Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hagegruppenytt: Det er vanninghsforbud!!!!!!!!

Altså, men flott vær i lang tid over store deler av landet, er det nå innført vanninghsforbud eller vanningsrestriksjoner mange steder. Svært mange medlemmer ser ut til å tro at det gjelder over alt, og høvler ned de som spør om vanning. Jeg vet ikke om det er misunnelse eller lesevansker, men det hjelper ikke hvor mange ganger man svarer at det er opp til hvert enkelt vannverk. Hvis man påpeker det er man uansett usolidarisk, for det blir mindre vann til de andre. Og jeg som trodde at vannverkmenneskene satt på mest kompetanse:P

Her om dagen starter en fyr en tråd om det gikk an å vanne plenen i full sol. Enten er han et troll, eller så er han svært nervesterk. Tråden er slettet nå.

Anonymkode: a567d...dcd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En til fra hagegruppene: 

Det er mange nybegynnere på disse sidene, noe jeg personlig synes er flott, alle må begynne et sted. Men det slår meg at en del av nybegynnerne har svært urealistiske forventninger. Det virker som om de ikke har fått med seg at planter er levende ting som ikke blir som på bilder uten et minimum av stell. Her kommer et ekstremtilfelle fra helgen:

- Vi ønsker oss en hekk i sone H5! (Litt barskt klima, men ganske godt utvalg likevel)

- Den må skjerme for innsyn både sommer og vinter (en gjenganger, i H5 har vi de to vintergrønne traverne thuja og barlind)

- Vi liker ikke thuja! (da gjenstår barlind)

- Den skal ikke være giftig (da utgår barlind også)

- Den skal vokse fort (ja vel)

- Vi ønsker en hekk som krever minst mulig stell (men den skal vokse fort, sa du?)

- Den skal vokse på toppen av en voll, jorden består av leire, det er full sol, vindutsatt og tørt. (driver du med oss? Den eneste planta som tåler de forholdene der må være skvallerkål)

Blant utallige forslag om laurbærhegg (overhode ikke aktuell, men hvorfor lese hovedinnlegget?), så kommer det faktisk et par gode forslag. En nevner gardiner. En annen nevner steinmur, fordi det er det eneste som overlever forholdene på ts sin voll. Den kan stables opp til 1,5 meter. Ts sitt svar?

- Har ikke behov for høyere enn 1,3 meter (men så la være å legge på det siste skiftet med stein da, for svarte! Eller flytt i leilighet) :murvegg:

Anonymkode: a567d...dcd

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Snefnugg er venstrehendt og vil ha hjelp angående syringen sin og dens lås. "Tråden hekter seg fast når jeg broderer, og den er vanskelig å justere med tommelen fordi jeg er superspesiell".

Men så flipp den over så du kan skru den med venstrehånda og flytt den da vel...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Jeg er medlem i noen strikkegrupper, og en gjenganger jeg irriterer meg over, er folk som legger ut et bilde av en vanlig kofte, feks nancykofte, og så spør de om noen vet hva den koften heter. (Som er ganske utrolig i seg selv at de ikke har fått med seg). Og så kommer det kanskje 80(!!!) kommentarer under, der alle svarer:

Nancykofte

Nancykofte

Nancykofte

Nancykofte

Altså, jeg skjønner ikke vitsen med å skrive nancykofte, når 79 personer før deg har skrevet det. Jeg tror vedkommende som skrev hovedinnlegget har fått svar på spørsmålet sitt nå.

 

Jeg har også reagert litt på de enorme garnmengdene folk har hjemme. Jeg blir faktisk litt uvel hver gang jeg ser sånt, det vitner bare om et enormt overforbruk, for selv den ivrigste strikker har ikke sjangs i havet til å få brukt opp noe sånt (særlig med tanke på at de kontinuerlig kjøper nytt garn i tillegg). Senest i går så jeg et innlegg der folk ble oppfordret til å vise bilder av garnlagrene deres, og folk la ut bilder av metervis med hyllerader fylt til randen av garn. Det var ei som påpekte at hun hadde ekstra dype hyller, så hun fikk plass til tre garnnøster i dybden. Men, fortsatte hun, såpass måtte det være. Hun bodde nemlig på landet, langt fra en garnbutikk, og hvis hun skulle kunne være spontan, og ikke måtte vente hver gang hun skulle starte på et nytt prosjekt, så måtte det være slik. Ja, altså, så da må du ha hele garnbutikken hjemme istedenfor?! For slik så det nemlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Solsmil skrev:

Hun bodde nemlig på landet, langt fra en garnbutikk, og hvis hun skulle kunne være spontan, og ikke måtte vente hver gang hun skulle starte på et nytt prosjekt, så måtte det være slik. Ja, altså, så da må du ha hele garnbutikken hjemme istedenfor?! For slik så det nemlig ut.

Hehe, ja det gir tydeligvis status å ha garnbutikk hjemme. 😄 

For noen år siden var det "meisesyken" mange strikkere led av, er det slutt på den nå?  Alle måtte ha Wollmeise-garn, mange reiste ens ærend til Tyskland? for å handle garnet. Man var ikke en strikkerske med respekt for seg selv om man ikke hamstret mange kilo "meiser"! 

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, ja det gir tydeligvis status å ha garnbutikk hjemme. 😄 

For noen år siden var det "meisesyken" mange strikkere led av, er det slutt på den nå?  Alle måtte ha Wollmeise-garn, mange reiste ens ærend til Tyskland? for å handle garnet. Man var ikke en strikkerske med respekt for seg selv om man ikke hamstret mange kilo "meiser"! 

Anonymkode: dd083...0f3

Haha, nå måtte jeg le høyt, men det verste er at jeg kan levende forestille meg det! Av og til leser jeg innlegg med folk som spør etter tips til garnbutikker i London/New York/Australia/Brasil/Gran Canaria/hvor de enn er på reise. Jeg er ganske glad i å strikke selv, men jeg ville aldri giddet brukt tid på å tråle garnbutikker i utlandet. Jeg shopper mye på reise, men ikke garn. Det er mulig jeg har misforstått, men jeg innbiller meg at ull er noe vi er ganske flinke på i Norge, og at kvaliteten og utvalget vi får i Norge garnbutikker ikke er noe dårligere enn andre plasser. Jeg har også sett noen har lagt ut bilde av garnbutikker de har vært på i utlandet, og gjerne kommentert «garnhinmelen😍», men jeg har aldri sett forskjell på utvalget på disse bildene og på min lokale garnbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, føler meg nesten litt slum i forhold til disse garnsnobbene, når jeg handler nesten utelukkende Drops-garn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Solsmil skrev:

Haha, nå måtte jeg le høyt, men det verste er at jeg kan levende forestille meg det! Av og til leser jeg innlegg med folk som spør etter tips til garnbutikker i London/New York/Australia/Brasil/Gran Canaria/hvor de enn er på reise. Jeg er ganske glad i å strikke selv, men jeg ville aldri giddet brukt tid på å tråle garnbutikker i utlandet. Jeg shopper mye på reise, men ikke garn. Det er mulig jeg har misforstått, men jeg innbiller meg at ull er noe vi er ganske flinke på i Norge, og at kvaliteten og utvalget vi får i Norge garnbutikker ikke er noe dårligere enn andre plasser. Jeg har også sett noen har lagt ut bilde av garnbutikker de har vært på i utlandet, og gjerne kommentert «garnhinmelen😍», men jeg har aldri sett forskjell på utvalget på disse bildene og på min lokale garnbutikk.

😄 Enig i at garnet vi har i Norge er av super kvalitet, bra nok for meg iallfall. Må si at jeg meldte meg ut av forskjellige strikkesider i den perioden alle "snopet" garn, det var ikke kult nok å kjøpe det, nei, man måtte snope! 😄 Etter garnsnopingen var det bilder av talløse nøster i sofaen, eller på gulvet hos de som snopet mest. Det ble noe kjedelig i lengden. Men hyllingskommentarene raste inn, og det var nok det viktigste.

Jeg ble også ganske lei av at alle måtte strikke det samme, tror jeg falt av lasset i perioden med strikkeputer med noe klumpete mønster. Noe ala denne - må være ubehagelig å hvile hodet på de klumpene?  

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, synes det er så kvalmt når de skriver snope garn!

Godtesnop er noe helt annet! :lol:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Luka_S skrev:

Ugh, synes det er så kvalmt når de skriver snope garn!

Godtesnop er noe helt annet! :lol:

Nemlig!  :P 

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Solsmil skrev:

 

Jeg har også reagert litt på de enorme garnmengdene folk har hjemme. Jeg blir faktisk litt uvel hver gang jeg ser sånt, det vitner bare om et enormt overforbruk, for selv den ivrigste strikker har ikke sjangs i havet til å få brukt opp noe sånt (særlig med tanke på at de kontinuerlig kjøper nytt garn i tillegg). Senest i går så jeg et innlegg der folk ble oppfordret til å vise bilder av garnlagrene deres, og folk la ut bilder av metervis med hyllerader fylt til randen av garn. Det var ei som påpekte at hun hadde ekstra dype hyller, så hun fikk plass til tre garnnøster i dybden. Men, fortsatte hun, såpass måtte det være. Hun bodde nemlig på landet, langt fra en garnbutikk, og hvis hun skulle kunne være spontan, og ikke måtte vente hver gang hun skulle starte på et nytt prosjekt, så måtte det være slik. Ja, altså, så da må du ha hele garnbutikken hjemme istedenfor?! For slik så det nemlig ut.

tror det er nevnt før i tråden. Noen er bedre på shopping enn strikking...

 

En annen ting som forundrer meg i hagegrupper er frykten for alt som er giftig.  De tør jo knapt ha gress for unger, naboer, bikkjer, hjort og gud vet hva kan jo komme inn i hagen og beite alt ned til torva...

Endret av pulverheksa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker denne tråden! 😋

Anonymkode: 03334...756

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er mest irriterrnde er at det er så himla masse innlegg, så news feeden min er kun bestående av innlegg fra disse gruppene. Jeg meldte meg ut igjen like raskt jeg. Ingenting fra vennene mine var synlig lenger.

Anonymkode: 5c7a5...5ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg synes er mest irriterrnde er at det er så himla masse innlegg, så news feeden min er kun bestående av innlegg fra disse gruppene. Jeg meldte meg ut igjen like raskt jeg. Ingenting fra vennene mine var synlig lenger.

Anonymkode: 5c7a5...5ee

Du må hake av på ikke følg gruppa og oppdateringer. Da kan du gå inn og kikker når du har tid. Du får ikke med deg alt, men det meste. 

Anonymkode: e6599...dfb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par av de strikkegruppene jeg er medlem i, er blitt helt ekstreme når det gjelder å slå av kommentarfeltet. Det trenger ikke være mer en seks svar før kommentarfeltet blir stengt av admin.

Dette betyr at medlemmer som gjerne vil lese svarene, men det er håpløst da svarene ikke kommer opp hvis kommentarfeltet er stengt

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Luka_S skrev:

Haha, føler meg nesten litt slum i forhold til disse garnsnobbene, når jeg handler nesten utelukkende Drops-garn.

Jeg bruker også mye drops men det er visst fyfy i de gruppene. Å si noe negativt om vikinggarn,- prøv deg. Jeg fikk en skikkelig sur kommentar fordi jeg våget å skrive at det alpakkagarnet fra viking var vanskelig å strikke mønster med. Er visst ikke lov å ha egne preferanser i de gruppene. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går la admin på en av strikkegruppene ut en grei forklaring av reglene for strikkepinner på fly: Noen steder er det strengt forbudt. Andre steder, både innenlands og utenlands er det opp til sikkerhetskontrollen å avgjøre om man får med seg strikkepinnene. Det er opp til kabinpersonalet å avgjøre om man får strikke på flyet. Hvilket materiale pinnene er laget av spiller ingen rolle.

Jeg håper, men har lite tro på, at det kan gjøre slutt på de evinnelige spørsmålene om strikkepinner på fly, der det eneste som varierer er flyselskap og reisemål. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ullvott skrev:

I går la admin på en av strikkegruppene ut en grei forklaring av reglene for strikkepinner på fly: Noen steder er det strengt forbudt. Andre steder, både innenlands og utenlands er det opp til sikkerhetskontrollen å avgjøre om man får med seg strikkepinnene. Det er opp til kabinpersonalet å avgjøre om man får strikke på flyet. Hvilket materiale pinnene er laget av spiller ingen rolle.

Jeg håper, men har lite tro på, at det kan gjøre slutt på de evinnelige spørsmålene om strikkepinner på fly, der det eneste som varierer er flyselskap og reisemål. 

 

Det kommer aldri til å ta slutt på disse spørsmålene. 90% av alle på de gruppene skjønner ikke hvordan søkefunksjonen funker. Eller de bare nyter oppmerksomheten av å spørre et spørsmål som 5 stykker har spurt om de siste 24 timer 👎

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Duff skrev:

Jeg bruker også mye drops men det er visst fyfy i de gruppene. Å si noe negativt om vikinggarn,- prøv deg. Jeg fikk en skikkelig sur kommentar fordi jeg våget å skrive at det alpakkagarnet fra viking var vanskelig å strikke mønster med. Er visst ikke lov å ha egne preferanser i de gruppene.  

Nope. Dropsgarn er dårlig og nupper PÅ ALLE og merinogarnet siger og fy og fy.

Det er forresten en annen ting som irriterer meg. JA, merinogarn siger og blir større i vaskemaskinen, det har ikke noe med garnmerket å gjøre! Lei av den 50ende tråden med noen som har fått en genser som har vokst fra str S til XXL fordi de ikke har fulgt vaskeanvisingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg elsker denne tråden. Og jeg er en av disse garnnissene med et alt for stort garnlager. Men jeg vet, i motsetning til mange andre, at det ikke er fornuftig eller logisk å ha så mye garn 😂

Jeg har bare problemer med å styre meg😋

Men er det andre enn meg som har lagt merke til et par ordentlige furtedamer inne på et par av strikkegruppene? De klikker i vinkel hvis noen andre drister seg til å lege ut bilder av egne ting i en tråd de har opprettet for å få skryt av tingene sine. Her skal all oppmerksomhet dreie seg om MEG!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...