppe for å bytte tennplugger?
1 som bytter pluggene, tar bilde av det og legger det ut.
14 som forteller om sine pluggbytter og hvordan man kunne gjort det bedre, rimeligere, smartere.
7 som forteller om farene med å bytte tennplugger selv.
27 som påpeker alle ordfeilene i postene som handler om tennpluggbytte.
15 bedrevitere som påstår at de har jobbet i tennpluggindustrien og at de vet at en "tennplugg" egentlig er en høyspent enhet skrudd ned i en sylinder i en otto-motor for å antenne bensin-luft-blandingen med å avfyre en høyspent gnist mellom elektrodene.
2 som sier at dette er ikke en tennpluggruppe og at diskusjoner rundt tennplugger må taes i egne tennpluggrupper.
27 som forsvarer at det skrives om tennplugger siden tennplugger er noe mange i gruppen har godt av å vite noe om.
16 medlemmer som lager undertråder for å diskutere hvilken metode for å bytte tennplugger som er den beste, hvor man handler de beste, hvilke tennplugger som passer best for hvilke bruksområder, og hvilke merker som ikke duger.
2 som legger ut bilder som viser de forskjellige tennpluggene og som forklarer hva man kan lese ut av en tennplugg. Ingen av disse får noe likerklikk siden det blir alt for saklig.
12 Som skriver at de vil forlate gruppen siden de ikke orker flere tennpluggdiskusjoner.
4 foreslår at admin oppretter en FAQ for tennplugger.
16 skriver "NESTE!".
44 spør hva man mener med "NESTE!"
3 lettkrenkede som sier det er urettfeigt at ikke transer får være med i reklamer for tennplugger.
4 som mener at temaet tennplugger nettopp har vært diskutert.
3 som skriver "google tennplugger før du spør her i gruppen"!
4 luringer som legger ut bilde og lenke til "Just Fucking google it"
14 legger ut bilder av tennplugger som de har eid.
8 som skriver "Eg kjøyre diesel og drite oppi tennpluggane dokkes"
3 som skriver "følger"
5 som forklarer at det er helt unødvendig å skrive "følger" fordi man kan heller bare trykke oppe i høyre hjørne og velge "Få varsler".
18 som legger ut memes som er fullstendig irrelevant.
3 som legger ut bilde av Michael Jackson som gumler popcorn.
7 som legger ut diverse andre memes som handler om popcorn.
2 som ikke klarer å finne originale popcorn-memes som heller skriver "*labber ut på kjøkkenet og popper popcorn*"
3 som skriver at de er tom for popcorn.
2 som skriver med CAPS LOCK på.
7 som skriver noe nedverdigende om de 2 stakkarne som ikke har forstått at det er uhøflig å skrive med CAPS LOCK på.
1 lurker som skriver en kommentar i posten et halvt år etterpå, dermed starter diskusjonen opp på nytt igjen...

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Jeg henger sikkert milevis etter dere andre, men jeg har rotet meg inn på noen DIY-grupper og jeg er helt traumatisert av hva de gjør med gamle, flotte teakmøbler! Hva med å sjekke Finn og se hva disse møblene er verdt, før de går amok med kalkmaling eller spraylakk fra Biltema?

Anonymkode: 21b6f...8b6

Jeg kappa ned beina på en gammel skrivepult jeg kunne fått 6-7000 for 😂 Før jeg visste hva det var selvsagt 

Anonymkode: 8b149...8e1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kappa ned beina på en gammel skrivepult jeg kunne fått 6-7000 for 😂 Før jeg visste hva det var selvsagt 

Anonymkode: 8b149...8e1

Kjedelig, men alle gjør tabber.

Men jeg regner ikke vandalismen på disse lobbygruppene som tabber. Det er alltid noen som advarer. Men de drukner i alle kommentarene om hvor fin den gamle teakskjenken blir med grå kalkmaling med en eller annen voks utenpå. Og så sliper man gjerne litt ekstra, så møbelet ser slitt ut. Det er akkurat som om alle som allerede har redusert sitt møbel til søppel håper at andre gjør samme feilen.

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...