Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Margit Spat skrev:

Jeg synes romper (vet ikke om du skrev feil med vilje på den ;) ) er et teit ord, også jeg! Hva er galt med seleshorts? 

Ja, jeg skrev feil med vilje. Enig i at det er teit, iallfall når det virker som om de som skriver det feil ikke vet hva opprinnelsen til ordet er.

1 time siden, Lafemmemauvaise skrev:

Du vet, det er jo bare så mye kulere å si det på engelsk. Får følelsen av å være kontinental og greier :danse:

(Jeg er selvsagt enig med deg - vi har masse flotte ord på norsk, men det er tydeligvis bakstreversk å bruke de)

Jeg ser for meg at de som skriver rumper uttaler det på norsk også - i betydningen bakdeler.

1 time siden, Frida skrev:

Klumpelumpe er nu meget penere enn det vulgære Klompelompe som allmuen benytter, om De spør meg (mig). :rolleyes:

Nettopp, nettopp. :fnise:

Anonymkode: c142b...996

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DIY-gruppen igjen. I dag så jeg ei som tipset andre om å vaske engangsbadebleier i vaskemaskinen. De kunne jo brukes flere ganger mente hun, så lenge det bare var tiss :daane:

Skjønner ikke hva det har med diy å gjøre heller. 

Anonymkode: 3cabc...4d9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ser jeg at noen har lagt ut et ganske flott mønster og bilder på facebook av en nederlandsk navneduk som hun har gjenskapt fra noe gammelt noe fra 1800-tallet som er på museum. Den ER nydelig.

Men med teksten " but please don't place them on the internet, pinterest etc. "

Så jeg får lov til å laste ned mønsteret, brodere det selv, men jeg får ikke vise det til noen.

Jeg kan ta feil, men jeg tror ikke det er helt sånn internettet fungerer...

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Sitat

Synes det er så useriøst med folk som bare strikker med møkkagarn fra europris og nille.

Men det er jo sandnes som lager mye av garnet til nille, jeg bruker ofte mange nesten like farger på det jeg lager og da kan man blande nille og sandnes fra garnbutikk fordi det er akkurat det samme, bare at den ene koster 25-30 kroner og det andre 45-55 :fnise: Har ikke prøvd europris sitt, men vet at obs har mye bra garn fra bla gjestal også. 

Anonymkode: ed626...14f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Til de som mener at Nille og Europris er harry: Jeg strikker en del med garn fra Europris, og jeg synes sportsgarnet og superwashgarnet derfra er helt på høyde med tilsvarende garn fra kjente merkeleverandører. Har for eksempel kjøpt Falk fra Dale med ekstremt mye mer knuter og klumper enn superwash fra Europris. Kvaliteten oppleves også som mye bedre enn de billiggarnene som har mest «kred», som f.eks Drops. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje litt på siden av tråden, siden det ikke irriterer meg grenseløst, men noe som forundrer meg mer. Når folk legger ut mønsterstrikkede kofter de er ferdige med f.eks, og man ser at det er lagt ned mye arbeid og vedkommende tydeligvis har strikket en god del før. Men så er de skikkelig unøyaktige med den siste finishen. Som at knappestolpen er for kort, for lang, ujevnt plukket opp eller knappene er plassert med ulik avstand mellom. Det syns jeg er rart, og særlig når man ser at det er strikket for å selges.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Dette er kanskje litt på siden av tråden, siden det ikke irriterer meg grenseløst, men noe som forundrer meg mer. Når folk legger ut mønsterstrikkede kofter de er ferdige med f.eks, og man ser at det er lagt ned mye arbeid og vedkommende tydeligvis har strikket en god del før. Men så er de skikkelig unøyaktige med den siste finishen. Som at knappestolpen er for kort, for lang, ujevnt plukket opp eller knappene er plassert med ulik avstand mellom. Det syns jeg er rart, og særlig når man ser at det er strikket for å selges.

Ja, det undrer jeg meg også over! Greit nok at montering og siste finish ikke er den mest spennende jobben, men det gjør virkelig forskjell på resultatet om man slurver eller er nøyaktig. Jeg erger meg egentlig litt over at disse koftene får så masse skryt og man kimser av slurvingen, for tross alt er dette plagg de selger videre. Stakkars kjøper tenker jeg innimellom..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Folk har tydeligvis ferie og hvis ett eneste menneske til legger ut et bilde av et fint gammelt møbel de har planer om å male hvitt eller turkis evt. bord i heltre de skal legge kontaktplast på så tror jeg faktisk ikke at jeg klarer å sitte på fingrene mine lenger! :dany:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på spørsmålet om noen som vet hvilken lakk/maling som kan brukes på bildekk uten å flasse så har jeg veldig, veldig lyst til å svare "Nei. Heldigvis!" Men det kan jeg jo ikke... :nigo:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Leo skrev:

Folk har tydeligvis ferie og hvis ett eneste menneske til legger ut et bilde av et fint gammelt møbel de har planer om å male hvitt eller turkis evt. bord i heltre de skal legge kontaktplast på så tror jeg faktisk ikke at jeg klarer å sitte på fingrene mine lenger! :dany:

Jeg så noen har lagt lys drivved mønstret kontaktplast over et Bombay-bord som er sortbeisa. Og skrøt masse over at dette hadde hun fått gjort kjempebillig til bare 240kr rullen. Stort bord krever litt mer enn en rull altså..

Når skal folk lære seg å slipe en bordplate spør jeg bare.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gammelt skap i massiv eik malt med kalkmaling og påsatt "bling-bling" :grine: Hadde det enda vært pent malt i hvitt! Men, neida... :(

Lintøyskap.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

I enkelte strikkegrupper blir egne argumenter brukt som oppfattet og vedtatt sannhet. 

Anonymkode: eec32...e2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

 I enkelte strikkegrupper blir egne argumenter brukt som oppfattet og vedtatt sannhet. 

 Anonymkode: eec32...e2a

Dette gjelder for ALLE sosiale medier og debatt-forum?    

 Folk innbiller seg at de selv alltid har rett, og at alle andre tar feil heile tiden! 

Anonymkode: 5ad93...e6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2017 den 12.51, Vera Vinge skrev:

Dette er kanskje litt på siden av tråden, siden det ikke irriterer meg grenseløst, men noe som forundrer meg mer. Når folk legger ut mønsterstrikkede kofter de er ferdige med f.eks, og man ser at det er lagt ned mye arbeid og vedkommende tydeligvis har strikket en god del før. Men så er de skikkelig unøyaktige med den siste finishen. Som at knappestolpen er for kort, for lang, ujevnt plukket opp eller knappene er plassert med ulik avstand mellom. Det syns jeg er rart, og særlig når man ser at det er strikket for å selges.

Godt det ikke bare er meg som ser og legger merke til dette. Hva er hensikten med å strikke en fin kofte også er mønsteret helt på skjeve når koftetn er knappet igjen? De må da se dette selv? 

En annen ting som irriterer meg grenseløst er folk som skriver: jeg har 360 masker og skal felle 36 masker, hva gjør jeg? Eller når noen svarer; du skal felle hver 6,5. Maske. Og ts spør, hvordan gjør jeg det? 6,5 masker betyr da at du skal felle 6. Masker en gang og 7 masker neste gang. Kan ikke folk matematikk lenger? 

Også har du de tullingene som ikke forstår reglene for hva de kan legge ut i gruppa. Tråden deres blir slettet og de kommer tilbake med ny tråd der de klager på slettingen. Hva med å lese gruppereglene for hva som kan legges ut? 

Anonymkode: b2ac4...d34

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder for ALLE sosiale medier og debatt-forum?    

 Folk innbiller seg at de selv alltid har rett, og at alle andre tar feil heile tiden! 

Anonymkode: 5ad93...e6a

Særlig gjelder dette nupping og bruk av eddik til tøyvask. Jeg ler meg nesten i hjel når folk påstår at de er så allergisk mot alt mulig, men eddik det tåler de. Milde himmel! Det man ikke vet har man ikke vondt av. 

Anonymkode: b2ac4...d34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg grenseløst - og det gjelder i samtlige grupper jeg er med i - er folk som absolutt må skrive på dialekten sin. Helst en krøkkete en, totalt uforståelig for andre enn sambygdingene der inne i den bittelille, fraflyttede, bortgjemte kroken de kommer fra som ingen har hørt om. «I tæjnkto i skojlla færr te grandobyjgdji te vikkjio, men dæ vørtji færr myttjy snæ te nattå, sau vægojn æ oframjkømmelje!» :sprettoy:

Også blir de dritsure når admin sletter, og minner om at innlegg ifølge reglene for gruppa skal skrives på bokmål eller nynorsk. Da skriver de rasende kommentarer - på dialekten sin. :roll:

Anonymkode: d2362...9d7

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det å banne så det runger i kirka å si at man er ganske lei av Ganni-kopigenserne «Kristianes bølgegenser» og «Kristianes høstgenser»? :fnise: Og hva er egentlig greia med de genserne? Det skal godt gjøres å få dem til å se kledelige ut, i alle fall! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ullvott skrev:

Er det å banne så det runger i kirka å si at man er ganske lei av Ganni-kopigenserne «Kristianes bølgegenser» og «Kristianes høstgenser»? :fnise: Og hva er egentlig greia med de genserne? Det skal godt gjøres å få dem til å se kledelige ut, i alle fall! 

Nei, vi er mange som er lei :) Jeg må si at jeg undrer meg stadig på at så utrolig mange folk strikker nøyaktig samme plagg, som f.eks. klompelompe-skjørtet. Det finnes så mange like fine eller finere skjørt å strikke. Men nei, alle skal ha det samme. Strikkedamer er nok litt mer saueflokk enn de aner, det er ikke bare ull de har felles. Jeg orker ikke følge grupper som strikker lenger, det blir for ensformig. 

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...