Gå til innhold

Hijabdømt frisør til kamp mot nazi-vits


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Jolene skrev:

Altså ingen kilder. Snakker forøvrig daglig med muslimer.

Ja hva sier de da? Har du spurt dem etter kilder? Eller snakker du ikke med dem om sånne ting?

Anonymkode: 04a9b...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hva sier de da? Har du spurt dem etter kilder? Eller snakker du ikke med dem om sånne ting?

Anonymkode: 04a9b...1e8

Jeg ønsket kilder fra den personen som hevdet de tingene. Mange henviser til koranen, men der står det ikke eksplisitt. Derfor er det alltid fint når noen kan tilføre mer kunnskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jolene skrev:

Jeg ønsket kilder fra den personen som hevdet de tingene. Mange henviser til koranen, men der står det ikke eksplisitt. Derfor er det alltid fint når noen kan tilføre mer kunnskap.

Ja jeg har ikke lest koranen ivertfall,er ikke så viktig for meg å finne konkret bevis,så lenge folk kan leve i fred.

Men det finnes sikkert kilder som tolker koranen i den retning du ser etter. Da foreslår jeg igjen at du tar en prat med de muslimske vennene dine om dette,de har garantert andre kilder enn konkret koranen. Sikkert mange liberale muslimer som skriver blogger osv du kan lese.

Anonymkode: 04a9b...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er virkelig tragisk for tiden:natti:

Anonymkode: 8792f...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har ikke lest koranen ivertfall,er ikke så viktig for meg å finne konkret bevis,så lenge folk kan leve i fred.

Men det finnes sikkert kilder som tolker koranen i den retning du ser etter. Da foreslår jeg igjen at du tar en prat med de muslimske vennene dine om dette,de har garantert andre kilder enn konkret koranen. Sikkert mange liberale muslimer som skriver blogger osv du kan lese.

Anonymkode: 04a9b...1e8

Så du har ingen kilder å vise til. Ok, da er det i grunn ikke noe mer å diskutere med deg. For jeg var ute etter kilder, ikke tolkninger av koranen. Koranen er rimelig rett frem, ergo burde man i så tilfelle følge "guds ord".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, spekulasjoner, hetsende utsagn, innlegg med hatefullt innhold og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Merete Hodne har stevnet Per Inge Torkelsen, Dag Schreiner og Rune Andersen i revygruppa Løgnaslaget for ærekrenkelse og krever 600 000 kroner i oppreisningserstatning. 

Merete Hodnes nye advokat; Per Danielsen, sier: "Vi søker oppreising av preventive hensyn. Det bør markeres at man ikke kan gå rundt og beskylde folk for å være nazister. Folk flest forstår nok at det er ærekrenkelse når man blir beskyldt for å være nazist. Det er en veldig alvorlig beskyldning som skaper minner tilbake til forferdelige hendelser under krigen. Jødevitser er helt utdatert og bare skammelig og ekkelt. Løgnaslaget opptrådte svært usmakelig ved å ta på seg fangeluer i retten. Jødene måtte bruke slike i konsentrasjonsleirene under siste verdenskrig, der hundretusener ble gasset i hjel."

https://www.nrk.no/rogaland/saksoker-lognaslaget-_-mener-_nazifrisor_-er-aerekrenkende-1.13448199

http://www.vg.no/rampelys/frisoer-saksoeker-loegnaslaget-for-aa-ha-kalt-henne-nazifrisoer/a/23960674/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Stavanger tingrett har i dag avsagt dom i saken hvor Merete Hodne saksøkte Løgnaslaget med krav om 1 000 000 kroner i oppreisning for å ha kalt henne "nazi-frisør". Tingretten gir henne ikke medhold i søksmålet. Hun må dermed betale motpartens saksomkostninger på 261.875 kroner i tillegg til sine egne.

Per Inge Torkelsen i Løgnaslaget sier i en kommentar til Nettavisen at: "Jeg er ikke så overrasket, men det var deilig. Det gir en god start på helgen. Det er ikke den første rettsaken Merete Hodne går til, så det ser ut til at dette har blitt en livsstil for henne. Hvis vi er 100 prosent frifunnet, og det ser det ut til at vi er, så forstår jeg ikke at hun vil gå til enda mer arbeid og enda mer tap. Hvis det var meg hadde jeg gitt meg nå. Jeg håper vi er ferdig med denne saken nå."

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/merete-hodne-tapte-mot-lgnaslaget-nazifrisr-rettssak/3423405513.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hun kanskje endt opp med opp mot halvannen million i tap i denne runden. Alt fordi en kjent liksom-muslim besøkte salongen hennes.

Anonymkode: c373f...312

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Testosteron skrev:

Stavanger tingrett har i dag avsagt dom i saken hvor Merete Hodne saksøkte Løgnaslaget med krav om 1 000 000 kroner i oppreisning for å ha kalt henne "nazi-frisør". Tingretten gir henne ikke medhold i søksmålet. Hun må dermed betale motpartens saksomkostninger på 261.875 kroner i tillegg til sine egne.

Per Inge Torkelsen i Løgnaslaget sier i en kommentar til Nettavisen at: "Jeg er ikke så overrasket, men det var deilig. Det gir en god start på helgen. Det er ikke den første rettsaken Merete Hodne går til, så det ser ut til at dette har blitt en livsstil for henne. Hvis vi er 100 prosent frifunnet, og det ser det ut til at vi er, så forstår jeg ikke at hun vil gå til enda mer arbeid og enda mer tap. Hvis det var meg hadde jeg gitt meg nå. Jeg håper vi er ferdig med denne saken nå."

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/merete-hodne-tapte-mot-lgnaslaget-nazifrisr-rettssak/3423405513.html

Da vet vi det. Det er lov med mobbing og personhets så lenge man kaller det for satire. Godt å vite! Samtidig har Charlotte Antonsen fjernet hijaben i det hun ble lei av å ha den på. Seriøst, Hodne har min fulle sympati for alt det grusomme hun ble utsatt for.

Anonymkode: 35dd8...42a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har hun kanskje endt opp med opp mot halvannen million i tap i denne runden. Alt fordi en kjent liksom-muslim besøkte salongen hennes.

Anonymkode: c373f...312

Det er helt tullete 😳

Anonymkode: eb51a...eff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Da vet vi det. Det er lov med mobbing og personhets så lenge man kaller det for satire. Godt å vite! Samtidig har Charlotte Antonsen fjernet hijaben i det hun ble lei av å ha den på. Seriøst, Hodne har min fulle sympati for alt det grusomme hun ble utsatt for.

Anonymkode: 35dd8...42a

Sånn er det, det er alltid noen som føler seg krenket av satire og kaller det mobbing og personhets. Det er gjerne de samme som klager over at alle andre blir så lett krenket. 

Nazifrisøren kan trøste seg med at hun har fått mye pengestøtte fra muslimhaterne slik at hun slipper å betale alt selv. Kanskje har hun også tjent noen penger på alt oppstyret og diskrimineringen hun har drevet med? 

Anonymkode: aca5c...dde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det, det er alltid noen som føler seg krenket av satire og kaller det mobbing og personhets. Det er gjerne de samme som klager over at alle andre blir så lett krenket. 

Nazifrisøren kan trøste seg med at hun har fått mye pengestøtte fra muslimhaterne slik at hun slipper å betale alt selv. Kanskje har hun også tjent noen penger på alt oppstyret og diskrimineringen hun har drevet med? 

Anonymkode: aca5c...dde

Hun er like mye nazi som du er. Er du nazi? Mobbig og personhets er mobbing og personhets også i tilfellene når man gjemmer seg bak satirebegrepet for å slippe ansvar.

Anonymkode: 35dd8...42a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun er like mye nazi som du er. Er du nazi? Mobbig og personhets er mobbing og personhets også i tilfellene når man gjemmer seg bak satirebegrepet for å slippe ansvar.

Anonymkode: 35dd8...42a

#krenket

Anonymkode: aca5c...dde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

#krenket

Anonymkode: aca5c...dde

Om jeg hadde sagt offentlig at du var en barneknuller, hadde syntes det holdt med en hashtag?

Anonymkode: eb51a...eff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle jeg ikke liker er nazi. Om de er frisører så er de nazi-frisører.

Anonymkode: c373f...312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Om jeg hadde sagt offentlig at du var en barneknuller, hadde syntes det holdt med en hashtag?

Anonymkode: eb51a...eff

Nei, jeg hadde ikke blitt krenket av at noen kalte meg nazifrisør om hobbyen min var å gå rundt i mediene og skryte av at jeg som frisør drev med ulovlig diskriminering av muslimer. 

Satire er å sette ting på spissen. Å kalle meg for barneknuller er ikke å sette ting på spissen.  Om du sliter med hva satire er så skjønner jeg at du også sliter med å se  forskjellen på satire og mobbing.  

Så er tipset til deg å prøve å ikke dumme deg ut om du  har veldig lett for å bli krenket når noen poengterer hva du driver med. 

Anonymkode: aca5c...dde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg hadde ikke blitt krenket av at noen kalte meg nazifrisør om hobbyen min var å gå rundt i mediene og skryte av at jeg som frisør drev med ulovlig diskriminering av muslimer. 

Satire er å sette ting på spissen. Å kalle meg for barneknuller er ikke å sette ting på spissen.  Om du sliter med hva satire er så skjønner jeg at du også sliter med å se  forskjellen på satire og mobbing.  

Så er tipset til deg å prøve å ikke dumme deg ut om du  har veldig lett for å bli krenket når noen poengterer hva du driver med. 

Anonymkode: aca5c...dde

Greia er at hun ikke er nazi. Dette er mobbing og personhets. Det er du som ikke forstår det. Når mobbing og personhets er tillatt bare man kaller det for satire, så har rettsstaten sviktet på det groveste.

Anonymkode: 35dd8...42a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Greia er at hun ikke er nazi. Dette er mobbing og personhets. Det er du som ikke forstår det. Når mobbing og personhets er tillatt bare man kaller det for satire, så har rettsstaten sviktet på det groveste.

Anonymkode: 35dd8...42a

Rettsstaten overlever at ikke alle som er lettkrenket får begrenset andres ytringsfrihet. 

Anonymkode: aca5c...dde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...