Gå til innhold
LineG

LineGs prøvedagbok

Anbefalte innlegg

LineG

Lille W er hele 5 dager gammel alt 😱 og det vil si at i dag er termindatoen sånn egentlig! Vi har kommet hjem fra barsel og har hatt ei fin natt hjemme 💙 

Ting går bedre nå merker jeg! Føler meg mer og mer komfortabel med å bære osv haha. Har fremdeles ikke nok melk til han så vi gir tillegg enn så lenge! 

I dag så har han virkelig hatt fart på magen sin, vært noen bleier og jaggu har han tissa på hu mor igjen. Why mee haha syns det er pappan sin tur til å bli tissa på nå ass. Han klarte jo å gjøre det på barsel og😂 

Han er så nydelig han lille gutten min og det beste jeg vet er å ha han liggende på brystet med ansiktet opp mot meg så jeg kan kysse på han hele tiden Når han sover 🤷‍♀️💙 

Fødselshistorien kommer litt senere i kveld tenker jeg 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

LineG

Starten på Fødselshistorien: 

Det hele startet med at jeg har følt at ikke alt var som det skulle den siste uken før fødsel, kjente liv og røre så var ikke det, men hadde en slags uro i kroppen. Så når jeg skulle på omvisning på sykehuset så ble jeg sjeleglad når jeg fant ut at det var en og en og ikke gruppevisning (som jeg hadde innbilt meg at det var) for da visste jeg at jeg kom til å tørre å ta opp min bekymring.

Så tirsdag 08.1 snakket jeg med jordmor som satt meg opp på ultralyd onsdag 09.01hos gynokolog som da skulle se om at alt var i orden. En av grunnene til at jeg fikk time så fort er fordi jeg under deler av svangerskapet har slitt utrolig med høy puls som kommer og går. 

Onsdag 10.00 så var vi på plass hos gynokologen, han undersøkte med ultralyd og så at alt var i orden med lillemann. Alt var fint og det var ingen grunn til å bli satt igang. Så førte han sine notater inn på dataen og så på målingene fra desember at han så det var avvik så han ringte etter hun som hadde utført UL i desember så hun kunne måle på nytt den dagen for å se hva hun kom frem til. 

Hun kommer og tar måling, får samme tall som han første, som vil si -16% i vekstavvik. Det viser seg at lillegutt ikke får nok næring inni magen så gynokologen sier til oss at det ikke er farlig, men han vil at vi skal starte prosessen med å sette meg i gang samme kveld. Så da fikk jeg time hos gynokologen igjen klokken 19.00 samme kveld. 

Må si jeg ble tatt litt på senga, visste det var en mulighet, men nå var det så virkelig at jeg nesten følte for å bremse haha. Så da var det rett hjem for å gjøre klart siste rest og bare være oss to. 

19.00 tropper vi enda en gang opp på føden, blir tatt med inn for å få satt inn ballong. Der sjekker hun åpningen og finner ut at jeg allerede har en åpning på 1.5 cm ca. Så det var veldig positivt. Det å få satt inn ballong var ikke så ille som jeg skulle tro det var haha. Merket ikke så mye til selve insettet sånn egentlig. Etter det bdstemmer vi oss for å sove over på sykehuset for å prøve å få en natt søvn osv.

Ut over kvelden kjenner jeg det godt i livmoren, har vonde sammentrekninger/kynner Og tilslutt så er det så vondt at jeg får morfin og en sovetablett så jeg kan slappe av. Heldigvis hjalp det, men ble ikke store søvnen den natten da hjernen ikke klarte å slappe av. Men fikk hvilt meg da. 

Torsdag 10.01 så var det time hos gynokologen 0930 igjen, og jeg blir ført inn på det rommet jeg skal føde i.  der tar han ut ballongen og finner ut at jeg har 6 cm åpning så de bestemmer seg for å ta vannet.

Neste del kommer litt senere 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TeamWP

Så godt å lese alt er bra og dere koser dere hjemme nå💙

Venter spent på fortsettelse av historien🤗

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pjusk

Gratulerer så mye med lillegutt :hjerte:

Ser noen likheter med min nr 2 i fødselshistorien din. Jeg ble satt i gang med ballong fordi frøkna så ut til å være - 18% på vektkontroll (var på overtidskontroll hos meg da). Jordmoren mente jeg hadde en drømmefødsel og at jeg var rene fødemaskinen, men det var langt i fra sånn jeg så på det! 

Gleder meg til fortsettelsen på fødselshistorien 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her