Gå til innhold

LineGs prøvedagbok


LineG

Anbefalte innlegg

18 timer siden, tweet skrev:

Så lenge du ikke har vondt og blodet er friskt, hadde jeg prøvd å ikke bekymre meg så mye! Kan være et lite sår eller rift. Husk at slimhinnene blir veldig skjøre under graviditeten! :) Det går nok bra 😍

Hadde litt ubehag men var hos gynokologen i dag og da så jeg en sprellende foster/ baby:strix:

 

 

Skjønner jeg er utrolig heldig med gynokologen min. Var jeg redd og usikker på om noe er galt  så måtte jeg bare ringe dit 😁 veldig betryggende egentlig  😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.6.2018 den 17.33, blomst12 skrev:

Ååh så bra!!!:) 

Jaa 😊

På 15.6.2018 den 22.33, DMS skrev:

Så flott! Endeleg går det vår veg!

Ja ikke sant! Klarer endelig å slappe litt av og nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 +0 

Bikket 10 fullgåtte uker i dag! Veldig spennende egentlig! 

Av symptomer så er kvalmen kjapp til å være tilstede hvis jeg ikke spiser nok 😅 holdt på å brekke meg forran kunder en del ganger nå🙈 matbutikker er verst da brekker jeg meg mye 😂

Ellers har og korsryggen begynne å krangle. Har slitt en del med den tidligere før jeg ble gravid osv så skal høre med kiropraktor i morgen om hva jeg kan gjøre! 

Neste UL er den 28 :) og har fått time til ordinær UL den 16 august! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

11+4 i dag og har vært å hilst på lille sviska igjeb i dag 😍 sterk og høy hjertelyd! Sprella som bare det haha. 

Nå skal jeg til lege til uka for oppfølging der og så skal jeg til jordmor 10 juli :) spennende til fremover 💜

Hitill så er termin satt til 19 januar 😊

20180628_092409.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig koselig 😍 Det er så snodig å se et minimenneske på skjermen, som ligger langt der inne i magen. Det er jo sjukt, og så nydelig! Gleder meg sånn til å følge med videre her 😁

Jeg har bestemt at ungene våre skal ha bursdag samme dag forresten, så forbered deg på fødsel tre dager før termin ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tweet skrev:

Så utrolig koselig 😍 Det er så snodig å se et minimenneske på skjermen, som ligger langt der inne i magen. Det er jo sjukt, og så nydelig! Gleder meg sånn til å følge med videre her 😁

Jeg har bestemt at ungene våre skal ha bursdag samme dag forresten, så forbered deg på fødsel tre dager før termin ;) 

Jaa 😍 gleder meg til å hilse på neste gang! 12 uker i går så går rette veien 😊

Hadde vært morsomt det! Haha er og min mor sin bursdag det der😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh ultralyd altså. Det er så fantastisk 😄 Å høre hjertelyden er helt uslåelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+2

Formen  er meh, men har ikke tid til å slappe av i denne ferien for i dag skal vi ta bilder av leiligheten og har fremdeles litt igjen å gjøre 😅 

Ellers er mat en evig kamp om dagen, ingen ting frister, det som frister blir jeg gjerne dårlig i magen av er en liten ond sirkel jeg er i nå, men skal jo til legen i morgen og høre med han litt da om hva jeg kan gjøre. Får rett og slett bare være ærlig og si at jeg sliter med mat. Blir og spennende  å se på vekta om jeg har gått ned etter sist jeg veide meg der og. 

Nei får vel komme meg opp av sofaen og starte å vaske badet.  Er bare i dag frem til halv tre det er travelt og såå blir resten av uka ferie 😁😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB Syteinnlegg..

 

12+6

 

Alt blir bedre etter uke 11 og 12 sier de, men hvorfor i helvetet føler jeg at alt bare blir værre??:sur:

For det første, det å gå fra totalt rennaræv til fullstendig forstoppelse er ikke deilig. Får tidenes mageknip og da hjelper det fader meg ikke at jeg brekker meg samtidig så jeg får ekstra vondt i magen. Trodde kvalmen skulle vært ferdig nå jeg, men føler den bare blir værre da jeg nå kaster opp. 

Ikke nok med det så tørr jaggu korsryggen/ ryggen å verke i tillegg! At kroppen våger ass. 

 

Ferien er over for i år. Knapp ei uke. En uke fyllt med lite avslapping da vi plutselig fikk takstmann og fotograf på dør. 

Ukas høydepunkt (Bare for å ha noe positivt å si): Møte med banken gikk strålende så nå er det bare å begynne å kikke etter noe større når fellesferien er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke det du ønsker å høre, men det var rundt uke 12 kvalmen virkelig bygde seg opp hos meg!:fnise: Håper du føler deg bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Tonio skrev:

Kanskje ikke det du ønsker å høre, men det var rundt uke 12 kvalmen virkelig bygde seg opp hos meg!:fnise: Håper du føler deg bedre snart!

Uff da ikke gøy det. 

Her tror jeg rett og slett det er en fæl utgave av omgangssyken. Har ikke hatt det på mange år og har nok glemt hvor jævelig det er. Hvertfall magekrampene som kommer. Og stakkars korsryggen min,  spenner jo den hver gang jeg spyr så kan trygt si den verker godt og det hjelper ikke å ligge for å si det sånn! Hah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går i å ha vondt i magen og sitte på do. Så ille at jeg har vært hos legen i dag og skal tilbake igjen i morgen. Kan noen få magesmertene til å stoppe?:raven:

Tror jeg har sitti snart i et døgn på do omtrent.

Gladnyheter av dette er at jeg fikk høre hjertelyden til lille da, sånn for å se at det var i orden der❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt positiv igjen! Tirsdag tirsdag viser seg at jeg var veldig dårlig, hadde veldig høy crp, men som heldigvis gikk nedover på onsdag. Så ikke rart jeg følte alt var fælt😂 

Tirsdag var jeg hos jordmor ooog føler jeg ikke fikk mye ut av timen egentlig :klo: vet ikke helt hva jeg hadde forventet, men ble litt skuffa. Skal ikke tilbake før uke 24 en gang. 

Ellers begynner jeg endelig å bli frisk, magen har enda ikke stabilisert seg og jeg har gått ned 2 kilo, så nå må jeg bare få lagt på meg igjen. I og med at jeg er slankeopperet så sliter jeg i å få i meg nok mat for oss begge om dagen så nå må jeg ha et enda større fokus på det og bli enda flinkere å spise på jobb. 

Legen min sa jeg ikke var i faresonen før jeg var nede i 50 kg, noe som er 9/10 kg unna. For da var jeg undervektig.

 

Så nåh skal man eta! Hvis noen har noen gode råd så bare å skrive under her altså, tar imot alt!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14+3 idag✌

Tiden går både sakte og fort på en gang haha. I dag har jeg hørt hjertelyden  på lille igjen, da jeg fikk doppler i posten i stad så,  så var det bare rett opp og teste ut om jeg fant noe! Og jaggu fikk jeg frem verdens fineste hjertelyd :strix: måtte jo såklart høre på mitt eget og for å forsikre  meg at det ikke var det jeg hørte på haha 

Dagene går i jobb om dagen. Merker det veldig godt at det er slitsomt for meg, men det må lissom til. Ellers så er det å  begynne å om å planlegge til visning av leiligheten  og begynne å utforske finn osv etter vårt neste hjem 😊 drømmen er jo såklart enebolig men om det er mulig vil tiden vise :)

Til Tirsdag skal jeg på privat UL, skal bli koselig å se lille sviska igjen og få sjekket at alt er som det skal være :hjerte:

Så om alt er som det skal på tirsdag blir det  nok å flytte denne dagboken! Må begynne å få trua snart nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Uups 4 uker siden sist her. Er nå 18+3 eller18+5 i følge OUL. Fikk termindato den 15.01, og det ble bekreftet at det var en liten gutt inni der💙

Møte på sykehuset var både en fin opplevelse og stressende da jordmor sa at de ikke ville at jeg skulle føde der pga risiko. Først ville hun at jeg skulle føde det jeg har tatt slankeoperasjon min, noe som er helt uaktuelt da det er i Bergen, 6/7 timer unna. Og så nevnte hu ett annet sykehus som er hvertfall 1.5 time unna eller Drammen.

Tror hun merket at jeg ble veldig oppgitt, altså en ting er å være føre var på ting men å bestemme at jeg ikke får lov til å føde på sykehuset her, pga noe kan kanskje skje (noe som gjelder alle egentlig) allerede nå syns jeg var litt tidlig. La meg hvertfall ta å se om jeg ligger Ann til å få svangerskapsdiabetes osv først a. 

Hun lovde legene skulle diskutere saken min og at de skulle ringe meg opp igjen i løpet av dagen. Fikk også satt opp ny time på kontroll på sykehuset i oktober da de vil følge med på veksten på lillemann. 

Heldigvis husker de å ringe meg i dag da og hun hadde gode nyheter med at jeg får ha fødeplass her enn så lenge. Må si jeg ble mye mer roligere inni meg med en gang enn å stresse med at jeg må på et ukjent ett osv. Haha. Må bare påpeke at er det noe som skjer eller at de mener det kan oppstå hastekeisersnitt senere i svangerskapet skal ikke jeg være vond å be altså, men nå så tidlig og alt tilsier at alt er normalt så vil jeg heller forholde meg til sykehuset her! 

Fikk også meldt oss på omvisning og fødselsforbredelses kurs Da! Blir spennende :)

ellers har vi nå kjøpt oss ny bolig, med overtakelse allerede nå 1 sept. Og det er veldig greit for må pusse opp litt og da er det kjekt at jeg kan bidra litt mer nå enn om vi måtte ha ventet i feks 3 mnd til haha.  Så nå gjelder det bare å få solgt denne vi eier nå så vi har det ute av verden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, TeamWP skrev:

Gratulerer med boligkjøp😃

🤞for snarlig salg der dere bor nå😘

Takk for det :) ja kryss i vei det trenger vi 😂 haha. 

 

 

Hmm er vel kanskje på tide å flytte boka nå. Noen som vet hvordan man gjør det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...