Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes mange lager så utrolig mye fint, men innimellom kommer det noen som har strikket regnbuen på speed med verdens rareste fargesammensetninger, lurer på om de faktisk liker det eller om det ikke gikk som planlagt :P
Anonymkode: ed626...14f

Dette Kaunigarnet som ser ut som klovnespy er djevelens verk. :lol:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Luka_S skrev:

Dette Kaunigarnet som ser ut som klovnespy er djevelens verk. :lol:

:hoho:

 

Sy eller ikke sy? 

Klippe uten å sy først? 

Strikke knappestolpe før eller etter klipping? 

Hvor mange innlegg av den typen trengs for å få med seg at å klippe gjør du smartest når alt annet er strikket ferdig? Folk henger jo ikke med i svingene, for svingende. Eller er deres strikkekofte så spes. At de må stille eget spørsmål med bilde? 

Anonymkode: b2ac4...d34

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg vel ikke akkurat, men den siste måneden har sygrupper på Facebook florert av hjemmedesigna og hjemmesydde festdrakter/fantasistakker. Mange av de er fine, men jeg vil anslå at minst halvparten virkelig SER hjemmesnekra ut (absolutt ment i negativ betydning!), med klumpete sømmer, dårlig passform og ofte innblandet redesign av gyselige resteduker (og da gjerne sammen med svindyrt ullstoff og flotte søljer). Jeg tenker - disse er jo tenkt som et alternativ til bunad (?) og brukes den dagen av året en virkelig pynter seg - også ser det rett og slett ut som noe en har snekret sammen til skuespillet på skoleavslutningen!? Kjenn din begrensning, kan vel være lærdommen å ta med seg... 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kladd skrev:

Irriterer meg vel ikke akkurat, men den siste måneden har sygrupper på Facebook florert av hjemmedesigna og hjemmesydde festdrakter/fantasistakker. Mange av de er fine, men jeg vil anslå at minst halvparten virkelig SER hjemmesnekra ut (absolutt ment i negativ betydning!), med klumpete sømmer, dårlig passform og ofte innblandet redesign av gyselige resteduker (og da gjerne sammen med svindyrt ullstoff og flotte søljer). Jeg tenker - disse er jo tenkt som et alternativ til bunad (?) og brukes den dagen av året en virkelig pynter seg - også ser det rett og slett ut som noe en har snekret sammen til skuespillet på skoleavslutningen!? Kjenn din begrensning, kan vel være lærdommen å ta med seg... 

Åååå, bilder, bilder! :lol:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kladd skrev:

Irriterer meg vel ikke akkurat, men den siste måneden har sygrupper på Facebook florert av hjemmedesigna og hjemmesydde festdrakter/fantasistakker. Mange av de er fine, men jeg vil anslå at minst halvparten virkelig SER hjemmesnekra ut (absolutt ment i negativ betydning!), med klumpete sømmer, dårlig passform og ofte innblandet redesign av gyselige resteduker (og da gjerne sammen med svindyrt ullstoff og flotte søljer). Jeg tenker - disse er jo tenkt som et alternativ til bunad (?) og brukes den dagen av året en virkelig pynter seg - også ser det rett og slett ut som noe en har snekret sammen til skuespillet på skoleavslutningen!? Kjenn din begrensning, kan vel være lærdommen å ta med seg... 

For ikke å snakke om de som kommer på at det blir kjempefint med en strikket stakk i voksenstr.... 😵😵 lurer på om keg skal kommentere at det ville blitt flott med kauni-garn...?

Anonymkode: 713c7...c97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Luka_S skrev:

Åååå, bilder, bilder! :lol:

Jeg vil ikke legge ut bilder her, i tilfelle noen kjenner igjen sine. De er jo tydeligvis veldig stolte over resultatet, jeg vil ikke ødelegge gleden deres.

Men når selv JEG, som knapt kan å sy, ser hvor dårlig håndtverk(/hastverksarbeid?) det er, så virker det som om det skorter litt på selvinnsikten hos enkelte. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Kladd said:

Jeg vil ikke legge ut bilder her, i tilfelle noen kjenner igjen sine. De er jo tydeligvis veldig stolte over resultatet, jeg vil ikke ødelegge gleden deres.

Men når selv JEG, som knapt kan å sy, ser hvor dårlig håndtverk(/hastverksarbeid?) det er, så virker det som om det skorter litt på selvinnsikten hos enkelte. 

Lurer på om jeg så et par sånne hjemmesydde festdrakter på DIY gruppa. De draktene ser jo ikke ut, men de som har laget er såå fornøyde og får bare skryt... Det blir litt som keiserens nye klær, for ingen tør vel si at disse draktene ikke ser ut i måneskinn? Negative tilbakemeldinger er jo utilgivelig i slike grupper, så jeg tror mange får litt mye ufortjent skryt og dermed kanskje ikke helt ser elendigheten selv... Sier alle at det er fantastisk, så tror man det jo selv til slutt. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kladd skrev:

Jeg vil ikke legge ut bilder her, i tilfelle noen kjenner igjen sine. De er jo tydeligvis veldig stolte over resultatet, jeg vil ikke ødelegge gleden deres.

Men når selv JEG, som knapt kan å sy, ser hvor dårlig håndtverk(/hastverksarbeid?) det er, så virker det som om det skorter litt på selvinnsikten hos enkelte. 

Hva heter gruppen på facebook?

Anonymkode: 4ba27...ff7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, onyx skrev:

Lurer på om jeg så et par sånne hjemmesydde festdrakter på DIY gruppa. De draktene ser jo ikke ut, men de som har laget er såå fornøyde og får bare skryt... Det blir litt som keiserens nye klær, for ingen tør vel si at disse draktene ikke ser ut i måneskinn? Negative tilbakemeldinger er jo utilgivelig i slike grupper, så jeg tror mange får litt mye ufortjent skryt og dermed kanskje ikke helt ser elendigheten selv... Sier alle at det er fantastisk, så tror man det jo selv til slutt. ;)

Jeg er med i en slik gruppe, men har ikke sett disse draktene. Har du en link å legge ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dorey skrev:

De fantasidraktene er dritstygge, rett og slett.

Det florerer av dem inne på "Vi sygale".

 

Ah, takk. Må inn og se :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey
1 time siden, Duff skrev:

Ah, takk. Må inn og se :ler: 

Søk på "Festdrakt" "Fantasistakk" og "Fantasidrakt" for kjært barn har mange navn i den gruppa der ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Dorey skrev:

De fantasidraktene er dritstygge, rett og slett.

Det florerer av dem inne på "Vi sygale".

 

Grrrusomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det på'n igjen med fruktnett, og masing om at kopiering fra bøker ikke er lov. Rart at bilbioteket sier det er helt greit å kopiere til privat bruk, de har til og med plassert en kopimaskin på hobbyrommet og ber folk om å ikke brette for mye i bøkene når de kopierer oppskrifter :fnise: Men nei da, enkelte står over loven.

Måtte inn å se på disse fantasidraktene, noen var jo kjempefine.. men noen passer bedre på karneval :laugh:

Anonymkode: ed626...14f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er det på'n igjen med fruktnett, og masing om at kopiering fra bøker ikke er lov. Rart at bilbioteket sier det er helt greit å kopiere til privat bruk, de har til og med plassert en kopimaskin på hobbyrommet og ber folk om å ikke brette for mye i bøkene når de kopierer oppskrifter :fnise: Men nei da, enkelte står over loven.

Måtte inn å se på disse fantasidraktene, noen var jo kjempefine.. men noen passer bedre på karneval :laugh:

Anonymkode: ed626...14f

Melder dere dere inn i gruppene for å se? 

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagegruppenytt: Spis det!

Nå begynner jeg for alvor å bekymre meg over kostholdet til disse hagemenneskene. Nå som ramsløken er historie har de gått over til nye beitemarker, bokstavlig talt. Det er sesong for ugresstråder i gruppene og svaret er, uavhengig av ugress: Spis det! Skvallerkål er sunt, brennesle er godt i suppe, geitrams er godt i te og når du har laget tinktur av kjerringrokken kan du lage oppvaskbørste av stilkene. Til og med løvetann kan spises. Når jeg tar en titt på bestanden av nevnte ugress utenfor vinduet tenker jeg at kostholdet må bli noe ensidig, hvis alt skal spises. Kanskje de sper på med brunsnegler for proteinets skyld? Hvorfor stri med kjøkkenhage, sier jeg bare....

Anonymkode: a567d...dcd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hagegruppenytt: Spis det!

Nå begynner jeg for alvor å bekymre meg over kostholdet til disse hagemenneskene. Nå som ramsløken er historie har de gått over til nye beitemarker, bokstavlig talt. Det er sesong for ugresstråder i gruppene og svaret er, uavhengig av ugress: Spis det! Skvallerkål er sunt, brennesle er godt i suppe, geitrams er godt i te og når du har laget tinktur av kjerringrokken kan du lage oppvaskbørste av stilkene. Til og med løvetann kan spises. Når jeg tar en titt på bestanden av nevnte ugress utenfor vinduet tenker jeg at kostholdet må bli noe ensidig, hvis alt skal spises. Kanskje de sper på med brunsnegler for proteinets skyld? Hvorfor stri med kjøkkenhage, sier jeg bare....

Anonymkode: a567d...dcd

Jeg var helt sikker på at du skrev: "...har de gått over til meitemark, bokstavelig talt." :hoho: 

Anonymkode: 2aadb...a32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hagegruppenytt: Spis det!

Nå begynner jeg for alvor å bekymre meg over kostholdet til disse hagemenneskene. Nå som ramsløken er historie har de gått over til nye beitemarker, bokstavlig talt. Det er sesong for ugresstråder i gruppene og svaret er, uavhengig av ugress: Spis det! Skvallerkål er sunt, brennesle er godt i suppe, geitrams er godt i te og når du har laget tinktur av kjerringrokken kan du lage oppvaskbørste av stilkene. Til og med løvetann kan spises. Når jeg tar en titt på bestanden av nevnte ugress utenfor vinduet tenker jeg at kostholdet må bli noe ensidig, hvis alt skal spises. Kanskje de sper på med brunsnegler for proteinets skyld? Hvorfor stri med kjøkkenhage, sier jeg bare....

Anonymkode: a567d...dcd

Jeg ler meg i hjel! :kakle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle spørsmålene om: Kan jeg strikke marius med rundfelling til mann?

Spør den som skal ha den isteden!

Personlig syns jeg ikke rundfelling er fint hverken til menn eller kvinner, kan til nød gå ann på små barn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
1 time siden, Bolla2 skrev:

Alle spørsmålene om: Kan jeg strikke marius med rundfelling til mann?

Spør den som skal ha den isteden!

Personlig syns jeg ikke rundfelling er fint hverken til menn eller kvinner, kan til nød gå ann på små barn.

TAKK! Endelig noen som er enig med meg.

Rundfelling på menn går kun hvis mannen er (usedvanlig kjekk og) bredskuldret som ei låvedør og magen er vaskebrett - ikke en forvokst vaskeball. Enkelte av disse herremennene ser ut som ufrivillige drag-queens som er usedvanlig dårlig sminka når de poserer i konemors siste verk :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...