Gå til innhold

Alle gode ting er 4?


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Da prøver jeg meg å hoppe fra prøve-dagbok til graviditetsdagbok :mynona:

 

Vi er et par i 30 årene og venter vårt andre barn. 
Jr er 4.5 år gammel og vår øyesten :rodmer:

Vi ble gravide høsten 2016, men mistet dessverre i en SA i uke 5. 
Det ble vist klaff igjen i februar, og vi krysser fingrene for at det går fint denne gangen.

Jeg er tidligre slankeoperert, så vi har ventet en god stund før vi bestemte oss for å prøve å få et til barn. Det er en del risikofaktorer ute å går som gravid slankeoperert, og det er tryggere for både barn og mor jo lengre man venter. 
I den forbindelse får jeg litt ekstra oppfølging via sykehus og fastlege. 

Foreløbig termin er satt til ca 28.10.17  :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhhh :raven:

Jeg er bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ teit!

Når jeg hentet jr i barnehagen her før jobb, så var lunta min altså så utrolig kort. Jeg var kort, brå og ikke trivelig. Han sullet bort ALT og klarte ikke en enkel oppgave som å vaske fingrene og kle på seg. Passet særs dårlig med hormonene som raser i kroppen, så det ble så utrivelig stemning :grine:

Jeg hater når slikt skjer! Så levere jeg han hjemme og drar rett på jobb.... Stakkars lille skjønner helt sikkert ikke hvorfor mora er så mongo :vetikke:

Endelig (!!!!!) fridag i morgen og frihelg! Da skal vi i badeland å kose oss :bolledeig:

Håper at det blir en trivelig dag da :jolie:

Såfremt jeg klarer å puste med magen og slappe av litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Åhhh :raven:

Jeg er bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ teit!

Når jeg hentet jr i barnehagen her før jobb, så var lunta min altså så utrolig kort. Jeg var kort, brå og ikke trivelig. Han sullet bort ALT og klarte ikke en enkel oppgave som å vaske fingrene og kle på seg. Passet særs dårlig med hormonene som raser i kroppen, så det ble så utrivelig stemning :grine:

Jeg hater når slikt skjer! Så levere jeg han hjemme og drar rett på jobb.... Stakkars lille skjønner helt sikkert ikke hvorfor mora er så mongo :vetikke:

Endelig (!!!!!) fridag i morgen og frihelg! Da skal vi i badeland å kose oss :bolledeig:

Håper at det blir en trivelig dag da :jolie:

Såfremt jeg klarer å puste med magen og slappe av litt....

Gratulerer med gravid-dagbok! Jeg blir med videre!

Jeg skjønner SÅ godt at det kan koke over med hormoner på gang og treig junior! Her koker det rett som det er, helt uten noen egentlig grunn, så du har min fulle forståelse for at det kan skorte på tålmodigheten nå om dagen. :fnise:

Høres ut som dere får en fin dag i dag og helg på badeland da :biggrin: Håper du får slappet av og kjent på at lunta blir litt lengre - om bare for en liten stund.

God helg til deg, mannen og jr! :)

 

Hilsen Mrs W :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med videre :hoppe:

Det er ikke noe gøy når det blir dårlig stemning, men det er nok helt normalt at lunta kan blir kort. Jeg vet jo selv hvordan jeg kan bli når ungene somler og ikke greier å gjøre det de skal, og jeg er ikke gravid en gang :sjenert:

Kos dere i badeland og ha ei god helg! :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig med ;) har fulgt deg siden....øhh oktober 2016 eller noe? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag, fridag og akk så deilige fridag :mynona:

Planen var å dra i badeland i går, men fikk mld av naboene at de skulle på lekeland isteden på dagtid, så vi dro sammen med dem! 
Her kommer de små gledene med å være slankeoperert inn :fnise: Jeg får plass i ALLE skliene og lekene! Herregud som vi herjet ! :yvonne:
Knallartig! 

Og i dag ble det badeland isteden! Er koster jo skjorta å dra på slike plasser, så det er bra vi ikke gjør det ofte :P
Jr har "hoppet" fra kanten i flere timer og inn i armene mine. Sikkert svelgt noen liter vann (ekkel av all slags dritt og lort), og vi har plasket, hoppet, kastet ball og kost oss. 
Sambo er også sliten, og ligger å sover nå når vi kom hjem. Da skal jeg vekke han å finne senga selv en times tid før jeg skal treffe noen gode venninner i kveld :nori: 

Synd at fridagene går så fort, men herregud så deilige de er   :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten 8 + 1 i dag, møtte ei flott mamma i badeland med en gutt på 5 og en kule rund mage også :ninuskapus: 
Meg om et halvår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn sa du ? :dry:

Har begynt å få vondt i hoftene igjen (tilbakevendende problem de siste 3/4 årene), øm i sidene, tisser hele tiden og fått urolige ben! Oppskriften på en fantastisk natt! Kombinert med tett nese og forkjølelse! 
Gaaaah! Vil bare åpne nesa, ta en smertestillende og sove noen timer med kateter! 

Og ja, hvordan skal dette gå om det er igjen 7 mnd enda? :sukk:

Med jr sluttet den intense tissingen etter ala uke 12/13 eller noe slikt, så det var i allefall ikke langvarig... 
Og jeg var aldri så trøtt som jeg er nå, men hadde også en annen jobb da hvor jeg ikke hadde så mye ansvar/sikkerhetsrettet, så arbeidsdagene krever mye mere! 

Sliten, til tross for at det er verdt slitet, så er det ikke "gøy" mens det står på med vondter. 
Blir minst like mye å gjøre (om ikke mye mere?!?!) når minste kommer ut, men det får man ta litt som det kommer :biggrin: På godt og vondt! 

I mellomtiden er det noen lange måneder, men vet at det blir trolig roligre mellom mnd 3 og 6, så blir det tøft de siste 3 igjen :sjokkbla:

Haha! 
Kanskje dette må bli sutre-dagboken? :tongue::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadda! 

2 timer "dupp" på formiddagen, 4 timer våken, ny times dupp, så vært våken ved hjelp av kaffe i 3 timer nå :fnise:

Må vel sanke all energien til å ha litt overskudd til sambo i kveld! Stakkaren begynner vel å bli småfrustrert av å måtte passe seg selv hele tiden og ha en fraværende kjærest :edie:

Vet jo at det blir bedre etter hvert, pleier å bli det til de fleste jeg leser om! Så om noen uker er det bare å forvente at man er litt mere seg selv igjen :laugh: (krysser fingrene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 + 3 og allerede begynne å se på gravidbukser :vetikke:

3 dager fri på jobb og uniformsbuksen kjennes trang ut....?

Har sovet typ 2 timer i natt. Max 40 min sammenhengende :grine: jeg våkner og må tisse, kommer typ 20 dråper så håpe at man får sove litt mere. Neida :raven:

Potte tett og forkjøla, en flott påminnelse om å huske håndhygiene når man er på lekeland :jolie:

Kan snike til meg en liten dupp mellom jobb og henting av jr, så det blir deilig :bolledeig:

I mellomtiden er det nesespray, solbriller, snørrpapir, kleenex og en kaffekopp som gjelder 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luft? :vetikke: Merket det fort selv, mine vanlige bukser har jeg kunne sett langt etter i en god stund nå :ler: 

Håper du får skviset inn litt søvn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, FruN skrev:

Luft? :vetikke: Merket det fort selv, mine vanlige bukser har jeg kunne sett langt etter i en god stund nå :ler: 

Håper du får skviset inn litt søvn! 

Ja det kan vel ikke være noe annet enn luft og ømhet 🙊

Selve minien er jo 1-3 cm (avhengig av hva man leser), og ligger enda langt nede... Men blir litt bekymret for om jeg klarer å suge inn/skjule denne magen i 4 uker til nå :vetikke:

I dag er vi nede på 3% sjanse for SA :bolledeig:

Gleder meg vilt til UL om 2 uker. Svigermor passer jr uten spørsmål også 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket vesentlig forskjell på nattesøvn i forhold til tissehyppighet avhengig av hvor mye jeg drikker om dagene :klo:
Så i går fant jeg ut at jeg skulle teste teorien og drakk masse i løpet av dagen (mye for å være meg, sikkert lite for å være enhver annen, ca 1.8 L) og sannelig har jeg gått på do "kun" 4 ganger i natt :roll:
Fortsatt mye oppe, men det å kunne sove lengre enn 40 minutter var ganske så fantastisk :ler2: 
Da er det bare å drikke massevis i tiden fremover. Kanskje væsken får "skylt bort" litt mere alle hormonene som ligger å virrer i nærområdet? 

Jr kom snikende 04.15 i dag tidlig. Lei seg, småredd og bekymret. Tydeligvis hatt en eller annen drøm/bekymring. Vi pleier som regel ikke å la han komme opp til oss, men hu hormonelle mora ga etter til farens fortvilelse :Nikke:
Han hadde ikke sovnet når jeg stod opp kl 5, så jeg får vel høre (kanskje litt kjeft?) fra sambo i løpet av dagen. Er fullt inneforstått med at dette nå kommer til å bli en nattlig "rutine" når han først får komme opp til oss, så det blir nok å geilede tilbake til hans egen seng i morgen tidlig :sjenert:

Hoppet på vekta i dag tidlig siden buksene mine kjennes strammere ut, og det er snodig nok 1 kg NED? 
Jeg hadde forventet 3-4 kg OPP, men det er nedgang?!? Ikke bra.... 
Burde/skal jo ikke ha noen reduksjon, men det er jo bare et kg også da... Altså kan jeg "nyte" mere mat om jeg ønsker. Har prøvd å holde meg unna usunn mat (i mengder i allefall) og prøvd å bare spise helt normalt. Tydelig at kroppen trenger litt mere mat, så da får jeg prøve å legge til et ekstra måltid om dagen :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtale med jr for noen dager siden: 

 

Jr; Mamma?
Jeg; Ja? 
Jr; Kan du ikke lag en sånn baby? 
Jeg: Hva mener du? 
Jr; Ja, lage en sånn baby som skal bo i magen din!
Jeg; Hvorfor det?
Jr; Fordi jeg har SÅ lyst på en baby! 
Jeg; Jaha, så du ønsker en lillebror eller lillesøster? 
Jr; Jaaaaaa! Jeg har SÅ lyst på en baby! En som jeg kan holde i og vise frem til alle sammen (ramset opp masse folk). 
Jeg; Vi får se en gang om vi kan prøve det da.... 
Jr; Jeg håper virkelig at jeg kan få en baby en gang! Det ville vært kjempekult! 
Jeg; Tja... Vi får se da vettu. Ønsker du deg en baby til bursdagen din da? 
Jr; Nei. Ikke en sånn tulle-baby, en skikkelig baby. En som skal bo i magen din! 

 

I går når vi satt/lå henslengt i sofaen å så på tv så dyttet han en finger borti magen min. "Hva har du inni dær mamma? En baby?" 
Jeg lo og sa; Nja, akkurat nå er det vel litt middag og masse fis! 

 

I dag når vi spiste middag så satt han å snakket om at magen hans var bare SÅÅÅÅ tom (av taco!), og jeg lo, klappet meg på magen og sa; Se på meg da! Her er det FULLT ! 
Da smilte han kjempestort å sa; ER DET EN BABY INNI DÆR MAMMA?!?!? 

 

Herregud så opptatt han er av babyer! Blir helt tullerusk når vi møter småbarn (under 1 år) og klarer ikke noe annet enn å se på dem, tulle, smile og drive ablegøyer for dem :ler2:

 

Troooor at han vil bli himmelsk lykkelig dersom/om/hvis vi kommer oss fint igjennom dette og han får vite det til påske :ninuskapus:

Dersom dette ikke går kommer jeg virkelig til å ha tidenes verste påske :sukk:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...