Gå til innhold

LineGs prøvedagbok


LineG

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

21+6 

Herregud denne dagboken blir litt forsømt gitt🙈 mye som skjer nå om dagen i forhold til Opppussing og jobb og en veldig god liten gutt som spreller inni magen 💙

Vi har som sagt tatt over og pusser opp store deler av huset. Leiligheten er ikke solgt enda men nesten litt greit da vi kan sove og ha ting i den og så pusse opp huset imens! 

Har også startet litt på innkjøp til lillegutt! Vogn er bestilt, fikk bilsete i posten nå (var på tilbud ) og har som smått startet på klær 😁 seng og en liten balje skal jeg kjøpe av ei kollega 😊

merker godt at alle har en forskjellig mening om hva vi skal bruke penger på osv så har nesten sluttet å fortelle hva jeg skal kjøpe. Min mor som er værst 😅 et eksempel er at min søster har en babybjorn bæresæle som vi kan få, greit nok det men den er 9 år gammel. Er jo veldig mye som faktisk har endret seg på 9 år i forhold til bein osv så har sagt nei men da ble moren min snurt for hun hadde sett en der vi kjøpte barnevognen og den var heeelt lik vissnok 🙄 

Samme gjelder det at vi har innvistert i ny oppvaskmaskin og vaskemaskin (sistnevnte måtte vi ha da våres har ryki) men alle har en mening om nei trenger jo ikke å bytte ut riktig enda osv selv om det er litt ødlagt. Hadde det vært hos dem selv så hadde det vært byttet ut er jeg sikker på. 

 

Ellers er jeg sliten. Kjenner det strekker fælt i huden min om dagen, men herregud så deilig den følelsen når han sparker igjennom, han har virkelig blitt sterk nå 😍 

Skal nok  vurdere å jobbe litt mindre nå etterhvert, da jeg sliter veldig på jobb om dagen og får bekkenløsning. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Endelig har jeg fått flyttet dagboken 😂 tok bare sånn 100 år før jeg fikk fingeren ut haha

Siden sist har vi fått solgt leiligheten og flyttet inn i underetasjen i huset (enda godt det er 2 stuer🙈). Oppussing går tregt om dagen men grunnen til det er pga samboeren tok ryggen her rett før vi skulle flytte (kunne han ikke bare sagt han ikke ville løfte si😂) nei uff stakkars han hadde det ikke godt! 

Jobber nå 50%. Eller skal bare jobbe 50% men blir alltid mer 🙄

Er nå 27+2 og i går var det akuratt 3 mnd til termin 😊 lillegutt er aktiv og sparker godt. Merker at de dagene jeg stresser merker jeg mindre. Og Coop sin partybrus,  den lager party i magen haha. Har aldri opplevd så mye sprell på en kveld og på natta:hoho:ble ikke mye søvn på hu mor den natta!

Av utstyr begynner vi å ha det meste, mangler litt småting. Av klær har jeg ingen aning da litt ligger hos moren min, jeg har bittelitt og svigermor har litt haha. Ikke får jeg oversikt enda da rommet hans må bli ferdig som oppbevarerom 🙈 så nå gjelder det å få gjort litt og litt hver dag! 

Av plager så er ikke korsryggen glad i senga lengre, snur meg mye om natta. Har også blitt veldig tungpustet. Får også ett rykk i brystet som noen ganger gjør at jeg blir svimmel og dårlig. Innmari slitsomt. 

Skal se om jeg ikke får lagt ut en ordentlig oppdatering på lillegutt senere 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Herreguud for en helg dette har vært 😁 ikke bare fridde samboeren min  lørdag morgen💑, men jaggu var det arrangert et fantastisk babyshower for meg søndag også 😍 er så heldig og takknemlig 💙

Statusoppdatering

34+2

Termin: 15 januar

Igjen til termin:   50 dager😲

Kjønn:  Liten gutt💙

Navn:  Det har vært klart en god stund, lille W💙

Neste kontroll:  5 desember hos lege og så på sykehuset 

Liv i magen:  kjenner masse liv 😁 

Vektøkning:  6/7 kilo tilsammen 

Plager: Begynner å bli tungt nå, men sliter en del med hjertebank og så blodtrykksfall. Får og i tillegg så innmari høy puls så har tett oppfølging på det. Ellers går det veldig fint. Så lenge jeg rekker å slappe av mellom ting 

Cravings:  ikke noe spesielt 😌

Søvn:  ikke helt tipp topp der,  våkner gjerne 1 gang  mellom 3-5 og da må jeg på do men sliter så med å sovne igjen. Sover urolig og er ikke mange stillinger som er gode, veldig glad jeg har BBhugme pute  som avlaster litt. Må og nå sove en liten lur på dagen og 

Humør:  vil si det er stabilt  :) 

Utålmodig:   nei ikke egentlig 🙈

Innkjøp:  Så å si ferdig, mangler bare noen få ting 😊

Barnerom: er på en måte ferdig om det bare ikke hadde vært som oppbevarings rom 😂 driver å pusser opp i huset og da har det gått ut over rommet hans med å oppbevare mye verktøy der. Kjenner jeg er utålmodig med å få opp kommoden hans osv nå! 

Sykehusbagen:  Ikke tenkt på en gang Enda 😱 burde jeg? Noen som har tips? 🙈

Tanker om fødselen:  fødsel hva er det? 😂 ignorer litt at datoen kan komme om ikke alt for lenge. Men klarer rett og slett ikke å se for meg noe som helst. Aner ikke hva jeg går til. Er jo skummelt siden det er ukjent men får nesten bare ta det som det kommer. Gruer meg såklart litt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå fantastisk , sa du ja?? 🤭 regner med du gjorde det,så gratuleerer med forlovelse😍👏🏻 

Og så gøøøy med babyshower!!!😲😀heldiggris ja😍👏🏻 det ble litt av en helg da.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TeamWP skrev:

Såå fantastisk , sa du ja?? 🤭 regner med du gjorde det,så gratuleerer med forlovelse😍👏🏻 

Og så gøøøy med babyshower!!!😲😀heldiggris ja😍👏🏻 det ble litt av en helg da.😄

Haha jaaa😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med forlovelse!! 😍 Øøøøh herregud!? Hvordan er det mulig at du er så langt på vei allerede 😱 Gleder meg veldig på dine vegne!

Jul som gravid var skikkelig koselig. Håper du opplever det sånn også 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

35 + 2 ( må ha skrevet feil forgje gang😂)

Termin15  januar

Igjen til termin: 36 dager😲

Kjønn:  Liten gutt💙

Navn:  Det har vært klart en god stund, lille W💙

Neste kontroll:  Jordmor til torsdag og sykehuset den 19 😊 

Liv i magen:  kjenner han godt inni der! Han er glad i  å sparke i ribbeina når jeg sitter vanlig 😂 ellers har han en del hikke og kjenner godt at han romstere inni der

Vektøkning:  CA 8 kg 

Plager:  Sliter veldig med høy puls 😔 kommer og går. Ble lagt inn litt på sykehuset da de målte 160 i puls da jeg bare satt. Så er det som gjør ting tungt nå er når jeg fårde anfalla.  Samt blodtrykksfall. Så er nå 100% sykemeldt frem til permisjon. Ellers orker jeg ikke å gjøre så mye og stivner på kvelden så jeg må ha hjelp til å komme meg opp av sofaen :fnise: ser rett og slett ut som jeg har driti på meg:hoho:

Cravings:  ikke noe spesielt 😌

Søvn:  ikke helt tipp topp der, men er ikke ille hver natt  :)

Humør:  vil si det er stabilt  :) 

Utålmodig:   nei ikke egentlig 🙈 vil at han skal holde seg inne til januar 

Innkjøp:  Så å si ferdig😊

Barnerom: samme status som sist, er oppbevarings rom enn så lenge men nå starter vi å nærme oss ferdig i stua og kan bli kvitt ting derifra så jeg kan få gjort ting klart der med å sette opp møbler 😁

Sykehusbagen:  Veeel ja den Ja. Hmm har tenkt på den mye men ikke pakket enda 😂 mangler litt ting som skal pakkes ned. Satser på at jeg får pakket den til uka!

Tanker om fødselen:  må vel innrømme at jeg ignorerer enn så lenge at jeg skal i en fødsel etterhvert 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

36+5

Nå kan visst fødselen starte når som helst gitt. Kort livmorhals. Kjenner at jeg ikke er klar enda her jeg ligger og ikke får sove.  Når blir man klar sånn egentlig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LineG skrev:

36+5

Nå kan visst fødselen starte når som helst gitt. Kort livmorhals. Kjenner at jeg ikke er klar enda her jeg ligger og ikke får sove.  Når blir man klar sånn egentlig? 

Det blir man ikke tror jeg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LineG skrev:

36+5

Nå kan visst fødselen starte når som helst gitt. Kort livmorhals. Kjenner at jeg ikke er klar enda her jeg ligger og ikke får sove.  Når blir man klar sånn egentlig? 

Synes det ikke er lenge siden du ble gravid jeg og nå skal du plutselig snart føde 🤭😅 Er ikke sikkert du er enig om at svangerskapet har gått rasende fort unna men? 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Synes det ikke er lenge siden du ble gravid jeg og nå skal du plutselig snart føde 🤭😅 Er ikke sikkert du er enig om at svangerskapet har gått rasende fort unna men? 🙊

Haha Joo var jo så lenge til jeg skulle føde jo 🤷‍♀️ og nå sitter jeg her og vet at det kan skje når som helst selv om jeg gjerne vil vente til januar 😂 så på en måte har tiden virkelig flydd av sted og er fremdeles en 1000 ting jeg skulle ha gjort før han kom, men 😅 det får bare gå nå! Må se å få pakka fødebaggen nå da så jeg faktisk har den klar 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LineG skrev:

Haha Joo var jo så lenge til jeg skulle føde jo 🤷‍♀️ og nå sitter jeg her og vet at det kan skje når som helst selv om jeg gjerne vil vente til januar 😂 så på en måte har tiden virkelig flydd av sted og er fremdeles en 1000 ting jeg skulle ha gjort før han kom, men 😅 det får bare gå nå! Må se å få pakka fødebaggen nå da så jeg faktisk har den klar 🙈 

Kanskje det ikke går an å bli 100 % klar for noe sånn? 🤷‍♀️ 

Og du bør nok pakke fødebaggen snart 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Patriotpaula skrev:

Kanskje det ikke går an å bli 100 % klar for noe sånn? 🤷‍♀️ 

Og du bør nok pakke fødebaggen snart 😅

Lover å få den ferdigpakket i morgen 😂 må bare handle inn Ammebh så er den klar til å pakkes sånn ca 🙈

Er vel forskjell på folk og, er også litt andre faktorer som spiller en liten rolle som at vi ikke er ferdig pussa opp her hjemme enda 😂 men det kommer seg! Er roligere nå enn jeg var i natt osv. Men håper fremdeles han holder avtalen med å komme i 2019 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal jo komme på C sin bursdag ;) 

Men ja, jeg tror man aldri blir klar, for man vet jo ikke hva som møter en 🙊 Gleder meg såå på dine vegne! Håper jeg får litt snaps av fersk baby når den tid kommer, for så egoistisk er jeg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten litt redd dette blir desember baby jeg nå, kjenner kroppen forbereder seg. Magen har sunket helt ned nå,  er faktisk ikke tungt å snu seg i senga lengre nå. 

I natt hadde jeg første drøm om at vannet gikk så våknet litt i ørska i stad og måtte kjenne etter om det hadde skjedd haha.

Håper jo fremdeles på at han holder seg inne til 1 januar men lite man får gjort. Er jo så få dager igjen så er jo mulig samtidig som jeg nesten begynner å tvile litt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37+6 

Jaggu så rakk jeg en statusoppdatering til før han ankommer :)

Termin: 15 januar, men de tviler han går til termin 

Kjønn: Gutt💙

Navn: W

Utålmodig: Nei ikke egentlig snarere tvert i mot:fnise: Men holder han seg inne til 2019 så skal jeg være fornøyd🙊

Vektøkning: Ikke veid meg i det siste, men tipper rundt 10 kg 

Hode ned og festet: Jepp, godt nedi bekkenet og festet 

Aktivitet innenfra: Masse liv. Han er veldig flink til å dunke opp i ribbeina og plage moren sin om dagen :helen:

Høygravid: Oh yes

Søvn: meeh ikke det beste. Noen netter sover jeg igjennom, andre får jeg 4 timers. Nå har han sunket så langt ned at det ikke er så slitsomt å snu seg lengre haha. Men har en del mareritt om natta. Enten så går jeg i fødsel eller noe med lille å gjøre, eller så drømmer jeg fælt om edderkopper nå. Og så edderkopper av alle ting..

Form: Kjenner det godt nå at jeg er høygravid. Er veldig sliten om dagen så blir mye sofasitting gitt. 

Plager: Er for det meste pulsen som plager meg. Veldig slitsomt med disse pulsanfallene. 

Barnerommet: Ikke ferdig asssss. Irriterer meg grenseløst, men fuck it. Han skal jo ikke sove der enda så har sånn sett god tid. Sånn er det når man flytter og pusser opp. Ikke alt kan prioriteres da! 

Utstyr: Der har vi alt vi trenger nå. Skal vel montere bilstolen i bilen i dag tenker jeg:nigo:

Melk: Nop ikke sett snurten av det enda gitt

Kynner: Japp. Spesielt hvis jeg må tisse. Går jeg litt for mye nå og så får jeg det. 

Tanker om fødselen: Uff denne fødselen. Tenker på en måte ikke på den, men samtidig så ligger det på lur. Ut må han uansett, og ikke vet jeg hva jeg går til. Må bare ta det som det kommer og håpe på det beste😅 

Neste kontroll: Om jeg rekker er neste kontroll 4 januar hos jordmor

---

Så nå skal jeg fortsette dagen med å ligge på sofaen og knipe igjen til nyttår:fnise: har og fått streng beskjed fra samboeren at jeg har bare å slappe av til han kommer hjem fra jobb og så skal jeg få slave han rundt med det jeg vil få  gjort før lille W kommer haha. Han er så god da han mannen min 💙

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært stilig om han kom rett over midnatt på nyttårsaften da, sammen med rakettene? 😁 

Har du lyst å dele navn på pm? 😇 Blir såå nysgjerrig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tweet skrev:

Hadde det ikke vært stilig om han kom rett over midnatt på nyttårsaften da, sammen med rakettene? 😁 

Har du lyst å dele navn på pm? 😇 Blir såå nysgjerrig 🙈

Haha ja det hadde ikke gjort meg noen ting 😂 

 

Sender deg pm😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...