Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner jeg bør melde meg inn i hagegruppe, begynner å bli så vant til en del andre grupper at jeg kan trenge litt ny underholdning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, hva skal det strikkes her tro 🤪

20180508_164929.jpg

Anonymkode: a3a7d...df8

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det ville jeg vært litt forsiktig med for der er det utrolig mange fallgruver, men hvis du har gode nerver så sett i gang. Og med det samme du er i farta kan du spørre om du kan sette poteter kjøpt i butikken, hvor fort plenens virker og hvilken robotgressklipper du bør kjøpe. Jeg kjøper inn popkorn og venter i spenning!

Anonymkode: a567d...dcd

Haha, hva skjer da? Fortell! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, hva skal det strikkes her tro 🤪

20180508_164929.jpg

Anonymkode: a3a7d...df8

Neimen kjære all verden, er det mulig!? :rulle: 

Anonymkode: d2362...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det irriterer meg er vel ikke helt riktig, men blir oppgitt over disse som skal vise fram hvor mye garn de har. Altså de som har et helt rom fullt eller flere stappfulle klesskap. Og de som tar av på strikkemekka og kjøper haugevis med garn, uten egentlig noen mål og mening.

Anonymkode: 94a38...449

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At det irriterer meg er vel ikke helt riktig, men blir oppgitt over disse som skal vise fram hvor mye garn de har. Altså de som har et helt rom fullt eller flere stappfulle klesskap. Og de som tar av på strikkemekka og kjøper haugevis med garn, uten egentlig noen mål og mening.

Anonymkode: 94a38...449

For ikke å snakke om de som legger ut bilder av "strikkekroken" sin. Der har mange okkupert en hel sofa, eller et hjørne i stua til håndarbeid. Greit nok det, men i tillegg så er det vanvittig rotete der de skal sitte å kose seg med håndarbeid. 

Anonymkode: a3a7d...df8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært medlem av flere hagegrupper, men har nå meldt meg ut. Har ikke sett på maken til bråk

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

At det irriterer meg er vel ikke helt riktig, men blir oppgitt over disse som skal vise fram hvor mye garn de har. Altså de som har et helt rom fullt eller flere stappfulle klesskap. Og de som tar av på strikkemekka og kjøper haugevis med garn, uten egentlig noen mål og mening.

Anonymkode: 94a38...449

Jeg har selv akkurat meldt meg inn i noen strikkegrupper, er helt nybegynner og strikker min første genser. Blir helt svett av å se de store lagrene med garn folk har, jeg bekymrer meg for om jeg får byttet inn det ene nøstet for mye innen fristen på 3 måneder så jeg slipper å ha restegarn :P

Synes det er kjempefint å ha en plass å kunne spørre om hjelp, men virker som om det er mest om å gjøre og få frem sin mening om hva som er den eneste rette måten å gjøre noe på. Er en diskusjon om strømpepinner vs magic loop vs addi trio vs 2-3 rundpinner nå, og da er det 30 stykker som skal si "du bare mååå jo gjøre det sånn, så lettvindt", og de har som regel null forståelse for at alle metodene funker og at det handler om å finne den metoden man selv liker best.

Anonymkode: ed626...14f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, hva skal det strikkes her tro 🤪

20180508_164929.jpg

Anonymkode: a3a7d...df8

Noen ganger har jeg lyst til å svare på facebook med å legge inn en link til denne tråden. :hoho:

Problemet er bare at de som mest trenger å lese denne tråden, klarer neppe å komme seg inn i tråden. :lur:

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cleangal skrev:

Synes «Hageglade på Facebook» bør skifte navn til «Hagegale» eller «Hva er dette?».

Den gruppen finnes:fnise:

3 timer siden, Luka_S skrev:

Haha, hva skjer da? Fortell! :lol:

Pass deg for potetpolitiet, sier jeg bare. Du får 30 års karantene (usikker på hva det er) og bøndene i nærheten av deg får ikke dyrket poteter de neste 30 årene. Det er svært straffbart! Eller "ikke anbefalt" i følge Mattilsynets sider....

Gift i hagen er begynnelsen på slutten. Hvis alle bruker Roundup dør alle biene og da dør hele jordkloden i løpet av 4 år (give or take noen hundre år...) Dessuten er pinnsvinmenneskene lei av små pinnsvinbarn som dør i hendene deres med fråde om munnen. Det skjer visst ofte.

Pinnsvinmenneskene er også raskt på pletten hvis du nevner robotklipper. Alle har vel sett de grusomme bildene av skamferte pinnsvin med ny sommersveis? Det nytter det ikke å følge anbefalingene om å ikke kjøre klipperen når pinnsvinene er våkne, for er vi egentlig sikre på at pinnsvin ikke har søvnforstyrrelser?

Anonymkode: a567d...dcd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger har jeg lyst til å svare på facebook med å legge inn en link til denne tråden. :hoho:

Problemet er bare at de som mest trenger å lese denne tråden, klarer neppe å komme seg inn i tråden. :lur:

Anonymkode: c0b26...0ff

Synes en skal være litt forsiktig med å legge til slike bilder. Selv om personen er anonymisert, kan h*n kjenne seg igjen. Grensa til at personen føler seg uthengt kan være liten. Det sagt, skulle ønske folk kunne skrive på et av de norske skriftspråkene.

Endret av Cordelia
skrivefeil, lagt til
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den gruppen finnes:fnise:

Pass deg for potetpolitiet, sier jeg bare. Du får 30 års karantene (usikker på hva det er) og bøndene i nærheten av deg får ikke dyrket poteter de neste 30 årene. Det er svært straffbart! Eller "ikke anbefalt" i følge Mattilsynets sider....

Gift i hagen er begynnelsen på slutten. Hvis alle bruker Roundup dør alle biene og da dør hele jordkloden i løpet av 4 år (give or take noen hundre år...) Dessuten er pinnsvinmenneskene lei av små pinnsvinbarn som dør i hendene deres med fråde om munnen. Det skjer visst ofte.

Pinnsvinmenneskene er også raskt på pletten hvis du nevner robotklipper. Alle har vel sett de grusomme bildene av skamferte pinnsvin med ny sommersveis? Det nytter det ikke å følge anbefalingene om å ikke kjøre klipperen når pinnsvinene er våkne, for er vi egentlig sikre på at pinnsvin ikke har søvnforstyrrelser?

Anonymkode: a567d...dcd

Det er mye gærne hagefolk, helt klart, men det finnes faktisk noen viktige temaer som altfor mange tar for lett på. 

Jeg vet ikke helt hva du sikter til i første avsnitt, angående poteter, men regner med at det har å gjøre med bruk av vanlig potet man har hatt liggende til de har fått groer, og å bruke dem til settepoteter? Det er faktisk ulovlig, altså, og det er ikke for moro skyld, eller fordi noen er i overkant hysteriske: http://www.matportalen.no/artikler/er_du_en_potetsynder

Når det gjelder bruk av roundup er dette noe veldig mange er enige om at burde være strengt forbudt å selge til privatpersoner. Dette middelet inneholder stoffer som er ekstremt potente og skadelige, ikke bare for det ugresset man ønsker å skade/bli kvitt. Googler du «roundup skadelig» finner du mer enn nok av skremmende lesestoff som mer enn indikerer at dette ikke bare er et stoff som burde holdes borte fra matfatet vårt, men helt klart også fra private hender. http://www.nationen.no/debatt/glyfosat-er-farlig/

Sånn eller er jeg enig i dine betraktninger.

Anonymkode: d2362...9d7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye gærne hagefolk, helt klart, men det finnes faktisk noen viktige temaer som altfor mange tar for lett på. 

Jeg vet ikke helt hva du sikter til i første avsnitt, angående poteter, men regner med at det har å gjøre med bruk av vanlig potet man har hatt liggende til de har fått groer, og å bruke dem til settepoteter? Det er faktisk ulovlig, altså, og det er ikke for moro skyld, eller fordi noen er i overkant hysteriske: http://www.matportalen.no/artikler/er_du_en_potetsynder

 

Anonymkode: d2362...9d7

Det er formelt sett ikke forbudt å sette   matpotet som kjøpes i butikk eller mottas på annen måte, men det frarådes på grunn av smittefare. Dette gjelder særlig dersom matpotetene er fra utlandet. Fra artikkelen du linker til... 

Og det er vel akkurat retorikken jeg reagerer på, ikke budskapet. "Det er strengt ulovlig" "Det er straffbart" "Du får x antall års karantene", gjerne med store bokstaver og store mengder utropstegn. Hva med å holde seg til sannheten og fortelle at det ikke er anbefalt og grunnen til dette? Tipper det holder i massevis når det gjelder å overbevise nyklekkede potetdyrkere.

Det festlige er at potetpolitiet ofte er bokashientusiaster eller driver med varmkompost. Mon tro om de husker å sortere maten og kaste potetskrell i restavfall....

 

Anonymkode: a567d...dcd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den gruppen finnes:fnise:

Pass deg for potetpolitiet, sier jeg bare. Du får 30 års karantene (usikker på hva det er) og bøndene i nærheten av deg får ikke dyrket poteter de neste 30 årene. Det er svært straffbart! Eller "ikke anbefalt" i følge Mattilsynets sider....

Gift i hagen er begynnelsen på slutten. Hvis alle bruker Roundup dør alle biene og da dør hele jordkloden i løpet av 4 år (give or take noen hundre år...) Dessuten er pinnsvinmenneskene lei av små pinnsvinbarn som dør i hendene deres med fråde om munnen. Det skjer visst ofte.

Pinnsvinmenneskene er også raskt på pletten hvis du nevner robotklipper. Alle har vel sett de grusomme bildene av skamferte pinnsvin med ny sommersveis? Det nytter det ikke å følge anbefalingene om å ikke kjøre klipperen når pinnsvinene er våkne, for er vi egentlig sikre på at pinnsvin ikke har søvnforstyrrelser?

Anonymkode: a567d...dcd

Uuups, vi bruker både Roundup og har robotklipper, får holde meg langt unna hagesidene da, forstår jeg. :fnise:

Med mine brune fingre har jeg ikke noe der å gjøre uansett, jeg har gravd opp rosebedet og fylt det med singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er formelt sett ikke forbudt å sette   matpotet som kjøpes i butikk eller mottas på annen måte, men det frarådes på grunn av smittefare. Dette gjelder særlig dersom matpotetene er fra utlandet. Fra artikkelen du linker til... 

Og det er vel akkurat retorikken jeg reagerer på, ikke budskapet. "Det er strengt ulovlig" "Det er straffbart" "Du får x antall års karantene", gjerne med store bokstaver og store mengder utropstegn. Hva med å holde seg til sannheten og fortelle at det ikke er anbefalt og grunnen til dette? Tipper det holder i massevis når det gjelder å overbevise nyklekkede potetdyrkere.

Det festlige er at potetpolitiet ofte er bokashientusiaster eller driver med varmkompost. Mon tro om de husker å sortere maten og kaste potetskrell i restavfall....

 

Anonymkode: a567d...dcd

§ 19.Straff

Forsettlig eller uaktsom overtredelse av denne forskriften eller bestemmelser og vedtak gitt i medhold av den, er straffbar i henhold til matloven § 28.

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1996-07-02-1447

Jeg ser hva du sier, men på den annen side har jeg ingen ptroblemer med å forstå frustrasjonen som ligger bak disse utbruddene. Det er så mange som ikke forstår, eller gidder å sette seg inn i viktigheten av riktig fremgangsmåte når det gjelder dyrking av poteter, at man får egentlig lyst til å riste folk, altså. 

Anonymkode: d2362...9d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cordelia skrev:

Synes en skal være litt forsiktig med å legge til slike bilder. Selv om personen er anonymisert, kan h*n kjenne seg igjen. Grensa til at personen føler seg uthengt kan være liten. Det sagt, skulle ønske folk kunne skrive på et av de norske skriftspråkene.

Du siterer mitt innlegg. Men ser du øverst på denne siden? Oppdager du da at det ikke er meg som først har lagt inn bilde/skjermdump at det du kritiserer at ble gjort? 

Kan du beklage? 

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hagegrupper:overrasket:   Du store alpakka :ninja:  

Var klar over at det finnes en verden med enspora gærninger, men jammen tar noen av disse kaka. Har en mistanke om at det er de samme folka som maler alt de kommer over. Nå har de flyttet ut fra boden og ut i hagen.

Anonymkode: e6599...dfb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du siterer mitt innlegg. Men ser du øverst på denne siden? Oppdager du da at det ikke er meg som først har lagt inn bilde/skjermdump at det du kritiserer at ble gjort? 

Kan du beklage? 

Anonymkode: c0b26...0ff

Jøss, beklager! Men det var da bare et lite forslag uansett. 

Ro ned litt! 

Endret av Cordelia
Fjernet setning.
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for kampen mot unødvendig bruk av plast, men hvor mange heklede fruktnett trenger vi egentlig å se i løpet av en dag? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ullvott skrev:

Jeg er helt for kampen mot unødvendig bruk av plast, men hvor mange heklede fruktnett trenger vi egentlig å se i løpet av en dag? 

Det er viktig å vise fram håndarbeidet på Facebook! Hvis man ikke poster bilde av produktet innen 10 minutter etter at det er ferdig, har man da egentlig strikket/heklet/sydd?!?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...