Gå til innhold

Til dere som har handlet Decleor via nettet


Mrs_M

Anbefalte innlegg

Hei !

Nå har jeg endelig fått mine decleor varer som jeg bestilte over nettet. Må si at det var ganske kjapt :) Men jeg mener å lese her at noen skrev at man ikke skal betale toll på disse varene, kun moms. Jeg har nå i ettertid fått regning fra posten. Der dem skal ha 120 kr i tolldeklarering + moms i tillegg. Jeg trodde at man slapp å betale toll på kosmetikk etc... Noen som vet om dette stemmer ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

De 120 kronene er gebyr til posten fordi de har ordnet med avgiftene (momsen) for deg. Det er ikke helt lett å se av papirene hva som er hva, men jeg vet fra tidligere at man dessverre må ut med et ganske solid gebyr.

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men lønner det seg når man bare skal ha en ting? jeg skal ha en rensekrem, som kommer på 195 kr. med shipping, hvis manmå betale 120 kr. i avgifter??? Hvor mye bør man kjøpe for at det skal lønne seg?? er tollen og momsen for pakken eller hvert enkelt produkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Moms regnes av verdien på hele pakken inklusive fraktkostnad. På min pakke hadde avsender oppgitt verdien på tollklistrelappen utenpå pakken litt lavere enn den reelle verdien, så da sparte jeg endel i moms. Så lenge posten ikke åpner pakken går det greit. De 120 kronene kommer i tillegg til momsen.

Så får man regne da, om det lønner seg. Ved små beløp, tror kanskje det er rundt 200 kroner, slipper man å betale avgifter og da betaler man heller ikke gebyr til posten fordi de ikke trenger å gjøre noe med pakken.

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Du legger sammen det varene koster (i norske kroner) og frakten som du har betalt og så ganger du med 24 og deler på 100.

Det beløpet er momsen du skal betale i tillegg til det varene og frakten kostet.

Pakken kommer via posten og de "fortoller" den for deg (litt misvisende siden kosmetikk er tollfritt) og legger så på et gebyr på 120 kroner på den summen du har regnet ut.

Du får et brev og en regning i posten på dette beløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet litt på det, og med moms og toll (gebyret som posten tok på 120) så sparte jeg 140 kr på tre produkter... Syntes liksom ikke det er helt verdt det jeg da... Sender heller med penger til familie og kjente som skal ut og reise, for i Spania (spesielt kanari øyene) er deth alve prise av den her hjemme! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...